wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Iveco Stralis 430 AS http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41252 |
Strona 12 z 34 |
Autor: | ociu [ 13 gru 2014, 18:33 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis 430 AS |
Na NL-stajlowskie forumowe "psywileje" to ja mam wyjobane Bajzel GENERALNIE , sprawa zaślepek to Twoja zasługa Za ich brak, mogę ledami świecić ile wejdzie |
Autor: | Dolar [ 14 gru 2014, 2:43 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis 430 AS |
O wiele lepiej wygląda teraz |
Autor: | jabson [ 14 gru 2014, 9:53 ] |
Tytuł: | Re: Odp: Iveco Stralis 430 AS |
Cytuj: Na NL-stajlowskie forumowe "psywileje" to ja mam wyjobane
PLDOL Style Ociu!
Bajzel GENERALNIE , sprawa zaślepek to Twoja zasługa Za ich brak, mogę ledami świecić ile wejdzie |
Autor: | 5eba [ 17 gru 2014, 23:30 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis 430 AS |
Cytuj: Na NL-stajlowskie forumowe "psywileje" to ja mam wyjobane
I git, trzeba mieć "swoje" widzi mi się i już.
|
Autor: | caterpillar [ 25 sty 2015, 13:36 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis 430 AS |
Ociu pochwal się no szybko jak z awaryjnością tego sprzętu i ze spalaniem Wujek chce kupić takiego Stralisa żeby jeździć nim po Polsce Powiem Ci jeszcze że dbosz o tego Fiacika jak by te lustra jeszcze były w kolorze to już było by wszystko elegancko i te naklejki na dachu ;P od Duńczyka ;P no pięknie ) |
Autor: | ociu [ 25 sty 2015, 14:13 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis 430 AS |
Spalanie, jak wszystko mam ok, (miałem małą przygodę wartą 5zł, która powodowała spalanie 37L) normuje się od 28, do 32L, mowa o plandece Braćka zamyka swojego w 31-32L na wywrocie.... Awarie, w moim przez 2 lata: wymieniliśmy tłumik,dociskanie sierżanta, rozszczelnił się zamek pod kabiną, zgniło parę opasek od zbiorników powietrza, jakieś kabelki w lampach i tuleje pod kabiną, reszta wjazdów na warsztat to olej, smarowanie i tuningi aaaa i poduszka z przodu pod kabiną, bo był zderzak ściągany( to jeszcze pamiątka po poprzednim właścicielu, kupiliśmy z syczącą) W drugim po 3ch latach użytkowania pękł ostatnio intercooler, zrobiliśmy tuleje pod kabiną, sierżant, opaski i też zamek pod kabiną W obydwu komputery na zielono |
Autor: | caterpillar [ 25 sty 2015, 14:18 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis 430 AS |
Wujka Interesuje jazda pod plandeką 28-32L to świetny wynik co do jakichś kabelków czy opasek od zbiorników powietrza to raczej norma to są rzeczy które czy prędzej czy później trzeba będzie zrobić, Wujek ma gdzieś takiego jak twój tylko że z motorem 480 ciekawe czy będzie sporo więcej palił ? Ma też taką 430 i się zastanawia czy ten czy może ten z 480 konnym motorem zobaczymy |
Autor: | ociu [ 25 sty 2015, 14:23 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis 430 AS |
480 ma piękną moc, ale lubi wciągnąć My mamy w obydwu 430 i w obydwu wszystkie awarie to normalna eksploatacja, jedynym fixem były zamki pod kabiną w obydwu prawe zamki się rozsczelniły, ale mamy patent na regeneracje |
Autor: | caterpillar [ 25 sty 2015, 14:30 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis 430 AS |
Właśnie wiem że iveca lubią ciągnąć Wujek miał kiedyś turbo stara, kiedy to było miał 380 km a wiem że mercedes 460konny nie dawał mu rady, więc chyba będzie najlepsza opcja wybrać 430konny motor, dobre spalanie jak i moc również wystarczająca Więc co się z nimi dzieje że się rozszczelnią? gumki się rozsypują czy co ? |
Autor: | ociu [ 25 sty 2015, 14:38 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis 430 AS |
Tak, w obydwóch pękły oringi, niby zamek nie rozbieralny, ale Polak potrafi Turbole, to inna bajka, inne auta i to tego silniki 380 i 420.... Ale nie będę się tu nimi jarał, bo mogę nie chcący obrazić wyznawców innych marek aut Pod Św. Anie, nie było mocnych na turbola, pod patelnią, zaznaczę w tamtych czasach Miało się 380, po małych modach mechanicznych w specialu |
Autor: | caterpillar [ 25 sty 2015, 14:45 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis 430 AS |
Tak jak myślałem że oringi Polak wszystko zrobi Oj wiem wiem Ojciec mój jeździł trochę własnie tym Turbo starem i z tego co mówił to nie miało sobie równych nawet nasze F12 405 konne nie dawało mu rady wiem że turbo star miał coś ponad 14l pojemności dlatego moc było czuć i to było prawdziwe 380km a nie dzisiejsze euro6 które ma niby 500km a w rzeczywistości nawet 450 nie uzyskuje zresztą sam wiesz o czym mówię |
Autor: | ociu [ 25 sty 2015, 15:02 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis 430 AS |
Wiem, wiem, bo jeździłem Turbostarem osobiście i wiem co on potrafi na drodze zrobić... One miały 14-sto litrową jednostkę z piekielnym momentem obrotowych, te silniki miały moc nawet przy 900 obrotach silnika, trzęsły się, aż śruby sie odkręcały a skurczybyk miał moc Te same silniki wkładali do serii Euro-tech/star i robiły ewidentnie to samo, wprowadzili też 380 na EDC i 470, potem 480 na EDC... A skończyli na zmiennej geometrii i silnikach z kosiarki o nie całych 10L Ale i kosiarka idzie i pali względnie, jak się umiejętnie gaz operuje, im po prostu trzeba sadzić po obrotach |
Autor: | mxs [ 25 sty 2015, 16:01 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis 430 AS |
Mój ojciec jeździł takim samym stralisem z 2006r o mocy 430 KM przez 8 lat od nowości. Auto wdzięczne, ale nie lubi mrozów. Ten egzemplarz, gdy temperatura spadała poniżej -10 stopni zapowietrzał się. Przy 500 tys wymiana turbiny, potem przy 900 tys znowu. Przy przebiegu ok. 860 tys. padł zawór odpowiedzialny za hamulce (nie wiem jak się fachowo nazywa). Poza tym czujnik abs padnięty x2, wymiana tylnej lampy x3 i to wszytko z bardziej poważnych awarii. Spalanie z całego życia auta (1,3mln km) wyniosło ok: 30.9l/100km. Naczepa plandeka, głównie południe EU i Litwa-Estonia. Elementów typu olej, filtry itd. nie liczę. Moim zdaniem auto pancerne i bardzo dobre jeśli się trochę o nie zadba. |
Autor: | caterpillar [ 25 sty 2015, 16:31 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis 430 AS |
Chciałbym pojeździć takim turbo starem ohh pamiętam jak byłem łebkiem i ojciec nim jeździł, to to była maszyna Nie rozumiem czemu Iveco nie robi dalej tego 14L silnika, mogliby go unowocześnić i dalej produkować, przy dzisiejszych możliwościach taki silnik spokojnie paliłby te 28l/100km Słyszałem o 10L kosiarkach jak po 350tkm lali olej do silnika wiadrami, bo tak pił ale to w tych 450konnych no cóż szkoda że stare czasy nie wrócą.... |
Autor: | tirowiec2 [ 25 sty 2015, 16:44 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis 430 AS |
Cytuj: Słyszałem o 10L kosiarkach jak po 350tkm lali olej do silnika wiadrami, bo tak pił ale to w tych 450konnych no cóż szkoda że stare czasy nie wrócą....
z tego co wiem mój dogi Panie to 450KM to Cursor13
|
Autor: | caterpillar [ 25 sty 2015, 16:49 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis 430 AS |
Cytuj: Cytuj: Słyszałem o 10L kosiarkach jak po 350tkm lali olej do silnika wiadrami, bo tak pił ale to w tych 450konnych no cóż szkoda że stare czasy nie wrócą....
z tego co wiem mój dogi Panie to 450KM to Cursor13 Sprawdź dopiero 500konny był cursor13 |
Autor: | tirowiec2 [ 25 sty 2015, 17:07 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis 430 AS |
Cytuj: Cytuj: Cytuj: Słyszałem o 10L kosiarkach jak po 350tkm lali olej do silnika wiadrami, bo tak pił ale to w tych 450konnych no cóż szkoda że stare czasy nie wrócą....
z tego co wiem mój dogi Panie to 450KM to Cursor13 Sprawdź dopiero 500konny był cursor13 |
Autor: | Mihu [ 25 sty 2015, 17:45 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis 430 AS |
Cytuj: Nie rozumiem czemu Iveco nie robi dalej tego 14L silnika, mogliby go unowocześnić i dalej produkować, przy dzisiejszych możliwościach taki silnik spokojnie paliłby te 28l/100
Czemu? Bo kres jego możliwości to norma E2. Po prostu rozwiązania konstrukcyjne tej 13,8l jednostki, pamiętające lata 70'te (tak, tak, to konstrukcja Fiatowska!) nie dałyby rady osiągnąć normy E3 i wyższych- potrzebny był całkowicie nowy silnik- Cursor.Warto dodać, że obok jednostki 13,8 w TurboStarach montowany był też 17,2l motor (420 i 480KM). |
Autor: | ociu [ 25 sty 2015, 18:20 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis 430 AS |
mxs Wymieniłeś standartowe usterki, maxymalny przebieg turbiny to 800tkm, normalnie wytrzymują 600, ja mam 545tkm nalotu, turbina orginalna Na kaca olejowego w ivecach jest sposób, i wcale nie trzeba robić "kampanii olejowej" Co do 420 i 450 w cursorze, w pierwszych latach ich produkcji, kiedy szły jeszcze w liftowyyh stralisach I (lustra Cuba i stara buda), były wadliwe, picie oleju i urywające się korbowody, to była norma w Cube te silniki poprawiono... Mihu Dokładnie V w tych autach to była potęga, szkoda że bardzo mało te tłukli, najpopularniejsza było 360 konna jednostka Włosi, aby złapać E3 musieli zrobić rewolucje, zrobili cursorem Cursor 13 zaczyna się od 480, mówimy o e3 |
Strona 12 z 34 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |