Cytuj:
Cytuj:
...Właśnie że nie wszystkie bo jest jeszcze coś takiego jak odpoczynek dzienny dzielony (3h), więc te Twoje 4h które podałeś nie jest przerwą a odpoczynkiem (2h59min będzie jako przerwa)...
masz rację pod jednym warunkiem: gdy kierowca dokończy odpoczynek dzielony drugą częścią. jeżeli drugiej części nie ma, to w dalszym ciągu jest to przerwa nawet jeżeli jest czas trwania jest dłuższy niż 3h.
No tak, tylko że zawsze przecież ten odpoczynek dzienny musi być więc automatycznie to wychodzi. Jeśli nie zrobi potem 9h to nie ma pauzy.
Cytuj:
dwutygodniowy czas jazdy
czy tu także można użyć interpretacji że jest to ....., no i właśnie czy jest to liczone od g.0.00 w niedziele do g.0.00 za 14 dni ??? i druga ta lepsza wersja to czas w którym kierowca odbył dwa odpoczynki tygodniowe ? (ze swojej strony sądzę że nie ale poddam pod opinie tak samo jak już tu było poruszane 6 pauz 9h w ciągu tygodnia )
Dokładnie tak, czas jazdy tygodniowy/dwutygodniowy liczy się od północy do północy. Reszta nie ma tu znaczenie pauzy itp.
Czyli np. w środę masz już najechane 90h to dopiero z niedzieli na pon. o północy możesz ruszyć, i nie ważne że np. w sobotę czy kiedy tam wyjdzie Ci 45h czy 60 nie możesz ruszyć.
I jeśli wyjedziemy 56 w tyg. albo 90h na dwa tyg. to jeśli ruszymy o północy to wg tacho będzie przekroczenie bo tacho dopiero skasuje o 02;00 czas tygodniowy bo tacho liczy w UTC. Ale na to się nie patrzy bo i tak kierowca rozliczany jest nie z tego czasu.
Cytuj:
Panowie, krótka piłka nie mam jak teraz przekopać wszelkich danych, czy to prawda, że od jakiegoś czasu liczba 6 okresów nie ma znaczenia? Bo spotkałem jednego takiego magika, który tak twierdził i może faktycznie nie jestem na bieżąco.
Twierdził, że liczy się tylko kwestia godzin dwutygodniowych i wszystko.
Godziny dwutygodniowe nie maja tu nic wspolnego. Miedzy pauzami ma byc 144h czyli 6 OKRESOW 24h. no chyba ze chodzi o okresy porowadzenia czyli cykle to faktycznie nie maja znaczenia i a tyg. cykli mozna miec nawet 13