wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Czas pracy kierowców http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3022 |
Strona 148 z 162 |
Autor: | jankowski17 [ 13 sty 2016, 8:53 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Wiem i dziękuje ale nic z tego nie rozumiem może ktoś ma jakieś zdjęcie takiej tarczki z wyrysowanym z tyłu odpoczynkiem. Przepraszam za zaśmiecam forum i proszę o wyrozumiałość no i pomoc. |
Autor: | zzx [ 13 sty 2016, 15:42 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Cytuj: Wiem i dziękuje ale nic z tego nie rozumiem może ktoś ma jakieś zdjęcie takiej tarczki z wyrysowanym z tyłu odpoczynkiem. Przepraszam za zaśmiecam forum i proszę o wyrozumiałość no i pomoc.
wydawało mi się że możliwośc wyrysowania pauzy na tarczce z obrotomierzem wyjaśniłem wystarczająco jasno.jeżeli nie zrozumiałeś to może napiszesz " czego nie rozumiesz". |
Autor: | eyepl93 [ 16 sty 2016, 3:58 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Koledzy czas jazdy wiadomo 90 godzin w ciągu dwóch tygodni. A co z czasem pracy kierowcy ? Ile godzin pracy w tygodniu i w ciągu dwóch tygodni. |
Autor: | SIOJU [ 16 sty 2016, 20:57 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Czas pracy rozliczasz w cyklu od pauzy łikendowej do pauzy łikendowej. Jeśli np. zaczynasz pracę w środę o 5 rano, to maksymalnie możesz pracować do wtorku do 5 rano (6x24h). W tym okresie możesz standardowy czas pracy wynoszący 13 godzin przedłużyć 3 razy do 15 godzin. |
Autor: | eyepl93 [ 16 sty 2016, 21:08 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Dziękuje bardzo za odpowiedź. A jeszcze mam pytanie odnośnie czekania na załadunek. Taki przykład: start 9:00 3 godziny jazdy + 5 godzin czekania na załadunek + 1h załadunek (młotki) + 3h jazdy + 30min przerwa + 2h jazdy + 9,5 godzin odpoczynek To akurat przykład taki na styk. Te 5 godzin, które czekam na załadunek to zaznaczam jako dyspozycyjność czy łóżko ? Bo jak byśmy dali łóżko to wtedy mamy dzielony odpoczynek (3 + 9), a z kolei jak damy okres oczekiwania/dyspozycyjność to wtedy nie zalicza nam się do przerwy te 5 godzin? I musimy wykorzystać skrócony dobowy odpoczynek. Dobrze kombinuje ? Te 5h czekania na załadunek liczy się do pracy ? I wtedy muszę po tych 5h i 1h załadunku robić pauze ? Wiem, że to są pytania podstawowe, ale robiąc KW przyspieszoną na e-learningu to nie da się nic zrozumieć i niestety trzeba się posiłkować internetem. Chyba, że znajdzie się jakaś dobra dusza i wytłumaczyła by mi w wolnym czasie na gg moje wątpliwości. |
Autor: | eyepl93 [ 17 sty 2016, 16:41 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Dobra już sobie to rozwiązałem. I wariant - jedziemy tak jak rozpisane czyli 8 godzin jazdy i robimy skrócony dzienny odpoczynek do 9:00 następnego dnia. II wariant - kasujemy 2 godziny jazdy na końcu i robimy 11-stke III wariant - wiemy, że będziemy czekać minimum 5 godzin na załadunek, to wciskamy łóżka i na 3 godziny lecimy się przekimać. Potem po 3 godzinach, wciskamy na 2 godziny dyspozycyjność i tak jak w wariancie pierwszym, robimy 8 godzin jazdy i 9-tke pauze. Wtedy mamy dzielony odpoczynek (3+9). Ewentualnie żeby nie kombinować z tacho, od razu na miejscu wciskamy łóżka na 5 godzin i tyle Dobrze teraz? |
Autor: | Flamaster [ 17 sty 2016, 20:42 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Jak sobie bedziesz tak kombinowal z selektorem to kiedys gdzies w koncu sie pomylisz i bedzie problem. Jezeli czekasz te 5h na zaladunek stoj normalnie na pauzie i wtedy tak jak piszesz masz zaliczony odpoczynek regularny dzielony czyli mozesz pracowac 15h czyli do polnocy. Biorac pod uwage to co napisales w przykladzie to jestes ukarany przy kontroli. Na tachografie cyfrowym dyspozycyjnosc jest zaznaczona jako lozko jednak nie wiem jak to wychodzi w tachospeedzie. Jezeli jako dyspozycyjnosc to masz 8h jazdy z przerwa tylko 30 min. Jezeli jako lozko to masz 5h jazdy z przerwa 30 min. Najlepiej tak: 3h jazdy + 5h czekania na pauzie + 1h na mlotkach + 4,5h jazdy + 45 min pauzy + 45 min jazda(koniec 15h czasu pracy) i pauza 9h |
Autor: | eyepl93 [ 17 sty 2016, 21:48 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Dzięki za odpowiedź. A co w takim przypadku: 4h jazdy + 8h czekania na załadunek (łóżko) + 3,5h załadunek (młotki) Co w takiej sytuacji ? Sytuacja ekstremalna, ale warto wiedzieć na przyszłość. Przychodzi mi tylko do głowy, wpuścić kogoś przed nas na rampe, a my zrobimy 9 albo 11 (zależy ile zajmie temu wpuszczonemu przed nas załadunek) i zaczynamy nowy okres ? Chyba, że zostaje jeszcze wydruk i opisać ? Ale na co się wtedy powołać |
Autor: | Długi [ 17 sty 2016, 21:55 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Podjezdzasz na załadunek na magnicie. Wychodzi Ci 11 i pełna, auto nie hotel... zarabiać trzeba. |
Autor: | eyepl93 [ 17 sty 2016, 21:56 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
hahaha nie no bez jaj, tylko legal Albo... Mówimy żeby ruszyli dupe, bo jak się nie wyrobią do xx godziny, to rampa będzie zablokowana przez 11 godzin I najwyżej wtedy reszte załadunku zrobimy na łóżku, a spod rampy nie odjedziemy, trudno. |
Autor: | Flamaster [ 18 sty 2016, 13:22 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Przy tym przykladzie co podales tez jestes ukarany bo skrociles odpoczynek dobowy o 30 min czyli czasu pracy wyszlo 15,5h. Jezeli jest mozliwosc to najlepiej tak jak napisal Dlugi a jak nie to albo prosisz zeby poczekali godzine bo wyjdzie Ci pauza i wtedy mozesz podjechac albo jezeli nie zalezy Ci na czasie podjezdzasz pod rampe ale musisz miec swiadomosc ze w przeciagu 3h musza zaladowac auto zebys sie mogl odstawic bo w innym wypadku przekroczysz czas pracy. No chyba ze pozwola krecic pauze pod rampa to wtedy moga i 7h ladowac. Jezeli szybko zaladuja to mozesz odjechac od rampy i krecic pauze 9h lub ujechac jeszcze kawalek do 15h czasu pracy. To juz zalezy od Ciebie. |
Autor: | Artiss [ 04 lut 2016, 1:39 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Koledzy bede plynal z Hoek do Harwich. I bardzo wskazane zebym w NL, zaczal robic pauze, jak prawidlowo zrobic ten wpis z opcja prom na tachografie cyfrowym? Niech ktos podpowie, bo juz rozne wersje slysze |
Autor: | bibor80 [ 04 lut 2016, 12:53 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
W NL robisz zakończenie. Później wjeżdżasz na prom i na tacho ustawiasz prom. Po zjeździe w Uk robisz rozpoczęcie. W sumie masz godzinę na wjazd/zjazd z promu i pamiętaj, że pauza dzielona musi mieć min 11h. |
Autor: | Artiss [ 05 lut 2016, 14:16 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Dzieki kolego, wjechalem na prom z marszu i zrobilem tak jak mowiles, a przy zjezdzie jak bede chcial dokrecic pauze do 11h, to ruszam na tej opcji prom/kolej i rozpoczynam o wlasciwej godzinie tak? |
Autor: | bibor80 [ 05 lut 2016, 14:28 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Tak. Jak już dokręcisz pauzę, to wtedy dopiero robisz rozpoczęcie. |
Autor: | Artiss [ 05 lut 2016, 19:25 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Ok dzieki |
Autor: | nosi92 [ 20 lut 2016, 21:19 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Panowie, jak to dokładnie jest z rozpoczęciem nowej wykresówki. Mam wyjechane 9h i zrobioną pauzę 11h: -zaczynam nową tarczkę czy jeszcze na starej brakujący czas do tych 24h wykorzystuje? Pytam bo różnie słyszałem od doświadczonych kierowców. |
Autor: | dies_nefastus [ 20 lut 2016, 21:25 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Cytuj: Pytam bo różnie słyszałem od doświadczonych kierowców.
I co? Nie wierzysz tym kierowcom?Sam widzisz ile godzin przyjmie koliczko...24 godziny... Czyli 13h pracy / 11 pauzy lub 15h pracy / 9 pauzy.... najprościej to pauzę rysować na liściu i robić przerwy na otwartym tachografie. Wkładasz tarczkę, jedziesz/pracujesz... przychodzi czas na pauzę, wyciągasz kółko i rysujesz na odwrocie pauzę. Rano to samo na nowym. Dorysowujesz pauzę, wkładasz do tacho i ruszasz... |
Autor: | nosi92 [ 20 lut 2016, 21:44 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Może inaczej się zapytam: 4.5h jazda, 45min pauza, 4.5h jazda, 11h pauza - i teraz po pauzie zaczynam nową wykresówkę czy te brakujące 3h robię na starej tarczce? |
Autor: | mopi [ 20 lut 2016, 21:48 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy kierowców |
Cytuj: Może inaczej się zapytam: 4.5h jazda, 45min pauza, 4.5h jazda, 11h pauza - i teraz po pauzie zaczynam nową wykresówkę czy te brakujące 3h robię na starej tarczce?
A jeśli te "brakujące" 3h skończy się na autostradzie to co? zjedziesz na pas awaryjny, żeby zmienić tarczkę?Po pauzie nowa tarczka i ognia! |
Strona 148 z 162 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |