wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
MAN TGS i TGX http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=6354 |
Strona 15 z 23 |
Autor: | Pokusia [ 09 cze 2010, 14:01 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGS i TGX |
Witam, Piszę pracę magisterską, której głównym tematem jest wyposażenie ciągnika siodłowego typu FL. Interesują mnie dokładnie 2 przyciski: 1. przycisk ADR-owski, który znajduje się na zewnątrz i wewnątrz pojazdu. Ma kolorową (czerwoną lub pomarańczową osłonkę), która chroni przed przypadkowym użyciem, 2. przycisk znany wśród kierowców pod nazwą "hebel". http://img210.imageshack.us/img210/1492 ... ihebel.jpg I. Chciałabym się Was zapytać, jakie dokładnie funkcje pełnią wymienione przeze mnie przyciski. II. Co dokładnie jest wyłączane? III. Jaka jesr różnica w ich działaniu? |
Autor: | MAN [ 09 cze 2010, 16:06 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGS i TGX |
Hebel jest to główny wyłącznik prądu, odłącza główny przewód plusowy od akumulatorów, może być przekręcany ręcznie lub automatycznie za pomocą elektromagnesu do tego właśnie służy ten czerwony guzik na tablicy lub na zewnątrz za kabiną . Po odłączeniu akumulatorów za pomocą Hebla powinno pozostać zasilanie na Tachograf który ma zasilanie bezpośrednio z akumulatorów i pomija Hebel Ten przycisk nr2 to elktryczny odłacznik akumulatorów przerywa samoczynnie połączenie pomiedzy akumulatorami i układem elektrycznym pojazdu z chwilą wyłaczenia wszytkich odbiorników energii elektrycznej. Tylko tachograf oraz światła awaryjne funkcjonują nadal |
Autor: | wojtek [ 09 cze 2010, 19:10 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGS i TGX |
Cytuj: Hebel jest to główny wyłącznik prądu, odłącza główny przewód plusowy od akumulatorów, może być przekręcany ręcznie lub automatycznie za pomocą elektromagnesu do tego właśnie służy ten czerwony guzik na tablicy lub na zewnątrz za kabiną .
To chyba zależy bo w większości odcięcia robione są na masie a nie na plusie
Po odłączeniu akumulatorów za pomocą Hebla powinno pozostać zasilanie na Tachograf który ma zasilanie bezpośrednio z akumulatorów i pomija Hebel Ten przycisk nr2 służy do załączenia zasilania które jest automatycznie odłanczane po wyłączeniu zapłonu. |
Autor: | Wojtas [ 11 cze 2010, 13:56 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGS i TGX |
Czy w Polsce idzie kupić nowego TGX-a który ma w kabine zamontowane kocie oczy? A czy to prawda że a Belgii i tamtych krajach są bardzo popularne kocie oczy |
Autor: | Mca [ 11 cze 2010, 15:18 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGS i TGX |
www.Indupol.be To jest producent tych kocich oczów. |
Autor: | MAN [ 11 cze 2010, 15:28 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGS i TGX |
Cytuj: Czy w Polsce idzie kupić nowego TGX-a który ma w kabine zamontowane kocie oczy? A czy to prawda że a Belgii i tamtych krajach są bardzo popularne kocie oczy
Nie nie idzie kupić bo to nie jest fabryczne wyposażenie, tylko montowane przez zewnętrzną firmę zajmującą się tuningiem ciężarówek
|
Autor: | Wojtas [ 14 cze 2010, 16:46 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGS i TGX |
Dzięki MAN. Już raz widziałem takiego Dafa z kocimi oczami w Polsce |
Autor: | Czyzu [ 14 cze 2010, 16:53 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGS i TGX |
Cytuj: Już raz widziałem takiego Dafa z kocimi oczami w Polsce A Ja widziałem kota z kocimi oczami, ba nawet dwa! Trochę Ci się chyba pomieszało, nadal myślisz o Manie ?
|
Autor: | Wojtas [ 16 cze 2010, 14:50 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGS i TGX |
Cytuj: Cytuj: Już raz widziałem takiego Dafa z kocimi oczami w Polsce A Ja widziałem kota z kocimi oczami, ba nawet dwa! Trochę Ci się chyba pomieszało, nadal myślisz o Manie ? |
Autor: | Bajzel [ 16 cze 2010, 16:19 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGS i TGX |
Cytuj: (mówie o tych małych państwach koło Belgii)
No, bo rzeczywiście wiele ich jest. Człowieku, zacznij pisać normalnie, bo się pogniewamy, to nie pierwszy tak bezsensowny post z Twojej strony.
|
Autor: | Wojtas [ 18 cze 2010, 15:09 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGS i TGX |
Cytuj:
No, bo rzeczywiście wiele ich jest. Człowieku, zacznij pisać normalnie, bo się pogniewamy, to nie pierwszy tak bezsensowny post z Twojej strony.
A jaki był inny mój bezsensowy post z mojej strony?
|
Autor: | MAN [ 19 cze 2010, 14:32 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGS i TGX |
Tu masz link do producenta kabin MANa z takimi lampami http://www.indupol.be/Nederlands/project_superman.htm |
Autor: | Wojtas [ 20 cze 2010, 12:09 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGS i TGX |
Cytuj: Tu masz link do producenta kabin MANa z takimi lampami
Dzięki
http://www.indupol.be/Nederlands/project_superman.htm |
Autor: | Pokusia [ 29 cze 2010, 14:53 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGS i TGX |
Kolejne pytania, na które potrzebuje (dość szybkiej) odpowiedzi do magisterki: 1. Czy ma ktoś zdjęcie lampy (przedniej lub tylnej) z Mana TGX ze zdjętym kloszem, ale tak aby było widać ładnie żarówkę, która tam siedzi? 2. Może ktoś posiada schemat elektryczny TGX ( najbardziej interesuje mnie wersja 18.400). Chodzi mi o to, żeby pokazać połączenia między: a) akumulatorem a alternatorem, b) akumulatorem a układem zimnego startu (przy okazji może mi to ktoś wyjaśnić-co to właściwie jest?), c) akumulatorem a zespołem sterowania układem zwalniacza; d) akumulatorem a elektrycznym mechanizmem podnoszenia osi składowej, e) alternatorem a skrzynką z bezpiecznikami. 3. Czy dałby ktoś radę zmierzyć średnicę przewodu(jednego-wybranego), który kryje się pod osłonką karbowaną (i wraz ze zdjęciem tego przewodu przesłał mi na priva)? Troche tego jest, ale jesteście jedynym miejscem, gdzie mogę dowiedzieć się takich rzeczy, bo jakoś na necie nie mogę wyszukać Pozdrawiam |
Autor: | svavec [ 03 sie 2010, 1:01 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGS i TGX |
Jak potrzebujesz to do pracy naukowej to wal smialo do najblizszego serwisu , chyba tez sa tam ludzie i udostepnia Ci te dane |
Autor: | eRKaZet [ 13 sie 2010, 23:04 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGS i TGX |
Cytuj: Cytuj:
Te zdjęcia pokazują całą prawdę o MAN-ie. Jak dla mnie to najgorszy kokpit jaki widziałem. Zabrakło pomysłu? W sumie kierowano się wygodą kierowcy, tylko jakoś zapomniano, że kierowca lubi dużą półkę na środkowej konsoli. Ale nie ma tak łatwo, przecież nawiewy są ważniejsze. Ogółem upchnięto wszystko jakby konstruowano to do dostawczaka. Nie siedziałem w tym sprzęcie, ale robi wrażenie 'zimnego', nieprzyciągającego wnętrza. Ogółem MAN wygląda tak, jakby kierowca miałby być tylko dodatkiem a nie osobą wyróżnioną. Tak z daleka patrząc to kokpit przypomina trochę deskę ze starego mercedesa 'kaczki'. Jedyna zaleta auta jak dla mnie - silnik. Nic po za tym. |
Autor: | Katsumoto [ 14 sie 2010, 9:39 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGS i TGX |
co do TGX'a powiem tyle ze każdy MAN miał jedna wadę stylistyczna, musiał być w pełnych owiewkach żeby ładnie wyglądał (z między osiowymi włącznie). A co wnętrza TGX'a napisze tyle ze jeżeli koniecznie chce się laptopa trzymać to przecież można kupić/zrobić gotowe polki, poszukać zdolnego stolarza i ma się lotnisko na przedniej szybie |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 14 sie 2010, 10:45 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGS i TGX |
Ja się strasznie dziwnie czuje, siedząc w manie i nie widząc drażka zmiany biegów Nie żeby mnie jakoś automat irytował, choć zwolennikiem też nie jestem to straszne uczucie nie mieć co zrobić z prawą ręką. Jestem leworęczny i nienawidzę trzymać kierownicy oburącz. Volvo czy Reno dało chociaż kierowcy joystic, żeby sobie mógł potrzymać Ogólnie Mańki bardzo ładne. Niestety mi deska nadal sprawia wrażenie "krótkiej". Siędząc w TGXie non stop wydaje mi się jakbym siedział w jakieś małej solówce albo co gorsza dostawczaku. Od przodu TGX bije TGA na głowę. W środku mam jednak mieszane uczucia |
Autor: | Igor [ 14 sie 2010, 11:14 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGS i TGX |
Nie masz co z prawą ręką zrobić? Jak to kiedyś Cyryl napisał, możesz urządzić sobie jednoosobową orgie... |
Autor: | Pazdz [ 14 sie 2010, 11:30 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGS i TGX |
Z tego co widzę, to nawiewy przednie są taką samą porażką jak w TGA. |
Strona 15 z 23 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |