Strona 12 z 33 [ Posty: 650 ] Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 1433 Następna
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

Cytuj:
Obrazek
sugeruj się tym


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2009, 14:22
Posty: 4
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa

kolego @wiesiek255, moge wiedziec skad masz ten skan?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2008, 11:46
Posty: 489
GG: 8812652
Samochód: Czerwony
Lokalizacja: Śląsk/Zagłębie

Zajrzyj na początek wątku - tam są linki do USTAWY i ROZPORZĄDZENIA

_________________
B, C, D. Instruktor kat. B.
http://www.kwalifikacja-wstepna.pl - wszystko o kwalifikacji wstępnej
http://www.szkolenia-okresowe.pl - wszystko o szkoleniach okresowych
http://www.walpdrive.pl - mój blog o zdobywaniu zawodowych kategorii


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2009, 17:53
Posty: 12
GG: 3333868
Samochód: Scania4
Lokalizacja: triocity

Cytuj:
Cytuj:
Koledzy mam zapytanie, kurs na przewoz rzeczy konczy mi sie we wrzesniu, co mam zrobic, isc wczesniej, np. w sierpniu i zrobic na starych zasadach, czy czekac do wrzesnia? Jakk to bedzie wygadało we wrzesniu? I czy jak zrobie na starych zasadach, to czy bedzie to wazne na te nowe zasady?

Szerokosci.
mam kurs na przewóz rzeczy zrobiony na starych zasadach i tam nie ma żadnej daty ważności tego kursu. ( pytano też instruktora i powiedział, że jest ważny do 2009r +5lat)
Z tego co wyczytałem w temacie to rozumiem to tak:
masz kurs na przewóz rzeczy i w momencie kiedy już musisz zrobić kwalifikacje uzupełniającą to ja odbywasz- sugerując się datą zdobycia kategorii C a nie tym kiedy robiłeś kurs na przewóz rzeczy.

zaznaczam, że mogę się mylić i jeżeli ktoś ma konkretne podstawy żeby to obalić niech napisze ale niech nie pisze, bo tak mu się wydaje tylko podeprze się konkretną ustawą lub rozporządzeniem


MariuszeK skąd masz te ciekawe informacje????
z tego co mi wiadomo:
stary kurs na przewóz rzeczy - od 700zl do 800zl (35h)
jeśli miał ktoś wcześniej świadectwo kwalifikacji- ok 300-400zł (ok 15h)
piszesz o nowych zasadach tzn. kwalifikacji uzupełniającej ma to trwać 35 h zajęć wiec cena, którą podajesz (100zl) jest bardzo optymistyczna
Wiesiek jak jeżdżę to wiem, bo ostatnio zrobiłem kurs ;)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

pytanie:
Cytuj:
a jak to bedzie wygladało z opłata, godzinami na nowych zasadach?
Twoja odpowiedz:
Cytuj:
Z opłata będzie raczej tak, że dasz 100zł , bo tylko przedłużasz sobie ten kurs, a z godzinami to dokładnie nie wiem .
ja rozumiem to tak
nowe zasady- kwalifikacja wstępna
100zł-cena
To, że jezdzisz to żaden argument. Ja też jeżdze i robiłem kurs i ceny były takie jak wcześniej podałem( chyba, że zrobiłeś po znajomości to bym się nie zdziwił)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2009, 17:53
Posty: 12
GG: 3333868
Samochód: Scania4
Lokalizacja: triocity

No , źle przeczytałem twojego posta . Nic nie robię po znajomości .
O to mi chodziło co tobie ;d


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 cze 2008, 21:29
Posty: 809
GG: 6974206
Lokalizacja: PODLASIE

Kwalifikacja po polsku
Zderzenia - dyżur dziennikarza

W praktyce w kraju obecnie nie można zdobyć zawodu kierowcy autobusu. To skutek działań ministerialnych urzędników, którzy tak wprowadzali u nas unijne przepisy, że szkolenia zawodowych kierowców autobusów będą u nas dużo dłuższe i droższe niż w Niemczech, a i tak nie ma ich kto robić.

- Znowu urzędnicy z Warszawy nawalili i przez to wszyscy będziemy cierpieć - mówią przewoźnicy. Tym razem chodzi o sposób wprowadzenia wspólnotowych przepisów o szkoleniach zawodowych kierowców autobusów. - Powiem wprost: to wygląda wręcz na sabotaż - mówi jeden z naszych rozmówców.

O tym, że tak może być z kursami na tzw. kwalifikację wstępną, ostrzegaliśmy na łamach "AMT" już rok temu. ("Wstępna (dys)kwalifikacja?", "AMT" nr 670 z 16 listopada 2007 roku). Daremnie. Warszawscy urzędnicy w Ministerstwie Infrastruktury po raz kolejny wykazali, że obce im jest to, co w potocznym języku określa się mianem zdrowego rozsądku.

Unia dała ramy

Przypomnijmy: już od kilku lat było wiadomo, iż we wrześniu 2008 roku dojdzie do rewolucyjnych zmian w zasadach szkolenia kierowców autobusów, a rok później, we wrześniu 2009 - także kierowców ciężarówek. Ci, którzy otrzymują lub zdobędą prawo jazdy kategorii D po 10 września 2008 roku, aby móc jeździć zawodowo, muszą przejść teraz kurs kwalifikacji wstępnej. Dotychczas wystarczał tylko 35-godzinny kurs podstawowy za 750 zł. Większość firm szkoleniowych potrafiła zorganizować tego typu "dokształt" w taki sposób, że nie trwał on dłużej niż tydzień roboczy.

Kwalifikacja wstępna to poważniejsza sprawa, bo oprócz wielu godzin teorii ma obejmować szkolenie praktyczne, którego efektem ma być w przyszłości zmniejszenie liczby wypadków z udziałem pojazdów ciężkich. Ramy, jak długo szkolenie powinno trwać i co obejmować, zakreśla unijna dyrektywa 2003/59 WE. To właśnie w oparciu o treść tej dyrektywy każde państwo Unii Europejskiej wpisywało w swoim prawie krajowym szczegółowe postanowienia o zasadach organizacji tego szkolenia.

Zbiór życzeń

U nas zasady te określili w oparciu o dyrektywę 2003/59 WE fachowcy z resortu infrastruktury. Zostały zapisane w Ustawie o transporcie, obowiązującej od stycznia 2007 roku, a uchwalonej jeszcze w 2006 r. To katalog ogólnikowych życzeń urzędników oderwanych od realiów, który równie dobrze mógłby się znaleźć w przepisach o szkoleniu na prawo jazdy. Kwalifikacja wstępna w Polsce ma trwać 280 godzin i obejmować: "kształcenie zawodowe w zakresie racjonalnego kierowania pojazdem, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa, w tym: znajomość właściwości technicznych i zasad działania elementów bezpieczeństwa pojazdów, umiejętność optymalizacji zużycia paliwa, zapewniania bezpieczeństwa w związku z przewożonym towarem, zapewnienia bezpieczeństwa przewożonym pasażerom..." itd. Zapisano nawet, że kształcenie to ma także obejmować obsługę transportu, logistykę, a nawet "zasady kształtowania wizerunku firmy".

- Pewnie właśnie dlatego na to kształcenie przewidziano aż 280 godzin - komentuje jeden z przewoźników.

Cena polskiej legislacji

Przewoźników najbardziej irytuje, że w polskim ministerstwie jakby nie zdawali sobie sprawy, że im dłuższy czas szkolenia, tym będą wyższe jego koszty. Właśnie te koszty przerażają właścicieli firm transportowych i kandydatów na kierowców. Człowiek aspirujący do zawodu szofera autobusu musi bowiem teraz oprócz opłaty za kurs na prawko kategorii D i za badania lekarskie i psychologiczne (ok. 4-5 tys. zł) zapłacić za kwalifikację dodatkowo jeszcze około 8 tys. złotych. - Do tego trzeba doliczyć dodatkowy czas przeznaczony na te zajęcia. To co najmniej kolejne trzy miesiące wyjęte z życiorysu młodego człowieka, podczas których jest wyłączony z pracy. Dochodzą też koszty utrzymania przez ten czas w dużym mieście. Wiadomo, że szkolenia będą się odbywały w dużych ośrodkach, a nie za każdym rogiem - wylicza organizator szkoleń dla kandydatów na kierowców.

W sumie, jak sygnalizowaliśmy to już w poprzednich publikacjach ("Kierowca: zawód dla bogatych?", "AMT" nr 706 z 25.07.2008), zdobycie uprawnień zawodowego szofera autobusu może oznaczać konieczność wydania kilkunastu tysięcy złotych

Wszystko nie tak!

Tymczasem w większości innych państw unijnych urzędnicy projektujący nowe przepisy o zasadach przeprowadzania kwalifikacji wstępnej zupełnie odmiennie podeszli do dyrektywy. Czas szkolenia określa ona bowiem ramowo na od 140 do 280 godzin. Czesi, Niemcy i Litwini wprowadzili więc u siebie przepis, że kwalifikacja trwać będzie u nich tylko 140 godzin. Do tego nie zegarowych - jak u nas, ale lekcyjnych, czyli 45-minutowych. W efekcie np. w Czechach szkolenie jest o ponad połowę krótsze i tańsze niż u nas. W związku z tym podobno niektóre firmy przymierzają się już do organizowania właśnie tam tańszych szkoleń dla polskich kierowców, jednak na przeszkodzie realizacji tego pomysłu może stanąć wymóg wykazania się przez kandydata na kursanta stałym pobytem na terenie danego kraju przez określony czas. Np. w Polsce przez ostatnie co najmniej 180 dni.

Jest jeszcze jeden problem: szkolenia w Polsce na dobrą sprawę jeszcze nie ruszyły. To także z winy warszawskich urzędników, którzy nie zdążyli na czas wydać aktów wykonawczych do ustawy, przez co ośrodki szkoleniowe nie mogły w odpowiednim czasie dostosować się do wymogów szkolenia. Chodziło m.in. o parametry autodromów do ćwiczenia w praktyce jazdy w warunkach ekstremalnych.

Brakuje też instruktorów do prowadzenia tych szkoleń. Ustawa wymaga, by mieli specjalne uprawnienia. Resort infrastruktury tak długo jednak odwlekał wydanie przepisów, na podstawie których obecni instruktorzy jazdy mogliby uzyskiwać wymagane dodatkowe certyfikaty, że aktualnie nie ma kto prowadzić tych szkoleń, choć teoretycznie obowiązują już od miesiąca.

- Zablokowano dostęp do zawodu kierowcy. W czyim interesie? - pyta w związku z tym w liście otwartym do ministra infrastruktury Andrzej Majewski, prezes Łódzkiego Stowarzyszenia Przewoźników Międzynarodowych i Spedytorów. Odpowiedzi jeszcze nie ma, ale jest już zapowiedź, że resort zaproponuje zmianę ustawy w taki sposób, by czas szkolenia skrócił się z obecnie obowiązujących 280 godzin do 140. Jak w Czechach.

Komentarz

Polski rząd już tak ma

To nie pierwsza taka irytująca sytuacja, zaistniała wskutek nieudolności ministerialnych urzędników. Przypomnijmy: przed dwoma laty wskutek opóźnień legislacyjnych, powstałych z winy ministerstwa, nie można było w Polsce przez kilka miesięcy kalibrować cyfrowych tachografów. A właśnie wówczas wprowadzono ogólnounijny przepis nakładający obowiązek ich montażu w nowo rejestrowanych ciężarówkach i autobusach. W efekcie nowe pojazdy, przeznaczone do sprzedaży w Polsce, trzeba było wywozić za granicę, aby tam dopełnić formalności i móc następnie zarejestrować je w Polsce. Sprzedawcy i nabywcy mieli dodatkową mitręgę, z kraju wyciekały pieniądze, które mogłyby pozostać w polskich firmach kalibrujących tacha i wszyscy twierdzili, że to skandal. Brak jednak informacji, by ktokolwiek odpowiedzialny za ten stan rzeczy poniósł wówczas jakiekolwiek konsekwencje. I zapewne dlatego taka sytuacja dziwnie powtarza się teraz, przy okazji przepisów o kwalifikacji wstępnej.

źródło: http://www.truck.pl/

Jak sądzicie jest szansa że u nas KW będzie wyglądać tak jak u naszych sąsiadów czy można nawet sobie nie robić zbędnych nadziei...
Wcześniej Ministerstwo wspominało o tym a teraz cisza.

_________________
Pozdrawiam MAN Lion's Coach :)


Cytuj:
Jak sądzicie jest szansa że u nas KW będzie wyglądać tak jak u naszych sąsiadów czy można nawet sobie nie robić zbędnych nadziei...
Osobiście uważam, że może być i te 280h (chociaż 140h korzystniej), ale żeby cena nie była tak kosmiczna. Rzeczywiście dostęp do zawodu kierowcy autobusu jest w tym momencie zablokowany. :/


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 cze 2008, 21:29
Posty: 809
GG: 6974206
Lokalizacja: PODLASIE

Cytuj:
Cytuj:
Jak sądzicie jest szansa że u nas KW będzie wyglądać tak jak u naszych sąsiadów czy można nawet sobie nie robić zbędnych nadziei...
Osobiście uważam, że może być i te 280h (chociaż 140h korzystniej), ale żeby cena nie była tak kosmiczna. Rzeczywiście dostęp do zawodu kierowcy autobusu jest w tym momencie zablokowany. :/
Ale to właśnie przez to że jest 280 h cena jest taka wysoka bo Ośrodki liczą godzinę razy jakieś 70 zł. A gdyby tak wprowadzić tak jak u innych 140 h nie zegarowych a lekcyjnych to by było bardzo odczuwalnie tanio...
Ale w Polsce musi być zawsze pełna opcja. Chociaż liczę że zejdą po rozum do głowy i za pewny czas unormują przepisy tak aby były przystępne dla młodych kierowców wchodzących do zawodu. Ludzi z kat. D zawsze byli potrzebni a Ci co są przecież starzy nie zawsze będą jeżdzić kiedyś odejdą na emeryturę.. ktoś musi wozić ludzi...

_________________
Pozdrawiam MAN Lion's Coach :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2822
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Sama sala wykładowa plus jakiś wykładowca nie jest jeszcze cena zaporowa najdrożej wychodzi symulator lub samochód przystosowany warunków kwalifikacji plus wynajęcie toru

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2008, 11:46
Posty: 489
GG: 8812652
Samochód: Czerwony
Lokalizacja: Śląsk/Zagłębie

Słuchajcie, to już nie chodzi nawet o to!

Ja już byłem gotowy zapłacić te 5 700 zł i odżałować 2-3 miesiące! Ale paranoja polega na innych sprawach:

1. Nie wiadomo, które ośrodki na pewno mają koncesję na przeprowadzanie KW - ja już się spotkałem z 3 ośrodkami, które chwalą się ofertą na KW ale jednocześnie jak chciałem się zapisać, to zwlekali i mówili, że jeszcze nie mają czegoś załatwionego. Słyszałem też, że podobno niektórym ośrodkom odebrano koncesję. Boję się teraz, bo można się zapisać, zapłacić a okaże się jeszcze, że ośrodek nie miał prawa do przeprowadzania kursu.

2. Nawet jak skończy się kurs KW, nie można uzyskać kwalifikacji, bo nie można zdać egzaminu kwalifikacyjnego, a nie można go zdać, bo ministerstwo nie przygotowało katalogu pytań egzaminacyjnych (mają mieć podobną formę jak na prawko, tylko będa "jednokrotnego" wyboru).

Zatem nawet jak się wyda 5 700 zł i straci 2-3 miesiące nadal będzie się tylko "posiadaczem" kategorii D. :( :( :(
Napisałem maila 2 tygodnie temu do Ministerstwa Infrastruktury ale oczywiście nikt nie raczył mi odpowiedzieć. :(

_________________
B, C, D. Instruktor kat. B.
http://www.kwalifikacja-wstepna.pl - wszystko o kwalifikacji wstępnej
http://www.szkolenia-okresowe.pl - wszystko o szkoleniach okresowych
http://www.walpdrive.pl - mój blog o zdobywaniu zawodowych kategorii


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2822
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Skontaktuj się z firma Kierowca.Pl
Dostałem informacje ze zakupili oni kilkadziesiąt symulatorów i maja rozesłać je po ośrodkach w kraju i już niedługo wystartować ze szkoleniem

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lut 2009, 11:41
Posty: 19
GG: 0
Samochód: Scania

No tak chodzi o kasę. Może choć kierowcy zaczną zarabiać lepsze pieniądze niż dziś.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2008, 14:23
Posty: 243
GG: 3694165
Samochód: DAF XF SSC 106 + Wielton
Lokalizacja: Białystok

Ostatnio czytałem w Polskim Trakerze o 140 godzinnej wersji szkolenia,która ma wejść najprawdopodobniej po wakacjach.W artykule jest napisane że
zarejestrowano już 26 ośrodków szkolenia mających prawo organizować kursy dla kierowców autobusów,zaś 10 następnych ośrodków sie przygotowuje(jest ich aż tyle??).Co ciekawe jak narazie KW można robić,nie posiadając żadnego prawa jazdy!!!Ale ma być to wkrótce zmienione.Nie mam słów dla autorów tej ustawy,jak można wprowadzać tak nie dopracowany projekt,który w dodatku nie funkcjonuje.To jest możliwe tylko u nas.Ciekawie wygląda sprawa instruktorów doskonalenia techniki jazdy,mających prowadzić zajęcia praktyczne i w warunkach specjalnych.Otóż instruktorów jest obecnie 268,a 120 czeka na weryfikacje,ale co bardzo ciekawe zdecydowana większość z nich pomimo że ma uprawnienia to jednak
mają niewielkie doświadczenia w jeżdzie ciężarówkami....(bo są to ludzie młodzi).Więc koledzy może troche generalizując będa nas uczyć ludzie,którzy nie mają o tym zielonego pojęcia i to wszystko za niemałe przecież pieniądze.
Projekt teoretycznie funkcjonuje,ale nic nie jest zaplanowane i dopracowane jak być powinno.

_________________
[A][BE][CE][DE]


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 cze 2008, 21:29
Posty: 809
GG: 6974206
Lokalizacja: PODLASIE

marcinABCEuk a powiedz czytałeś to w Polskim Traker BUS czy zwykłym Polskim Trakerze.
I powiedz z jakiego miesiąca. Czekam na odpowiedz... :wink:

_________________
Pozdrawiam MAN Lion's Coach :)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2008, 14:23
Posty: 243
GG: 3694165
Samochód: DAF XF SSC 106 + Wielton
Lokalizacja: Białystok

W Polski Traker (zwykły),z tego miesiąca (okładka z czerwonym Mitsubishi Canterem).Są tam 2 artykuły związane z KW i szkoleniami.

_________________
[A][BE][CE][DE]


We Wrocławiu dwie szkoły jazdy oferują kurs Kwalifikacji Wstępnej. Czy może ktoś w końcu jednoznacznie napisać czy jeżeli się na niego zapiszę i skończę, to będę mógł normalnie pracować za fajerą autobusu, czy jest tu jakiś przekręt, bo ponoć nie ma gdzie zrobić zajęć praktycznych?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2008, 11:46
Posty: 489
GG: 8812652
Samochód: Czerwony
Lokalizacja: Śląsk/Zagłębie

Ja się wstrzymałem póki co! I tobie raczej też to radzę.

Powody, jak wyżej. Skończysz kurs, wydasz masę kasy a nie będziesz mógł zdać egzaminu kwalifikacyjnego, a więc i pracować.

_________________
B, C, D. Instruktor kat. B.
http://www.kwalifikacja-wstepna.pl - wszystko o kwalifikacji wstępnej
http://www.szkolenia-okresowe.pl - wszystko o szkoleniach okresowych
http://www.walpdrive.pl - mój blog o zdobywaniu zawodowych kategorii


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2008, 14:23
Posty: 243
GG: 3694165
Samochód: DAF XF SSC 106 + Wielton
Lokalizacja: Białystok

Dokładnie!Oferuje nam się coś czego nie da się skończyć!

_________________
[A][BE][CE][DE]


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lis 2008, 21:36
Posty: 49
GG: 2335824
Lokalizacja: Szczecin

Na razie proponuję się wstrzymać.

Dzwoniłam w tygodniu do W - wy, Pani mi powiedziała , że wszystko ma ruszyć za jakieś 2 - 3 miesiące, ale nie jest to pewne.
W dalszym ciągu nie mają żadnego spisu ośrodków a o testach egzaminacyjnych zapomnijcie - jeszcze nie gotowe.
Ponoć szykują się, ale co do terminu to też nie wiadomo.
Jednak zapewniano, że jak wejdzie KW na cieżarówki to i na autobusy już wszystko będzie gotowe.
Tak więc poczekamy, w najgorszym wypadku do września... Jak czegoś się dowiem to napiszę...
Pozdrawiam


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 12 z 33 [ Posty: 650 ] Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 1433 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: