wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Scania serii R
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3
Strona 11 z 33

Autor:  Jacek [ 25 lis 2007, 21:29 ]
Tytuł: 

Falarek w tych 560 i 620 E5 jest układ bezpośredniego wtrysku XPI, ale za uzyskanie normy euro5 odpowiedzialny jest system SCR. Czyli tym różni się od tych 230, 280, 320, 360, 400, 440, 480, że w V8 jest połączenie układu paliwowego XPI z systemem oczyszczania spalin SCR a w rzędowych XPI połączony jest z EGR (bez mocznika), a i jeszcze w 9-litrówkach jest jednostopniowy EGR a w 13-litrowych 2-stopniowy.

Autor:  TomekF [ 26 lis 2007, 1:13 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Wy tu mówicie o marnych 2000 koniach, Man ma zlecenie na wyprodukowanie silniku bodajże o mocy cos kolo 150 000 koni do jakiegos statku. To jest dopiero moc.

Tylko że koledzy mówią o pojazdach na kołach a nie o silnikach do statków. Przecież wiadomo że są większe silnik do statków niż 150 000 KM /AdekS
Po 1 koledzy wlasnie mowia o silnikach do statkow...
Po 2 nie wiadomo, ze sa wieksze silniki, bo ma byc to najmocnijszy silnik na swiecie...

Autor:  adonnay [ 27 lis 2007, 21:34 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Falarek w tych 560 i 620 E5 jest układ bezpośredniego wtrysku XPI, ale za uzyskanie normy euro5 odpowiedzialny jest system SCR. Czyli tym różni się od tych 230, 280, 320, 360, 400, 440, 480, że w V8 jest połączenie układu paliwowego XPI z systemem oczyszczania spalin SCR a w rzędowych XPI połączony jest z EGR (bez mocznika), a i jeszcze w 9-litrówkach jest jednostopniowy EGR a w 13-litrowych 2-stopniowy.
Skąd ty bierzesz takie informacje? :shock: :shock: :lol: Póki co silniki z zasilaniem XPI NOWOŚĆ W SCANIA...!!! po to został stworzony by nie używać techniki SCR. I głównie po to. :lol: Tak więc po pierwsze nie zbudowano jeszcze silników V z układem XPI a w momencie kiedy wejdą do seryjnej produkcji to po to by wyeliminować ADBlue z układu oczyszczania spalin. Nie istnieją stare nowe silniki V jak sugerował Falarek i nie ma póki co w nich systemu XPI. Do dnia dzisiejszego wszystkie V-ki 16 litrowe są z układem SCR pompowtryskiwaczami typu PDE i dopiero nowa platforma silników V (niekoniecznie 16 litrowych) być może będą to silniki 17 litrowe będą z układem zasilania XPI i tylko i wyłącznie z układem oczyszczania spalin EGR.

Autor:  Jacek [ 27 lis 2007, 21:47 ]
Tytuł: 

Takie informacje zasięgnąłem z http://www.scania.com to chyba nie piszą tam głupot a polska strona scanii jest strasznie zacofana i prędzej już można dowiedzieć się z gazet to też śmiech na sali.
Cytuj:

16-litre V8 620 Euro 5
Maximum power:
620 hp (456kW) at 1900 r/min
Maximum torque:
3000 Nm between 1000 and 1400 r/min
Engine PTO:
600 Nm
Flywheel PTO:
1200/2000 Nm
Euro 5 technology:
Scania SCR
Fuel system:
Scania XPI extra-high-pressure injection

Autor:  adonnay [ 29 lis 2007, 20:49 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Takie informacje zasięgnąłem z http://www.scania.com to chyba nie piszą tam głupot a polska strona scanii jest strasznie zacofana i prędzej już można dowiedzieć się z gazet to też śmiech na sali.
Cytuj:

16-litre V8 620 Euro 5
Maximum power:
620 hp (456kW) at 1900 r/min
Maximum torque:
3000 Nm between 1000 and 1400 r/min
Engine PTO:
600 Nm
Flywheel PTO:
1200/2000 Nm
Euro 5 technology:
Scania SCR
Fuel system:
Scania XPI extra-high-pressure injection
Dzisiaj specjalnie pokusiłem się o kontakt z fabryką w tej sprawie. Niestety z przykrością muszę stwierdzić że na stronie internetowej jest błąd. Na dzień dzisiejszy oficjalne stanowisko fabryki jest takie: "Prace nad silnikem V z układem zasilania XPI są nadal w fazie prac inżynieryjnych i testów. Ten silnik oficjalnie jeszcze nie jest ukończony. Pewnym jest że układ ten stworzono przede wszystkim po to by spełniając normę EURO 5 nie było potrzeby używać układu SCR. Ale nie tylko. Tajemnicą poliszynela jest że Scania chce wprowadzić rozwiązania układu wtryskowego na WŁASNYCH, OPATENTOWANYCH rozwiązaniach a nie jak w przypadku pompowtryskiwaczy PDE w mariażu z firmą BOSCH. Silniki V z XPI będą na pewno dostępne na długo przed wprowadzeniem normy EURO 5, czyli przed październikiem 2009 roku." Pozdrawiam.

Autor:  Jacek [ 29 lis 2007, 21:22 ]
Tytuł: 

Dzięki za rozwianie moich i innych wątpliwości :) trochę zadziwił mnie fakt, że scania nic nie zapowiadając wprowadza V-ki z XPI i jeszcze do tego z SCR a nie EGR :)

Autor:  makaroniarz [ 02 gru 2007, 14:02 ]
Tytuł:  scania r420 highline

jezdzilem taka przez 3 miesiace zrobilem 22000tys km na miedzynarodowce ogolnie super ale na podwojna obsade ciut przymala :lol:

Autor:  patryk691 [ 02 gru 2007, 19:43 ]
Tytuł: 

Cytuj:
le na podwojna obsade ciut przymala Laughing
Scania R Topline za mała na podwójną obsadę :?: :/ To jakie ty chcesz auto jak to jest prawie największe auto z pośród wszystkich :|

Autor:  wojtas92 [ 02 gru 2007, 20:05 ]
Tytuł: 

Co ty bredzisz patryczek??? A może akurat jemu zdaje sie ona przymała- i ma racje - DAF i MAN mają większą kabinkę od SCANII więc nie wiem czemu sie wielce oburzasz?!

Autor:  Trucker_Hawk [ 02 gru 2007, 20:36 ]
Tytuł: 

nie zapominajcie o magnum,zresztą prawie wszystkie flagowe okręty firm produkujących ciężarówki w wysokiej kabinie mają sporo miejsca w środku,Scania,Volvo,Man,Daf,Renault Magnum,Actros Megaspace, tylko że nie wszyscy ludzie są tacy sami i jednemu się wydaje ciasna kabina Scani która jak dla mnie jest ogromna, to znów kabina Premiumki która dla mnie wydaje się przymała dla innego będzie rodem z amerykańskiego Kenwortha....to zależy wszystko od gustu danej osoby.

Autor:  marcinp1985 [ 03 gru 2007, 11:00 ]
Tytuł: 

Myśle , że z tym wielkością/pojemnością kabiny jest tak jak napisał kolega Trucker_Hawk "to zależy wszystko od gustu danej osoby" jednemu w podwojnej obsadzie jest potrzebna jedna szafeczka na np. ubrania, kosmetyki i troszke miejsca w lodówce co by mu nic się nie zepsuło , a drugiemu w pojedynczej obsadzie to cała R Topline za mała.Ja jeżdzę właśnie R Topline w podwojnej obsadzie jak z resztą wszystkie R Topline w firmie jezdzą w podwojnych i szczerze mówiąc mam miejsca dosyć i do oporu i koledzy też nie narzekają , a tym bardziej jak poszeżyli o spory kawałek boczne dzrzwiczki schowka i same schowki pod łożkiem.SCANIA ma bardzo dobrze zaprojektowane i rozmieszczone schowki wenątrz kabiny i dzięki temu są funkcjonalne bardzo pożyteczne.Pozdr.

Autor:  Pazdz [ 03 gru 2007, 19:51 ]
Tytuł: 

Oczywiście mówimy o R-Topline. Bo Highline to według mnie porażka, a nad szybą to sobie można kwiatki posadzić bo jakiś cymbał to projektował.

Autor:  Toreba [ 19 gru 2007, 9:36 ]
Tytuł: 

A popatrzmy na standardową kabinę. Miejsca jest mało ale na kursy Polskie wystarcza moim zdaniem. Highline to już nawet coś. A Kwiatki zawsze można sobie posadzić. :)

Obrazek
kliknij aby powiększyć.

i takie z wnętrza jedno zdjęcie.
Obrazek
kliknij aby powiększyć.

Zdjęcia oczywiście mojego autorstwa.

Autor:  Usunięty użytkownik 4606 [ 20 gru 2007, 0:20 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Fakt faktem, ze Highline jest ciasne, ale Topline?? to już czołówka jest nie pamiętam 2 albo 3 miejsce pod względem obszerności kabiny zwracam honor jeśli twój tato ma ponad 210cm i nie może się wyprostować w kabinie.Ja jeszcze nie spotkałem nikogo narzekającego na niedostatek miejsca w Topline. (Zawsze musi być ktoś pierwszy Very Happy )
hehe nie pisalem o miejscu tylko o schowkach:-) czytać dokladnie :D

Autor:  marcinp1985 [ 21 gru 2007, 19:49 ]
Tytuł: 

Cytuj:
A popatrzmy na standardową kabinę. Miejsca jest mało ale na kursy Polskie wystarcza moim zdaniem
Ta kabina R jest takiej samej wielkości jak kabiny "4" generacii i te własnie kabiny jeżdzą dalej w trasach międzynarodowych i myślę , że ci w pojedynczych tak strasznie nie narzekaja.

Autor:  kaziu515 [ 28 gru 2007, 14:04 ]
Tytuł: 

Daję parę fotek
Pierwsza uzyskana dzięki Marcino, a reszta mojego autorstwa:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
I parę fotek z wnętrza:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  Jacek [ 28 gru 2007, 16:27 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Cytuj:
A popatrzmy na standardową kabinę. Miejsca jest mało ale na kursy Polskie wystarcza moim zdaniem
Ta kabina R jest takiej samej wielkości jak kabiny "4" generacii i te własnie kabiny jeżdzą dalej w trasach międzynarodowych i myślę , że ci w pojedynczych tak strasznie nie narzekaja.
Ja bym nawet powiedział, że jest troszkę większa dzięki niższemu tunelowi w R. Taka sama jak 4-ka jest od niedawna Scania G :)

Autor:  łukasz [ 28 gru 2007, 18:02 ]
Tytuł: 

Bardzo dużo ''dało'' kabinie R Topline względem 4-generacji Topline własnie podniesienie kabiny o 7cm w górę na ramie,przez co zmniejszył się dużo tunel silnika-z ponad 30cm do chyba 14cm i wzrosła zarówno wysokość wewnętrzna,ale napewno dużym udogodnieniem było przeniesienie górnego łóżka na tylną ścianę a przód nad szybą zaopatrzono w pokazne schowki.Dzięki niższemu tunelowi mamy zarówno większą szufladę pod kokpitem,jaki schowek pod łóżkiem.Napewno R-ka Topline może śmiało stanąć na podium obok takich kabin jak kabina DAF-a XF105 SSC i MAN TG-X z jego XXL-em... :>

Autor:  Jacek [ 20 sty 2008, 0:07 ]
Tytuł:  Re: Scania serii R

Może mi ktoś to wyjaśnić? Dlaczego jest emblemat R a atrapa jak czwórce?
ObrazekObrazekObrazek
(c) scania imagebank

Autor:  Igor [ 20 sty 2008, 11:14 ]
Tytuł:  Re: Scania serii R

Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale Scanie 4 tak też były nazywane. Coś w stylu 'Scania R124L 420'

Strona 11 z 33 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/