wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Mercedes Actros MPIII
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=10499
Strona 12 z 18

Autor:  Mariuszz [ 18 sty 2010, 22:47 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Musze jednak odwołać to co wyżej napisałem, CL9000 nie miał płaskiej podłogi :oops: .
Okazuje się, że źródło którym się posłużyłem nie jest wiarygodne :/ . Przepraszam za wprowadzenie w błąd :oops:

Autor:  eRKaZet [ 19 sty 2010, 15:31 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Jeśli Renault opatentowało płaską podłogę kabiny ciężarówki, to Mercedes musiałby płacić dla Renault za wykorzystanie tego patentu w Actrosie Megaspace. Gdy nie ma patentu, to każdy producent może wytwarzać kabiny z płaską podłogą.

Autor:  damii08 [ 19 sty 2010, 15:39 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

I tak musiało być bo innej możliwości nie ma. Może dlatego inni producenci nie wprowadzają płaskiej podłogi.

Autor:  damii08 [ 10 lut 2010, 17:43 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Sorki że post pod postem.

Mam pytanko. Spotkał się ktoś z Was z Actrosem spełniającym normy EEV ? Na rynku są od października 2009 r. więc powinno coś tego jeździć.

Autor:  michzio [ 16 lut 2010, 12:43 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Econic ma chyba EEV ale o Actrosie nic nie słyszałem.

Autor:  łukasz [ 16 lut 2010, 13:02 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle) jest określeniem pojazdów szczególnie przyjaznych dla środowiska, które emitują jeszcze mniej cząstek stałych niż wymaga tego norma Euro 5.

Norma EEV zakłada poziom emisji cząstek stałych o jedną trzecią niższy niż określony już i tak rygorystycznym limitem normy Euro 5. Od lipca 2010 w rozszerzonej ofercie samochodów ciężarowych znajdą się stopniowo kolejne modele pojazdów Mercedes-Benz Actros, Axor i Atego określonych klas mocy, wyposażane w technologię EEV.

W samochodach Mercedes-Benz Econic silnik BlueTec EEV jest elementem rozszerzonego zakresu dostawy od stycznia 2010. W niektórych krajach Europy technologia ta jest objęta dotacjami rządowymi. W tym celu silniki typoszeregu OM 920 i OM 501 zostały ponownie zmodyfikowane. Wyposażone w nie pojazdy użytkowe Mercedes-Benz są opatrzone dodatkową tabliczką znamionową “BlueTec EEV”.

Samochody wyposażone fabrycznie w silniki BlueTec EEV są dostępne opcjonalnie od października 2009; dotyczy to pojazdów drogowych typoszeregów Mercedes-Benz Actros o mocy 300 kW (408 PS), 320 kW (435 PS) i 335 kW (456 PS) oraz Mercedes-Benz Axor o mocy 210 kW (286 PS) i 240 kW (326 PS). Od lipca 2010 dostępne będą wersje BlueTec EEV pojazdów Actros o mocy 235 kW (320 KM) i 265 kW (360 KM), rozszerzając tym samym ofertę BlueTec EEV w silnikach OM 501 LA (największy silnik o mocy 350 kW nie jest dostępny w wersji EEV).
Pojazdy Mercedes-Benz Atego będą oferowane w wersji EEV sukcesywnie od marca 2010 we wszystkich klasach mocy silników OM 924 LA (130 kW (177 KM), 160 kW (218 KM)) i OM 926 LA (175 kW (238 KM), 188 kW (256 KM), 210 kW (286 KM)).

W celu zdecydowanego uatrakcyjnienia produktu i dalszego wzrostu jego wartości technologia BlueTec EEV stała się elementem rozszerzonego zakresu wyposażenia standardowego pojazdów Mercedes-Benz Econic, wykorzystywanych często przez służby komunalne i firmy dostawcze do przewozów w obciążonych emisją substancji szkodliwych centrach miast. Dotyczy to zarówno wersji z silnikiem wysokoprężnym 210 kW (286 KM), jak i 240 (326 KM).

Rozwiązania techniczne umożliwiające spełnienie dobrowolnej normy emisji zanieczyszczeń w spalinach EEV bazują na nowej technologii dieslowskiej BlueTec5 Mercedes-Benz i polegają na zamontowaniu dodatkowych elementów technologicznych. W silniku OM 501 LA w wersji EEV, dzięki zmienionej charakterystyce pracy, uzyskano redukcję emisji cząstek stałych o ponad 30 procent. Silniki te charakteryzuje podwyższone ciśnienie wtrysku, modernizacji uległ układ wtryskiwaczy, przewodów wtryskowych i uchwytów.

Silnik OM 920 LA został poddany głębokim zmianom technicznym i jest obecnie oferowany w wersji EEV jako OM 924 LA EEV i OM 926 LA EEV we wszystkich dostępnych klasach mocy. Dodatkowe oczyszczanie spalin nie jest konieczne. Rozwiązanie EEV w samochodach ciężarowych Mercedes-Benz jest pod względem konserwacji, trwałości, zużycia paliwa, masy i wielkości równoważne ze sprawdzoną już technologią BlueTec 5.

Promocja technologii EEV: W Niemczech technologia EEV w samochodach ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 t jest objęta rządowym programem dotacji za pośrednictwem banku KfW-Förderbank (nowa definicja wartości obowiązujących w Niemczech od wiosny 2010 – patrz załącznik dot. dotacji). W Holandii również obowiązuje system dopłat ze środków programu rządowego.

W Austrii pojazdy wyposażone w silniki EEV także są objęte subwencjami, w formie 10-procentowego zmniejszenia opłat za przejazdy autostradami na terenie tego kraju. Klienci, których pojazdy typu Actros są już wyposażone w czujniki emisji tlenków azotu NOx (od jesieni 2007), mają możliwość dokonania ich adaptacji na technologię EEV i dzięki temu korzystania także z obniżonych opłat drogowych.

etransport...

Autor:  kselu1 [ 09 mar 2010, 20:50 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

ten mi sie szczególnie spodobał, choc nie lubie niskich. w srodku na górnej lezance tez miał podswietlana gwiazde taka jak z przodu:)
Obrazek

Obrazek

a tu również drajwer roku :P
Obrazek

Autor:  Bajzel [ 11 mar 2010, 17:35 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Identyczny jest na okładce Transportu: Techniki Motoryzacyjnej z Lutego ;)

Ładny lakier, ale za nic nie podoba mi się ten spojler w low-deckach ;)

Autor:  Coolio [ 10 maja 2010, 23:30 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Taki jeden 2648LS 6x4:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Autor:  W123 [ 21 maja 2010, 6:49 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Ostatnio namnożyło się u mnie "nowych" Actrosów :)
ObrazekObrazekObrazek

Autor:  chichita [ 17 wrz 2010, 19:58 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Mercedes Actros - Premiera limitowanej wersji na targach w Hanowerze 2010

Obrazek

http://moto.pl/MotoPL/1,88389,8386334,H ... ctros.html

Autor:  Michzio' [ 19 wrz 2010, 18:43 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Ciekawie to wygląda :) A wnętrze to ala Ska :D

Autor:  Borek [ 12 paź 2010, 13:01 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Obrazek
Kliknij aby powiększyć. Ciekawe budowlane MPIII

Autor:  Pazdz [ 17 paź 2010, 14:59 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

W sumie, standard. Ponad 75 tyś. EUR, to najtańszy ten "Robur" nie jest.

http://otomoto.pl/mercedes-actros-1844- ... 24274.html

Autor:  igoR84 [ 17 paź 2010, 19:40 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Cytuj:
Ponad 75 tyś. EUR, to najtańszy ten "Robur" nie jest
Za jakość gwiazdy się płaci, to nie Lew z łupieżem na grzywie :D

Autor:  Michu15 [ 17 paź 2010, 19:42 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Dokładnie, za jakość trzeba płacić.
Choć ceny nowych samochodów na tych portalach są wydaje mi się trochę wygórowane.

Autor:  JoHn [ 20 paź 2010, 12:46 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Podejrzewam, że za 72 dla nowego by poszedł. Mercedesy zawsze tyle kosztowały, w końcu to nie Daf.

Autor:  badys [ 20 paź 2010, 21:52 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Cytuj:
Wie ktoś jak ze spalaniem w tym MPIII bo ostatnio pokazywali tego Mercedesa w telewizji i powiedzieli, że średnie zużycie paliwa z 25t ładunku to 19,8l/100km?
(Test był prowadzony przez 7 dni we Francji)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
podobno 410km (połowę zapomnieli zamontować chyba) 1841 2008rok grudzień, aktualnie 215tys km
jeden załadunek, jazda z lotniska w Dusseldorfie do portu w Travemunde, przejazd przez Niemcy w dzień załadowane 12500kg chyba nie najgorzej - to jest moje rekordowo niskie spalanie. Komputer oszukuje o pół litra zawyżając zużycie paliwa w stosunku do tego co wychodzi z obliczeń przy tankowaniu. Niestety średnia z całych kotłów wyszła 29l/100km. -w tym było ciężko i po górach oraz pedał gazu kolo chłodnicy.

mam pytanko odnośnie komunikacji tachografu z zegarami, otóż kiedyś było tak, że przy ostrzeżeniu o przekroczeniu prędkości informował tachograf oraz zapalała się pomarańczowa obwódka na wyświetlaczu oraz informacja, w chwili obecnej mam tylko informację na tachografie - natomiast na wyświetlaczu wskakuje dopiero czerwony błąd przekroczenie prędkości. I pytanie czy Wiecie jak to ponownie uruchomić?

Autor:  kozak [ 18 gru 2010, 11:37 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Jak to mówią: bez gwiazdy nie ma jazdy :lol: .
Kabina jest spoko. Natomiast z silnikami Mietek odstaje. Mam na myśli moc, elastyczność. Jadąc np volvem....człowiek czuje jak ten silnik "ciągnie", "wyrywa" do przodu. Natomiast Mietek.....wystarczy popatrzeć: autostrada, górka...i kto się "poci", kogo wyprzedzamy....kiermanów z gwiazdą na masce :lol: .
Wg mnie cena Mietka jest nieadekwatna do tego co otrzymujemy.

Autor:  igoR84 [ 19 gru 2010, 12:54 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Cytuj:
kogo wyprzedzamy....kiermanów z gwiazdą na masce :lol: .
Wg mnie cena Mietka jest nieadekwatna do tego co otrzymujemy.
Jeżeli sugerujesz się tylko jednym aspektem, wedle którego twierdzisz że cena jest nie adekwatna, to nie masz za dużo pojęcia o tym co piszesz, myślę że nawet Mercedesem nie jeździłeś, tym autem po prostu trzeba umieć jeździć, duże różnice wnikają z nie umiejętnej jazdy kierowcy.

Strona 12 z 18 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/