wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

[Man, F2000] Ustawienie zapłonu-sprawdzenie
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=7447
Strona 2 z 2

Autor:  svavec [ 10 mar 2011, 10:48 ]
Tytuł:  Re: [Man, F2000] Ustawienie zapłonu-sprawdzenie

Czy jestes pewien ,ze pompa byla wkladana na sprezaniu 1 cylindra i "overlap" 6 .....

Jest to oczywiste ,ale czesto takie blache ,rutynowe,pomylki ciagna naprawe w nieskonczonosc.
( znaki na kole sie niby zgadzaja ale zaplon jest walniety o 180´ , kopci tylko bialym dymem z wszystkich cylindrow ,jak go przestawisz wtedy o 17 ´ to byc moze ze odpali ).

Czy siwo jest z kazdego cylindra podczas pracy silnika?

Autor:  leszczfish [ 10 mar 2011, 17:30 ]
Tytuł:  Re: [Man, F2000] Ustawienie zapłonu-sprawdzenie

nie no kolego jak bym się o 180 stopni walnął to na pewno by nie zapalił. ustawiałem go na pierwszy w ten sposób że znalazłem znaki na kole zamachowym kiedy na ostatnim była mijanka zaworów. Zresztą jak zmieniałem pompę to ustawiłem na znaki, zobaczyłem na pompie w tym okienku czy widać ten ząbek, wtedy ją wyjąłem i włożyłem następną. O 180 na pewno się nie walnąłem. Zresztą teraz jak on jest na 19 stopniach to nie kopci specjalnie. Tylko przy dodawaniu gazu ale w sumie nieznacznie.

Co do EDC to właśnie pali się ale nie na wolnych obrotach, tylko jak się przytrzyma chwilę gaz no i podczas jazdy. Kod błyskowy jaki pokazuje to 1 długi i 8 krótkich bodajże. Nie pamiętam bo sprawdzałem to parę tygodni temu. Sprawdzę jutro jeszcze raz. Ale wiem że chodziło o początek wtrysku.

Wyprzedzając waszą radę aby zmienić wtrysk sterujący już to zrobiłem właśnie po sprawdzeniu kodu błyskowego. Silnik pracuje jakby lepiej troszkę ale błąd EDC dalej się wyświetla. Może nastawnik w pompie wtryskowej coś broi??? Tylko nie mam pomysłu jak to sprawdzić. Chyba wtryski do regeneracji dam do kogoś innego bo jak w sobotę zdjąłem głowice to na cylindrach było po dobrej setce paliwa. Tylko wydaje mi się że to raczej spowodowane jest złym kątem wtrysku. Ma ktoś jakiś pomysł bo mi się już skończyły??

Autor:  MAN [ 10 mar 2011, 17:43 ]
Tytuł:  Re: [Man, F2000] Ustawienie zapłonu-sprawdzenie

Jedna z możliwych przyczyn kodu błyskowego 1 długi 8 krótkich

Przerwanie przewodu, zwarcie
połączenia wtykowe na pompie wtryskowej/ przegrodzie czołowej/urządzeniu sterującym oksydowane, rozsunięte, uszkodzone
uszkodzony czujnik ruchów igły
uszkodzony pierwotny czujnik prędkości obrotowej
błąd w układzie paliwowym nieszczelny zatkany powietrze w układzie
filtr powietrza zatkany uszkodzony
uszkodzona pompa wtryskowa błąd wewnętrzny w mechanizmie nastawczym lub utrudniona praca

Autor:  leszczfish [ 11 mar 2011, 12:17 ]
Tytuł:  Re: [Man, F2000] Ustawienie zapłonu-sprawdzenie

posprawdzam wszystko. Ne wiem tylko jak czujnik na kole zamachowym sprawdzić ale postaram się dowiedzieć i to wszystko zrobić. Napiszę jak się z tym ogarnę.

Autor:  MAN [ 11 mar 2011, 15:49 ]
Tytuł:  Re: [Man, F2000] Ustawienie zapłonu-sprawdzenie

Czujnik na kole zamachowym sprawdź oporność 500-700 omów i go wyciągnij i sprawdź czy nie jest mechanicznie uszkodzony. Tylko uważaj przy wyciąganiu lubi się zapiec ten czujnik w obudowie sprzęgła, rozruszaj go najpierw kręcąc w lewo, prawo i go ciągnij do góry

Jeśli czujnik nie będzie uszkodzony a problem pojawił się po wymianie sprzęgła to ja cały czas stawiam na kolo zamachowe

Autor:  tomekf-e1 [ 27 gru 2016, 10:24 ]
Tytuł:  Re: [Man, F2000] Ustawienie zapłonu-sprawdzenie

Witam,

podbijam temat, mógłby mi ktoś podać kąt wyprzedzenia zapłonu dla silnika MAN D2866lf04? Z góry bardzo dziękuję!

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/