wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Volvo silnik d13a
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=47697
Strona 2 z 2

Autor:  SlawekDxI [ 03 kwie 2018, 20:44 ]
Tytuł:  Re: Volvo silnik d13a

Pompa na 100%

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Chyba że podstawa filtrów puszcza,ale raczej nie powinna,chyba że elektryczną pompką pchałeś ropę "na siłę".

Autor:  zbyszekkk [ 03 kwie 2018, 21:26 ]
Tytuł:  Re: Volvo silnik d13a

Filtry suche z zewnątrz ropa nie cofie się i nie pchałem rządna pompką elektryczna

Autor:  zbyszekkk [ 04 kwie 2018, 13:39 ]
Tytuł:  Re: Volvo silnik d13a

Założyłem nowa pompę i dalej nie ciągnie

Autor:  adam81 [ 04 kwie 2018, 15:22 ]
Tytuł:  Re: Volvo silnik d13a

A co robiłeś przy tym rozrządzie bo tego nie napisałeś, jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi ale ta pompka jest napędzana od rozrządu i tam coś poknociliście . Jeśli na ręcznej chodzi dobrze to raczej nieszczelności nie ma .

Autor:  zbyszekkk [ 04 kwie 2018, 20:46 ]
Tytuł:  Re: Volvo silnik d13a

Kolego Pompa zassysa podłączyłem bezpośrednio z banki ale jest inny problem z pompki ręcznej wycieka paliwo a jak tam jest nieszczelność to zassysa powietrze i wpycha do 2 filtra i dlatego tam jest powietrze i z czasem się zapowietrzony jutro jadę po podstawę z pompka i zakładam zobaczymy co będzie

Autor:  zzx [ 04 kwie 2018, 21:15 ]
Tytuł:  Re: Volvo silnik d13a

no popatrz i pewnie postawiłeś trafną diagnozę.

jak już naprawisz to tak dla przykładu rozbierz silnik i zobacz czy rozrząd nie jest przestawiony :mrgreen:

Autor:  zbyszekkk [ 04 kwie 2018, 21:52 ]
Tytuł:  Re: Volvo silnik d13a

A czemu ma być przestawiony jak jest na znakach i wszystko jest ok pali ładnie chodzi nie stuka wchodzi na obroty a Ty nie wiem z czego się nabijasz skoro taki mądry jesteś to czemu nie napisałeś co mozna sprawdzić

Autor:  zzx [ 05 kwie 2018, 7:26 ]
Tytuł:  Re: Volvo silnik d13a

jak to nie napisałem - przeczytaj jeszcze raz dokładnie cały temat - cieknie ci z pompki paliwa i dziwisz się silnik nie chodzi.
chcesz grzebać tam gdzie nie ma potrzeby i szukać "szczęścia" jednocześnie wymagają od użytkowników forum diagnozy"na odległość".

Autor:  SlawekDxI [ 05 kwie 2018, 8:40 ]
Tytuł:  Re: Volvo silnik d13a

Tej,a podstawa filtrów to chyba z pompką ręczną jest,nie?[emoji23]

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Autor:  st01 [ 05 kwie 2018, 20:07 ]
Tytuł:  Re: Volvo silnik d13a

A obsady pompowtrysków jakie?

Autor:  użytkownik usunięty [ 05 kwie 2018, 21:26 ]
Tytuł:  Re: Volvo silnik d13a

Podam Ci jedno do myślenia.
Volvo FH, 480 Euro 5, produkcja styczeń 2007, silnik D13A.
Problem: kłopot z uruchomieniem silnika po dłuższym postoju, praca na 4, 5 cylindrów przez kilkanaście sekund po uruchomieniu silnika.
Diagnoza:
Brak liniowości podstawy filtrów paliwowych (stwierdzona przez serwis, później wyjaśnię).
Rozwiązanie:
Zgłoszenie reklamacyjne, wymiana podstawy na nową.

Auto odebrane od dealera w Krakowie. Po 3, 4 miesiącach zmagań poszło na serwis. Okazało się, że pewna partia silników miała zamontowaną podstawę filtrów, która posiadała wadę fabryczną. Ta z kolei powodowała zapowietrzanie się układu zasilania. Jeździłem tym autem, po zgłoszeniu do serwisu i wymianie w/w podstawy problem znikł.

Autor:  SlawekDxI [ 05 kwie 2018, 23:10 ]
Tytuł:  Re: Volvo silnik d13a

No jak podstawe wymieni to pewnie będzie dobrze,ktoś o podstawach pompowtryskiwaczy pisał,jaki to auto ma przebieg? W mojej okolicy ludzie przy ok 700-800 tyś wymieniali i mieli spokój,jedno auto ode mnie miało robione przy 1200000 km,nie odpalało normalnie,niskie ciśnienie paliwa i słaba moc,wstawiliśmy nową podstawę,pompę,podstawy wtrysków, normalnie zaczęła chodzić,jeszcze tylko wiązka silnika została...

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/