Strona 126 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1124 125 126 127 128162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 maja 2014, 3:55

Cytuj:
Jak prawidłowo powinno się mięć ustawione tacho "podczas jazdy" na łóżko czy na młotki?(...)
Podczas jazdy powinieneś mieć ustawione na kierownicę, żeby liczyło czas jazdy.

A tak na poważnie zastanawiam się czy żartujesz, czy poważnie nie znasz definicji odpoczynku. Czy stojąc w mieście "na światłach" swobodnie dysponujesz wolnym czasem? Chcesz później wylewać krokodyle łzy, że "zły pan inspektor" wlepił Ci mandat za nieprawidłowe operowanie selektorem na tachografie to jeździj "na łóżku".
Zastanawiam się coraz częściej, czego teraz uczą na kursie prawa jazdy, czego uczą podczas kwalifikacji wstępnej. Czy jest to prawidłowe wpisanie adresu do nawigacji, czy może mocowanie portfela na srebrnym łańcuchu. Czy ludzie, którzy idą na kurs, zatracili umiejętność samodzielnego, logicznego myślenia i zdolność zadawania pytań?


Post Wysłano: 28 maja 2014, 21:51
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1936
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

Witam, w zeszły weekend wykręciłem 44h pauzy czyli zaliczyło mi to do skróconego odpoczynku tygodniowego. Następnie mam przymusowy postój w germanii przez jutrzejszy zakaz i tutaj postoje +/- 35h i to tez mi zaliczy do skróconego odpoczynku. Jak to teraz wyprostować? Od soboty prawdopodobnie będę stal do poniedziałku przez około 60h (w poniedziałek zakaz zaś na wloszech) czy takie oddanie zaległych godzin z tych odpoczynków będzie ok?

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 28 maja 2014, 21:55

Jak to jak sprostować?
Ten czas, który teraz stoisz na zakazie to może być traktowany jako odpoczynek dzienny + rekompensata godzin do skróconego odpoczynku tygodniowego, zaś regularny odpoczynek tygodniowy będziesz miał jak zaznaczyłeś od soboty (31.05) do poniedziałku (2.06).
W tym przypadku wychodzisz "na zero" i w przyszły weekend możesz mieć skrócony odpoczynek tygodniowy.


Post Wysłano: 28 maja 2014, 21:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sty 2011, 15:10
Posty: 878
GG: 5839699
Samochód: od wroga
Lokalizacja: Polkowice

Tak jak pisze dżester .
Przypomnę tylko,że oddawać należy tylko te godziny o które się skróciło w Twoim przypadku 1 godzinę wiec wystarczyłaby pauza 10 h. Z musu postoisz dłużej ;)

_________________
/IRC
łeb w dół i trzeba zapierd*lać!


Post Wysłano: 29 maja 2014, 21:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
Cytuj:
Jak prawidłowo powinno się mięć ustawione tacho "podczas jazdy" na łóżko czy na młotki?(...)
(...) Czy ludzie, którzy idą na kurs, zatracili umiejętność samodzielnego, logicznego myślenia i zdolność zadawania pytań?
Pytanie zadał prawidłowo. To było pytanie mniej więcej z tej serii: "czy podczas jazdy samochodem kluczyki od stacyjki mam trzymać w prawej, czy w lewej kieszeni?" ;)

OIDP, każdy tachograf automatycznie przełącza się w tryb jazdy zaraz po ruszeniu, ustawienie selektora tachografu nie ma więc żadnego wpływu na zapis pracy. Chyba że się jedzie ze wspomaganiem ;)

Natomiast stanie na światłach to nie wypoczynek przecież, więc jak najbardziej młotki.

I to jest IMHO prawidłowa odpowiedź.

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 31 maja 2014, 12:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Jeżeli mam urlopówkę przykładowo do godziny 6:00 rano, przychodzę do firmy, wkładam tarczkę o 6:00, a następnie kręcę się po placu, selektor ustawiony jest na łóżko i ruszam dopiero o 6:30 to od kiedy liczyć czas pracy? Od pierwszego ruchu czy od godziny na urlopówce?


Post Wysłano: 31 maja 2014, 12:09

Skoro "kręcisz się po placu" to jesteś w pracy i selektor powinien być ustawiony na młotki. Dlaczego? Ano może załatwiasz jakieś sprawy papierkowe, może robisz obsługę codzienną pojazdu (o której wielu kierowców zapomina) lub inne czynności służbowe niekoniecznie związane z prowadzeniem pojazdu.
Czyli tarczka o 6:00 w tachograf, selektor na młotki i masz po kłopocie.


Post Wysłano: 31 maja 2014, 12:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 paź 2012, 10:24
Posty: 108
Samochód: Scania 144l 460/ Galaxy 2.8
Lokalizacja: DT/KR

Ruszylem w niedziele o godz 23 jechalem na 10h, do ktorego tygodnia ta dycha sie liczy? Do tego do niedzieli czy po niedzieli? Bo akurat jak liczy sie do tego tygodnia po niedzieli to mam przekroczony czas jazdy o 28min zgubilem sie w hiszpani i wyszlo by na to ze 3x10 zrobilem ;/

_________________
Pomalu marzenia sie spelniaja.
C 05.03.13
C+E 04.07.13
KW 13.12.2013


Post Wysłano: 01 cze 2014, 10:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 maja 2007, 22:25
Posty: 213

jak nie ma kto wystawic weekendówki w firmie to mozna zrobic wydruk z tacho czy jak?
Autem nikt nie jezdził.


Post Wysłano: 01 cze 2014, 11:05

To nie samochód ma mieć przerwę (udokumentowaną bądź nie) ale Ty.
To na Twojej karcie musi być informacja, co robiłeś, gdy nie było karty w tachografie. Robisz wpis manualny i powinno być w porządku.
Piszę "powinno", bo różnie w różnych krajach służby kontrolujące podchodzą do tej kwestii. W Polsce ITD nie ma zastrzeżeń, gdy masz wpis manualny i nie masz zaświadczenia urlopowego. Z kolei na takiej Słowacji młody pisał, że jeden ich kierowca zapłacił 500 Eur. za brak weekendówki pomimo wpisu manualnego.
Poza tym, nie może dojść do sytuacji, gdy nie ma osoby odpowiedzialnej za wystawianie tego typu zaświadczeń. Ty masz wyruszyć z kompletem dokumentów i masz mieć wszystko przygotowane.
Jeżdżąc na zachód zawsze wcześniej informowałem, od kiedy do kiedy miało być wystawione zaświadczenie, nawet kosztem tego, że musiałem "przesiedzieć" w samochodzie godzinę czy też dwie, żeby się wszystko zgadzało.


Post Wysłano: 01 cze 2014, 15:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1330
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Cytuj:
Ruszylem w niedziele o godz 23 jechalem na 10h, do ktorego tygodnia ta dycha sie liczy? Do tego do niedzieli czy po niedzieli? Bo akurat jak liczy sie do tego tygodnia po niedzieli to mam przekroczony czas jazdy o 28min zgubilem sie w hiszpani i wyszlo by na to ze 3x10 zrobilem ;/
W/g mnie zalicza się do tego do niedzieli, bo zacząłeś pracę przed godziną zerową.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 01 cze 2014, 21:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Cytuj:
Ruszylem w niedziele o godz 23 jechalem na 10h, do ktorego tygodnia ta dycha sie liczy? Do tego do niedzieli czy po niedzieli? Bo akurat jak liczy sie do tego tygodnia po niedzieli to mam przekroczony czas jazdy o 28min zgubilem sie w hiszpani i wyszlo by na to ze 3x10 zrobilem ;/
W/g mnie zalicza się do tego do niedzieli, bo zacząłeś pracę przed godziną zerową.
a co to ma do rzeczy kiedy o której godzinie zaczął?? ważne jest kiedy wykonał odpoczynek tygodniowy :>
Cytuj:
To nie samochód ma mieć przerwę (udokumentowaną bądź nie) ale Ty.
To na Twojej karcie musi być informacja, co robiłeś, gdy nie było karty w tachografie. Robisz wpis manualny i powinno być w porządku.
Piszę "powinno", bo różnie w różnych krajach służby kontrolujące podchodzą do tej kwestii. W Polsce ITD nie ma zastrzeżeń, gdy masz wpis manualny i nie masz zaświadczenia urlopowego. Z kolei na takiej Słowacji młody pisał, że jeden ich kierowca zapłacił 500 Eur. za brak weekendówki pomimo wpisu manualnego.
Poza tym, nie może dojść do sytuacji, gdy nie ma osoby odpowiedzialnej za wystawianie tego typu zaświadczeń. Ty masz wyruszyć z kompletem dokumentów i masz mieć wszystko przygotowane.
Jeżdżąc na zachód zawsze wcześniej informowałem, od kiedy do kiedy miało być wystawione zaświadczenie, nawet kosztem tego, że musiałem "przesiedzieć" w samochodzie godzinę czy też dwie, żeby się wszystko zgadzało.
a od nas kolega zapłacił u krokodyli za brak wekendówki i jak wszyscy wiedzą było to w PL (mają prawo cie ukarać)i od tamtej pory boss w wekend ma dodatkowe zajęcie bo musi wypisać i rozwieść wszystkim zaświadczenia ( a jak nie ma czasu to poczekamy do poniedziałku rano :mrgreen: )

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 01 cze 2014, 21:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Obrazek
Panowie mam taki problem. Zaczynając pracę włożyłem kartę do tacho i jako, że ja nigdy wcześniej nie robiłem żadnych wpisów manualnych, to doswiadczony kierowca miał mi pomóc.
Tak mi pomógł, ze mam 17h znaku ?.
Czy mogę teraz ten czas opisać na wydruku jako dostępność do pracy?
Jak zrobić poprawnie wpis manualny nastepnym razem żeby nie było takich problemów.

Sent from my GT-I9100


Post Wysłano: 01 cze 2014, 21:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

a po co wkładałeś kartę jak nie miałeś zamiaru pracować??? :mrgreen: i jak wytłumaczysz 17h dyspozycyjności ? i dlaczego nie użyłeś selektora żeby ją zaznaczyć???

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 01 cze 2014, 22:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Tak jak pisałem wcześniej. Nigdy tego nie robiłem i nie wiedziałem jak to dokładnie zrobić. Rano każdy jechał w inną stronę i dlatego karta była włożona żeby stary kierowca mi pomógł to ogarnąć. Jak wyszło widać na wydruku.
To może 8h dyspozycji, a później pauza.

Sent from my GT-I9100


Post Wysłano: 01 cze 2014, 22:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Tak jak pisałem wcześniej. Nigdy tego nie robiłem i nie wiedziałem jak to dokładnie zrobić. Rano każdy jechał w inną stronę i dlatego karta była włożona żeby stary kierowca mi pomógł to ogarnąć. Jak wyszło widać na wydruku.
To może 8h dyspozycji, a później pauza.

Sent from my GT-I9100
chyba lepiej byś to zrobił sam wpatrując się w wyświetlacz tachografu, o co prosi :mrgreen:
a że było, minęło :? to idź po szczerości (to też ma swoją wartość przy kontroli ) i nic nie kombinuj - włożyłeś kartę i poszedłeś odpoczywać .... (a na przyszłość nie wkładaj karty gdy nie pracujesz,bo samo jej włożenie jest pracą,co innego gdy wykonujesz pause po zakończonym dniu pracy)

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 01 cze 2014, 22:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Też mi się wydaje, że samemu bym to zrobił lepiej.
Jak teraz skończę kurs, to będę miał tydzień wolnego. Później wracam, wrzucam kartę do tacho i przy pytaniu czy to był koniec zmiany mam zaznaczyć, że "nie" i selektorem opisać co robiłem, tak?
Jak zaczynam pracę o 4.30 to jeśli wcześniejszy czas oznaczę jako pauza, to mogę normalnie jechać i nie będzie problemu że nie ma 9h przerwy. Dodam, że pracę zaczynam we Francji, czyli juz dzień wcześniej jesteśmy w trasie.

Sent from my GT-I9100


Post Wysłano: 01 cze 2014, 23:04

Skoro dzień wcześniej jesteś w trasie i jesteś wieziony to zaznaczasz ten okres czasu jako dyżur (od wyjazdu z bazy do dojazdu do samochodu, który stoi we Francji).


Post Wysłano: 01 cze 2014, 23:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Czyli ten okres 17h z wydruku można by tak właśnie zaznaczyć, ale kolega krzysiekjx1 pisał, że tak nie bardzo.
Sytuacja była taka, że wyjechaliśmy z PL ok. 21. Na miejscu byliśmy o 9.
Później czekaliśmy aż kierowcy zjadą z trasy. Chwila ogarniania spraw, rozpakowanie rzeczy w aucie i tak zlecialo. Włozyliśmy karty zeby był zapis o pauzie przed wyjazdem.

Sent from my GT-I9100


Post Wysłano: 01 cze 2014, 23:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Ruszylem w niedziele o godz 23 jechalem na 10h, do ktorego tygodnia ta dycha sie liczy? Do tego do niedzieli czy po niedzieli? Bo akurat jak liczy sie do tego tygodnia po niedzieli to mam przekroczony czas jazdy o 28min zgubilem sie w hiszpani i wyszlo by na to ze 3x10 zrobilem ;/
W/g mnie zalicza się do tego do niedzieli, bo zacząłeś pracę przed godziną zerową.
a co to ma do rzeczy kiedy o której godzinie zaczął?? ważne jest kiedy wykonał odpoczynek tygodniowy :>

Pewnie znowu powiesz że się czepiam ale z odpoczynkiem tygodniowym to teraz pojechałeś grubo, powiem Ci tylko to ma tyle wspólnego co ja z piłką nożną.
Cytuj:

a od nas kolega zapłacił u krokodyli za brak wekendówki i jak wszyscy wiedzą było to w PL (mają prawo cie ukarać)i od tamtej pory boss w wekend ma dodatkowe zajęcie bo musi wypisać i rozwieść wszystkim zaświadczenia ( a jak nie ma czasu to poczekamy do poniedziałku rano :mrgreen: )
To pogratulować wiedzy koledze że dał sobie wmówić coś złego nie robiąc tego.
A szefowi powiedz że ja mogę się zając tym że nie będzie musiał wozić wszystkim zaświadczeń a w razie problemów wytłumaczę inspektorom o co chodzi, za zaoszczędzone paliwo będzie mi wysyłał zgrzewki jacka danielsa ok... Masakra.
I nie ważne to czy SK czy PL czy inne unijne ustrojstwo.
Cytuj:
Czyli ten okres 17h z wydruku można by tak właśnie zaznaczyć, ale kolega krzysiekjx1 pisał, że tak nie bardzo.
Sytuacja była taka, że wyjechaliśmy z PL ok. 21. Na miejscu byliśmy o 9.
Później czekaliśmy aż kierowcy zjadą z trasy. Chwila ogarniania spraw, rozpakowanie rzeczy w aucie i tak zlecialo. Włozyliśmy karty zeby był zapis o pauzie przed wyjazdem.

Sent from my GT-I9100
Tak na szybko to Ci powiem... To co sobie zjebiesz w tacho czy to wpisami czy to aktywnościami, zawsze możesz to poprawić ostatecznie wydrukiem i to jest ważniejsze niż np. że zapomniałeś albo źle zrobiłeś wpis manualny. Teksty typu źle zrobiony wpis albo nie zrobiony wpis to potrzebne jest zaświadczenie daruj sobie :D



Na resztę odpowiem jak znajdę chwilę.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 126 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1124 125 126 127 128162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: