wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

DWC w naczepie
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=48307
Strona 2 z 2

Autor:  MAN [ 25 gru 2018, 23:37 ]
Tytuł:  Re: DWC w naczepie

To czym ma się różnić ten cały system że odciąża powiecmy ostatnią oś w naczepie.
Pewnie zostaje około 0,7 bara powietrza w poduszkach.
Ten sam sposób działania jak w trzy osiowym ciągniku.
Gdy jest za ciężko aby podnieść oś do góry to oś zostaje tylko odciążona.
Skoro mogę to samo zrobić podnosząc ostatnią oś w naczepie co daje ten sam efekt czyli od ciążenie siodła

Autor:  davo76 [ 26 gru 2018, 0:18 ]
Tytuł:  Re: DWC w naczepie

No to jest właśnie ciekawe że oś się nie podnosi, może ma to związek z tym że ponoć w niektórych krajach nie można jechać z podnoszoną osią w stanie załadowanym.
Druga sprawa to brak mechanizmu podnoszenia.
Podobno jest nawet funkcja wykrywania ostrych zakrętów jak ronda i do 30 km/h z czujników ABS modulator zbija obciążenie do 1,5 tony na ostatniej osi polepszając zdolność do ostrych łuków i zmniejszając opory jazdy...
Ja tego niemam dlatego pytam użytkowników jak to się ma w praktyce...

Autor:  MAN [ 26 gru 2018, 0:31 ]
Tytuł:  Re: DWC w naczepie

Bo do odciążania osi nie jest potrzebny mechanizm podnoszenia osi tylko zawór który redukuje ciśnienie powietrza w poduszkach na konkretnej osi.
Np w ciagniku przy 15 tonach nacisku na oś napędową, oś wleczona zostaje tylko odciążona aby przednia oś się nie uniosła do góry lub całkowicie nie odciążyła co skutkuje brakiem kierowalności i ciągnik jedzie tylko na wprost podczas dodawania gazu lub podczas ruszania z miejsca :]

Autor:  Długi [ 26 gru 2018, 10:12 ]
Tytuł:  Re: DWC w naczepie

Co wy gadacie... Naciski się nie zmienią jak ciśnienia się doda albo ujmie :d

Autor:  MAN [ 26 gru 2018, 11:07 ]
Tytuł:  Re: DWC w naczepie

Zmieniają bo w tej osi jest praktycznie zero powietrza w poduszkach i ta oś tylko częściowo przenosi obciążenia na podłoże.
Większe obciążenie na tej osi powoduje tylko ugięcie poduszek.
W tej osi panuje stałe ciśnienie w poduszkach np. 0,7 bara nie zależnie od obciążenia osi.

Jeśli nie wierzysz to proponuję się przejechać ciągnikiem z naciskiem np 15 ton na oś napędową z odciążoną osią wleczoną i spróbować mocniej skręcić kierownicą i zobaczymy czy wtedy skręcisz czy pojedziesz prosto.

Autor:  Długi [ 26 gru 2018, 11:08 ]
Tytuł:  Re: DWC w naczepie

To było nawiązanie do ostatniej afery ciśnieniowej...

Autor:  Twaróg [ 28 gru 2018, 22:56 ]
Tytuł:  Re: DWC w naczepie

http://int.krone-trailer.com/polski/produkty/dwc/dwc/
Tutaj macie wyjaśnione jak to działa. Ostatnia oska podnoszona po części może to zastąpić ale jest to dodatkowa waga i tak jak Davo napisał nie wiem jak to jest z jazda z podnoszoną oska załadowanym. Zresztą ten system uaktywnia się nawet pod pełnym ładunkiem przy małych prędkościach np na rondach i naczepa mniej "scina" zakręt no i mniej się zużywają opony teoretycznie. Nie wiem jaka jest dopłata do tego zamawiając nową naczepe ale jeśli nie wołają za to dodatkowo wartości 1/4 naczepy to bym to brał, czasami jedna kontrola z waga i system może się zwrócić. :D

Autor:  MAN [ 28 gru 2018, 23:07 ]
Tytuł:  Re: DWC w naczepie

Co do samej podnoszonej osi w naczepie to już się kiedyś nad tym zastanawiałem.
Skoro przy częściowym obciążeniu oś podnosi się automatycznie, to jak to ma się niby do tego zakazu podnoszenia osi przy załadowanej naczepie?

Autor:  Kierownik [ 28 gru 2018, 23:35 ]
Tytuł:  Re: DWC w naczepie

Ty to się lepiej zastanów jak to możliwe, że w układzie jest zawór który zmniejsza lub zwiększa ciśnienie w poduszkach osi, a ta oś cały czas stoi na ziemi, (poduszka nie zmienia objętości).

Kiedyś twierdziłeś, że to nie możliwe.

Ps.
Nie ma, i chyba nigdy nie było zakazu jazdy z np 4 tonami z podniesioną osią. To tylko parkingowe opowieści nie do końca pewnej treści.

Autor:  ciucma102 [ 29 gru 2018, 0:55 ]
Tytuł:  Re: DWC w naczepie

Mamy stała robote z Austrii z ładunkiem talku 14t. Nir chcieli mnie z zakładu wypuścić w związku z podniesioną osia. Pół dnia debatowali bo kazałem im paragraf przedstawić. W końcu skończyło sie na podpisaniu dokumentu że wyjeżdżam na własną odpowiedzialność. Osobiście szukałem takiego przepisu i nic nie znalazłem oprócz tego iż mają być naciski zachowane.

A mam takie pytanie ostatnio na a2 w polsce jechałem na pusto(dwie osie podniesione) i na bramkach w buku policzyli mi za pojazd 3osiowy nastepnie pojechalem na Bydgoszcz az do a1 i na niej juz policzyli ilosć osi faktyczna a nie aktualnie używana. Ktoś wie jak to sie rozpatruje w różnych krajach bo szukalem informacji ale nie znalazlem nic konkretnego

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka


Autor:  MAN [ 29 gru 2018, 8:26 ]
Tytuł:  Re: DWC w naczepie

Cytuj:
Ty to się lepiej zastanów jak to możliwe, że w układzie jest zawór który zmniejsza lub zwiększa ciśnienie w poduszkach osi, a ta oś cały czas stoi na ziemi, (poduszka nie zmienia objętości).

Kieras widocznie masz problem z czytaniem, bo już wcześniej napisałem że w układzie jezd zawór redukcyjny który np w manie obniża ciśnienie w poduszkach do 0,7 bara w odciążonej osi.

Co do ilości osi to się liczy tyle ile jest w dowodzie rejestracyjnym a nie ile ciągnie po asfalcie w danym momencie.
Z opłatami za autostrady w Polsce to wogle są dziwne rzeczy. Jedziesz busem do 3,5 tony na bliźniakach a płacisz tyle samo jak za ciężarówke

Autor:  Luka [ 29 gru 2018, 10:54 ]
Tytuł:  Re: DWC w naczepie

Może dlatego, że wożą jak ciężarówki.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/