wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Za dużo świateł... http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=44408 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | DRIVER1965 [ 20 kwie 2015, 21:59 ] |
Tytuł: | Re: Za dużo świateł... |
No to ktoś tam już swoje pazury wkładał. |
Autor: | Cyryl [ 20 kwie 2015, 22:04 ] |
Tytuł: | Re: Za dużo świateł... |
Cytuj: Panowie, straszne zamieszanie, przy włączonych światłach drogowych świecą 3 rzędy świateł, w blendzie, lampy główne i w zderzaku, światła w blendzie mogę wyłączyć osobnym klawiszem.
pewnie że zamieszanie, bo przede wszystkim światła drogowe mają spełnić określone warunki świetlne i inne. natomiast druga sprawa które światła czym są włączane, bo może być tak, że klawiszem od świateł drogowych może włączać jednocześnie inne.więc ciekaw jestem jakimi światłami są te na samym dole. natomiast faktem jest, że prawo dopuszcza dwie pary świateł drogowych odkrytych i jedną dodatkową parę pod warunkiem że te punkty świetlne są chowane. więc tak jak wcześniej pisałem, jeżeli żadna z par tych świateł pokazanych na zdjęciu nie jest chowana, to masz o jedną parę za dużo. |
Autor: | użytkownik usunięty [ 20 kwie 2015, 22:05 ] |
Tytuł: | Re: Za dużo świateł... |
Cytuj: (...)u mnie w renacie też jest przełącznik do świateł drogowych które są w zderzaku i mogę zamiennie używać świateł w normalnej lampie lub tych w dolnej części zderzaka (...)
No i widzisz, pojawia się problem. Mianowicie DAF ma fabrycznie podłączone światła drogowe w zderzaku i w lampie głównej przez co świeci łącznie 6 punktów: 2 x mijania + 2x drogowe w lampie głównej + 2 w zderzaku. Jakoś nigdy nie miałem z tym problemów podczas kontroli, czy też badania technicznego. Zaś w wersji SSC DAFa jest przełącznik, którym dokonujesz wyboru: światła drogowe w zderzaku/światła drogowe w górnej części kabiny (w globie), tam są zaś 2 reflektory na stronę, czyli w ekstremalnym przypadku świeci się 8 punktów świetlnych: 2x mijania, 2x drogowe w lampach głównych i 4x drogowe w globie. I czy w takim przypadku policjant też ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny? Większość z nas wie, że DAF tak fabrycznie robi i jakoś nikt nie ma do tego zastrzeżeń.Moim zdaniem policjant nie miał podstaw się przyczepić i tyle. |
Autor: | safin [ 20 kwie 2015, 22:12 ] |
Tytuł: | Re: Za dużo świateł... |
Żadnych przeróbek u mnie napewno nie było. Ale wracając do tematu, jeśli wyłączę światła w blendzie i nie będą używane może tak zostać? Czy znowu mi się doczepi że 'są i nie świecą' |
Autor: | użytkownik usunięty [ 20 kwie 2015, 22:19 ] |
Tytuł: | Re: Za dużo świateł... |
Cytuj: (...)wyłączę światła w blendzie i nie będą używane może tak zostać? Czy znowu mi się doczepi że 'są i nie świecą'
Skoro są to mają świecić/muszą być sprawne.
|
Autor: | Cyryl [ 20 kwie 2015, 22:24 ] |
Tytuł: | Re: Za dużo świateł... |
w rozporządzeniu jest: "wyposażone". czyli aby ich "nie było" musisz kupić pokrowce i nałożyć na reflektory. tak kiedyś już przerabiałem, gdy auto było wyposażone w dodatkowe światła drogowe. Jester - oczywiście, że może zabrać, ale nie zawsze to robią. jednak aby pojazd był dopuszczony do handlu w Polsce musi mieć homologację stwierdzającą jego budowę i wyposażenie zgodne z polskimi wymaganiami. w wielu wypadkach pojazdy mają światła odbiegające od naszych wymagań, ale są dopuszczone do handlu posiadają zatwierdzoną homologację. inny przykład: światła odblaskowe dla przyczepy i naczepy są w trójkątnym kształcie, najczęściej są w tylnej lampie zespolonej. przepis polski mówi: "wewnątrz trójkąta nie może być umieszczone żadne światło", jednak po polskich drogach jeżdżą naczepy posiadające światła pozycyjne w trójkącie. naczepy te są kupione w Polsce i na pewno mają homologację. |
Autor: | safin [ 20 kwie 2015, 22:25 ] |
Tytuł: | Re: Za dużo świateł... |
Czyli wychodzi na to że aby nie naciągać się z miśkami trzeba poprawić fabrykę i wydłubać lampy z blendy. A czy gdybym złączył lampy w zderzaku (podwójne na samym dole) żeby świeciły jako przeciwmgłowe przejdzie ów sytuacja? |
Autor: | użytkownik usunięty [ 20 kwie 2015, 22:36 ] |
Tytuł: | Re: Za dużo świateł... |
Cytuj: (...)Jester - oczywiście, że może zabrać, ale nie zawsze to robią.
No to albo przepisy stoją w opozycji do siebie, albo już kompletnie zgłupiałem. Skoro taki DAF SSC z reflektorami w dachu jest dopuszczony do ruchu w Polsce (czyt. posiada homologację) to dlaczego Scania, o której mówi kolega Safin, mająca homologację (dopuszczenie do ruchu) wg pseudo-policjanta ma zatrzymany dowód rejestracyjny?jednak aby pojazd był dopuszczony do handlu w Polsce musi mieć homologację stwierdzającą jego budowę i wyposażenie zgodne z polskimi wymaganiami. w wielu wypadkach pojazdy mają światła odbiegające od naszych wymagań, ale są dopuszczone do handlu posiadają zatwierdzoną homologację. inny przykład: światła odblaskowe dla przyczepy i naczepy są w trójkątnym kształcie, najczęściej są w tylnej lampie zespolonej. przepis polski mówi: "wewnątrz trójkąta nie może być umieszczone żadne światło", jednak po polskich drogach jeżdżą naczepy posiadające światła pozycyjne w trójkącie. naczepy te są kupione w Polsce i na pewno mają homologację. Dlaczego nie został mi zatrzymany dowód rejestracyjny od naczepy, która w lampie zespolonej posiadała trójkąt odblaskowy, wewnątrz którego były diody LED? Mało, że świateł pozycyjnych to jeszcze świateł "stop-u" i tak inspektor jak i diagnosta nie widzieli w tym żadnego uchybienia. W dalszym ciągu będę twierdził, że mamy tu z przykładem kompletnego niedouczenia i ignorancji ze strony kontrolującego. A może najzwyczajniej w świecie trzeba spojrzeć na całą sytuację z "innej mańki" - policjant czekał na prezent w dowodzie rejestracyjnym. Skoro nie było prezentu to zatrzymał "oprawkę" takowego. |
Autor: | Cyryl [ 21 kwie 2015, 4:50 ] |
Tytuł: | Re: Za dużo świateł... |
po prostu ktoś wprowadzający pojazd na nasz rynek coś/kogoś podsponsorował i to wszystko. kiedyś pracowałem w firmie, która handlowała różnymi rzeczami, głupie szczoteczki do zębów muszą mieć papier i aby go zdobyć jechałem do innego miasta na drugim końcu Polski, do jakiejś sławy w tej dziedzinie po pozytywną opinię oczywiście z małym prezentem. |
Autor: | zzx [ 21 kwie 2015, 6:07 ] |
Tytuł: | Re: Za dużo świateł... |
Cytuj: Cytuj: (...)u mnie w renacie też jest przełącznik do świateł drogowych które są w zderzaku i mogę zamiennie używać świateł w normalnej lampie lub tych w dolnej części zderzaka (...)
No i widzisz, pojawia się problem. Mianowicie DAF ma fabrycznie podłączone światła drogowe w zderzaku i w lampie głównej przez co świeci łącznie 6 punktów: 2 x mijania + 2x drogowe w lampie głównej + 2 w zderzaku. Jakoś nigdy nie miałem z tym problemów podczas kontroli, czy też badania technicznego. Zaś w wersji SSC DAFa jest przełącznik, którym dokonujesz wyboru: światła drogowe w zderzaku/światła drogowe w górnej części kabiny (w globie), tam są zaś 2 reflektory na stronę, czyli w ekstremalnym przypadku świeci się 8 punktów świetlnych: 2x mijania, 2x drogowe w lampach głównych i 4x drogowe w globie. I czy w takim przypadku policjant też ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny? Większość z nas wie, że DAF tak fabrycznie robi i jakoś nikt nie ma do tego zastrzeżeń.Moim zdaniem policjant nie miał podstaw się przyczepić i tyle. masz wszystko dobrze - lampa świateł mijania i drogowa jest jednym punktem świetlnym + światło w zderzaku i masz razem 4 punkty świetlne -lampy). tak jak pisałem wcześniej u mnie w starej renacie jest osobny włącznik, którym zamiennie mogę uruchamiać światło drogowe w lampie zespolonej lub w zderzaku. w chwili gdy włącznik jest nie uruchomiony świeci się w lampie zespolonej zarówno światło mijania jak i drogowe. do safin: nie wydłubuj lamp szkoda niszczyć poszukaj tylko dla nich osłon (już chyba ktoś takie rozwiązanie podpowiadał), a lamp w zderzaku nie mostkuj z przeciwmgłowymi bo nic w mgle nie będziesz widział. |
Autor: | zola1217 [ 21 kwie 2015, 9:22 ] |
Tytuł: | Re: Za dużo świateł... |
Co do Dafa halogeny na dachu nie są homologowane jako drogowe a jako robocze/pomocnicze. Odsyłam do programu Na osi w jednym z końcowych odcinków z ubiegłego roku jest to dokładnie wytłumaczone. Co do przepisów 6 punktów świetlnych jest on nie zgodny z jakimiś przepisami uni. Wystarczy zmienić nazewnictwo przy kontroli okazać dodatkowy włącznik i jesteś czysty. Polecam wyżej wymieniony program gdzie polski przewoźnik właśnie o to się sądził i była to pierwsza wygrana sprawa w takim zakresie. Jeżeli go odszukam to wstawię. |
Autor: | 5eba [ 16 maja 2016, 22:27 ] |
Tytuł: | Re: Za dużo świateł... |
A co jeśli na dachu mam dodatkowe 4 reflektory, ale mają żarówek halogenowych a jedynie wyposażone są w pozycyjne?? |
Autor: | Borek [ 16 maja 2016, 23:32 ] |
Tytuł: | Re: Za dużo świateł... |
Muszą być sprawne. Inaczej poleci dowód za stan techniczny. Wysłane z mojego D6603 |
Autor: | ociu [ 17 maja 2016, 9:37 ] |
Tytuł: | Re: Za dużo świateł... |
Trzeba wozić zaślepki, strugasz wariata i zakładasz maskownice i jest git, albo izolacja i przekreślasz lampy i tyle |
Autor: | jabson [ 17 maja 2016, 9:54 ] |
Tytuł: | Re: Za dużo świateł... |
Cytuj: Trzeba wozić zaślepki, strugasz wariata i zakładasz maskownice i jest git, albo izolacja i przekreślasz lampy i tyle
Abo stare skarpety [FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE]
|
Autor: | mateuszsl [ 17 maja 2016, 11:32 ] |
Tytuł: | Re: Za dużo świateł... |
Od wielu, wielu lat, jest przepis że maksymalnie ma być 6 świateł drogowych - czyli 2 w lampach, 2 w halogenach dolnych i opcjonalnie 2 na dachu. I jak masz tyle albo mniej, nie ma prawa policjant zabrać Ci dowodu (no chyba, że któryś nie świeci, odbłyśnik jest skorodowany, szkło jest stłuczone itp.) - to jest informacja "z pierwszej ręki", więc dość pewna. Kiedyś (jakieś 8-10 lat temu) jeszcze zwracali uwagę na parzystość lamp (bardzo często leciały dowody ciężarówek, które były ściągnięte z np. Anglii czy Holandii, bo miały nieraz 5 czy 7 dalekosiężnych na dachu), teraz chyba to trochę złagodzili (Słynne "Trihalogenum" ma jeszcze dowód). Po co skakać jak małpa i ciąć kable czy zakładać pokrowce podczas kontroli, jak można to przerobić na przełącznik. Od nas z firmy chłopaki mają porobione "rurki" (czyli halogeny na niej i postojowe (obrysowe) od halogenów) na przełącznik (to samo tyczy się podświetlenie "globa", ale to jest standart w Volvo) - jak zapala drogowe, palą się tylko te w lampach głównych oraz te w halogenach. "Rura" jest na przełącznik i podczas kontroli, ZAWSZE przechodzi. Sam przy TGA mam 2 dalekosiężne na dachu - gdy zapalam "długie", mam 6 punktów drogowych. Samochód jest w Polsce od 2007 roku (tak już przyszedł z Austrii) i nigdy nie było z tego powodu problemów podczas kontroli. |
Autor: | 5eba [ 17 maja 2016, 22:17 ] |
Tytuł: | Re: Za dużo świateł... |
Cytuj: Muszą być sprawne. Inaczej poleci dowód za stan techniczny.
Ale mam sprawne - świecą postoje.
Wysłane z mojego D6603 |
Autor: | Borek [ 19 maja 2016, 0:13 ] |
Tytuł: | Re: Za dużo świateł... |
Cytuj: Cytuj: Muszą być sprawne. Inaczej poleci dowód za stan techniczny.
Ale mam sprawne - świecą postoje.Wysłane z mojego D6603 Wysłane z mojego D6603 |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |