Cytuj:
Powiedz no mi jak się sprawuję ten automat bo mam propozycje kupienia EmAEna z silnikiem 440 w automacie a jak wiadomo auto z skrzynią automatyczną jest sporo tańsze
Czy ja wiem że automat jest tańszy, pracuje dla firmy która od x lat kupuje same volva i iveco i parę manów w automacie, W iveco jest ten sam automat co w manie. Do dnia dzisiejszego czyli ponad 830 tyś km nic się nie dzieje z skrzynią biegów. Podejrzewam że prędzej skończy się łożysko oporowe nisz tarcza, ponieważ gdy się stoi na światłach czy w korku skrzynia ma załączony bieg i cały czas jest rozłączone sprzęgło przez co łożysko oporowe dostaje w dupę.Nie wiem jak ta skrzynia radzi sobie w 430 czy 440 bo ma inne oprogramowanie niż w 480.
Gdy trzeba to sprawnie omija biegi przy rozpędzaniu, jak delikatnie dusisz na pedał gazu to zmienia biegi po kolei i przy niższych obrotach rzędu 1300-1400 przy omijaniu biegów potrafi wykręcić silnik do 1900 obrotów.
Do dnia dzisiejszego dla mnie jest nie zrozumiałe ruszanie z miejsca AS TRONICem, przy normalnym ruszaniu spod świateł silnik wkręca się na 800-900 obrotów i dopiero automat puszcza sprzęgło. Przy manewrowaniu i delikatnym naciskaniu na pedał gazu sprzęgło załącza delikatnie przy 700 obrotów, można powiedzieć że czasami jak na pół sprzęgle. Poza tym masz biegi manewrowe po dwa do przodu i tyłu i skrzynia wtedy pracuje na półsprzęgle.
Przy manewrowaniu na normalnych biegach jak jest ciężko to puszczenie nogi z gazu równa się natychmiastowym rozłączeniem sprzęgła co powoduje szarpanie samochodem. Zimą można rozbujać automat operując pedałem gazu, chyba że ma się pecha i automat nie rozłącza sprzęgła gdy puści się nogę z pedału gazu, po kilkukrotnych próbach wyświetla przegrzanie sprzęgła i zostaje tylko jeden bieg do przodu
.
Tak do jazdy na co dzień jest to przyjemna skrzynia biegów, sterowanie skrzynią dźwignią pod kierownicą.
Jak się zdecydujesz na skrzynie manualna to też nie pożałujesz dzięki confort shiftowi gdzie sprzęgło praktycznie używa się do samego ruszania z miejsca
Tak samo tyczy się obrotów silnika przy 90 km/h w obu tga są w granicach 1300 a w 430/440 widziałem że jest ponad 1400 ale nie wiem czy to jest reguła dla tych silników