wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Volvo FH http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=9560 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | Maciekk [ 25 lis 2007, 21:10 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Słyszałem, że silniki Volvo FH pochodzą od Renault, ale nie chce mi się w to wierzyć. Czy ktoś coś wie więcej na ten temat?
Mi się wydaje że odwrotnie... Silniki Volvo są montowane w Renault.
|
Autor: | Levuss [ 25 lis 2007, 21:11 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Słyszałem, że silniki Volvo FH pochodzą od Renault, ale nie chce mi się w to wierzyć. Czy ktoś coś wie więcej na ten temat?
Totalna bzdura!!.Volvo samo opracowało silniki D12/16X a także gamę D13X.Być może Renault miało jakiś wkład w postęp prac nad nowymi D13X, ale to Volvo jest producentem tych jednostek.Zresztą wystarczy podać prosty przykład.Kiedy pojawiło się FH Z D13A to dopiero po jakimś czasie jednostki te zostały zamontowane w Renault tak samo jak D12D pod nazwą kodową Dxi w Renault a nie odwrotnie więc to już o czymś świadczy.Francuzi wgrywają tylko własny program sterujący silnikiem i praktycznie zmiany się ta tym kończą.To tak samo jak z odwiecznym poglądem, że to Renault robi silniki Nissana.A tak nie jest(oczywiście jest kilka projektów przy których pracowali obaj producenci) |
Autor: | Duck [ 26 lis 2007, 20:44 ] |
Tytuł: | |
Współpraca Renault i Volvo to rodzaj pewnej symbiozy. Mianowicie, silnik Volvo montowany jest w Magnum, natomiast Volvo FE posiada kabinę od Premium. Każdy daje coś od siebie, taka obu wspólna korzyść. |
Autor: | Mihu [ 26 lis 2007, 20:51 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Współpraca Renault i Volvo to rodzaj pewnej symbiozy.
To też nie do końca tak. Volvo i Renault działając w ramach koncernu podjęły decyzję o podziale prac nad jednostkami napędowymi (a nie tylko kabinami do FE i FL), która wygląda następująco: Volvo opracowuje silniki dużej mocy i pojemności do ciężkich pojazdów, natomiast w zakładach Renault powstają silniki mocy małej i średniej do samochodów lekkich i średnio-ciężkich.Mianowicie, silnik Volvo montowany jest w Magnum, natomiast Volvo FE posiada kabinę od Premium. Każdy daje coś od siebie, taka obu wspólna korzyść. Info ze strony producenta odnośnie nowego FH: 2007-11-26 VOLVO UJAWNIA PIERWSZE INFORMACJE DOTYCZĄCE NOWEGO VOLVO FH I VOLVO FH16 Latem 2008 r. Volvo Trucks zaprezentuje w Europie nową generację samochodów ciężarowych o dużej ładowności. Daleko idące udoskonalenia są obecnie wprowadzane zarówno w Volvo FH, najlepiej sprzedającym się modelu Volvo w segmencie pojazdów długodystansowych, jak i we flagowym Volvo FH16. Rozpoczęcie produkcji zaplanowano na jesień 2008 r. Jednak zamówienia na nowe pojazdy klienci mogą składać już od grudnia br. – Obecnie istnieje bardzo duży popyt na nasze samochody ciężarowe, co powoduje wyjątkowe wydłużenie terminów dostaw – mówi Claes Nilsson, Prezes Europe Division w Volvo Trucks. – Dlatego chcemy dać naszym klientom możliwość wcześniejszego składania zamówień na nową gamę produktów, które będą dostępne od jesieni przyszłego roku. Komfort, funkcjonalność i bezpieczeństwo Co więc Volvo proponuje klientom? Na tym etapie firma nie może oczywiście ujawnić wszystkich szczegółów. Jednak na pewno zakres zmian obejmie całkowicie przeprojektowane wnętrze kabiny. Główny kierunek działań projektantów polega na wzmocnieniu tych cech, które są najbardziej cenione przez klientów w obecnej gamie pojazdów, czyli komfortu, funkcjonalności i bezpieczeństwa. Przestrzeń, światło i pomysłowe schowki – Zaprojektowaliśmy wnętrze, które oferuje kierowcy więcej przestrzeni i światła, a także znacznie większe możliwości przechowywania bagażu i przedmiotów osobistych – mówi Christer Pehrsson, Business Area Manager ds. sektora transportu długodystansowego w Volvo Trucks. – Nowy projekt powstał w oparciu o wyniki szczegółowych analiz wszystkich potrzeb, jakie kierowca może mieć, zarówno w trakcie jazdy, jak i podczas postoju. Kierowca musi mieć mozliwość efektywnej pracy i wygodnego wypoczynku. Więcej przestrzeni na stanowisku kierowcy Przeprojektowane schowki znajdujące się nad przednią szybą zapewniają poczucie większej przestronności i ułatwiają poruszanie się w kabinie w pozycji stojącej. Otwieranie i zamykanie schowków ułatwiają żaluzjowe pokrywy. Deska rozdzielcza również otrzymała nowy kształt, dzięki czemu zajmuje mniej cennego miejsca. Z tego samego powodu dźwignie wybieraków skrzyń biegów I-Shift i Powertronic zostały nieco odsunięte od fotela kierowcy. Schowki pod leżanką Dzięki zmianie lokalizacji niektórych schowków i zwiększeniu liczby schowków pod leżanką, wzrosła ich łączna pojemność, mimo że jednocześnie wnętrze kabiny wydaje się bardziej przestronne. Co więcej, nowe rozwiązania zapewniają większą elastyczność aranżacji wnętrza, tak aby sprostać zróżnicowanym potrzebom klientów. Większe możliwości relaksu Nowa kabina oferuje znacznie wyższy poziom komfortu, szczególnie w zakresie możliwości relaksu i wypoczynku. Jednym z nowych elementów jest szersza leżanka z regulowanym podgłówkiem. Ponadto, leżanka jest umieszczona wyżej, dzięki czemu siedzi się na niej wygodniej. Kolejnym elementem jest fotel pasażera, który można obrócić o 90 stopni i odchylić o 15 stopni. W kabinie zainstalowano również system audio dużej mocy, pozwalający za pośrednictwem gniazd USB i AUX na podłączanie urządzeń, takich jak odtwarzacz MP3 i odbiornik telewizyjny. Wyjątkowa, niespotykana gdzie indziej jakość oświetlenia – Dużo wysiłku włożyliśmy również w zapewnienie odpowiedniego oświetlenia we wnętrzu kabiny – mówi Christer Pehrsson. – W wyniku przemyślanego rozmieszczenia 17 punktów świetlnych i zastosowania rozbudowanego układu sterowania oświetleniem, obejmującego m.in. ściemniacz, istnieje możliwość wyboru strefy i natężenia światła dokładnie do potrzeb. Do dyspozycji jest także czerwone podświetlenie nocne. Nasz system oświetleniowy należy do najdoskonalszych na rynku. Czujnik deszczu Jednym z najważniejszych kierunków działań Volvo na rzecz bezpieczeństwa jest poprawa widoczności we wszystkich warunkach. Dlatego oferujemy czujniki deszczu sterujące pracą wycieraczek przedniej szyby. Czujniki te monitorują występowanie opadów i ich natężenie, a następnie uruchamiają wycieraczki i dostosowują tempo ich pracy do panujących warunków. W Volvo FH po raz pierwszy zastosowano dodatkowe reflektory doświetlające, zapewniające lepszą widoczność podczas skrętu lub pokonywania zakrętów. Więcej nowych elementów bezpieczeństwa zostanie pokazanych latem przyszłego roku, podczas oficjalnej premiery nowych pojazdów. Volvo FH16 – najbardziej ekskluzywny pojazd w rodziny Większość innowacji wprowadzonych w Volvo FH będzie można znaleźć także w Volvo FH16. Jednak oczywiste jest, że tak prestiżowy pojazd jak FH16 ma również wiele wyjątkowych, indywidualnych cech. – Volvo FH16 wybierają klienci, którzy poszukują czegoś naprawdę wyjątkowego. I otrzymują to – wyjaśnia Christer Pehrsson. Komfort w nowym Volvo FH16 jest na najwyższym poziomie. Poczucie wyjątkowości podkreśla zwłaszcza kolorystyka wnętrza z fioletowo-niebieskimi i brązowymi akcentami na materiałach obiciowych, tapicerce i kole kierownicy. Brązowe wstawki znajdują się również na desce rozdzielczej. Nawet zestaw wskaźników ma inny kształt. Ponadto, na wielu elementach w kabinie znajduje się emblemat FH16. Na przykład jest on wyhaftowany na poszyciu drzwi. Atrakcyjne wnętrze kabiny przyciąga najlepszych kierowców – Volvo FH i Volvo FH16 zostały zaprojektowane z myślą o ciężkim transporcie długodystansowym, w którym kładzie się duży nacisk na wydajność – mówi Claes Nilsson. – Poprawiając warunki pracy kierowcy przyczyniamy się również do poprawy rentowności naszych klientów. Co więcej, dzięki temu klienci mogą łatwiej przyciągać najlepszych kierowców. Szereg nowych cech jednocześnie Nowe pojazdy Volvo FH i Volvo FH16, będzie można zamawiać na rynku europejskim począwszy od połowy grudnia 2007 r. Poniżej przedstawiamy kilka spośród nowych cech pojazdów. Większy komfort jazdy - Koło kierownicy i podłokietniki pokryte skórą. - Czytelny i logicznie uporządkowany zestaw wskaźników, wraz ze wskaźnikiem poziomu AdBlue. - Deska rozdzielcza w nowym kształcie, zapewniająca kierowcy więcej miejsca. - Nowa dźwignia wybieraka skrzyni biegów I-Shift i Powertronic, charakteryzująca się lepszym chwytem i umieszczona w wygodniejszym miejscu. Pomysłowe schowki o większej pojemności - Przeprojektowane schowki nad przednią szybą zapewniające więcej przestrzeni w kabinie. Otwieranie i zamykanie schowków ułatwiają żaluzjowe zasłony. - Siatkowa kieszeń z boku środkowego panelu deski rozdzielczej. - Łatwo dostępne schowki, np. pod leżanką, o większej pojemności i większej elastyczności aranżacji niż dotychczas. Komfort ułatwia życie w kabinie - System audio dużej mocy z gniazdami USB i AUX umożliwiającymi podłączanie urządzeń, takich jak np. odtwarzacz MP3. - Wygodniejsza dolna leżanka z szerszym materacem i regulowanym podgłówkiem. - Duży wybór wysokiej jakości materiałów wykończeniowych wnętrza. - Fotel pasażera obracany o 90 stopni. - Oświetlenie wewnętrzne o regulowanym natężeniu. - Fabryczne przygotowanie do instalacji odbiornika telewizyjnego z płaskim ekranem, z możliwością jego podłączenia do systemu audio. Nowe elementy bezpieczeństwa zapewniające lepszą widoczność - Dodatkowe reflektory doświetlające, zapewniające lepszą widoczność podczas skrętu lub pokonywania zakrętów. - Wycieraczki szyby przedniej z czujnikami deszczu. 26 listopada 2007 r. Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z: Marie Vassiliadis, tel.: +46 31 322 41 27, e-mail: marie.vassiliadis@volvo.com Renata Stefańska, tel.: +48 22 383 45 59, e-mail: renata.stefanska@volvo.com |
Autor: | Edler [ 26 lis 2007, 23:01 ] |
Tytuł: | |
Jeśli tak będzie jak tu piszą to jutro jadę z tatą do Volva. Oczywiście mój tata i tak nie weźmie nowego FH bo dopiero w maju 1 Chińczyk (używany) przyjdzie do firmy, lecz na pewno kiedyś ja się do takiego dorwę |
Autor: | P_Adams [ 27 lis 2007, 13:22 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Cytuj: Słyszałem, że silniki Volvo FH pochodzą od Renault, ale nie chce mi się w to wierzyć. Czy ktoś coś wie więcej na ten temat?
Totalna bzdura!!.Volvo samo opracowało silniki D12/16X a także gamę D13X.Być może Renault miało jakiś wkład w postęp prac nad nowymi D13X, ale to Volvo jest producentem tych jednostek.Zresztą wystarczy podać prosty przykład.Kiedy pojawiło się FH Z D13A to dopiero po jakimś czasie jednostki te zostały zamontowane w Renault tak samo jak D12D pod nazwą kodową Dxi w Renault a nie odwrotnie więc to już o czymś świadczy.Francuzi wgrywają tylko własny program sterujący silnikiem i praktycznie zmiany się ta tym kończą.To tak samo jak z odwiecznym poglądem, że to Renault robi silniki Nissana.A tak nie jest(oczywiście jest kilka projektów przy których pracowali obaj producenci) Jak wcześniej, tylko tak usłyszałem, więc chciałem się tylko upewnić. |
Autor: | Łukaszz [ 22 sty 2008, 22:13 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH |
Poniżej można obejrzeć ciekawą prezentację przedstawiającą Volvo FH i FM: http://apps.volvotrucks.com/launch/fhfm/corporate/ Co prawda nie jest to jakaś nowość, ale pewnie wszyscy tej prezentacji nie widzieli. |
Autor: | hmmm_18 [ 21 mar 2008, 23:55 ] |
Tytuł: | Volvo FH :) |
http://upload.revolucja.pl/55909199.jpg.html http://upload.revolucja.pl/59513170.jpg.html http://upload.revolucja.pl/44354389.jpg.html |
Autor: | Duck [ 13 kwie 2008, 10:39 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH |
Wczoraj miałem okazje bliżej przyjrzeć się wnętrzu FH440 XL. + duża ilość pojemnych schowków + niski tunel silnika + Grubość materacy leżanek; szerokość obydwu łóżek + dobre oświetlenie wnętrza + świetnie zaprojektowany cyberflat - szafki ograniczające przestrzeń - mało miejsca na nogi przed fotelem pasażera oraz jego sztywność - brak podłokietników Podsumowując, pierwsze wrażenie raczej pozytywne. |
Autor: | Quba [ 13 kwie 2008, 12:23 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH |
Cytuj: - szafki ograniczające przestrzeń
Chcąc uzyskać taką aerodynamikę pojazdu, jaką uzyskał szwedzki producent, trzeba coś "popsuć". Pochylenie kabiny Volva kosztowało go pomniejszeniem wnętrza, przez pochylone do środka schowki(podobnie, lecz chyba gorzej zrobił to producent Iveca w najnowszym Stralisie). Gorzej doskwierają schowki nad łóżkiem w XL-u..Ale wszystko to dotyczy osób wysokich..Cytuj: - mało miejsca na nogi przed fotelem pasażera oraz jego sztywność
Fotel, jak wiadomo jest elementem, który możemy sobie wybirać w zależności od wersji pojazdu. Zgodzę się z tym, że są one twarde(że tak powiem, nie pierwszej "miętkości" ), jednak przed nimi uważam, jest wystarczająca ilość miejsca i na moje kolana i na moje 30 centymetrowe stopy Cytuj: brak podłokietników
To, jak już powiedziałem wcześniej, zależy chyba do wersji, zamówienia itp.. Podłokietniki występują i przy siedzeniu pasażera.
|
Autor: | Pazdz [ 19 maja 2008, 23:00 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH |
Autor: | Scania R620 [ 20 maja 2008, 13:10 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH |
Autor: | K92 [ 10 lip 2008, 19:48 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH |
VOLVO FH 480 E5 Globetrotter XL. |
Autor: | antulek23 [ 13 lip 2008, 20:12 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH |
błagam o omoc czy ma ktoś strone ze zdjęciami z Volvo FH13 480 Euro5 pomarańczowe! |
Autor: | Quba [ 03 wrz 2008, 19:25 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH |
Hehe.."Dowciapny Pan, dowciapny.." Pośmiać się można ale osobiście uważam, że takie "przyozdabianie" auta sprawia, że wygląda na kilka lat więcej Ale sam pomysł dobry Cytuj: Volvo FH13 480 Euro5 pomarańczowe
Ze zdjęciami FH13 480 E5 nikt Ci nie pomoże. Możesz ewentualnie zawęzić obszar poszukiwań do Volva FH 480...
|
Autor: | Toreba [ 29 lis 2008, 23:08 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH |
2 x Volvo FH. Zdjęcie mojego autorstwa, styczeń 2008. |
Autor: | jelcz 417 [ 01 gru 2008, 22:19 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH |
Widać, że myjnie to oni omijają kilometrami tymi volvami |
Autor: | GRZEGORZ [ 01 gru 2008, 22:25 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH |
Cytuj: Widać, że myjnie to oni omijają kilometrami tymi volvami
Wystarczy przejechać przez nasz piękny kraj, moje audi po tygodniu "zimy" było nie do zidentyfikowania w sprawie koloru poniżej metra od ziemi.
|
Autor: | JoHn [ 02 gru 2008, 17:31 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH |
Cytuj: Widać, że myjnie to oni omijają kilometrami tymi volvami
Na trasie Łomża- Krasna Gorka nasze 3 auta wyglądały gorzej. A po powrocie 2 razy myliśmy bo domyć nie można było.
|
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |