wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Czas pracy kierowców http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3022 |
Strona 115 z 162 |
Autor: | krzysiekjx1 [ 30 lis 2013, 17:31 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Cytuj: Mój pierwszy post, więc witam i przepraszam jeśli takie pytanie już ktoś miał, a ja nie znalazłem.
na wstępie to ci powiem że daleko tak nie zajedziesz ( do któregoś rowu na pewno i oby tylko na tym się to skończyło) a teraz pomijając twoje samobójcze podejście do tematu czasu pracy to odpowiedz mi jak masz zamiar dokumentować pause??? co powiesz że ten kolega przyleciał helikopterem i cie zmienił a ty poleciałeś do domu ? Czy możliwa jest taka sytułacja W firmie są dwa samochody 1 ciężarowy(do12t) - X i 1 dostawczy do 3,5t - Y 2 kierowców (A I B) z kat. B i C transport odbywać się miał w Polsce, Niemczech, Austri, Czechach i na Słowacji. Wyjazd np. z Austrii (trasa przez Słowację do Polski) Kierowca A jedzie ciężarówkom X kierowca B dostawczakiem Y Gdy kierowca A musi zrobić przerwę przesiada się do auta Y, a kierowca B zajmuje jego miejsce w samochodzie ciężarowym X tak że Kierowca A swój odpoczynek robi jadąc samochodem do 3,5t nie mającym tacho? Nie pytam czy to moralne, tylko czy legalne(a przynajmniej nie zakazane)? Dla mnie odpowiedź jest bardzo ważna bo chce założyć własną działalność, usługi świadczyłbym jednej firmie i napoczątku niestać mnie na podwójne obsady(sam będe jeździł z kolegą), ani drugą solufkę(co nawet by w połowie nie była załadowana). Pozdrawiam i proszę o pomoc moja sugestia jest prosta znajdz takie zlecenia żeby cie było stać na minimalne wynagrodzenie dla drugiego kierowcy lub odpuść sobie tą działalność bo jeszcze wylądujesz tam gdzie jest bardzo dużo czau na przemyślenia |
Autor: | Marcin POL [ 30 lis 2013, 17:46 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
kiedyś jeździłem na Niemcy i zmiennika zostawiałem po drodze (w Poznaniu gdzie mieszkał), a sam wracałem na rozładunek pod Warszawe, i nigdy pracodawca mi nie mówił że coś jest nie tak. |
Autor: | zzx [ 30 lis 2013, 17:52 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Cytuj: Mój pierwszy post, więc witam i przepraszam jeśli takie pytanie już ktoś miał, a ja nie znalazłem.
kretynów nie sieją sami się rodzą.Czy możliwa jest taka sytułacja W firmie są dwa samochody 1 ciężarowy(do12t) - X i 1 dostawczy do 3,5t - Y 2 kierowców (A I B) z kat. B i C transport odbywać się miał w Polsce, Niemczech, Austri, Czechach i na Słowacji. Wyjazd np. z Austrii (trasa przez Słowację do Polski) Kierowca A jedzie ciężarówkom X kierowca B dostawczakiem Y Gdy kierowca A musi zrobić przerwę przesiada się do auta Y, a kierowca B zajmuje jego miejsce w samochodzie ciężarowym X tak że Kierowca A swój odpoczynek robi jadąc samochodem do 3,5t nie mającym tacho? Nie pytam czy to moralne, tylko czy legalne(a przynajmniej nie zakazane)? Dla mnie odpowiedź jest bardzo ważna bo chce założyć własną działalność, usługi świadczyłbym jednej firmie i na początku nie stać mnie na podwójne obsady(sam będe jeździł z kolegą), ani drugą solufkę(co nawet by w połowie nie była załadowana). Pozdrawiam i proszę o pomoc pytasz czy legalne - nie jest legalne "brak pauzy" nie jest legalny. o to czy dasz radę - jedno kólko może tak, ale na kolejnych już bedzie gorzej. mandaty za granicą są dużo droższe niż u nas. na etransport był artykuł o kierowcy który przenosił się "w czasie i przestrzeni" polecam lekturę. dodam od siebie, że nawet samo zapytanie o taką sytuację jak podałeś jest niemoralne i narusza zdrową konkurencję, gdyby takie myki były możliwe i legalne to wielu idiotów by z tego korzystało. przeczytaj w ustawie co to jest "odpoczynek". |
Autor: | Marcin POL [ 30 lis 2013, 18:04 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Takie sytuacje raczej by miały miejsce raz na jakiś czas, po prostu trasa trwa 13-18h i zdarza się raz na miesiąc. Pobyt w miejscu załadunku w Austrii przed odjazdem to zwykle ok16h(wiem z doświadczenia). Druga rzecz nie zdarzyło się nikomu z was po odstawieniu samochodu w firmie, wsiąść do swojego samochodu i pokechać do domu np. z Warszawy do Lublina(3h jazdy)? |
Autor: | zzx [ 30 lis 2013, 18:19 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Cytuj: Takie sytuacje raczej by miały miejsce raz na jakiś czas, po prostu trasa trwa 13-18h i zdarza się raz na miesiąc. Pobyt w miejscu załadunku w Austrii przed odjazdem to zwykle ok16h(wiem z doświadczenia). Druga rzecz nie zdarzyło się nikomu z was po odstawieniu samochodu w firmie, wsiąść do swojego samochodu i pokechać do domu np. z Warszawy do Lublina(3h jazdy)?
skoro trasa trwa taki czas to dlaczego nie jedzie dwóch kierowców?wychodzi brak planowania i jestem więcej niż pewny, że zlecający płaci albo za większy samochód, albo za podwójną obsadę skoro dostawa ma być terminowa (bo tak to rozumiem). cudów nie ma i wszystko jakoś idzie do czasu aż......(tu sobie wpisz co chcesz) pamiętaj że obecnie jest nowa ustawa o TD wraz załącznikami. poczytaj całą, a szczególnie załaczniki 1,2,3 i policz czy warto. dodatkowo skutkiem naruszeń może być odebranie licencji. to co robisz po pracy to nikogo nie interesuje możesz nawet lecieć na księżyc. |
Autor: | krzysiekjx1 [ 30 lis 2013, 18:46 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Cytuj: kiedyś jeździłem na Niemcy i zmiennika zostawiałem po drodze (w Poznaniu gdzie mieszkał), a sam wracałem na rozładunek pod Warszawe, i nigdy pracodawca mi nie mówił że coś jest nie tak. kiedyś to były inne czasy i były tylko tarczki i inne dokumenty papierowe wystawiane na kolanie w to,że pracodawca był zadowolony to nie wątpie, ale spotkaj się,mając jeszcze jakieś zdarzenie z ITD w takiej sytuacji,to się przekonasz o konsekwencjach |
Autor: | Marcin POL [ 30 lis 2013, 19:26 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Cytuj: Cytuj: Takie sytuacje raczej by miały miejsce raz na jakiś czas, po prostu trasa trwa 13-18h i zdarza się raz na miesiąc. Pobyt w miejscu załadunku w Austrii przed odjazdem to zwykle ok16h(wiem z doświadczenia). Druga rzecz nie zdarzyło się nikomu z was po odstawieniu samochodu w firmie, wsiąść do swojego samochodu i pokechać do domu np. z Warszawy do Lublina(3h jazdy)?
skoro trasa trwa taki czas to dlaczego nie jedzie dwóch kierowców?wychodzi brak planowania i jestem więcej niż pewny, że zlecający płaci albo za większy samochód, albo za podwójną obsadę skoro dostawa ma być terminowa (bo tak to rozumiem). cudów nie ma i wszystko jakoś idzie do czasu aż......(tu sobie wpisz co chcesz) pamiętaj że obecnie jest nowa ustawa o TD wraz załącznikami. poczytaj całą, a szczególnie załaczniki 1,2,3 i policz czy warto. dodatkowo skutkiem naruszeń może być odebranie licencji. to co robisz po pracy to nikogo nie interesuje możesz nawet lecieć na księżyc. b) kolega ma tylko C Zlecający płaci za usługę i g.... go obchodzi czy to ma być podwójna obsada czy nie czy samochodem czy helikopterem takie czasy |
Autor: | zzx [ 30 lis 2013, 19:36 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Cytuj: Cytuj: Cytuj: Takie sytuacje raczej by miały miejsce raz na jakiś czas, po prostu trasa trwa 13-18h i zdarza się raz na miesiąc. Pobyt w miejscu załadunku w Austrii przed odjazdem to zwykle ok16h(wiem z doświadczenia). Druga rzecz nie zdarzyło się nikomu z was po odstawieniu samochodu w firmie, wsiąść do swojego samochodu i pokechać do domu np. z Warszawy do Lublina(3h jazdy)?
skoro trasa trwa taki czas to dlaczego nie jedzie dwóch kierowców?wychodzi brak planowania i jestem więcej niż pewny, że zlecający płaci albo za większy samochód, albo za podwójną obsadę skoro dostawa ma być terminowa (bo tak to rozumiem). cudów nie ma i wszystko jakoś idzie do czasu aż......(tu sobie wpisz co chcesz) pamiętaj że obecnie jest nowa ustawa o TD wraz załącznikami. poczytaj całą, a szczególnie załaczniki 1,2,3 i policz czy warto. dodatkowo skutkiem naruszeń może być odebranie licencji. to co robisz po pracy to nikogo nie interesuje możesz nawet lecieć na księżyc. b) kolega ma tylko C Zlecający płaci za usługę i g.... go obchodzi czy to ma być podwójna obsada czy nie czy samochodem czy helikopterem takie czasy ty jesteś kierowcą i kolega też jest kierowcą - więc??? rób jak uważasz twoja sprawa i twoja kasa mam nadzieją że w chwili kryzysu (spania) nie spotkam cię na swojej drodze. zlecający dobrze wie jaki powinien być koszt takiej jazdy i właśnie znalazł kolejnego "łosia" co pojedzie "taniej". |
Autor: | speed_cars [ 22 gru 2013, 20:10 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Mam kilka pytań, wymyśliłem sobie na ten cel, przykładową podróż. O 8 mam załadunek w Gdyni. Na 18 powinienem być na rozładunku w Warszawie. I Wariant: O 6 00 rano wyruszam do Gdyni, docieram tam o godzinie 8 00. ---> 2 godzin jazdy od 8 00 do 9 00 mam załadunek, ---> godzina pracy od 9 00 do 11 30 jadę, ---> 2 godziny i 30 minut jazdy od 11 30 do 12 15 odpoczynek ---> 45 minut pauzy od 12 15 do 14 15 dojeżdżam do miejsca rozładunku ---> 2 godziny jazdy od 14 15 do 18 00 czekam na rozładunek, ponieważ mam go mieć o 18. Czy 3 godziny i 45 minut mogę nazwać Pauzą ? Czy ona liczy się to Pauzy Dobowej ? od 18 00 do 18 40 mam rozładunek. ---- > 40 minut pracy od 18 40 do 19 00 jadę. ----> 20 minut jazdy. od 19 do 6 00 Wtorku, stoją na parkingu. Pauza obowiązkowa 11 godzin. II Wariant. O 6 00 rano wyruszam do Gdyni, docieram tam o godzinie 8 00. ---> 2 godzin jazdy od 8 00 do 9 00 mam załadunek, ---> godzina pracy od 9 00 do 13 28 jadę. ---> 4 godziny i 28 minut jazda od 13 28 do 14 15 przerwa. ---> 47 minut Pauzy od 14 15 do 14 29 jadę ---> 9 minut jazdy od 14 29 do 18 00 czekam na rozładunek. od 18 00 do 18 40 mam rozładunek. ---> 40 minut pracy od 18 40 do 18 56 jadę. ---> 16 minut jazdy. Od 18 56 do 6 00 Wtorku, stoję na parkingu. Pauza obowiązkowa Czy wariant II jest prawidłowy ? Miałem tutaj na myśli, czy mogę po rozładunku jechać 4 i pół godziny, jeżeli rano miałem wyjechane dwie godziny jazdy do Gdyni ? |
Autor: | fafciuk [ 22 gru 2013, 20:42 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Cytuj: Mam kilka pytań, wymyśliłem sobie na ten cel, przykładową podróż. O 8 mam załadunek w Gdyni. Na 18 powinienem być na rozładunku w Warszawie.
I Wariant: O 6 00 rano wyruszam do Gdyni, docieram tam o godzinie 8 00. ---> 2 godzin jazdy od 8 00 do 9 00 mam załadunek, ---> godzina pracy od 9 00 do 11 30 jadę, ---> 2 godziny i 30 minut jazdy od 11 30 do 12 15 odpoczynek ---> 45 minut pauzy od 12 15 do 14 15 dojeżdżam do miejsca rozładunku ---> 2 godziny jazdy od 14 15 do 18 00 czekam na rozładunek, ponieważ mam go mieć o 18. Czy 3 godziny i 45 minut mogę nazwać Pauzą ? Czy ona liczy się to Pauzy Dobowej ? od 18 00 do 18 40 mam rozładunek. ---- > 40 minut pracy od 18 40 do 19 00 jadę. ----> 20 minut jazdy. od 19 do 6 00 Wtorku, stoją na parkingu. Pauza obowiązkowa 11 godzin. Jeżeli zamknełes cykl w 13 godzinach, i zrobiłes wczesniej te min 3 godzin pauzy to możesz odstac tylko 9 a zaliczy ci sie 11h pauzy II Wariant. O 6 00 rano wyruszam do Gdyni, docieram tam o godzinie 8 00. ---> 2 godzin jazdy od 8 00 do 9 00 mam załadunek, ---> godzina pracy od 9 00 do 13 28 jadę. ---> 4 godziny i 28 minut jazda od 13 28 do 14 15 przerwa. ---> 47 minut Pauzy od 14 15 do 14 29 jadę ---> 9 minut jazdy od 14 29 do 18 00 czekam na rozładunek. od 18 00 do 18 40 mam rozładunek. ---> 40 minut pracy od 18 40 do 18 56 jadę. ---> 16 minut jazdy. Od 18 56 do 6 00 Wtorku, stoję na parkingu. Pauza obowiązkowa Czy wariant II jest prawidłowy ? Miałem tutaj na myśli, czy mogę po rozładunku jechać 4 i pół godziny, jeżeli rano miałem wyjechane dwie godziny jazdy do Gdyni ? 1. Jeżeli zamknełes cykl w 13 godzinach, i zrobiłes wczesniej te min 3 godzin pauzy to możesz odstac tylko 9 a zaliczy ci sie 11h pauzy 2. Jechałes 2 godziny i potem stałe 2 godziny na młotkach ?, i jechałes 4.28 to wychodzi 2h(jazdy)+4.28(jazdy) wychodzi 6.28 jazdy wiec dup*. Chodzi mi o drugi warian. Jak sie myle nich mnie ktos poprawi, ale w to watpie. |
Autor: | konradbiker [ 22 gru 2013, 22:25 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Jak w II wariancie ta godzina pracy byla na mlotkach to lipa, jak stales na łózku to bedzie dobrze |
Autor: | Kwiatula [ 30 gru 2013, 22:21 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Jest takie pytanko, dzisiaj załadowałem i porzuciłem żelazo w Radomsku. Ruszam prawdopodobnie 2 stycznia i tu problem, jak wiadomo urlopówka działa tylko z bazy, co prawda zazwyczaj w takich sytuacjach i tak ją drukowałem, ale mam inną zagwostkę. Nie będzie lipy jak wyrysuję sobie te 3 doby na jednej tarczy z manualnym wykreśleniem na odwrocie pauzy? Czy może lepiej wszystkie 3 doby na osobnej tarczy i wsio? Jak lepiej Panowie "znawcowie"? Jednak karta byłaby łatwiejsza w takiej sytuacji |
Autor: | zzx [ 31 gru 2013, 9:01 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
tak trudno poszukać? art.4 (rozp 561/06) c) „kierowca” oznacza osobę, która prowadzi pojazd nawet przez krótki okres, lub która jest przewożona w pojeździe w celu podjęcia w ramach swoich obowiązków jego prowadzenia w razie potrzeby; art.9 2. Czas spędzony na dojeździe do miejsca postoju pojazdu objętego zakresem niniejszego rozporządzenia lub powrotu z tego miejsca, jeżeli pojazd nie znajduje się ani w miejscu zamieszkania kierowcy, ani w bazie pracodawcy, w której kierowca zwykle pracuje, nie jest liczony jako odpoczynek lub przerwa, chyba że kierowca znajduje się na promie lub w pociągu i posiada dostęp do koi lub do kuszetki. 3. Czas spędzony przez kierowcę kierującego pojazdem nieobjętym zakresem niniejszego rozporządzenia do lub z pojazdu objętego zakresem niniejszego rozporządzenia, który nie znajduje się w miejscu zamieszkania kierowcy ani w bazie pracodawcy, gdzie kierowca zazwyczaj pracuje, jest traktowany jako „inna praca”. pracodawca wystawia ci zaświadczenie od czasu jak wróciłeś na bazę lub do miejsca zamieszkania do czasu wyjazdu z bazy lub z miejsca zamieszkania zgodnie z przytoczonym wyżej przepisem. na czas między pozostawieniem samochodu w "radomsku" a dojazdem do bazy lub miejsca zamieszkania rysujesz recznie na tarczce "inną pracę" później dojeżdżając do "radomska" z domu lub bazy postepujesz tak samo. znawcą nie jestem wystaczy przeczytać (tego uczą w podstawówce) tylko odpowiednie przepisy. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 31 gru 2013, 15:34 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Taka zagdwozdka: Robię dzisiaj kurs z Wrocławia do Katowic. Rozkładowo 2h 20min jazdy. Wracam na pusto, ponieważ kursy powrotne nie wracają. Zakładam, że nie wyrobię się w 4h 30min jazdy i będzie mi brakowało 10-15 min czasu jazdy, żeby dojechać do bazy. Teraz pytanie czy jeśli przeciągnę sobie ten czas, zrobię wydruk i opiszę, to będzie ok? Chodzi o fakt, że zostanie mi 10-15 min jazdy, żeby dojechać do bazy i bez sensu byłoby stać te 45 min 2 km od bazy. |
Autor: | Kwiatula [ 31 gru 2013, 16:10 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Cytuj: tak trudno poszukać?
To akurat wiem, tylko problem taki, że urlopówki nie wydrukuję bo szefa nie ma do 3.pracodawca wystawia ci zaświadczenie od czasu jak wróciłeś na bazę lub do miejsca zamieszkania do czasu wyjazdu z bazy lub z miejsca zamieszkania zgodnie z przytoczonym wyżej przepisem. na czas między pozostawieniem samochodu w "radomsku" a dojazdem do bazy lub miejsca zamieszkania rysujesz recznie na tarczce "inną pracę" później dojeżdżając do "radomska" z domu lub bazy postepujesz tak samo. znawcą nie jestem wystaczy przeczytać (tego uczą w podstawówce) tylko odpowiednie przepisy. Dlatego rozkminiam czy jak wszystko wyrysuję na odwrocie to czy będzie ok... |
Autor: | Kierownik [ 31 gru 2013, 16:31 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Nie będzie. Pauza dobowa ani trzydobowa na tarczy się nie liczy. Mojego asa dupnęła z 5 lat temu inspektornia w lasku głogowskim, nie miał urlopówek, tylko czystą tarczę wyrysowaną pauzą na każdy weekend, efekt - 500 zł za niemanie weekendówek. Dodam jeszcze, że nawet jeśli można by tak było, to i tak tarcza jest tylko na max 24h. Więc 3 doby = 3 tarcze. |
Autor: | Czarek81 [ 31 gru 2013, 16:39 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Cytuj:
Robię dzisiaj kurs z Wrocławia do Katowic. Rozkładowo 2h 20min jazdy. Wracam na pusto, ponieważ kursy powrotne nie wracają. Zakładam, że nie wyrobię się w 4h 30min jazdy i będzie mi brakowało 10-15 min czasu jazdy, żeby dojechać do bazy.
Kolego widzę, że PolskiBus może sobie pozwolić na puste przeloty.Wracając do tematu jeżeli to nie będzie długie przegięcie to zrób wydruk i opisz a na końcu podpisz art.12 rozp.561/2006. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku 2014. |
Autor: | Kwiatula [ 31 gru 2013, 17:15 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Cytuj: Nie będzie. Pauza dobowa ani trzydobowa na tarczy się nie liczy.
Tak kombinowałem, żeby na 3 to rozpisać właśnie Mojego asa dupnęła z 5 lat temu inspektornia w lasku głogowskim, nie miał urlopówek, tylko czystą tarczę wyrysowaną pauzą na każdy weekend, efekt - 500 zł za niemanie weekendówek. Dodam jeszcze, że nawet jeśli można by tak było, to i tak tarcza jest tylko na max 24h. Więc 3 doby = 3 tarcze. Urlopówkę wydrukowałem sobie wczoraj, ale do 8 rano drugiego stycznia, a teraz tak rozkminiam, żeby wytoczyć się jutro popołudniu, ale dam sobie siana, szkoda komplikować temat. W każdym bądź razie, pozdrawiam i najlepszego, hejjjj |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 01 sty 2014, 14:11 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Cytuj:
Kolego widzę, że PolskiBus może sobie pozwolić na puste przeloty.
Po prostu wczoraj powrotne kursy nie były realizowane, a auto i tak musiało wrócić na bazę, zatem trzeba było wrócić na pusto. Co do tego jak opisać wydruk, to akurat wiedziałem, ale dzięki za przypomnienie.Wracając do tematu jeżeli to nie będzie długie przegięcie to zrób wydruk i opisz a na końcu podpisz art.12 rozp.561/2006. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku 2014. Okazało się, że wracał ze mną kierowca, który był w Katowicach i to on prowadził zatem nie było problemu z powrotem. |
Autor: | kojakvolvo1976 [ 06 sty 2014, 16:22 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Jak opisać tarczę jak rano zapomniałem jej włożyć do tacho i po 30 min jazdy recznie wykreśliłem jazdę i dopiero włożyłem ją do tacho? |
Strona 115 z 162 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |