wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Problem z wywrotem http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=46136 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | MATEX PL [ 16 paź 2016, 16:21 ] |
Tytuł: | Re: Problem z wywrotem |
Cytuj: Cytuj: Twój nick sugeruje ze siedzisz w brukarstwie a tam wiem jak się jeździ.
No jak? Jakby się na łeb spadło? Na Stara ładuje się 8t, a na Midlinera ładunek z 3-ośki i jeździ się za psie pieniądze? I całe życie tłucze się najtańszym dziadostwem, bo nie ma kasy, żeby kupić coś, co przypomina samochód.Nie wiem jak tam ale u nas często się nie wyjezdzalo z ziemią na drogę po prostu się wozilo z jednego końca działki na drugi i do końca nie wiedziało się ile to wazy . Takie są realia , co innego jazda po drogach publicznych wtedy do wywozu wynajmowalismy większe auto także daruj sobie takie uwagi. Po drugie na takie roboty jak chce się wozic dużo i legalnie to najlepiej kupić ciągnik 4x4 z naczepą bo 4-ośka ze swoja wagą i DMC 32t to tylko 16t ładunku i się nie kalkuluje ☺pozdro 600 Edit. Jak juz trochę się zrobił offtop to cala sytuacja w takim "transporcie" zależy od tego kto tym rządzi i czy jest to na potrzeby własne czy usługi . Ja już wywrotek nie mam przez "jazdę na legalu" tak właśnie przez to ze nie woziłem po 10t ulicami i prawdę mówiąc lepiej wynająć przewoźnika bo zawsze się znajdzie taki co przewiezie więcej za mniej i to z własnej inicjatywy. |
Autor: | Luka [ 16 paź 2016, 17:19 ] |
Tytuł: | Re: Problem z wywrotem |
Nie ściemniaj, bo przy jeździe pod koparką trochę widać na oko, trochę można się wspomóc ogólnymi wyliczeniami pojemności skrzyni i gęstości ładunku. Wiadomo, że nigdy się do kilograma nie "zważy" w ten sposób i raz może brakować do ładowności, innym razem może być trochę za dużo, ale nie przesadzaj, że nie widać różnicy między legalną ładownością w okolicach 5-7t, a 12t załadowanego urobku. I nie ma to znaczenia czy się jeździ po drogach czy po polach. Nie wiem jakie DMC miał ten twój Midliner, ale jeśli 12t, a 12t na niego ładowałeś, to na pewno cały aż kwiczał z radości. Więc na pewno eksploatowałeś go ponad miarę. Nie ma znaczenia czy transport jest na usługi czy na potrzeby własne, bo ładować powinno się zawsze przynajmniej w okolicach ładowności. Jedyna różnica, że wg. wyliczeń różnych majstrów opłaca się kupić ledwie żyjącego Stara, załadować na niego 8-10t, przepracować nim tak z 1h dziennie, a resztę czasu niech stoi - byle nie zapłacić komu innemu, bo to byłby koszt, wręcz strata. No chyba, że jeszcze się koledze coś przerzuci, przecież to nadal na potrzeby własne. |
Autor: | marek 62 [ 16 paź 2016, 18:25 ] |
Tytuł: | Re: Problem z wywrotem |
Cytuj: ogólnie star nie jest zły wspomaganie ma blokadę jedyne co mnie denerwuje to to że mimo nowego przodu dalej nim miota po drodze w okół domu do jazdy super sprzęt spalanie w granicach 18 -20 teraz zamierzam zakup kamaza z półbiegami i turbo i z pedałem hamulca od góry wychodzącym i oczywiście na euro kołach a co do wywrotu do raczej pompa ma ona tylko dziwne oznaczenie 757d
Z tym kamazem to bym się zastanowił.?nie lepiej jakiegoś manika nawet starszego.Jakoś tych kamazów nowego typu to nie wiele widuje się na naszych drogach.W mojej okolicy kupowali kamazy 4-ośki jechały podobnie jak stare kaziki i psuły się równie dobrze. |
Autor: | m.k.bruk [ 16 paź 2016, 18:53 ] |
Tytuł: | Re: Problem z wywrotem |
2000r to jeszcze 5511 miałem okazje takim jeździć i powiem że nie odbiega on od mana mimo braku zwornic a cena niższa i eksploatacji i zakupu co jest ważne a star jest taką wywrotką co robi za woziło koło domu i wozi piach w małych ilościach, a po 2 z mana nic ciekawego nie kupisz poniżej 100tyś |
Autor: | Luka [ 16 paź 2016, 19:01 ] |
Tytuł: | Re: Problem z wywrotem |
Samochody kosztują, złom w cenie złomu. |
Autor: | m.k.bruk [ 16 paź 2016, 20:37 ] |
Tytuł: | Re: Problem z wywrotem |
To czy złom w cenie złomu to zależy o czym mowa many z w90 lat 3osiowe już dawno stoją na złomie a kamazy jeszcze jeżdżą sa i dobre ale za wozidła po budowach słuza do dziśia po 2 lepiej kupić Kamaza za gotówkę niż mana na kredyt i psuć rynek schodząc z ceny tylko po to by zarobić na ratę |
Autor: | MATEX PL [ 16 paź 2016, 20:40 ] |
Tytuł: | Re: Problem z wywrotem |
Sam jak jeszcze miałem wywrotki szukałem czegoś 3 osiowego ale na szukaniu się skończyło. Nie ma co się oszukiwać są firmy co takim samochodem będą wozić po 18-20t ale niestety realna ładowność i spalanie wozu robią swoje . Poza tym zachodnie auta budowlane to dość drogi zakup i za dwa albo trzy kamazy byłby budowlany MAN f2000 jednak moim zdaniem warto dołożyć choćby i do takiego mana. Ogólnie to na miejscu kolegi m.k.bruk bym to sobie wszystko na spokojnie przeliczył czy jest opłacalne bo takiego kamaza potem ciężko sprzedać bez straty |
Autor: | Luka [ 17 paź 2016, 0:42 ] |
Tytuł: | Re: RE: Re: Problem z wywrotem |
Cytuj: To czy złom w cenie złomu to zależy o czym mowa many z w90 lat 3osiowe już dawno stoją na złomie a kamazy jeszcze jeżdżą sa i dobre ale za wozidła po budowach słuza do dziśia po 2 lepiej kupić Kamaza za gotówkę niż mana na kredyt i psuć rynek schodząc z ceny tylko po to by zarobić na ratę
Stąd płynie wniosek, że nie opłaca się kupować samochodu, żeby od czasu do czasu pojeździł, bo jest to za drogi sprzęt i lepiej wynająć. Żeby samochód na siebie zarabiał to musi jeździć praktycznie całymi dniami. Jak nie masz takiej roboty, to odpuść sobie tematy pośrodków typu kamaz. No, ale kto bogatemu zabroni. |
Autor: | m.k.bruk [ 17 paź 2016, 6:25 ] |
Tytuł: | Re: Problem z wywrotem |
No może i macie racje tylko w łomży ciężko dostać samochód nawet z kilkudniowym wyprzedzeniem przeważnie każdy ma swój , kiedyś było więcej jak firmy drogowe brały pod wynajem a teraz mają swoje to i aut się zmniejszyło |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |