Rejestracja:22 lis 2006, 18:57 Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna
Cytuj:
Jeszcze zapytam - od jakiego czasu jest obowiązek instalowania cyfrowych tacho w ciężarowych - bo słyszałem, że co najmniej raz był przesuwany ten termin i chyba już jest na stałe.
Od czerwca zeszłego roku, tak jak lusterko nad przednią szybą.
Fajnie to kolego ująłeś podoba mi się prosty przykład jakiego użyłeś.
Chciałem to zobrazować żeby było jak najprościej, swojsko i zrozumiale a tak jeśli chodzi o mnie to wolałbym usiąść w aucie z elektronicznym tacho, chociaż tarczki mają swój klimat
Rejestracja:05 sie 2007, 19:19 Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum
kolego AREK jak zarzucasz komuś nieznajomość przepisów to miej do tego podstawy.We wspominanej przez ciebie instrukcji obsługi tacho istnieje funkcja OUT dotyczy ona poruszania się pojazdem w państwach nie objętych konwencją AETR. Błędem jest też pisanie o kalibracji,ponieważ procedura wymaga aby po zakupie poj. nie ważne czy nowego czy starego wczytać jako pierwszą kartę firmową następnie może być użyta karta kierowcy,i tu jest dozwolona jazda bez karty do bazy.Następnie na własnej karcie możesz się poruszać pojazdem,nawet bez kalibracji ale bez ładunku.Skalibrowanie tacho uprawnia do przewozu.Nadal podtrzymuje że maksymalny czas jazdy bez karty to 15 dni w kierunku bazy jeśli się ją posiadało i utraciło.Karta jest rejestrowana w systemie europejskim.Co do nieposiadających wyżej wzmiankowanej karty,świadczy to tylko o ich profesjonalizmie
Czytajcie dokłanie posty!!!! Bo zadajecie te same pytania, na ktore była wcześniej odpowiedź!
Cytuj:
Co wy piszecie nie mogę się z wami zgodzić. Przykład jeździsz na wykresówce, pracodawca kupuje nowe auto z tacho cyfrowym i co wtedy nie możesz jechać chociaż masz uprawnienia do kierowania takim pojazdem bzdura nie rośmieszajcie mnie. Lepiej dowiedzcie się lub gdzieś poczytajcie a potem piszcie bo piszecie jakieś bzdury. W tachografie cyfrowym isnieje funkcja OUT, czyli jazda bez karty, lub poza okresem( czyli gdy auto jest na warsztacie) ta funkcję sie ustawia manualnie, pozwala ona na jazde kierowcy który niema karty. Oczywiście nie można jeździć ciągle na tej funkcji ale napewno do czasu wyrobienia karty, i oczywiście należy robić wydruki 24h. Także panowie prosze najpierw dokładnie poznać działanie i zastosowanie tachografu cyfrowego i kwestie prawne w jego użytkowaniu a potem pisać prawde a nie bzdury.
Koledzy mam problemik. Jutro musze przyprowadzic nowy nabytek około 50km do bazy. A moja karta kierowcy lezy sobie w innym aucie ( odrazu mówie że nikt na niej nei jezdzi tylko poprostu fizycznie jej nie mam). Po dzrodze do bazy odwiedze serwis tacho zeby je skalibrowac. Pytanie czy wydruk przed rozpoczeciem jazdy i po zakonczeniu jazdy załatwi sprawe ?
Tak jak kolego piszesz dzwoniłem do ITD na wydruku mozna jechac tylko jakbym oficjalnie zgłosił zgubienie lub kradziez karty badz na uszkodoznym tacho.
Koledzy mam problemik. Jutro musze przyprowadzic nowy nabytek około 50km do bazy. A moja karta kierowcy lezy sobie w innym aucie ( odrazu mówie że nikt na niej nei jezdzi tylko poprostu fizycznie jej nie mam). Po dzrodze do bazy odwiedze serwis tacho zeby je skalibrowac. Pytanie czy wydruk przed rozpoczeciem jazdy i po zakonczeniu jazdy załatwi sprawe ?
Nie musisz nawet wkładać karty jeśli ją posiadasz. Przejazd nowo zakupionym autem jest zwolniony z rejestracji czasu pracy.
Nie musisz nawet wkładać karty jeśli ją posiadasz. Przejazd nowo zakupionym autem jest zwolniony z rejestracji czasu pracy.
No chyba nie do końca. Kierujący musi na czas poruszania się takim pojazdem do chwili zalegalizowania (czy też pierwszej instalacji tachografu - tak to się chyba poprawnie nazywało) dokumentować czas pracy na rewersie wydruku z tachografu.
Może ktoś dokładnie opisać procedurę jazdy bez karty w tachografie siemens, daf 105xf 2011?
Może banalne, ale co wydrukować, co opisać, czy rysować?
Auto którym jutro będę jechał ma uszkodzony tachograf - nie da się przestawić czasu UTC i jest 12 godz do tyłu względem lokalnego.
Dodam, że tachografie rejestruje wszystkie aktywności.
Masz gdzieś jechać tym autem czy tylko dojechać do serwisu żeby to naprawić?
No to może lepiej normalnie włożyć kartę do tacho, potem zrobić wydruk i napisać że takie coś ma miejsce i przejazd w celu naprawy. Jeszcze jak będziesz miał potwierdzenie z serwisu nie powinno być problemu.
_________________ Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.
Autem jechałem w całodzienną trasę. Zrobiłem wydruk na początku i na końcu (24h). Opisałem i rysowałem swoją aktywność.
Gdybym włożył kartę, to byłyby cyrki bo by mi zaszła wcześniejsza godzina, i cofnął bym się w przyszłość (UTC minus 12 godz od lokalnego - nie da się zmienić) Manager polecił jechać na wydruku i się nie martwić. Trzymać wydruk przez 28dni i tyle.
Podepne się też pod ten temat, a jak wygląda kwestia jeżeli kierowca autobusu jeździ w pks ma skalibrowany tacho cyfrowe i jego trasy wyglądają następująco:
- pierwsza trasa ma odcinek 48 km, i zjazd do bazy
- postój na bazie
- druga trasa ma odcinek 178 km, postój
zaznaczam, że ten autobus jest kierowany przez jednego kierowce i robi różne trasy. I pytanie jest takie czy na trasie tych 48 km trzeba włożyć karte kierowcy?. Bo nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi
Podepne się też pod ten temat, a jak wygląda kwestia jeżeli kierowca autobusu jeździ w pks ma skalibrowany tacho cyfrowe i jego trasy wyglądają następująco:
- pierwsza trasa ma odcinek 48 km, i zjazd do bazy
- postój na bazie
- druga trasa ma odcinek 178 km, postój
zaznaczam, że ten autobus jest kierowany przez jednego kierowce i robi różne trasy. I pytanie jest takie czy na trasie tych 48 km trzeba włożyć karte kierowcy?. Bo nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi
Nie bardzo wiem o co ci chodzi, pytasz czy może jechać te 48 km. bez karty
Właśnie o to mi chodzi bo zgodnie z tym co zostało napisane:
Jazda bez tachografu – kategorie przewozów:
przewóz osób na linii regularnej, o długości trasy do 50 km;
pojazdami o dopuszczalnej maksymalnej prędkości nieprzekraczającej 40 km/h;
pojazdami będącymi własnością sił zbrojnych, służb obrony cywilnej, straży pożarnej i sił odpowiedzialnych za utrzymanie porządku publicznego, lub wynajmowanych przez nie bez kierowcy, gdy przewóz wykonywany jest w związku z zadaniami powierzonymi tym służbom i pozostaje pod ich kontrolą;
pojazdami używanymi w razie wypadków lub do prowadzenia działań ratunkowych, w tym pojazdami używanymi w niezarobkowym przewozie pomocy humanitarnej;
pojazdami specjalistycznymi używanymi do celów medycznych;
pojazdami specjalistycznymi pomocy drogowej poruszającymi się w promieniu 100 km od swej bazy;
pojazdami poddawanymi próbom drogowym do celów rozwoju technicznego lub w ramach napraw albo konserwacji oraz pojazdami nowymi lub przebudowanymi, które nie zostały jeszcze dopuszczone do ruchu;
pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 ton używanymi do niezarobkowego przewozu rzeczy – dotyczy wyłącznie przewozów wykonywanych prywatnie, niezwiązanych z jakąkolwiek działalnością gospodarczą.
pojazdami użytkowymi o statusie pojazdów zabytkowych zgodnie z przepisami Państwa Członkowskiego, w których są użytkowane, wykorzystywanymi do niezarobkowych przewozów osób lub rzeczy.
I dlatego się pytam jak jest kierowca autobusu rozliczany jeżeli ma trasy mieszane czyli raz trasa do 50 km a raz trasa powyżej 50 km i czy do 50 km musi używać karty jeśli nie to czym to udokumentuje
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 14 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę