wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Scania R500 V8 ICE AGE
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=39770
Strona 14 z 23

Autor:  korni8808 [ 30 gru 2014, 19:08 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 6x2

Nowe E6 450 jak zafaluje to komp pokazuje 0,8l/h później wskakuje na 1,2-1,5 na ciepłym silniku. Co do mokrego ogrzewania to bladego pojęcia nie mam ile to może wciągnąć.

/mobil

Autor:  DzoDzo [ 30 gru 2014, 20:11 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 6x2

Nie będę się kłócił każdy ma swoje zdanie:) Ja korzystam z suchego jest tańsze:) Co prawda jeszcze porządnej zimy nie było:) A i tak poniżej -15 to auta ani chłodni nie gasimy:)

Autor:  sebotrucker [ 30 gru 2014, 20:33 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 6x2

Eberspacher D4s 250 ml na godzine przy grzaniu na pełen zicher :mrgreen:

Autor:  MAN [ 30 gru 2014, 20:42 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 6x2

Zależnie od wersji od ogrzewania od 02 do 1,5 litera na godzinę
Tu macie katalog
http://www.eberspaecher.pl/centrum-pobi ... 14_lay.pdf

Autor:  Tomaszek [ 30 gru 2014, 20:53 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 6x2

Kurcze z chęcią bym zobaczył jakiś filmik, albo zdjęcia i mały opis z takiego dnia w Skandynawii. :]

Autor:  roxor [ 30 gru 2014, 22:15 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 6x2

Cytuj:
(...) A i tak poniżej -15 to auta ani chłodni nie gasimy:)
To się nazywa ekologia :U

Autor:  MAN [ 30 gru 2014, 22:18 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 6x2

Cytuj:
Cytuj:
(...) A i tak poniżej -15 to auta ani chłodni nie gasimy:)
To się nazywa ekologia :U
Jak w Ameryce

Autor:  Edler [ 31 gru 2014, 0:06 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 6x2

Kolega opowiadal ze u Norka to jak mocno mrozem piz** to policja potrafi jezdzic i budzic zeby silniki poodpalac :) Trafilo Ci sie tak kiedys?

Autor:  5eba [ 31 gru 2014, 0:40 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 6x2

Cytuj:

Z wyczerpaniem baterii się zgodzę ale z tym spalaniem to chyba przesada. Mój tata ma wodne ogrzewanie w swojej 105ce i na początku kiedy silnik zimny to pali 1L na godzinę a potem ok. 0.8 Na godzinę. No chyba że twoje ogrzewanie jest wielkości silnika od malucha :P
Wydaje mi się, że znaczenie, duże znaczenie, ma temperatura otoczenia - i jak pojedziesz do Francji i sie dogrzewasz to i spali 0,8 ,ale w skandynawi??

Autor:  Marcin114L [ 31 gru 2014, 3:35 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 6x2

Z dwa lata temu, staliśmy w Tornio w Finlandii, Szwedzka Haparanda, to przy -35 mielismy odpalone silniki w sumie od samego Budziska mieliśmy poodpalane, to jako że koledze zamarazło auto i staliśmy tam bite 96 godzin, to zjadło jakieś 230 litrów, a mielismy odpalone auto + webasto suche. Skandynawia to jest taka kraina, że nie patrzy się na ekologie, to nie są Niemcy gdzie niektórzy przy 10 stopniach na plusie juz wlaczaja webasto.

Autor:  DzoDzo [ 31 gru 2014, 10:27 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 6x2

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
(...) A i tak poniżej -15 to auta ani chłodni nie gasimy:)
To się nazywa ekologia :U
Jak w Ameryce
Cytuj:
Cytuj:
(...) A i tak poniżej -15 to auta ani chłodni nie gasimy:)
To się nazywa ekologia :U
Chciałbym zobaczyć wasze zdziwienie rano jak byście zobaczyli na termometrze -38 puste baterie i zamarznięte paliwo:) i tłumaczenie jak się kładłem wieczorem było -15:) To jest inny świat inny klimat tak jak napisał Edler w nocy budzą i każą odpalać. Dlatego zimą jeździ tam tylko kilka polskich firm a reszta wraca jak bociany na wiosnę tylko po to aby robotę [wycenzurowano].
Przed zimą wszyscy uciekają bo trzeba ubrać cały zestaw w zimówki itp są 4 większe firmy które jeżdżą cały rok no i kilku chłopaków co mają swoje auta a reszta ucieka.

Autor:  MAN [ 31 gru 2014, 10:40 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 6x2

Oj tam miałem okazje stać w Petersburgu parę dni na tamożni przy mrozach około -30 i jakoś klamot nie chodził na okrągło, co prawda wtedy to był stary podciwy man f2000 na zwykłej pomie wtryskowej i wystarczało przepalanie silnika. Najlepsze było jak zajechałem na stacje dolać paliwa było -35 a kobieta mówi ze paliwo jest do -30.
Jedynie co to miałem problem z wodą w paliwie jak wracałem do domu, co jakiś czas zamarzał odstojnik w którym zbierała się woda

Autor:  Edler [ 31 gru 2014, 11:04 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 6x2

DzoDzo bardzo chetnie bym sie przejechal z Toba na daleka Norwegie. Podobno nie taki diab straszny jak sie uzywa mozgu. Jak Ci idzie poslugiwanie sie lancuchami? :D

Autor:  DzoDzo [ 31 gru 2014, 11:19 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 6x2

Cytuj:
DzoDzo bardzo chetnie bym sie przejechal z Toba na daleka Norwegie. Podobno nie taki diab straszny jak sie uzywa mozgu. Jak Ci idzie poslugiwanie sie lancuchami? :D
Dokładnie jak myślisz to nie ma tragedii ale wiesz nie zawsze wszystko zależy od Ciebie:) Jakos sobie radzę:)
Cytuj:
Oj tam miałem okazje stać w Petersburgu parę dni na tamożni przy mrozach około -30 i jakoś klamot nie chodził na okrągło, co prawda wtedy to był stary podciwy man f2000 na zwykłej pomie wtryskowej i wystarczało przepalanie silnika. Najlepsze było jak zajechałem na stacje dolać paliwa było -35 a kobieta mówi ze paliwo jest do -30.
Jedynie co to miałem problem z wodą w paliwie jak wracałem do domu, co jakiś czas zamarzał odstojnik w którym zbierała się woda
No i wystarczało że grzał Cię tunel w nóżki :D

Wolę aby ten silnik chodził przy takim mrozie nawet olej robi się gęsty jak smar do siodła :>

Autor:  ardel95 [ 31 gru 2014, 12:04 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 6x2

Daf z pierwszego postu w tym temacie stał 29 grudnia w Kołobrzegu na ulicy 6 dywizji pancernej, wypięty z chłodni :)

Autor:  LKV Tomek [ 31 gru 2014, 12:19 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 6x2

Niektórzy” prywaciorze„ jeszcze auto się nie zatrzyma a juz gaszą a Ty tyle paliwa tam wypalasz :lol:
A tak serio to mroziki tam ładne.

Autor:  MAN [ 31 gru 2014, 14:03 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 6x2

Cytuj:
No i wystarczało że grzał Cię tunel w nóżki
Nie moja wina że Scania jest daleko za murzynami i nie potrafi rozprowadzić wylotów z ogrzewania postojowego
Nie martw się o to, ruskie paliwo jest tak tanie jak barszcz w porównaniu do Szwecji że silnik może chodzić na okrągło jak jest taka potrzeba :lol:

Autor:  DzoDzo [ 31 gru 2014, 14:21 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 6x2

Cytuj:
Cytuj:
No i wystarczało że grzał Cię tunel w nóżki
Nie moja wina że Scania jest daleko za murzynami i nie potrafi rozprowadzić wylotów z ogrzewania postojowego
Nie martw się o to, ruskie paliwo jest tak tanie jak barszcz w porównaniu do Szwecji że silnik może chodzić na okrągło jak jest taka potrzeba :lol:
Scania montuje suche webasto tylko na europe:) Z resztą VOLVO ma tak samo tyle że z drugiej strony. Na Scandynawię montują zawsze mokre. Więc nie widzę powodu do dyskusji i kłótni. Pracowałem kiedyś w firmie gdzie w nowych MB było takie ogrzewanie że przy -5 firany przymarzały do szyby.

Autor:  Mihu [ 31 gru 2014, 14:29 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 6x2

Cytuj:
Pracowałem kiedyś w firmie gdzie w nowych MB było takie ogrzewanie że przy -5 firany przymarzały do szyby.
AirTop 2000- typowe w "budzetowych" wersjach wyposazenia lub tych przeznaczonych na.cieplejsze rynki. Przy modelu 3500 problem niedogrzanej kabiny znika.

Autor:  MAN [ 31 gru 2014, 14:39 ]
Tytuł:  Re: Scania R560 6x2

To są moje spostrzeżenia z tych klimatów, nowego klamota też raczej nie gaszę jak spadnie poniżej -20 bo te common raile supernowo potem palą przy tych temperaturach. :mrgreen:
Tyle że czasem można się zdziwić niby klamot pyrka całą noc a jak się ruszy to okazuje się że gdzieś paliwo przymarzło i silnik tylko chodzi na wolnych obrotach i brakuje mu paliwa jak się mocniej gazu wdusi. Taki miałem przypadek w Mińsku jak stanąłem na pauzę na noc temp poniżej -20 takie to uroki zimy :mrgreen:
Zimą fajnie się jeździ ale nie nawiedzę mrozu
Z ciekawości bym się wybrał zimą do Skandynawii :wink:

Strona 14 z 23 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/