wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

MAN F2000
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=63
Strona 13 z 23

Autor:  etazonk [ 07 lis 2010, 12:39 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Cytuj:
jak nacisnę czerwony guzik na obudowie centralnego smarowania to pompa zaczyna znowu pracować i po jakichś 30 sekundach znowu staje i miga kontrolka....
wtyczkę sprawdziłem niby jest dobrze podłączona kable się dobrze trzymają....( jest tych kabli trzy jeden pin jest wolny)
co do tego szkiełka to też je odkręciłem i nie widać śladów wody w środku.....
nie wiem może to kwestia regulacji pompy bo za tym szkiełkiem są dwa pokrętła do regulacji(chyba)
u mnie jest to tak ustawione:
http://img42.imageshack.us/img42/3848/zdjcie356h.jpg
To jest ,,typowa" awaria w manie ....
-odkręć z dołu przewód zasilania (prądowy) , rozetnij peszla za wtyczką i pociągaj kolejno za kable , na odcinku ok.70 - 100 cm. będzie urwany przewód.....standard;)
Cytuj:
Witam serdecznie! mam problem z półbiegami!! w jeden dzień wszystko gra jak należy, następnego dnia porostu nie ma połówek! problem wraca bardzo rożnie! czasami działa miesiąc bez problemowo! Czasami jak nacisnę sprzęgło 3 razy to wejdzie ale czasami naciskam 40 razy i nic! Wie ktoś w czym tkwi problem?? Przy okazji: zna ktoś jakaś firmę która naprawia centralne smarowanie?? Problem jest taki ze mam coś przerobione na przycisk który się znajduje na tej puszce ze smarem! po naciśnięciu mieszadło działa! sam niestety nie smaruje! Nie wiem co trzeba wymienić żeby smarowało tak jak powinno! bez uciążliwego naciskania przycisku co jakiś czas!
Z półbiegami problem to w 90% przełącznik przy lewarku zm. biegów ' a co do drugiego pytania to na 100% miałeś zalane wodą centralne smarowanie i ,,fachowcy" zrobili Ci włącznik ,,na krótko" ... a wymienić to trzeba by było sterownik który jest drogi jak półtorej nieszczęścia .... pozdrawiam!

Autor:  szymonf1989f [ 07 sty 2011, 23:07 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Co to jest za urządzenie zaznaczone na czerwono ? Jest zamontowane w F2000 26.414 z 2001r.
Obrazek

Autor:  agrest82 [ 28 sty 2011, 23:39 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Nie mam pojęcia co przedstawia twoje foto, u ,mnie nic takiego nie występuje.

A ja z kolei mam inny problem.
Zauważyłem ostatnio zbyt duże spalanie w moim 464.
Mianowicie zestaw mi pali 42 l/100km. Przy czym jest to jazda w jedną stronę z pełnym ładunkiem, a powrót prawie pusto czyli 5 ton.
Solówka spaliła 32 l/100km. W jedną 13 ton, powrót 2 tony.
Nie duszę go do czerwonego pola, ale lubię dać mu do odcinki gdy już rozpędzę.
Kiedyś zestaw palił mi 36-39 l/100km.
Mam wrażenie, że jak go rozpędzam to jakoś opornie mu to idzie.
Co to może być? Czujnik jakiś? wtryski, pompa?
Nie dymi na czarno (odrobinkę widać w nocy w lusterku jak jedzie z tyłu auto i świeci światłami)
Macie jakies pomysły?

Autor:  mateuszsl [ 29 sty 2011, 1:14 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Cytuj:
Nie mam pojęcia co przedstawia twoje foto, u ,mnie nic takiego nie występuje.

A ja z kolei mam inny problem.
Zauważyłem ostatnio zbyt duże spalanie w moim 464.
Mianowicie zestaw mi pali 42 l/100km. Przy czym jest to jazda w jedną stronę z pełnym ładunkiem, a powrót prawie pusto czyli 5 ton.
Solówka spaliła 32 l/100km. W jedną 13 ton, powrót 2 tony.
Nie duszę go do czerwonego pola, ale lubię dać mu do odcinki gdy już rozpędzę.
Kiedyś zestaw palił mi 36-39 l/100km.
Mam wrażenie, że jak go rozpędzam to jakoś opornie mu to idzie.
Co to może być? Czujnik jakiś? wtryski, pompa?
Nie dymi na czarno (odrobinkę widać w nocy w lusterku jak jedzie z tyłu auto i świeci światłami)
Macie jakies pomysły?
Jest słychać turbinę przy przyspieszaniu? Nie osłabł Ci? Tak miałem ze swoim F2000, tyle tylko że 414 - też niby wszystko było dobrze, dopóki nie przyszło mu ciągać ładunków, rzędu 20 ton i wyżej ( ciągnik siodłowy z naczepą ).
Zaczął mi kopcić na czarno tylko i wyłącznie na 7 biegu + wrzucony półbieg, na obrotach sięgających rzędu 1200 - 1300 obr/min. Po podłączeniu komputera okazało się, że uszkodzony jest czujnik turbiny...
Może ten sam problem jest u Ciebie?

Autor:  Marcinos [ 29 sty 2011, 22:02 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Powodem większego spalania może też być pęknięta chłodnica Intercoolera.

Autor:  hazok [ 29 sty 2011, 23:21 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Witam Panowie , mam problem mianowicie potrzebuje dostac sie do zegarów zaznaczonych na zdjeciu,(temperatura, cisnienie oleju, paliwo) przepaliła mi sie zarówka od podświetlania a nie wiem jak sie do tego zabrac . Nie chce na siłe tam niczego podnosic, nie mam zadnej instrukcji do samochodu i nie wiem jak to ugryzc. Z góry dziekuje za pomoc http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a8a ... 8c883.html

Autor:  transbol [ 30 sty 2011, 14:46 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Cytuj:
Witam Panowie , mam problem mianowicie potrzebuje dostac sie do zegarów zaznaczonych na zdjeciu,(temperatura, cisnienie oleju, paliwo) przepaliła mi sie zarówka od podświetlania a nie wiem jak sie do tego zabrac . Nie chce na siłe tam niczego podnosic, nie mam zadnej instrukcji do samochodu i nie wiem jak to ugryzc. Z góry dziekuje za pomoc http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a8a ... 8c883.html
Musisz odkręcić ten górny plastik nad zegarami i dalej same ci wyjdą.

Autor:  Wojtas [ 30 sty 2011, 16:53 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Cytuj:
Witam Panowie , mam problem mianowicie potrzebuje dostac sie do zegarów zaznaczonych na zdjeciu,(temperatura, cisnienie oleju, paliwo) przepaliła mi sie zarówka od podświetlania a nie wiem jak sie do tego zabrac . Nie chce na siłe tam niczego podnosic, nie mam zadnej instrukcji do samochodu i nie wiem jak to ugryzc. Z góry dziekuje za pomoc http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a8a ... 8c883.html
Kolega Ty masz jakąś specjalną wersje tego F2000? Bo mi się wydaje że te plastiki/drewno na tym zdjęciu jest jakieś inne.Nie wiem czy i się wydaje ale się chyba z czymś takim nie spotkałem

Autor:  kalum10 [ 30 sty 2011, 18:17 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

To zdjęcia akurat jest z mojego mańka, jest to oryginalna okleina drewno podobna, że oryginalna to wiem stąd że pod okleiną jest czarny plastik, a nie jak w standardowym szary. Pozdrawiam

Autor:  mkosmosky [ 31 sty 2011, 14:18 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Witam.
Koledzy wiecie może gdzie można dostać ostatni schodek do Manuelka w kabinie budowlanej? taki wygięty z rurki. Śledze od jakiegoś czasu allegro ale jest on nie do dostania :evil:

Przesyłam zdjęcie: http://img517.imageshack.us/f/schodek.jpg/

Autor:  BartekDSW [ 31 sty 2011, 20:14 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Nie idzie tego zrobić jakoś odręcznie, w dobrze wyposażonym warsztaciku?

Autor:  szymonf1989f [ 01 lut 2011, 1:02 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Cytuj:
Co to jest za urządzenie zaznaczone na czerwono ? Jest zamontowane w F2000 26.414 z 2001r.
Obrazek
Okazało się ze to jest jakaś radiostacja. Brakuje mi parę elementów w siedzeniu i nie wiem co zamówić :/ Prośba o fotkę siedzenia kierowcy taką co widać bebechy lub jakiś schemat z częściami.

Autor:  agrest82 [ 01 lut 2011, 16:06 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Cytuj:
Jest słychać turbinę przy przyspieszaniu? Nie osłabł Ci? Tak miałem ze swoim F2000, tyle tylko że 414 - też niby wszystko było dobrze, dopóki nie przyszło mu ciągać ładunków, rzędu 20 ton i wyżej ( ciągnik siodłowy z naczepą ).
Zaczął mi kopcić na czarno tylko i wyłącznie na 7 biegu + wrzucony półbieg, na obrotach sięgających rzędu 1200 - 1300 obr/min. Po podłączeniu komputera okazało się, że uszkodzony jest czujnik turbiny...
Może ten sam problem jest u Ciebie?
Cytuj:
Powodem większego spalania może też być pęknięta chłodnica Intercoolera.
Dzięki, sprawdzę obie możliwości

A jak sprawdzić szczelność chłodnicy Intercoolera? Da się to jakoś bez wyjmowania?

Autor:  djsprynio [ 01 lut 2011, 19:11 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Ja mam natomiast inny problem.
Mam MANa 27-464 napęd 6x6 do przewozu dłużycy z dźwigiem i hydraulicznie sterowaną przyczepą.
Pompa hydrauliczna do sterowania przyczepy znajduje się na silniku i pracuje cały czas wraz z silnikiem.
Wczoraj man zaczął mi dymić nie ma wogóle mocy. Stwierdziliśmy, że olej hydrauliczny poszedł ze zbiornika do silnika.
Teraz pytanie co się mogło stać w silniku poprzez taki obrót sprawy?
Wyeliminowaliśmy przeciek oleju hydraulicznego do silnika, turbosprężarka jest sprawna, intercooler nie jest dziurawy, wszystkie filtry: oleju, paliwa, powietrza zostały wymienione, a man za cho**re nie chce jechać.
Prosze o pomoc

Autor:  Wojtas [ 01 lut 2011, 20:08 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

A czemu na nektórych manach spotkałem się z napisem oaf? o co chodzi?

Autor:  eRKaZet [ 01 lut 2011, 21:27 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Cytuj:
A czemu na nektórych manach spotkałem się z napisem oaf? o co chodzi?
Austriacka wersja Mana, w dużym uproszczeniu coś jak Daf-Ginaf.

Autor:  Grzesiek_KBR [ 01 lut 2011, 22:33 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Cytuj:
Cytuj:
A czemu na nektórych manach spotkałem się z napisem oaf? o co chodzi?
Austriacka wersja Mana, w dużym uproszczeniu coś jak Daf-Ginaf.
No i tu kolega myli pojęcia, że tak to ujmę. Daf-Ginaf to zupełnie coś innego niz w przypadku Man-Oaf.

Autor:  MAN [ 02 lut 2011, 9:32 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Cytuj:
A czemu na niektórych manach spotkałem się z napisem oaf? o co chodzi?
To tak samo jak z Starem. kiedyś była firma OAF i man ją wykupił i teraz są produkowane pod nazwą MAN. W tych zakładach są budowane specjalne wersje manów np do gabarytów

Autor:  Wojtas [ 02 lut 2011, 14:01 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Czyli już wszystko rozumiem

Autor:  Wojtas [ 05 mar 2011, 14:47 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

o co chodzi z napisem comander tak jak na tym obrazku http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... mander.jpg

Strona 13 z 23 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/