wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Jelcz 422... http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2701 |
Strona 11 z 30 |
Autor: | Borek [ 20 kwie 2009, 21:50 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 422... |
ten różowy jelonek jeździł chyba z moim wujkiem w FSO Autoparts Warszawa nawet jeszcze ze 3 lata temu widziałem ten samochód w akcji na wylocie z Warszawy na Siedlce DK2 Płowiecka/Trakt Lubelski |
Autor: | Gibon [ 21 kwie 2009, 12:50 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 422... |
Według mnie nie powinieneś mieć wyrzutów sumienia z tytułu ukazania po raz drugi tych samych fotek skoro właściciel tego pojazdu sam je pokazał |
Autor: | tomekkomar [ 21 kwie 2009, 18:16 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 422... |
A więc proszę, zdjęcia różowego C424D. Podaje tylko linki do galerii bo nie potrafię inaczej dodawać zdjęć, jakiś błąd mi wyskakuje. W galerii wystarczy kliknąć na fote i się włącza. Galeria 1. Galeria 2. Galeria 3. |
Autor: | Gibon [ 23 kwie 2009, 20:30 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 422... |
Dzięki Wszystkich fotek nie widziałem jak zauważyłem |
Autor: | Dolar [ 13 maja 2009, 7:48 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 422... |
Takie dwa archiwalne zdjęcia ode mnie : |
Autor: | Gibon [ 14 maja 2009, 14:01 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 422... |
I znów na zdjęciu został uwieczniony bolid którym czasem jeżdżę Ale chyba mnie nie ma za sterami |
Autor: | Dolar [ 14 maja 2009, 14:11 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 422... |
Cytuj: I znów na zdjęciu został uwieczniony bolid którym czasem jeżdżę
Tak właśnie myślałem bo kierowca trochę starszy . Jak kolega będzie jutro w Nysie niech da znać, bo cały dzień będę to może jakiegoś spota zrobimy albo cyknę Jelonka .
Ale chyba mnie nie ma za sterami |
Autor: | skoczek69 [ 14 maja 2009, 15:01 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 422... |
Jak sie w tym jelonku zmienia biegi mam pewne domysły ale niewiem czy słuszne. http://www.aukcjoner.pl/gallery/0009982 ... ia.html#I7 |
Autor: | Gibon [ 14 maja 2009, 20:04 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 422... |
Bardzo prosto. Jest to skrzynia półautomatyczna marki Fuller (ktoś kiedyś mi mówił że są też takie skrzynie marki Eaton ?). Sprzęgła używasz tylko do ruszania i zatrzymywania. Na każdym biegu : 1, 2, 3, 4 są trzy zakresy pracy skrzyni. Można to porównać do półbiegów. Zakresy jak i pełne biegi zmieniasz pedałem gazu. Musisz tylko się zorientować przy jakich prędkościach obrotowych dany bieg jest optymalny. Schynchronizowana skrzynia Fuller daje się poznać z najlepszej strony podczas podjazdów. Bardzo szybko zmienia się je wtedy. Ponadto uważam że ciutkę zmniejsza spalanie. Odnośnie tego Jelcyna to na te auto siadam bardzo rzadko ponieważ jest to jedno z aut do których szef ma sentyment i sadza przeważnie zięcia. Natomiast stery w Jelcynku przejmuję ja kiedy zięciu siada za sterami koparek i innego tego typu sprzętu drabiniastego. Jeżeli chodzi o Nysę i okolice to bardzo często tam się poruszamy. Mamy dużo budów, umów i kontraktów które obsługujemy. A kursy są przeważnie codziennie natomiast pojazdy mogą się zmieniać zależnie od potrzeb. |
Autor: | skoczek69 [ 14 maja 2009, 23:18 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 422... |
Powiem Ci jak to zrozumiałem: -dajesz lewarek w położenie (123) puszczasz sprzęgło, dodajesz gazu i jest (1), jak silnik osiągnie pewne obroty na (1) to puszczasz gaz po czym znów go dodajesz i wchodzi wtedy (2) i tak do (3) -potem jak już na (3) osiagnie pewne obroty to puszczasz gaz, sprzęgło i lewarek w połozenie (456) no i jest (4) itd... jeśli jest tak jak myśle, to powiedz mi czy każdy bieg zmienia sie przy tej samej predkości obrotowej? co gdy obroty będą za niskie lub za wysokie, co kiedy chcesz zredukować z np. (11) na (6) ? |
Autor: | Gibon [ 16 maja 2009, 12:22 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 422... |
Sprzęgło uzywasz tylko do ruszania i zatrzymania się. Na wybieraku skrzyni biegów masz selektor. Podobny do pstryka od grup biegów czy półbiegów. Rozpedzasz się: Sprzęgło bieg 1,1 - ruszasz, później odejmujesz ciutkę gazu i przełączasz selektor na 1,2 i gaz. Następnie selektor, puszczasz ciutkę gazu i dajesz 1,3 i gaz. I tak aż do pełnej czwórki lub jak kto woli do 4,3 Aha. Wszystko odbywa się bez sprzęgła. Redukcja : Tutaj mógłbym Cię poprosić o napisanie jak Ty redukujesz biegi i skąd wiesz jaki bieg i przy jakiej prędkości zapiąć aby nie kichnął lub nie przekręcić silnika. Po prostu to czujesz i tyle. Wiesz że np. przy prędkości 60 km/h możesz mu zapiąć niską czwórkę jak również niską trojkę jeżeli w perespektywie masz przyspieszenie. Podsumowując. To może wydać się że przyspieszanie lub redukcja odbywa się przez długi okres czasu lub jest bardzo skomplikowana. Jednak jeżdżąc z tą skrzynią widzę iż jest wręcz odwrotnie. Wszystko dzieje się szybciej i nie traci się czasu na sprzęgło. |
Autor: | skoczek69 [ 17 maja 2009, 16:04 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 422... |
Dzieki Gibon za wytłumaczenie, a wiem jak jest w innych autach z redukcjami, tylko tutaj pytałem w razie gdyby biegi się zmieniało w taki sposób jak wymyśliłem, ale skoro jest selektor to już wszystkie jasne no i z tego co mówisz to calkiem przyjemna ta skrzynia |
Autor: | Gibon [ 17 maja 2009, 17:43 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 422... |
Całkiem fajnie się tym jeździ. W firmie produkcyjnej gdzie często bywam mają Iveco EuroStara z tym najmocniejszym silnikiem i właśnie z tą skrzynią. Kierowca bardzo sobie chwali. A jeździ o wiele więcej ode mnie z tą skrzynką. |
Autor: | Łukasz_G [ 18 maja 2009, 18:36 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 422... |
Cytuj: I znów na zdjęciu został uwieczniony bolid którym czasem jeżdżę
Mówisz o niebieskim czy biało-zielonym ??
Ale chyba mnie nie ma za sterami |
Autor: | regan [ 18 maja 2009, 19:38 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 422... |
Cytuj: Cytuj: I znów na zdjęciu został uwieczniony bolid którym czasem jeżdżę
Mówisz o niebieskim czy biało-zielonym ??Ale chyba mnie nie ma za sterami |
Autor: | Michcio210 [ 18 maja 2009, 22:09 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 422... |
Cytuj: ten różowy jelonek jeździł chyba z moim wujkiem w FSO Autoparts Warszawa nawet jeszcze ze 3 lata temu widziałem ten samochód w akcji na wylocie z Warszawy na Siedlce DK2 Płowiecka/Trakt Lubelski
Tak, ten Jelcz jeździł w FSO. Właścicielem nie jestem, ale jego przeszłość znam dość dobrze. Wcześniej jeździł w Nysie.
|
Autor: | tomekkomar [ 18 maja 2009, 22:16 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 422... |
i jeździ gdzieś jeszcze kolego michcio210, w których on teraz może być ręcach, od nowości?? |
Autor: | Michcio210 [ 19 maja 2009, 18:23 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 422... |
Teraz ma go kolega RSM z naszego forum, a wcześniej jeździł w Nysie w FSO, potem w Warszawie w FSO, a gdy zakład upadł trafił do firmy w Warszawie chyba na ulicy Jagiellońskiej?, a potem ten Jelczyk różowy i jeszcze jeden, też różowy z białym zderzakiem były do sprzedania i kupił je kolega RSM. Ten różowy jakiś czas temu jechał trasą z Warszawy na Radzymin albo Wołomin, nie pamietam, widział go wtedy kolega mojego ojca, wywoływał kierowce przez CB radio, ale bezskutecznie. A te 2 jelcze właśnie ten kolega ojca co wcześniej napisałem mógł kupić!!! A że 2 mu nie potrzebne, to jednego my byśmy wzięli i teraz by u mnie na podwórku taki Jelczyk stał! |
Autor: | Borek [ 19 maja 2009, 18:45 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 422... |
michcio zerknij na prywatne wiadomości. Ja też je pamiętam z FSO w Warszawie a dokładniej z Autoparts'a. |
Autor: | Gibon [ 19 maja 2009, 18:56 ] |
Tytuł: | Re: Jelcz 422... |
To dlaczego nie kupił ? Ale kolega RSM już praktycznie nie postuje na forum. Jakiś czas do niego pisałem ale niestety bez odpowiedzi. |
Strona 11 z 30 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |