wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=47750 |
Strona 2 z 4 |
Autor: | davo76 [ 22 cze 2018, 8:44 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
Przecież pisałem już wcześniej że Stralis na Holandię z 8 tonami brał 22 litry..... |
Autor: | użytkownik usunięty [ 22 cze 2018, 10:24 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
Cytuj:
kierownik -to widac wywrotka nie jezdziles.....
Oj, oj "Tatuś", grabisz sobie u "naczelnego wywrotowca" Forum. A jak Ci napisze ile Mu Volvo pali to i tak nie uwierzysz.Cytuj: trasy 200-300 km od domu max 2dniowe ładowane najcześciej w 2 strony i jazda w koło komina (troche górek)
to ile kierownik 28-32 z 25 t pyrkanie pod zaladunkami zycze powodzenia to nie zapylanie z polnocy polski na holandie z plandeka 8 ttu bedzie dobrze jak bedzie schodzic z 40 Ja Ci tylko powiem - waż wypowiedzi, póki jeszcze uchodzisz za w miarę poważnego człowieka. Później tylko na każde Twoje pytanie będziesz otrzymywał ironiczną odpowiedź. A wtedy... "daremne żale, niepotrzebne łzy"... |
Autor: | AdamWLKP [ 22 cze 2018, 12:36 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
Cytuj: drapak na wywrotce 33-43 litry w zaleznosci od gorek . jesli tak po polsce non stop 25 t gdzies 37litrow
Tgx + wywrotka, załadowane w jedna stronę do legalnego pełna. 30-32L/100km.Jazda nieekonomiczna, trasa - kółko 600km. Jeżeli miałbym 2 dni na taki transport pewnie wyszłoby 28, niżej chyba nie, a tak deptane do spodu cały czas. Nie wiem skąd wynik 37-40. |
Autor: | tomco23 [ 23 cze 2018, 19:33 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
wiem co ciąga kierownik.... ale 200-300 km kolko po pagórkach często załadowany w obie strony 40 l to calkiem przyzwoity wynik .adam wlkp 600 km ale w jeda strone pusto -pelno przypuszczan Slask-wlkp prawie plasko co ty porównujesz 30-32-----22-23 w jedna 40 załadowany . dostal bys wzniesien to bys się zblizyl pod 50 pelno i 600 km i może jeszcze autostrada przez wroclaw to już bym się w ogole nie odzywal |
Autor: | Kierownik [ 23 cze 2018, 19:53 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
To by znaczyło, że te chłopaki co ciągną plandekami wodę w jedną, a stal w drugą to tak pod 50 im żrą, a to skolei by oznaczało że 99%stawek transportowych nie pokrywa kosztów paliwa i bramek. Powiem Ci, tak. My ćwiczymy te same relacje już kilka lat. Różnica między dobry kierowca, a patałach z łapanki to 5-7litrów na 100km. Trasa 120km w jedną stronę, powroty pusto. Patałach twierdzi, że już tak głaska że niżej się nie da, a dobry kierowca idzie 80- 85 jak wszyscy na krajówkach. Czas przejazdu ten sam. Na tej robocie wszystkie moje wozy schodzą poniżej 30l, niektóre nawet grubo, i to bardzo. Więc teraz zapytaj sam siebie. Czy jesteś patałach czy dobry kierowca. Nie zapomnij napisać, bo aż jestem ciekawy . |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 23 cze 2018, 19:58 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
Jak nie dawno śmiałeś się kierownik, że nie którym dafy palą po 22 i nie wierzyłeś w to, a teraz twoje wozy schodzą poniżej 30 i nawet mniej? |
Autor: | Kierownik [ 23 cze 2018, 20:14 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
22 w dwie ladowný, a poniżej 30, powrót pusto, rozumisz różnicę? |
Autor: | Mihu [ 23 cze 2018, 20:20 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
Ładowny w obie. Eksport 4-6t, import 8-11t. Na UK. Średni tonaz robi różnicę. |
Autor: | Kierownik [ 23 cze 2018, 20:23 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
Tu jest sporo kierowców, może zapytajmy. Komu wóz zużywa 22l? |
Autor: | MAN [ 23 cze 2018, 20:23 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
Mihu to tak jak byś jeżdżił na pusto w obie strony z takim tonażem |
Autor: | Mihu [ 23 cze 2018, 20:26 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
Wlasnie o to chodzi. Więc nie wiem skąd była taka gownaburza od początku. Aktualnie robimy inna robotę. Z domu na południe Niemiec. Srednie tonaze w okolicach 14-15t. Spalanie oscyluje w granicach 26-27,5l. Nie liczac zimy |
Autor: | Kierownik [ 23 cze 2018, 20:33 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
W tamtym, czasie co się tak spięliśmy, były wpisy, gdzie jakiś użytkownik odebrał Dafem, nowy doczep, zrobił ze 300km na pusto, i średnia wyszła mu 23 . Wychodziło by, że pusty, żre więcej niż załadowany, czuję tu receptę na perpetum mobile. |
Autor: | Mihu [ 23 cze 2018, 20:37 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
Cytuj:
Powiem Ci, tak.
Może tu jest recepta na perpetum My ćwiczymy te same relacje już kilka lat. Różnica między dobry kierowca, a patałach z łapanki to 5-7litrów na 100km. Dodatkowa rzecz- jadac 1800km w jedną, po płaskim, glownie nocami, z niewielkim tonażem, który tylko pomaga Ci wykorzystać Eco roll to idealne warunki do robienia normy. Często lepsze niż 300km na pustaka. Jeżeli pogoda pozwala oczywiście. |
Autor: | Kierownik [ 23 cze 2018, 20:43 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
Na pewno, tia... |
Autor: | tomco23 [ 23 cze 2018, 20:55 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
nie lubie gadac kup to czy tamto jakbym miał zostać wlascicielem. Ale może teraz zlamie zasade choć może ktoś się nie zgodzi na wywrotke 200-300 km kolko wziol bym autko z niska waska kabina jakby noclegi wypadaly incydentalnie to nawet bym zrezygnowal z długiej i przychylal bym się do takiej z kuszetka za siedzeniami(bo spanie niestety na ciągniku może się gdzies kiedyś zdarzyć). Silnik gdzies 11 litrow ,wysoki prześwit z wysoko podwieszonym bakiem i nie gigantem taki max 500 l i najlepiej metalowy zderzak . Ale co najważniejsze koniecznie RETARDER !! lub TELMA. Dlaczego-- niska kabina przy krótkich trasach czasami pozwoli ci przejść pod wiaduktami pod które takie kolosy jak FH glob nie wchodzą (a nierzadko pozwala to zaoszczedzic dziesiątki KM robiąc z bezsensownego kursu nawet przyzwoita oferte). Ponadto duzo szybciej się nagrzewa czy wychładza klimaa i nie trzeba skakać po 4 schody do góry tylko np 2 (po kilku wsiadkach nawet tylko na 1 załadunku czuc gigantyczna roznice) .I co ważne zawieszenie kabiny staje się praktycznie bezawaryjne nawet skrocenie kabiny o sypialke zdecydowanie wydluza trwalosc zawieszenia kabiny ,a ta niestety na lokalnych drogach w przyspieszonym tempie się wybija. I co również b ważne jest zdecydowanie lzejsza zyskujesz na wadze ladunku. Czyli powiedzmy premium ale nie w wersji route . Czyli chętnie takie FM (krótkie niskie) jak często orlen uzytkuje pod cysternami. Silnik 10-11 litrow -zdecydowanie szybciej się nagrzewa do temperatury pracy co przy 200-300 km trasach ma zasadnicze przelozenie na paliwo.I jak by nie było jest zdecydowanie lzeszy od 13.Przy 40 DMC zupełnie sobie poradzi moc obojetna ale dla komfortu pracy z 40 DMC minimum te 2000Nm musi być-czym więcej tym lepiej powiedzmy 2300 to już komfortowo się jeździ nawet po pagorach. Reszta wiadomo a retarder bo przy pagórkach szkoda hamulcow a na 40 DMC i 11 litrowym silniku na silniku bym nie liczyl na cuda silnikowego. Nawet VEB który uwwazam jest swietny w 13 FH cudow nie robi jak masz góry i pelny tonaz. Najlepsza była by Telma komfortowe zjezdzanie uważam ze zdecydowanie lepsze od retardera ale ciężkie cholerstwo i 400 kg zdjęte z ladownosci na wywrotce trochę dużo.Nalepsze uważam było by cos z silnikiem Volvo. Premium, TGS, CF ? najlepiej FM |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 23 cze 2018, 20:57 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
Świeżo odebrane (nie dotarte) Volva mające prawie 1300 obrotów na odcięciu palą na pusto 20-21. Tylko ważą 19-20 ton na pusto (w zależności od ilości paliwa). Więc pod plandeką lekko załadowane nawet te 22 tony zbiją. No tylko ciekawe jak Mihu pisze, co w zimę będzie Z resztą nasze Jelcze może nie 22, ale 23 potrafią spalić jak idą powiedzmy z Osnabrucku do Calais (non stop po płaskim), tak przy 5-6 tonach ładunku, czyli rmc około 25 ton. |
Autor: | Kierownik [ 23 cze 2018, 21:28 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
Noo... A sam pokazywałeś screeny z przebiegami, i średnim zużyciem gdzie paliły ok 30l. Ale jak by co, to gadamy że palą 22! |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 23 cze 2018, 21:33 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
No bo w zimę jeżdżąc na odcięciu palą 32 Tu się nic nie zmieniło, do tego są nowe naczepy na nowych oponach a nie 6 różnych. Przyszło lato, trochę po rozum do głowy poszliśmy i parę oczek z tempomatu spadło i w zależności od wagi tak średnio się zamyka spalanie w przedziale 24-28. Dafy mniej jak jest płasko i lekko, Volva nie palą jak smoki w górach, średnia zbliżona. |
Autor: | tomco23 [ 23 cze 2018, 21:41 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
Powiem Ci, tak. My ćwiczymy te same relacje już kilka lat. Różnica między dobry kierowca, a patałach z łapanki to 5-7litrów na 100km. Trasa 120km w jedną stronę, powroty pusto. Patałach twierdzi, że już tak głaska że niżej się nie da, a dobry kierowca idzie 80- 85 jak wszyscy na krajówkach. Czas przejazdu ten sam. Na tej robocie wszystkie moje wozy schodzą poniżej 30l, niektóre nawet grubo, i to bardzo. Więc teraz zapytaj sam siebie. Czy jesteś patałach czy dobry kierowca. Nie zapomnij napisać, bo aż jestem ciekawy . [/quote] Plandeki to inna bajka ,wywrotki pala więcej. Kierownik u nas w firmie plandeki Scania XPI e5 DC13 bez adblue 28-32 l prawie non stop pelno po 22-24t dużo gor (alpy,pireneje) ,prawie to samo volvo FH 480 e3 ( ishift ,eco roll,veb+). Na pusto z naczepa 19-21 l scania xpi (trasa powiedzmy drezno-wroclaw). Nikt nie liczy norm ile spali tyle spali |
Autor: | korni8808 [ 23 cze 2018, 21:43 ] |
Tytuł: | Re: Co pod wywrotkę 11-13r stralis, tgx, premium? |
Statystyki są super. Wszystko można nimi udowodnić. Tak na już to mogę napisać, że Mercedes pali najmniej |
Strona 2 z 4 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |