wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Autotransportery - lawety http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=7537 |
Strona 11 z 17 |
Autor: | kacper1224 [ 19 gru 2009, 15:11 ] |
Tytuł: | Re: Autotransportery - lawety |
Cytuj: teraz coraz więcej widzę teraz właśnie Actrosów i ku zaskoczeniu Premiumek
Firma STS Logistic np. ma same samochody Mercedes-Benz Actros silniki są o mocach 360 do 440 koni w zależności od przeznaczenia. Jest kilka sztuk Scanii P380. W transporcie lokalnym również dominują Mercedesy, lecz Atego.To tyle z moich obserwacji. |
Autor: | Baster [ 19 gru 2009, 19:25 ] |
Tytuł: | Re: Autotransportery - lawety |
Ciekawym rozwiązaniem jest rezygnacja z górnego pokładu (tego nad kabiną ciągnika). Dzięki temu taką "lorę" może ciągać każdy samochód. Ja widziałem np. Magnumkę i Scanię Topline. Traci się przez to jedno miejsce na osobówkę, ale za to komfort kierowcy nieporównywalny Najwięcej jednak widuje się niskich Actrosów i Premiumek tak jak mówicie |
Autor: | fatrix [ 06 sty 2010, 1:40 ] |
Tytuł: | Re: Autotransportery - lawety |
Cytuj: Witam wszystkich forumowiczów,
Tak poza tematem bo już któryś raz piszecie o panu ''zasada'' mieszkam koło jelcza i to ten pan jako właściciel tej firmy wraz z zarządem doprowadził ta firmę do bankructwa. pozdro all:)
Temat autotransporterów zainteresował mnie szczególnie, ponieważ od dłuższego czasu pracuję jako kierowca takiego pojazdu. Obecnie jeżdżę na lohr 3 - osiowej, która jest rzadko spotykana w Polsce a która ma dużo większe możliwości ładunkowe aniżeli zabudowa 2 - osiowa. Dla osób chcących podjąć pracę w charakterze kierowcy autotransportera powiem, że samo szkolenie trwa od 4 tygodni do czasami nawet 3 miesięcy. Wszystko zależy od osoby szkolącej się. Jak to zawsze powtarzam osobom które szkolę: to trzeba poczuć, wyczuć i do tego znać podstawy ładowania, gdyż nie jest sztuką załadować sie i być np. 4,30 metra wysokim i dojechać do pierwszego mostu. Praca na Lohrach jest tym bardziej trudniejsza i czasochłonna, gdyż nie jest to tak prosta zabudowa jak Rolfo, czy też Kayssbohrer. Samo prowadzenie auttransportera nie sprawia większej trudności, gdyż pomiędzy ciągnikiem a przyczepą jest dysk (półkole) stabilizacyjne. Jedynym utrudnieniem jest stosunkowo duży ciężar i długość Faktycznie czasami ładunki są ponad 22 metry długie, pomimo że według przepisów można być tylko 20,75 metra długim i wysokie nawet 4,16, przy dozwolonych 4 metrach. Wszystko co jest powyżej wynika z braku odpowiedniej wiedzy osób załadowujących. Ponadto dużym plusem tej pracy jest możliwość jazdy samochodami, których niejednokrotnie nie ma jeszcze w sprzedaży a które i tak trzeba wcześniej dowieść do klienta - place przeładunkowe. Wszystkim zainteresowanym w miarę moich możliwości mogę odpowiedzieć na postawione pytania, doradzić a propo ładunków, czy też polecić firmy transportowe w Polsce i zagranicą w których warto pracować. Witam wszystkich forumowiczów. Co do postawionego pytania, dotyczącego polskich firm zajmujących się autotransportem to faktycznie jest Mostva, która tak naprawdę jest połączeniem niemieckiej firmy Mosolf i francuskiej Stva. Tą pierwszą znam dosyć dokładnie, gdyż dosyć często spotykam jej pracowników. I szczerze nie polecam. Inną firmą jest np. CAT, czyli tak naprawdę francuski przewoźnik. Jeżdżą także samochodami w opłakanym stanie. Inna to Wega z Kalisza. Muszę przyznać że jej samochody na tle innych firm jeżdżących w Polsce prezentuje się dosyć dobrze, dużo nowych ciągników z odrestaurowanymi zabudowami ale moim zdaniem całkiem całkiem. Inna firma to 4cargo z Katowic nie znam jej dokładnie bo nie spotkałem jej jeszcze. Kolejna dosyć poważna firma to Zasada Group, a także wiele innych małych prywatnych przewoźników którzy jeżdżą dla innych. Co do samych kursów to najczęściej Polskie firmy jeżdżą dla Mosolfa, CAT i Lagermaxa no i czasami dla Hodlmayera. To są główne firmy rozdające karty na tym rynku.. W razie innych pytań chętnie pomogę, jestem kierowcą autotransportera od dłuższego czasu i w miarę moich możliwości i wiedzy podpowiem poradzę itd.. Pozdrawiam Piotras |
Autor: | globetrotterlongline [ 09 lut 2010, 16:23 ] |
Tytuł: | Re: Autotransportery - lawety |
ostatnio przeglądałem allegro i wpadłem na takiego http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1288782 Actrosa pierwszy raz zobaczyłem taką ciasną wklęsłą kabinę z leżanką tam idzie się chyba udusić ,widziałem obniżane ,ścięte zeskosa ale to chyba jest rzadki model kabiny ?,ogólnie to jestem ciekawy jak wygląda załadowany może ma ktoś fotki ? no i troche mało mocy chyba na taki zestaw albo w opisie jest błąd albo oznaczenia na kabinie są nie te, jest to samochód trzy osiowy a model 1832 |
Autor: | Leszek [ 10 lut 2010, 11:25 ] |
Tytuł: | Re: Autotransportery - lawety |
Lohry przystosowane pod ciężarówki mają taką kabinę. Czasami potem ktoś przerobi na osobowe i zostaje. Jezdziłem taką Scanią 113. Biorąc po uwagę, że ogólnie w lohrach jest mało miejsca, to nie odczuwa się tego wycięcia za specjalnie. |
Autor: | Alex89 [ 11 lut 2010, 18:25 ] |
Tytuł: | Re: Autotransportery - lawety |
Czy na forum jest jakaś kompetentna osoba która mogła by przybliżyć trochę temat transportu drogowego nowych i używanych ciężarówek? szczególnie mam tu na myśli rodzaj sprzętu i czy konieczne jest zezwolenie na ponadgabaryty, jak wygląda załadunek i rozładunek oraz mocowanie tego typu transportów, ile wchodzi maksymalnie ciągników siodłowych, ile on trwa, co jest najlepszym rozwiązaniem do ich transportu -zwykło naczepa niskopodwoziowa , czy jakaś specjalna i typu Rolfo i Lohr A może zestaw z przyczepą |
Autor: | v8. [ 23 lut 2010, 1:34 ] |
Tytuł: | Re: Autotransportery - lawety |
Cytuj: Czy na forum jest jakaś kompetentna osoba która mogła by przybliżyć trochę temat transportu drogowego nowych i używanych ciężarówek? szczególnie mam tu na myśli rodzaj sprzętu i czy konieczne jest zezwolenie na ponadgabaryty, jak wygląda załadunek i rozładunek oraz mocowanie tego typu transportów, ile wchodzi maksymalnie ciągników siodłowych, ile on trwa, co jest najlepszym rozwiązaniem do ich transportu -zwykło naczepa niskopodwoziowa , czy jakaś specjalna i typu Rolfo i Lohr
A może zestaw z przyczepą Transport dosyć specyficzny. Ciągników max. wejdą 3 sztuki . Co do załadunku- zalezy od sprytu i doświadczenia.Jak ktoś ma pojęcie o tego typu transporcie załaduje szybciej niż zwykła ,,lohr-e,, .Mocowanie - duże kliny i pasy . Najbardziej uniwersalnym sprzętem do transportu jest auto + przyczepa , zestaw typu Lohr Maxilohr albo Rolfo Hercules. Ma przewage nad zwykła niskopodwoziówką tym , iz gdy nie wieziesz cięzarówek, możesz załadować osobówki . Po dużych kombinacjach wejdzie nawet 10 sztuk Pandy Pozdrawiam . |
Autor: | Kania22 [ 23 lut 2010, 18:03 ] |
Tytuł: | Re: Autotransportery - lawety |
Cytuj: Cytuj: Czy na forum jest jakaś kompetentna osoba która mogła by przybliżyć trochę temat transportu drogowego nowych i używanych ciężarówek? szczególnie mam tu na myśli rodzaj sprzętu i czy konieczne jest zezwolenie na ponadgabaryty, jak wygląda załadunek i rozładunek oraz mocowanie tego typu transportów, ile wchodzi maksymalnie ciągników siodłowych, ile on trwa, co jest najlepszym rozwiązaniem do ich transportu -zwykło naczepa niskopodwoziowa , czy jakaś specjalna i typu Rolfo i Lohr A może zestaw z przyczepą Musze przyznać, że pytanie jest postawione w zaskakujący sposób . Problemy tego rodzaju transportu są często poruszane w pismach branżowych. Bardzo interesujący artykuł na temat specjalistycznej Firmy ATF-HEAVY transport trudniącej się tego rodzaju przewozami możesz znaleźć w starym archiwalnym numerze Trailera z lipca 2003roku. Artykuł jest dostępny na stronie ATF. Jak bardzo potrzebujesz ten artykuł to podaj mi swojego meila mogę Tobie go przeskandować lub przysłać fote. Z tego co pamiętam na łamach Trailera była jeszcze opisywana firma DE ROOY ale niestety nie pamiętam dokładnie w którym numerze . Pozdrawiam. |
Autor: | Leszek [ 25 lut 2010, 9:09 ] |
Tytuł: | Re: Autotransportery - lawety |
Akurat tej firmy za wzór to lepiej nie podawaj... |
Autor: | ZENIT [ 26 lut 2010, 19:51 ] |
Tytuł: | Re: Autotransportery - lawety |
Nieco krótki, ale ciekawy film zapewne znany większości. Własne biuro konstrukcyjne to duży plus DE ROOY. www.youtube.com/watch?v=FWLhhGu9QOI&feature=related |
Autor: | Leszek [ 28 lut 2010, 0:08 ] |
Tytuł: | Re: Autotransportery - lawety |
Własne biuro kosntrukcyjne = wymyślne zabudowy, które mało co wytrzymuja i kierowcy maja tylko z nimi problemy |
Autor: | kubamich1 [ 24 mar 2010, 20:30 ] |
Tytuł: | Re: Autotransportery - lawety |
To też pewnie De Rooy: www.gettingaroundinchina.com |
Autor: | rimorbod [ 19 maja 2010, 13:49 ] |
Tytuł: | Re: Autotransportery - lawety |
Witam Właśnie przymierzam się do zakupu starszawej lohry typu Eurolohr bodajże 1.23. Niestety nigdy nie zapinałem aut na takim składzie (tylko na małych 4-5 samochodowych lawetach). Czy ktoś może wie gdzie można by odbyć jakiś przyspieszony kurs zapinania aut na takim składzie? Ewentualnie może ktoś miałby chwilę i mógłby mi pomóc przy pierwszym np załadunku - oczywiście byłbym zobowiązany:) Pzdr |
Autor: | kacper1224 [ 29 maja 2010, 14:00 ] |
Tytuł: | Re: Autotransportery - lawety |
Trzy zdjęcia, nie za specjalne z początku Maja. Firma STS-Logistic, jest z mojego miasta. |
Autor: | Leszek [ 29 maja 2010, 17:36 ] |
Tytuł: | Re: Autotransportery - lawety |
Akurat trzecie zdjęcia to Lohra odkupiona z polskiego oddziału Bertani. Jezdzi teraz w firmie z Radomska pod CAT-em. ZTCW to kolega z tej firmy też jest na forum |
Autor: | Stugraj [ 29 sie 2010, 17:02 ] |
Tytuł: | Re: Autotransportery - lawety |
No to Panie i Panowie jutro jadę w swoją pierwszą trasę w podwójnej lorą. Po powrocie opiszę, jak wygląda praca na autotransporterze dla młokosa bez doświadczenia |
Autor: | W123 [ 20 wrz 2010, 18:04 ] |
Tytuł: | Re: Autotransportery - lawety |
Autor: | Leszek [ 21 wrz 2010, 9:06 ] |
Tytuł: | Re: Autotransportery - lawety |
Nie spotkałem się jeszcze z taką osłoną zabudowy. Ciekawe jaki jest jej cel, samochody i tak są widoczne, a od góry też nie chroni. |
Autor: | Bajzel [ 21 wrz 2010, 15:16 ] |
Tytuł: | Re: Autotransportery - lawety |
Może w jakiś sposób neutralizuje zawirowania powietrza i tym samym zmniejsza spalanie? Pytanie tylko, czy w takim wypadku jej masa paradoksalnie nie powoduje jego zwiększenia... Nic innego nie przychodzi mi do głowy |
Strona 11 z 17 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |