wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Czas pracy kierowców
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3022
Strona 109 z 162

Autor:  Bajzel [ 18 lip 2013, 20:26 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

A gdzieś na początku pracy, zaraz po ruszeniu nie wykręciłeś przypadkowo jakiejś 15 minutówki?

Autor:  longline [ 18 lip 2013, 20:35 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

No właśnie nie. Jak stałem te 40 min to na tachu mu sie wszystko wyzerowało.

Autor:  Bajzel [ 18 lip 2013, 20:38 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Nie wiem, z mojej perspektywy wygląda to na sytuację, w której np. minutę po ruszeniu zostawiłeś samochód na 15 minut. Ciężko stwierdzić czy zrobiłeś dobrze, jeśli jest tak jak opisałeś to tak, ale nie chce mi się wierzyć szczerze powiedziawszy. Wrzuć wydruk może ;)

Autor:  bułkowski410 [ 21 lip 2013, 12:58 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Posiadam w swoim dafie tachograf cyfrowy automatyczny i zdarzyła mi sie taka sytuacja:
1,2h jazdy 40min pauzy-2,3h jazdy 30 min pauzy- 2h jazdy ( i tu jest problem bo tacho zaczeło wołać o pauze, a ja to zignorowałem i jechałem jeszcze godzine)

No właśnie, czy dobrze zrobiłem?

Na moje to tak...
Po włożeniu karty stałeś jeszcze 15min(tacho to zaliczyło, zależy też jakie) i te 40min skasowało Ci czas jazdy bo wystarczyło tylko 30min, potem masz 2h30min 30min pauzy (jako 15) i 2h jazdy no i powinno się domagać pauzy bo 4.5h jazdy już masz...
Albo drugą pauza 30min nie została zaliczona... może nie była pełna (zawsze lepiej robić te 16min,31min,46min i przynajmniej 9h01min,11h01min czy tam 45h01min)
No właśnie, wrzuć wydruk...

Autor:  longline [ 21 lip 2013, 20:14 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Zawsze robie pauze po 2-3 min dłuzej.

Autor:  boni [ 27 lip 2013, 14:01 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
A gdzieś na początku pracy, zaraz po ruszeniu nie wykręciłeś przypadkowo jakiejś 15 minutówki?
A jakie to ma znaczenie?
Po drugie - mylisz prace z jazdą

Rozumiem że znasz jakiś przepis mówiący po ilu (minimalnie) minutach ( godzinach ) jazdy należy zrobić 15minutową przerwe.

Autor:  Travis [ 27 lip 2013, 23:21 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Cytuj:
Mam pytanko; w rozporządzeniu jest napisane, że w ciągu dwóch tygodni należy wykorzystać minimum jeden skrócony i jeden regularny odpoczynek tygodniowy. I teraz mam takie pytanie; przykładowo ruszyłem w piątek o 22:00, stanąłem w środe o 12:00 na 24 h, potem drugi raz stanąłem w sobotę o 22:00 na 24 h. Kiedy muszę stanąć najpóźniej na 45 godzin?

To zależy co robiłeś wcześniej, jakie miałeś odpoczynki i jak je zaliczałeś.
Bo art.6 punkt 9 mówi.
Tygodniowy okres odpoczynku który przypada na DWA TYGODNIE można zaliczyć do jednego z nich ale nie do obu.


Ale jeśli miałeś wcześniej np. 45h albo dłużej to...
Najpóźniej musisz stanąć na 45 w następnym tygodniu do 23:59 tak aby zaliczyć 45h, koniecznie musi być przypisany ten odpoczynek do danego tygodnia.
Teraz to już nic nie rozumiem.

Załóżmy że nie jeździłem przedtem w ogóle. Także byłem wypauzowany, grubo ponad 45 godzin.

Wystartowałem w piątek pierwszego tygodnia o 22:00. Jechałem cały weekend, poniedziałek i wtorek (z przestojami ale nie dłuższymi niż 24 h), aż do środy, wtedy to stanąłem na 24 h o 10:00, a w czwartek o 10:00 ruszyłem dalej. Jechałem kolejne parę dni, do soboty do 22, wtedy kolejna pauza 24h, ruszyłem w niedzielę o 22 i jechałem całą noc. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale to znaczy że w takim wypadku ruszyłem za szybko? Fakt, po północy zaczął się trzeci tydzień kalendarzowy, ale przecież chyba nadal trwał ten sam okres dwutygodniowy, w końcu od rozpoczęcia jazdy nie minęło więcej niż 2 tygodnie (?). Czy może chodziło o to, że muszę stanąć do niedzieli dopiero w tym trzecim tygodniu do 23:59 (zakładając że przedtem miałbym jeszcze jedną, trzecią pauzę 24, która pozwoliłaby przenieść pauze 45 poza 6 okresów 24-godzinnych)?

Teraz już nic nie wiem, to w końcu w którym tygodniu kalendarzowym, w jaki dzień i o której godzinie miałem stanąć najpóźniej? Ilu różnych kierowców pytałem, to każdy miał inną wersję, jedni mówili że najpóźniej w piątek w tym trzecim tygodniu o 21:59 (bo po tym dniu upływają 2 tygodnie od ruszenia), inni że w czwartek o 0:59 w nocy (że niby te 45 godzin musi się całe zmieścić podczas tych 2 tygodni), jeszcze inny, że ta druga pauza 24 którą miałem się nie liczy i że to musiała już być 45, a skoro stałem tylko 24 to dostanę mandat (co wydaje mi się nieprawdą, bo przecież nigdzie nie jest napisane, że nie można zrobić kilku pauz 24 w ciągu dwóch tygodni).

Autor:  boni [ 31 lip 2013, 12:41 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Tydzień to tydzień. bez względu na to kiedy zaczynasz jazde/prace:
Art4
i) „tydzień” oznacza okres od godz. 00.00 w poniedziałek
do godz. 24.00 w niedzielę;

a odpoczynki tygodniowe reguluje
Art8
6. W ciągu dwóch kolejnych tygodni kierowca wykorzystuje
co najmniej:
— dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku, lub
— jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden
skrócony tygodniowy okres odpoczynku trwający co
najmniej 24 godziny. Skrócenie to należy jednak
skompensować równoważnym odpoczynkiem wykorzystanym
jednorazowo przed końcem trzeciego tygodnia
następującego po danym tygodniu.

obrazkowo chcesz?
http://chomikuj.pl/Pracus/Aplikacje/Dla+kierowcy

Autor:  mzl@o2.pl [ 14 sie 2013, 13:53 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

DZień dobry mam pytanie , czy ja dobrze rozumiem :

dzienny czas kierowania pojazdem to 9h ( bez przedłuzania)
dzienny odpoczynek to 11H (bez skracania)
11+9= 20h a co z tymi 4 ( bo doba ma 24h) czy te 4 godziny to jest inna praca np, rozładunek towaru albo cos

Autor:  Edler [ 14 sie 2013, 14:18 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Siema :)

Tak te pozostałe 4 godziny to pozostały czas pracy, tak mnie to sie wydaje :D

Autor:  bułkowski410 [ 14 sie 2013, 14:38 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
DZień dobry mam pytanie , czy ja dobrze rozumiem :

dzienny czas kierowania pojazdem to 9h ( bez przedłuzania)
dzienny odpoczynek to 11H (bez skracania)
11+9= 20h a co z tymi 4 ( bo doba ma 24h) czy te 4 godziny to jest inna praca np, rozładunek towaru albo cos
Doba ma 24h... w niej musisz zmieścić zawsze odpoczynek dzienny 9 lub 11h.
Reszta czasu to inna praca, dyspozycja, jazda i przerwa... nie przekraczając norm oczywiście.
Inaczej nie potrafię.

Autor:  boni [ 14 sie 2013, 14:54 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
DZień dobry mam pytanie , czy ja dobrze rozumiem :

dzienny czas kierowania pojazdem to 9h ( bez przedłuzania)
dzienny odpoczynek to 11H (bez skracania)
11+9= 20h a co z tymi 4 ( bo doba ma 24h) czy te 4 godziny to jest inna praca np, rozładunek towaru albo cos
Można zaryzykować i wydłużyć sobie spanie do 14h.

Wtedy 9h ( jazda ) + 1h przerwa ( bo zamiast 45min stoje 1h ) + 14h odpoczynek = 24h.

Teraz może być?
Cytuj:
Doba ma 24h... w niej musisz zmieścić zawsze odpoczynek dzienny 9 lub 11h.
Reszta czasu to inna praca, dyspozycja, jazda i przerwa... nie przekraczając norm oczywiście.
Inaczej nie potrafię.
Jesteś pewny?
Chyba za bardzo się zagalopowałeś

Autor:  bułkowski410 [ 14 sie 2013, 15:13 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Cytuj:
Doba ma 24h... w niej musisz zmieścić zawsze odpoczynek dzienny 9 lub 11h.
Reszta czasu to inna praca, dyspozycja, jazda i przerwa... nie przekraczając norm oczywiście.
Inaczej nie potrafię.
Jesteś pewny?
Chyba za bardzo się zagalopowałeś
Czemu?
Co tu nie zrozumiałego... odpoczynek 9h,11h w dobie musi być... reszta to czas na inne aktywności jakie podałem wyżej. Co nie zmienia faktu że może być i tak jak w Twoim przykładzie.
Cykl kierowcy nie musi mieć pełne 24h.
Np.
Jazda 4h
pauza 1h
jazda 2h
Odpoczynek dzienny 11h
Tu cykl wyniósł 18h.

Autor:  Luka [ 14 sie 2013, 16:22 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

W piątek mam jechać do roboty, a nie ma mi za bardzo kto wystawić zaświadczenia od dzisiaj do piątku rana. Żółtych tarczek też nie mam. Czy w tej sytuacji mogę awaryjnie ręcznie wyrysować pauzę na zwykłej tarczce opisanej na jutro?

Autor:  krzysiekjx1 [ 14 sie 2013, 18:10 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
W piątek mam jechać do roboty, a nie ma mi za bardzo kto wystawić zaświadczenia od dzisiaj do piątku rana. Żółtych tarczek też nie mam. Czy w tej sytuacji mogę awaryjnie ręcznie wyrysować pauzę na zwykłej tarczce opisanej na jutro?

czyli widocznie cie nie potrzebują skoro nie ma kto wystawić zaświadczenia :lol: ręcznie wręcz musisz ale licz się z wydatkami przy kontroli

Autor:  zzx [ 14 sie 2013, 18:14 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Cytuj:
W piątek mam jechać do roboty, a nie ma mi za bardzo kto wystawić zaświadczenia od dzisiaj do piątku rana. Żółtych tarczek też nie mam. Czy w tej sytuacji mogę awaryjnie ręcznie wyrysować pauzę na zwykłej tarczce opisanej na jutro?

czyli widocznie cie nie potrzebują skoro nie ma kto wystawić zaświadczenia :lol: ręcznie wręcz musisz ale licz się z wydatkami przy kontroli
możesz uzasadnić te wydatki przy kontroli - na jakiej podstawie?

Autor:  krzysiekjx1 [ 14 sie 2013, 18:25 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
W piątek mam jechać do roboty, a nie ma mi za bardzo kto wystawić zaświadczenia od dzisiaj do piątku rana. Żółtych tarczek też nie mam. Czy w tej sytuacji mogę awaryjnie ręcznie wyrysować pauzę na zwykłej tarczce opisanej na jutro?

czyli widocznie cie nie potrzebują skoro nie ma kto wystawić zaświadczenia :lol: ręcznie wręcz musisz ale licz się z wydatkami przy kontroli
możesz uzasadnić te wydatki przy kontroli - na jakiej podstawie?
za brak zaświadczenia o nie prowadzeniu pojazdu osobiście płaciłem i wtedy w uzasadnieniu było napisane że jeżeli jest to okres pow 12h, to jest ono wymagane
-odwoływałem się- uzasadniając że nie miał kto tego wystawić i jakoś nic to nie zmieniło i przelew poszedł (rok bodajże 2003)

Autor:  zzx [ 14 sie 2013, 18:58 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
Cytuj:
możesz uzasadnić te wydatki przy kontroli - na jakiej podstawie?
za brak zaświadczenia o nie prowadzeniu pojazdu osobiście płaciłem i wtedy w uzasadnieniu było napisane że jeżeli jest to okres pow 12h, to jest ono wymagane
-odwoływałem się- uzasadniając że nie miał kto tego wystawić i jakoś nic to nie zmieniło i przelew poszedł (rok bodajże 2003)
no ale od 2003 zmieniły się przepisy (wtedy były tzw żółte tarczki bądź w innych kolorach już nie pamiętam) i nie posługujemy sie nieważnymi aktami prawnymi, a dziś proponuję przeczytać art.25 pkt 4 o zmianach wprowadzonych w art 15.
potem zapraszam do dyskusji.

Autor:  Luka [ 14 sie 2013, 21:16 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Cytuj:
czyli widocznie cie nie potrzebują skoro nie ma kto wystawić zaświadczenia :lol:
Wręcz przeciwnie.
Cytuj:
ręcznie wręcz musisz ale licz się z wydatkami przy kontroli
Od jakiegoś czasu obowiązują zaświadczenia zamiast żółtych tarczek, ale mi się w domu żadne nie ostały. Dlatego pytam, czy w sytuacji awaryjnej można wyrysować pauzę na zwykłej?

Autor:  boni [ 15 sie 2013, 0:12 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Kierowca ma mieć udokumentowaną działalność. Nieważne jak
Żadne awaryjne wypisywanie.
Spokojnie możesz zrobić wpis manualny ( tacho cyfrowe )
lub
Wpis ręczny na rewersie wykresówki lub papieru do drukarki z tacha.

bułkowski
bo doba, to nie to samo co 24h

czujesz różnice?

Doba trwa od 00:00 do 24:00
a 24h może być od 8:00 do 8:00 dnia następnego

Strona 109 z 162 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/