wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Czas pracy kierowców
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3022
Strona 105 z 162

Autor:  zzx [ 18 kwie 2013, 17:32 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Grucha jest takim samym pojazdem do przewozu ładunków jak inne (masz albo licencję albo zezwolenie na przewozy własne) - tylko że wozi beton.
masz zwolnienie "wakacyjne i łykendowe".
samo tłumaczenie że nie ma kto podmienić nie usprawiedliwia nikogo.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 18 kwie 2013, 18:31 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Panowie, potrzebuje pomocy. Zostałem poproszony przez jednego z prowadzących o jakieś zagadnienia związane z czasem pracy kierowców. Oczywiście, 561/2006 jedną rzeczą, ale doszliśmy do wniosku, że należałoby użyć przykładu, który zobrazowałby realne użycie tachografu, jak w praktyce to działa.

Dlatego potrzebowałbym jakiegoś realnego przykładu, najlepiej z 2-3 dni, nie interesuje mnie firma, kierowca, pojazd, mogą być zamazane zrzuty ekranu, bądź cokolwiek innego, co pokaże jak ułożył się czas jazdy i pracy. Potrzebuje tego na uczelnie, bo o ile ustawa wystarczy, tak praktyczne pokazanie jak to działa, wyjaśni wszystko. Mogą być skany tarczek (oczywiście z zamazanymi danymi), cokolwiek.

dzięki

Autor:  SIOJU [ 26 kwie 2013, 21:34 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Ktoś się orientuje ile dostanę od ITD jak mnie zawiną za czwartą piętnastkę pracy.

Autor:  Sebastian_92 [ 27 kwie 2013, 0:04 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Panowie mam pytanko:
od początku tyg śmigamy po raz pierwszy w podwójnej obsadzie,
ile cykli możemy robić maksymalnie (miedzy pauzami weekendowymi), 6x30godz, tak jak to ma miejsce w pojedynczej 6x24?
drugie pytanie co do tacho cyfrowego jadę swoje 4,5godzi chce wyciągać karte pyta czy zakończyć dzień daje nie... potem kolega wklada karte i tak wyskakuje wpis maualny zaznaczam nie dobrze robimy? ma wydruku zostaja 1, 2 min z znakiem zapytania.

Autor:  bułkowski410 [ 27 kwie 2013, 13:53 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Ktoś się orientuje ile dostanę od ITD jak mnie zawiną za czwartą piętnastkę pracy.
To zależy ile przekroczysz czasu powyżej 13h"pracy" w tym czwartym cyklu.
Jeśli będzie to pełne 15h( bez przekroczenia 15h) to 100-200zł.
Do 13h15min nie dostaniesz wcale mandatu.



Cytuj:
Panowie mam pytanko:
od początku tyg śmigamy po raz pierwszy w podwójnej obsadzie,
ile cykli możemy robić maksymalnie (miedzy pauzami weekendowymi), 6x30godz, tak jak to ma miejsce w pojedynczej 6x24?
Cykli możesz zrobić i 13( i nie między pauzami weekendowymi tylko miedzy odpoczynkami tyg.)
Ale czas dla podwójnej obsady to tak samo jak w pojedynczej czyli max 6 okresów 24h to jest 144h bo 6x4=144. Czyli nie możesz mieć 6x30 bo przekroczysz czas POMIĘDZY ODPOCZYNKAMI TYG.
Przykład:
Zaczynacie o 12:00 w poniedziałek, nie ważne co robicie jak robicie ile jeździcie (nie przekraczając czasu max np. jazdy) macie rozpocząć odpoczynek tyg. o 12:00 w niedziele.


Cytuj:
drugie pytanie co do tacho cyfrowego jadę swoje 4,5godzi chce wyciągać karte pyta czy zakończyć dzień daje nie... potem kolega wklada karte i tak wyskakuje wpis maualny zaznaczam nie dobrze robimy? ma wydruku zostaja 1, 2 min z znakiem zapytania.

Ogólnie masz mieć pokrycie na cały czas swoich aktywności tak więc wpis manualny by się przydał choć wątpię żeby ktoś chciał się czepić braku tych kilku sekund na przekładkę kart.

Autor:  lukasz211092 [ 27 kwie 2013, 15:15 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Witam,
Mam pewien problem otóż:
-jazda 50 min
-przerwa 30 min ( zalicza 15min )
-jazda 2godz 10 min
-przerwa 30min (cała 45 min)
------------------------------
-jazda 2 godz
-przerwa 30min (15min)
-jazda 2godz
------------
Chodzi o tą przerwe ???????????????
-przerwa 30min (45min) ??????????????
------------
-jazda 1,5 godz
Chodzi o to czy ta druga pauza jest dobrze wykonana? Czy powinna być w całości 45min.

Autor:  zzx [ 27 kwie 2013, 21:27 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Witam,
Mam pewien problem otóż:
-jazda 50 min
-przerwa 30 min ( zalicza 15min )
-jazda 2godz 10 min
-przerwa 30min (cała 45 min)
------------------------------
-jazda 2 godz
-przerwa 30min (15min)
-jazda 2godz
------------
Chodzi o tą przerwe ???????????????
-przerwa 30min (45min) ??????????????
------------
-jazda 1,5 godz
Chodzi o to czy ta druga pauza jest dobrze wykonana? Czy powinna być w całości 45min.
masz dobrze - pierwsza przerwa musi być minimum 15 minut druga musi być minimum 30 minut takie jest prawo.

Autor:  bułkowski410 [ 28 kwie 2013, 14:22 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Witam,
Mam pewien problem otóż:
-jazda 50 min
-przerwa 30 min ( zalicza 15min )
-jazda 2godz 10 min
-przerwa 30min (cała 45 min)
------------------------------
-jazda 2 godz
-przerwa 30min (15min)
-jazda 2godz
------------
Chodzi o tą przerwe ???????????????
-przerwa 30min (45min) ??????????????
------------
-jazda 1,5 godz
Chodzi o to czy ta druga pauza jest dobrze wykonana? Czy powinna być w całości 45min.
No jest dobrze bo KAŻDA przerwa 45min LUB podzielona 15min+30min daje Ci 4.5h jazdy a może ona być robiona nie wcześniej jak jedna minuta jazdy a nie później jak 4.5h jazdy, jak tam tylko pasuje albo wychodzi.
Skoro miałeś już 15min przerwy to proste jest że wystarczy Ci potem tylko 30min a nie 45min bo 15+30 a nie 15+45.

Autor:  cumulus_xD [ 01 maja 2013, 13:42 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Przekroczyłem dwa razy czas pracy przedłużany (15h) raz o 15 minut a raz o 5 minut. Było to szczególnie spowodowane dojazdem do bazy i parkowaniem samochodu. Czy podczas kontroli inspektor moze mnie za to ukarać? No i jak wysokim mandatem?
Raz niestety miesiąc temu wyszło mi prawie 16h pracy przez awarie i naprawe na serwisie oswietlenia (istotna czynosc bo chodzi o bezpieczenstwo i utrzymanie stanu technicznego w dobrym stanie nadającym sie do jazdy) ale wydruk i opis mam przy sobie. Spłynie to jak po kaczce i jestem usprawiedliwiony czy nie?

Nastęna sprawa jako ze jeżdze w dystrybucji i mam nie raz po 15 punktow rozładunku na sklepach hurtowniach itd to w moim przypadku nie tyle czas jazdy co czas pracy sie bardziej liczy poniewaz w całym dniu czasu jazdy mam maksymalnie 6-7 h nie raz mniej nawet. Kolega mi podpowiedział zebym bardziej brał pod uwage czas aktywnosci tj czas pracy w tym jazdy czyli ze jak zaczne o 5 prace to koło 11 12 powinienem zrobic pauze i nie wazne czy mam 2h jazdy czy 4:30 wiec tak robie i najczesciej dziele pauzy 15 i 30 minut poniewaz w niektorych miejscach rozładunku musze czekac przed bramą albo czekam az mnie rozładuje leząc na wyrku czy jedząc sniadanie np. Jeżdze na cyfrówce wiec jak mam jazdy 3h i zrobie 45minut pauzy to nalicza mi sie czas jazdy na nowo.
Czy prawidłowo robie?

Drukując urlopówke to godziny zakonczenia pracy i rozpoczęcia powinienem miec w czasie UTC podane czy naszym lokalnym? Bo ITD rozlicza według czasu UTC.
Wpisy manualne robie zawsze czy to po pauzie 11 9 czy po kilku dniach wolnych od pracy typu weekend. Ktos na forum wspominał ze wpisy manualne wystarczy robic na tacho a urlopówki to jak ktos chce.

Autor:  krzysiekjx1 [ 01 maja 2013, 17:34 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Przekroczyłem dwa razy czas pracy przedłużany (15h) raz o 15 minut a raz o 5 minut. Było to szczególnie spowodowane dojazdem do bazy i parkowaniem samochodu. Czy podczas kontroli inspektor moze mnie za to ukarać? No i jak wysokim mandatem?
Raz niestety miesiąc temu wyszło mi prawie 16h pracy przez awarie i naprawe na serwisie oswietlenia (istotna czynosc bo chodzi o bezpieczenstwo i utrzymanie stanu technicznego w dobrym stanie nadającym sie do jazdy) ale wydruk i opis mam przy sobie. Spłynie to jak po kaczce i jestem usprawiedliwiony czy nie?

Nastęna sprawa jako ze jeżdze w dystrybucji i mam nie raz po 15 punktow rozładunku na sklepach hurtowniach itd to w moim przypadku nie tyle czas jazdy co czas pracy sie bardziej liczy poniewaz w całym dniu czasu jazdy mam maksymalnie 6-7 h nie raz mniej nawet. Kolega mi podpowiedział zebym bardziej brał pod uwage czas aktywnosci tj czas pracy w tym jazdy czyli ze jak zaczne o 5 prace to koło 11 12 powinienem zrobic pauze i nie wazne czy mam 2h jazdy czy 4:30 wiec tak robie i najczesciej dziele pauzy 15 i 30 minut poniewaz w niektorych miejscach rozładunku musze czekac przed bramą albo czekam az mnie rozładuje leząc na wyrku czy jedząc sniadanie np. Jeżdze na cyfrówce wiec jak mam jazdy 3h i zrobie 45minut pauzy to nalicza mi sie czas jazdy na nowo.
Czy prawidłowo robie?

Drukując urlopówke to godziny zakonczenia pracy i rozpoczęcia powinienem miec w czasie UTC podane czy naszym lokalnym? Bo ITD rozlicza według czasu UTC.
Wpisy manualne robie zawsze czy to po pauzie 11 9 czy po kilku dniach wolnych od pracy typu weekend. Ktos na forum wspominał ze wpisy manualne wystarczy robic na tacho a urlopówki to jak ktos chce.
wg ITD i nie tylko nie zmieszczenie się w 15h pracy jest równoznaczne w następstwie z brakiem odpoczynku dobowego,a co do tłumaczenia o serwisie to dojeżdżasz na serwis i wyciągasz swoją kartę bo od wprowadzenia auta na hale itp jest pracownik serwisu i wtedy nie miałbyś przekroczonych 15h pracy :)

co do specyfiki twojej pracy to czas oczekiwania na rozładunek jest dyżurem a nie pauzą :D oczywiście możesz nie przełączać selektora i wtedy zaliczy ci to jako pauzę ale to kwestia jak sie szanujesz :D

zaświadczenie o nie prowadzeniu pojazdów...... wystawiasz wg czasu lokalnego a nie UTC a jego posiadanie jest wymagane (tu nie mam pewności co do wykładni prawnej w tej kwestii i wypowiedź opieram na swojej wiedzy, gdy kilka lat temu zostałem ukarany ) gdy jest brak zapisu tachografu pow 12h

Autor:  Sebastian_92 [ 05 maja 2013, 15:01 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Panowie następne pytanko co do podwójnej obsady ;)
kierowca 1 jedzie 4,5godz robi 45min pauzy i znów jedzie 4,5godz i po tym czasie wyjmuje kartę i wysiada z auta, czy kierowca 2 może jechać swoje godziny czy musi robić pauze 9 lub 11godz?

Autor:  Kwiatula [ 05 maja 2013, 15:09 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
kierowca 1 jedzie 4,5godz robi 45min pauzy i znów jedzie 4,5godz i po tym czasie wyjmuje kartę i wysiada z auta, czy kierowca 2 może jechać swoje godziny czy musi robić pauze 9 lub 11godz?
Według mnie musi wziąć pauzę zanim ruszy, co innego jeśli kierowca pierwszy byłby w aucie.

Autor:  krzysiekjx1 [ 05 maja 2013, 16:38 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Cytuj:
kierowca 1 jedzie 4,5godz robi 45min pauzy i znów jedzie 4,5godz i po tym czasie wyjmuje kartę i wysiada z auta, czy kierowca 2 może jechać swoje godziny czy musi robić pauze 9 lub 11godz?
Według mnie musi wziąć pauzę zanim ruszy, co innego jeśli kierowca pierwszy byłby w aucie.
a niby dlaczego???? w czym pobyt tego kierowcy w aucie miałby mu pomóc??? swoją drogą ciekawe pytanie padło

Autor:  bułkowski410 [ 05 maja 2013, 16:40 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Przekroczyłem dwa razy czas pracy przedłużany (15h) raz o 15 minut a raz o 5 minut. Było to szczególnie spowodowane dojazdem do bazy i parkowaniem samochodu. Czy podczas kontroli inspektor moze mnie za to ukarać? No i jak wysokim mandatem?
Raz niestety miesiąc temu wyszło mi prawie 16h pracy przez awarie i naprawe na serwisie oswietlenia (istotna czynosc bo chodzi o bezpieczenstwo i utrzymanie stanu technicznego w dobrym stanie nadającym sie do jazdy) ale wydruk i opis mam przy sobie. Spłynie to jak po kaczce i jestem usprawiedliwiony czy nie?

4 posty w górę (mój).
Przekroczyłeś w tym wypadku czas dziennego okresu prowadzenia.
15min dokładnie? Bo jak 15 to nic Ci nie grozi, no chyba że 16 to już inna sprawa a o te 5min to nawet bym nie opisywał o ile nie przekraczasz naszych granic ale z tego co czytam to nie.
Za 16h "pracy" jak nie uzna opisu kontrolujący masz ok. 100zł mandatu.
Cytuj:

Nastęna sprawa jako ze jeżdze w dystrybucji i mam nie raz po 15 punktow rozładunku na sklepach hurtowniach itd to w moim przypadku nie tyle czas jazdy co czas pracy sie bardziej liczy poniewaz w całym dniu czasu jazdy mam maksymalnie 6-7 h nie raz mniej nawet. Kolega mi podpowiedział zebym bardziej brał pod uwage czas aktywnosci tj czas pracy w tym jazdy czyli ze jak zaczne o 5 prace to koło 11 12 powinienem zrobic pauze i nie wazne czy mam 2h jazdy czy 4:30 wiec tak robie i najczesciej dziele pauzy 15 i 30 minut poniewaz w niektorych miejscach rozładunku musze czekac przed bramą albo czekam az mnie rozładuje leząc na wyrku czy jedząc sniadanie np. Jeżdze na cyfrówce wiec jak mam jazdy 3h i zrobie 45minut pauzy to nalicza mi sie czas jazdy na nowo.
Czy prawidłowo robie?

Drukując urlopówke to godziny zakonczenia pracy i rozpoczęcia powinienem miec w czasie UTC podane czy naszym lokalnym? Bo ITD rozlicza według czasu UTC.
Wpisy manualne robie zawsze czy to po pauzie 11 9 czy po kilku dniach wolnych od pracy typu weekend. Ktos na forum wspominał ze wpisy manualne wystarczy robic na tacho a urlopówki to jak ktos chce.
Kolega chciał powiedzieć (albo coś tam słyszał skoro tak Ci to powiedział) że po 6 godzinach PRACY trzeba zrobić 30 min przerwy, powtarzam PRACY... Do czasu pracy wlicza się jazda, praca(młotki- warto wiedzieć co się wlicza do tego właśnie czasu) i 15 min pierwszej przerwy. Nie wynika to z rozp.561 czyli inspektor nie zwraca uwagi na to bo to jest zapis z KP.

Zaświadczenie wypisuje się w czasie lokalnym.
Jak nie masz zaświadczenia to robisz wpis, jak masz zaświadczenie nie robisz wpisu, prościej nie da się. Mało ważne czy to 9h czy 45h.



Cytuj:
Cytuj:
kierowca 1 jedzie 4,5godz robi 45min pauzy i znów jedzie 4,5godz i po tym czasie wyjmuje kartę i wysiada z auta, czy kierowca 2 może jechać swoje godziny czy musi robić pauze 9 lub 11godz?
Według mnie musi wziąć pauzę zanim ruszy, co innego jeśli kierowca pierwszy byłby w aucie.
A to dlasiego tak...? :roll:
Nic nie musi no chyba że chce. Kierowca 2 może jeszcze spokojnie przejechać 4.5h do tego nawet 30 min mieć pracy ( o ile nie wykorzystał już trzech odpoczynków 9h pomiędzy odpoczynkami tyg. bo wtedy zostanie mu tylko ok. 3h15min jazdy aby zmieścić pauze 11h w dobie).
Gdy pierwszy kierowca wysiądzie (bo może to zrobić kiedy tylko mu się podoba) drugi kierowca nie dysponuje już "czasem załogi" to jest 30h tylko automatycznie robi mu się pojedyncza obsada czyli 24h, o ile jeszcze ma swój czas to może go w pełni wykorzystać.
Jako ciekawostkę powiem że drugi kierowca może najpóźniej dołączyć do kierowcy 1 (np. od momentu logowania do tacho) max do JEDNEJ GODZINY aby załoga była zaliczona czyli doba trwała 30h.
Jeśli drugi kierowca dosiądzie się po 1h01min już nie mogą tworzyć załogi czyli ich "czas pracy" nie może przekroczyć 15h bo doba nie trwa 30h a tylko 24h aż do NASTĘPNEGO ODPOCZYNKU DZIENNEGO min. 9h.

Autor:  krzysiekjx1 [ 05 maja 2013, 17:12 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:

Za 16h "pracy" jak nie uzna opisu kontrolujący masz ok. 100zł mandatu.
+1000zł dla właściciela firmy za co pewnie wypłaci ci premie (czyt. obciąży)
Cytuj:
A to dlasiego tak...? :roll:
Nic nie musi no chyba że chce. Kierowca 2 może jeszcze spokojnie przejechać 4.5h do tego nawet 30 min mieć pracy ( o ile nie wykorzystał już trzech odpoczynków 9h pomiędzy odpoczynkami tyg. bo wtedy zostanie mu tylko ok. 3h15min jazdy aby zmieścić pauze 11h w dobie).
Gdy pierwszy kierowca wysiądzie (bo może to zrobić kiedy tylko mu się podoba) drugi kierowca nie dysponuje już "czasem załogi" to jest 30h tylko automatycznie robi mu się pojedyncza obsada czyli 24h, o ile jeszcze ma swój czas to może go w pełni wykorzystać.
Jako ciekawostkę powiem że drugi kierowca może najpóźniej dołączyć do kierowcy 1 (np. od momentu logowania do tacho) max do JEDNEJ GODZINY aby załoga była zaliczona czyli doba trwała 30h.
Jeśli drugi kierowca dosiądzie się po 1h01min już nie mogą tworzyć załogi czyli ich "czas pracy" nie może przekroczyć 15h bo doba nie trwa 30h a tylko 24h aż do NASTĘPNEGO ODPOCZYNKU DZIENNEGO min. 9h.
no w kwestii rozpoczęcia jak najbardziej się zgadzam i jest to jasno zapisane w ustawie co do tego, czy drugi kierowca musi być w aucie do końca dnia pracy załogi ???? nie to żebym twierdził że nie ,ale mam wątpliwości czy to konieczne? i jaki ma to wpływ na prace tego który pozostaje na stanowisku pracy??? a dlaczego mam wątpliwości bo są firmy przewozowe (autobusy ) gdzie kierowca wysiada na trasie i pozostaje na odpoczynek w hotelu (po to żeby potem wskoczyć w inny pojazd powracający do PL) i czyżby oni notorycznie łamali przepisy ???

Autor:  Kwiatula [ 05 maja 2013, 17:35 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Z drugiej strony jeśli ten drugi kierowca, który do tej pory tylko siedział i miał "gotowość" nie prowadził pojazdu w momencie kiedy pierwszy wysiadł ma już 9 godzin pracy i zero jazdy? To w sumie może dociągnąć ten swój czas do 13 bądź 15 godzin pracy. Tak naprawdę nie jest to nigdzie jasno określone.

Autor:  krzysiekjx1 [ 05 maja 2013, 17:51 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Z drugiej strony jeśli ten drugi kierowca, który do tej pory tylko siedział i miał "gotowość" nie prowadził pojazdu w momencie kiedy pierwszy wysiadł ma już 9 godzin pracy i zero jazdy? To w sumie może dociągnąć ten swój czas do 13 bądź 15 godzin pracy. Tak naprawdę nie jest to nigdzie jasno określone.
ale to była praca jako załoga :D wiec dlaczego ma nagle stosować przepisy dla pojedynczej obsady????

Autor:  Kwiatula [ 05 maja 2013, 17:54 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
ale to była praca jako załoga :D wiec dlaczego ma nagle stosować przepisy dla pojedynczej obsady????
Bo w momencie jak wysiadł ten pierwszy załoga się skończyła? Nie wiem sam i tylko głośno myślę. :oops:

Autor:  krzysiekjx1 [ 05 maja 2013, 18:11 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Cytuj:
ale to była praca jako załoga :D wiec dlaczego ma nagle stosować przepisy dla pojedynczej obsady????
Bo w momencie jak wysiadł ten pierwszy załoga się skończyła? Nie wiem sam i tylko głośno myślę. :oops:
no ja też nie wiem i tak sobie myślę jak to rozwiązują firmy które tak pracują ??? może pierwszy kierowca jedzie jako pojedyncza obsada,po czym zakańcza prace i wysiada z pojazdu,a drugi rozpoczyna swoją prace??? jakoś muszą to ogarniać - ale to ktoś z branży przewozu osób może się wypowie :D

Autor:  bułkowski410 [ 05 maja 2013, 22:09 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Cytuj:

Za 16h "pracy" jak nie uzna opisu kontrolujący masz ok. 100zł mandatu.
+1000zł dla właściciela firmy za co pewnie wypłaci ci premie (czyt. obciąży)


Łolaboga a czemu tyle pinądzów??? skąd Ty to wziąłeś... :>
Jakby mi jakiś chlebodawacz chciał za 16h "pracy" wypłacić premię (czyt. obciążyć) na kwotę 1000zł
to jedynie co mógłby zrobić to obciągnąć (czyt.chapać dzidę).

Cytuj:
no w kwestii rozpoczęcia jak najbardziej się zgadzam i jest to jasno zapisane w ustawie co do tego, czy drugi kierowca musi być w aucie do końca dnia pracy załogi ???? nie to żebym twierdził że nie ,ale mam wątpliwości czy to konieczne? i jaki ma to wpływ na prace tego który pozostaje na stanowisku pracy??? a dlaczego mam wątpliwości bo są firmy przewozowe (autobusy ) gdzie kierowca wysiada na trasie i pozostaje na odpoczynek w hotelu (po to żeby potem wskoczyć w inny pojazd powracający do PL) i czyżby oni notorycznie łamali przepisy ???

To jak Ty to twierdzisz mało kogo obchodzi :D gorzej jak stwierdzi to ktoś podczas kontroli.
Czy konieczne, czy ma wpływ na pracę... a co jeśli ja już nie daje rady pracować bo dobra trwa
30h a nie mam zmiennika a powinienem mieć.
Czyli jutro przed wyjazdem mogę sobie na chwilę pożyczyć karty kolegi zrobić kółko na bazie oddać kartę i pojechać jako podwójna obsada sam, a to ciekawe 8)
Nie wiem jak oni to robią i nie interesuje mnie to ale jak drugi kierowca wysiada (wylogowuje się z tacho) to nie ma załogi.

Strona 105 z 162 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/