wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Pytania odnośnie ciężarówki początkującego silnik/skrzynia
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=51117
Strona 2 z 2

Autor:  Kermiter [ 01 lis 2022, 6:50 ]
Tytuł:  Re: Pytania odnośnie ciężarówki początkującego silnik/skrzynia

Te zautomatyzowane też się sypią i zatrzymują wóz, najczęściej to elementy sprzegla typu łożysko,tarcza, ale bywają też problemy z wiązkami, czujnikami, jakieś przewody pneumatyczne sterowania. Niektórzy producenci maja tryby awaryjne pozwalające zjechac autem na parking, zatoczkę etc.

Autor:  MAN [ 01 lis 2022, 9:01 ]
Tytuł:  Re: Pytania odnośnie ciężarówki początkującego silnik/skrzynia

Poczytaj sobie w internetach, w osobówkach też masz zautomatyzowane skrzynie biegów i też występują dwu sprzęgłowe jak np w ciężarowym volvo

Autor:  polsky166 [ 01 lis 2022, 17:54 ]
Tytuł:  Re: Pytania odnośnie ciężarówki początkującego silnik/skrzynia

Cytuj:
Te zautomatyzowane też się sypią i zatrzymują wóz, najczęściej to elementy sprzegla typu łożysko,tarcza, ale bywają też problemy z wiązkami, czujnikami, jakieś przewody pneumatyczne sterowania. Niektórzy producenci maja tryby awaryjne pozwalające zjechac autem na parking, zatoczkę etc.
to wiadomo ale czy są bardziej usterkowe niz manual tak ze np wlasciciel woli kupic manuale niz automaty?

Autor:  MAN [ 01 lis 2022, 19:28 ]
Tytuł:  Re: Pytania odnośnie ciężarówki początkującego silnik/skrzynia

Obecnie skrzynie automatyczne są w standardzie w ciężarówkach.
Manualna skrzynia biegów jest za dopłatą, a zdarza się że w danym modelu nawet za dopłatą nie występuje ręczna skrzynia biegów

Autor:  polsky166 [ 04 lis 2022, 20:17 ]
Tytuł:  Re: Pytania odnośnie ciężarówki początkującego silnik/skrzynia

Cytuj:
Obecnie skrzynie automatyczne są w standardzie w ciężarówkach.
Manualna skrzynia biegów jest za dopłatą, a zdarza się że w danym modelu nawet za dopłatą nie występuje ręczna skrzynia biegów
za dopłatą? :shock:
zawsze myslalem ze za doplatą to jest automat a standardem jest manual

Autor:  Kermiter [ 07 lis 2022, 12:24 ]
Tytuł:  Re: Pytania odnośnie ciężarówki początkującego silnik/skrzynia

Kiedyś faktycznie automaty były opcja za którą się płaciło, ładnych parę lat temu w dobie wyścigu "ECO" jakoś proporcje zaczęły się zmieniać i obecnie to manual jest wyposażeniem wymagającym dopłaty :D
Wynika to też z tego że do zawodu zaczęło trafiać coraz więcej ludzi z przypadku i taka skrzynia potrafiła lepiej dobierać przełożenia i robić wyniki spalania niż pan "kierowca"

Autor:  polsky166 [ 08 lis 2022, 20:57 ]
Tytuł:  Re: Pytania odnośnie ciężarówki początkującego silnik/skrzynia

jeszcze przy okazji zapytam sie o pewną rzecz odnośnie tematu

jak dziala w cieżarówce ogranicznik prędkości i czy zawsze jest i na ile jest ustawiony?
I np jak jedziecie bez tempomatu to gaz trzymacie wciśnięty do "deski" i auto np jedzie 100km/h a jak jest lekko z górki to poprostu odcina wtrysk?
I to ile rozpędziła by się cięzarówka/autokar bez tego ogranicznika teoretycznie?

Autor:  Rossi [ 08 lis 2022, 21:07 ]
Tytuł:  Re: Pytania odnośnie ciężarówki początkującego silnik/skrzynia

Elektroniczne ograniczenie dawki paliwa, kiedyś to się odbywało mechanicznie. Oficjalnie maksymalnie może być 90km/h, choć często robią na 85, a nawet 80. Z górki mimo ogranicznika rozpędzi się ponad ustawioną prędkość maksymalną. Ile pójdzie bez ogranicznika zależy od silnika, skrzyni biegów i przełożeń, ale ostatnio było głośno o Holendrze, który po płaskim szedł Scanią 160km/h, ale większość samochodów tyle raczej nie pójdzie.

Autor:  davo76 [ 08 lis 2022, 21:26 ]
Tytuł:  Re: Pytania odnośnie ciężarówki początkującego silnik/skrzynia

W Stralisie z mostem 2,47 mam napisane prędkość teoretyczna przy obrotach nominalnych na 12 biegu 143km/h... Taki parametr jest podany, teoretycznie żeby jechać 160 silnik musiałby mieć około 2100 obrotów i nie jest to jakaś prędkość kosmiczna dla niego, ciekawe czy wystarczyłoby mocy... :mrgreen:

Autor:  Rossi [ 08 lis 2022, 22:06 ]
Tytuł:  Re: Pytania odnośnie ciężarówki początkującego silnik/skrzynia

Dla Cursor 11 480 moment obrotowy zaczyna spadać od 1500, moc od 1900, przy 2100 obrotach masz ~410KM, a od 2200 twarde odcięcie.
No kani V8 to byś nie dogonił...
*nie dotyczy Hiszpanów i Portugalczyków

Autor:  polsky166 [ 09 lis 2022, 20:45 ]
Tytuł:  Re: Pytania odnośnie ciężarówki początkującego silnik/skrzynia

ale jak nie jedziecie na tempomacie to poprostu możecie jechać z wciśniętym gazem na maxa i auto jedzie powiedzmy 90 czy co chwile odcina mu moc i znowu tak ze w taki sposób nie da rady jechać?

Jakim cudem jak dzisiaj jechałem trasą zestaw leciał licznikowo ok 100km/h licznik mi zawyża wg gps o 5km/h

Autor:  Kermiter [ 10 lis 2022, 18:32 ]
Tytuł:  Re: Pytania odnośnie ciężarówki początkującego silnik/skrzynia

Cytuj:
i auto jedzie powiedzmy 90 czy co chwile odcina mu moc i znowu tak ze w taki sposób nie da rady jechać?

Jakim cudem jak dzisiaj jechałem trasą zestaw leciał licznikowo ok 100km/h licznik mi zawyża wg gps o 5km/h
Odcięcie odbywa się w sposób płynny, można jechać z noga na wciśniętym do podłogi pedale gazu i nie ma opcji na jakieś rzucanie układem napędowym.

Co do rzeczywistej prędkości ciężarówek powyżej 90 km/h to można by książkę napisać... Metod i sposobów jest mnóstwo a widocznie ten egzemplarz coś tam miał w sobie :wink:

Autor:  polsky166 [ 10 lis 2022, 20:20 ]
Tytuł:  Re: Pytania odnośnie ciężarówki początkującego silnik/skrzynia

Cytuj:
Cytuj:
i auto jedzie powiedzmy 90 czy co chwile odcina mu moc i znowu tak ze w taki sposób nie da rady jechać?

Jakim cudem jak dzisiaj jechałem trasą zestaw leciał licznikowo ok 100km/h licznik mi zawyża wg gps o 5km/h
Odcięcie odbywa się w sposób płynny, można jechać z noga na wciśniętym do podłogi pedale gazu i nie ma opcji na jakieś rzucanie układem napędowym.

Co do rzeczywistej prędkości ciężarówek powyżej 90 km/h to można by książkę napisać... Metod i sposobów jest mnóstwo a widocznie ten egzemplarz coś tam miał w sobie :wink:
kazda ma ten ogranicznik przy 90km/h i dlaczego przy 90 jest max predkosc wg przepisów to 80? i mowa tu o predkosci licznikowej odcięcia czy wg GPSa?

Ciekawi mnie tez sprawa dostawczaków i napędów np taki sprinter czy crafter w wersji bus i dostawczej jest dostępny z napędem na tył i przód. Która wersja jest lepsza jeśli chodzi o jazde po śniegu, lodzie, ostre wzniesienia, błoto, piach i dlaczego producent pozwala sobie wersje wybrać, mniejsze auta jak transporter to tylko FWD

Autor:  Kermiter [ 10 lis 2022, 22:09 ]
Tytuł:  Re: Pytania odnośnie ciężarówki początkującego silnik/skrzynia

Jako właściciel możesz sobie ogranicznik założyć nawet i na 55 km/h, więc nie każdy ma tą maksymalna możliwą do zalegalizowania prędkość 90 km/h, prędkość ta wynika fizycznych obrotów koła na osi napędowej.
Można legalnie pojeździć 90 km/h, zapraszam tutaj:

Obrazek

Autor:  polsky166 [ 11 lis 2022, 11:18 ]
Tytuł:  Re: Pytania odnośnie ciężarówki początkującego silnik/skrzynia

Cytuj:
Jako właściciel możesz sobie ogranicznik założyć nawet i na 55 km/h, więc nie każdy ma tą maksymalna możliwą do zalegalizowania prędkość 90 km/h, prędkość ta wynika fizycznych obrotów koła na osi napędowej.
Można legalnie pojeździć 90 km/h, zapraszam tutaj:

Obrazek
dzieki a to nie wiedzialem

a druga czesc mojego pytania?

Autor:  Kermiter [ 11 lis 2022, 22:16 ]
Tytuł:  Re: Pytania odnośnie ciężarówki początkującego silnik/skrzynia

Są 2 rodzaje klientów którzy kupują busy. Pierwsi którzy potrzebują auta dostawczego o ładowności 1 tony i im wystarczy przednionapędowy który jest pewnie tańszy, lżejszy i łatwiejszy w prowadzeniu, troszkę mniej elementów przeniesienia napędu.
Drugi rodzaj klientów to tacy co kupują busa żeby wozić nim 4 tony w hurtowni z napojami albo pod jakąś kurierke paletowa no i tu sie zaczyna jazda bo konwencjonalny uklad napedowy z mostem lepiej się sprawdza i więcej wytrzyma.
Są jeszcze takie różne wynalazki z zabudowami gdzie wymaga się za kabina możliwe najniższej podłogi, np dla listonoszy, foodtrucki, transport szkła na stojakach.

Autor:  polsky166 [ 12 lis 2022, 18:53 ]
Tytuł:  Re: Pytania odnośnie ciężarówki początkującego silnik/skrzynia

Cytuj:
Są 2 rodzaje klientów którzy kupują busy. Pierwsi którzy potrzebują auta dostawczego o ładowności 1 tony i im wystarczy przednionapędowy który jest pewnie tańszy, lżejszy i łatwiejszy w prowadzeniu, troszkę mniej elementów przeniesienia napędu.
Drugi rodzaj klientów to tacy co kupują busa żeby wozić nim 4 tony w hurtowni z napojami albo pod jakąś kurierke paletowa no i tu sie zaczyna jazda bo konwencjonalny uklad napedowy z mostem lepiej się sprawdza i więcej wytrzyma.
Są jeszcze takie różne wynalazki z zabudowami gdzie wymaga się za kabina możliwe najniższej podłogi, np dla listonoszy, foodtrucki, transport szkła na stojakach.
ale na busach na kat b to nie ma dmc 3,5t to jakim cudem auto ma wozić 4tony jak pewnie ma ladownosci z 1,5tony?
Wlasnie mnie ciekawi pod górkę po lodzie, sniegu, blocie lepiej przednim czy na tyl?

Autor:  Cyryl [ 15 lis 2022, 0:13 ]
Tytuł:  Re: Pytania odnośnie ciężarówki początkującego silnik/skrzynia

Cytuj:
...Która wersja jest lepsza jeśli chodzi o jazde po śniegu, lodzie, ostre wzniesienia, błoto, piach...
wybierasz się na Dakkar?
Cytuj:
ale na busach na kat b to nie ma dmc 3,5t to jakim cudem auto ma wozić 4tony jak pewnie ma ladownosci z 1,5tony?...
ile masz lat?
z tego widać, że dodawanie już miałeś, ale z wyciąganiem wniosków trochę gorzej.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/