wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Jelcz 842 http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=5714 |
Strona 2 z 4 |
Autor: | michał1142 [ 13 lut 2008, 23:21 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 842 |
Cytuj: Chyba dlatego że w PRL brakowało dewiz na zakup zachodnich produktów i pół obozu socjalistycznego oprócz ZSRR i NRD jeździło na węgierskich mostach. Daltego też tak kulała produkcja Berlieta, a każdy polski samochód ciężarowy z tamtego okresu był składanką z innych samochodów.
Właściwie to wszystko wyjaśnia.Nasi zawsze udawadniali żeszkłem się tyłek wytrze!
|
Autor: | Kamil [ 16 lut 2008, 13:21 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 842 |
Dziś do Jelczy serii 800 stosuje się silniki IVECO CURSOR 10, EURO III, o mocy 316 kW (430 KM), nie jestem przekonany do silników IVECO ale są napeno znacznie lepsze od Mieleckich i znacznie mocniejsze, skrzynie biegów ZF 16-biegowa, Dodam że w Jelczu 862 napęd jest przekazywany na trzy osie, chciałbym widzieć Jelcze 842 i 862 jak sobie radzą w ciężkim terenie. Jelcz 862 (C) http://www.jelcz-komponenty.of.pl/ |
Autor: | michał1142 [ 16 lut 2008, 22:41 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 842 |
Ciekawe czy jest model 888?ten zdecydowanie byłby najlepszy w terenie |
Autor: | Kamil [ 17 lut 2008, 11:10 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 842 |
Jeszcze takiego nie ma ale całkiem możliwe że taki powstanie, jeżeli powstały Jelcze o napędzie 8x4, 8x6 to czemu by miał nie powstać 8x8. |
Autor: | michał1142 [ 17 lut 2008, 11:15 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 842 |
Cytuj: Jeszcze takiego nie ma ale całkiem możliwe że taki powstanie, jeżeli powstały Jelcze o napędzie 8x4, 8x6 to czemu by miał nie powstać 8x8.
To byłaby ciekawa propozycja dla wojska i na budowęWersji 862 raczej nie widział bym w terenie... |
Autor: | Kamil [ 17 lut 2008, 12:22 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 842 |
Właśnie Jelcz 862 jest przeznaczony do ciężkiego terenu podobnie jak 842, napewno Jelcz 862 ma znacznie mocniejszy silnik, napędzana jest pierwsza oś skrętna, duży prześwit, ja bym jednak go widział w terenie. |
Autor: | michał1142 [ 17 lut 2008, 12:26 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 842 |
Cytuj: Właśnie Jelcz 862 jest przeznaczony do ciężkiego terenu podobnie jak 842, napewno Jelcz 862 ma znacznie mocniejszy silnik, napędzana jest pierwsza oś skrętna, duży prześwit, ja bym jednak go widział w terenie.
Zdecydowanie auto 6x2 będzie gorsze w terenie niż 6x4
|
Autor: | Kamil [ 17 lut 2008, 12:29 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 842 |
W Jelczu 862 napęd jest przekazywany 8x6 w Jelczu 842 8x4 |
Autor: | michał1142 [ 17 lut 2008, 12:45 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 842 |
Cytuj: W Jelczu 862 napęd jest przekazywany 8x6 w Jelczu 842 8x4
no tak,rzeczywiście(miałem na myśli Jelcza z osią wleczoną).W konfiguracji z przednią napędzaną osią 8x6 powinien sprostać terenowej jeździe.W wersji 8x4 może być gorzej.
|
Autor: | Kamil [ 17 lut 2008, 13:28 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 842 |
Jelcze z osią wleczoną to 316,416,622 i nie mają one a raczej nie miały przeznaczeina terenowego. |
Autor: | michał1142 [ 17 lut 2008, 13:57 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 842 |
Cytuj: Jelcze z osią wleczoną to 316,416,622 i nie mają one a raczej nie miały przeznaczeina terenowego.
Podobnie jak Jelcze w konfiguracji 4x2kiepskie w terenie.Choć montowano na nich wywrotki
|
Autor: | Kamil [ 17 lut 2008, 16:01 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 842 |
Zawsze lepszym rozwiązaniem dla wywrotki będzie napęd 8x4 czy 8x6 niż 4x2, jedyne co moge powiedziec to mialem raz przygode z wujkiem wyciągając Steyra z patelnią pełną piasku z błota Jelczem 315 i się nam udalo co prawda tylnie koła Jelcza były na utwardzonej drodze. |
Autor: | michał1142 [ 17 lut 2008, 16:10 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 842 |
Tylko dlatego,że 315 stało na twardej drodze.W przeciwnym wypadku utknęli byście obaj |
Autor: | kraz [ 19 lut 2008, 19:03 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 842 |
Mam pytanie, czy w wywrotkach była montowana blokada dyfra? |
Autor: | Kamil [ 19 lut 2008, 22:14 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 842 |
W Jelczach 842 były montowane blokady mostów, ale z tego co wiem na życzenie klijenta przez to że te pojazdy były przygotowane pod różne zabudowy, w Jelczu 846 blokady mostów są standardowym wyposażeniem. |
Autor: | michał1142 [ 20 lut 2008, 1:32 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 842 |
Cytuj: W Jelczach 842 były montowane blokady mostów, ale z tego co wiem na życzenie klijenta przez to że te pojazdy były przygotowane pod różne zabudowy, w Jelczu 846 blokady mostów są standardowym wyposażeniem.
Blokada mostów w samochodzie ciężarowym nie powinna podlegać dyskusji.To musi być standard!
|
Autor: | Kamil [ 24 lut 2008, 23:52 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 842 |
Tak blokada mostów powinna być napewno standardem w pojazdach przeznaczenia specjalnego takiego jak te Jelcze, ale czy w ciągnikach siodłowych jest potrzebna, raczej nie. |
Autor: | michał1142 [ 25 lut 2008, 6:08 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 842 |
Cytuj: Tak blokada mostów powinna być napewno standardem w pojazdach przeznaczenia specjalnego takiego jak te Jelcze, ale czy w ciągnikach siodłowych jest potrzebna, raczej nie.
Docenił byś blokadę zimą.Co prawda w autach 4x2 nie wiele ona daje,to nie wyobrażam sobie nawet solówki bez blokady
|
Autor: | vulcanor [ 25 lut 2008, 11:07 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 842 |
najwięcej ci taka blokada da , jak np jedno kolo na lodzie będzie stać a drugie będzie miało asfaltu chociaż trochę, to sie można uratować bo jak oba kola na lodzie to zostaje piasek , tektury są dobre, kiedyś w autobusie jelcz na palcu manewrowym sie zakopałem i tektury pomogły hehe |
Autor: | michał1142 [ 25 lut 2008, 21:53 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 842 |
Cytuj: najwięcej ci taka blokada da , jak np jedno kolo na lodzie będzie stać a drugie będzie miało asfaltu chociaż trochę, to sie można uratować bo jak oba kola na lodzie to zostaje piasek , tektury są dobre, kiedyś w autobusie jelcz na palcu manewrowym sie zakopałem i tektury pomogły hehe
Właśnie w autobusach nie montuje się blokad,ale ASR przychodzi z pomocą.Niedawno trochę walczyłem ze śniegiem w naszym polskim autosaniku-poradził sobie całkiem dzielnie!
|
Strona 2 z 4 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |