wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

siła hamowania na rolkach
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=5614
Strona 2 z 2

Autor:  Oporniczek [ 23 gru 2006, 10:38 ]
Tytuł: 

Cytuj:
PS. Z tego schematu Oporniczka za przeproszeniam .... nic nie widac. Chetnie bym zobaczyl jak jest korygowana sila hamowania na przedniej osi w zaleznosci od obciazenia.
Witam. Po to wstawiłem kawałek obrazka aby rozjaśnić umysł. Strzałką zaznaczone jest miejsce montażu w/w zaworu hamulcowego. Znając jego budowę i oczywiście prawa fizyki można prześledzić drogę przepływu powietrza do przyłącza nr 4. Dla mniej wtajemniczonych przykładowy zawór hamulcowy posiada przyłącza: 11- zasilanie I obwodu hamulcowego, 12- zasilanie II obwodu hamulcowego, 21 - wyjście I obwodu czyli tył, 22 - wyjście II obwodu czyli przód, 4 - zasilenie z obwodu ham. kół tylnych za reg.siły hamowania, 3 - odpowietrzenie.
Moja wina, że wstawiłem plik marnej jakości- jutro go poprawię aby był bardziej czytelny. Ja nie twierdzę, że takie połaczenia muszą występować we wszystkich pojazdach-przykład z życia Mercedes 2626. Inne rozwiązania zawierają np. zawory dopasowujące dla przedniej osi itp.

Autor:  gucio [ 16 sty 2007, 22:00 ]
Tytuł: 

Witam wszystkich. Przewija się tutaj kwestia regulacji hamulców zestawu ,obojętnne czy konia i naczepy czy auta i przyczepy. W układzie hamulca bez elektroniki EBS korygowana jest siła hamowania wszystkich osi z wyjątkiem pierwszej. Każdy samochód i każda naczepa czy przyczepa posiada tabelę ciśnienia w siłownikach hamulcowych w zależności od ciśnienia w poduszkach.Ta tabliczka w aucie jest często pod atrapą lub pokrywą bezpieczników a w przyczepie na ramie. W niemczech ustawienie korektora siły hamowania jest sprawdzane przez diagnostę przy każdym przeglądzie. W układach EBS czujniki abs w kołach informują komputer o prędkości poszczególnych kół w całym cyklu hamowania ( a nie tylko o zablokowaniu jak w przypadku klasycznego abs) a komputer porównuje tą prędkość z zadanym przez pedał hamulca opóżnieniem i odpowiednio dobiera ciśnienie w siłownikach hamulcowych.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/