Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 cze 2014, 10:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Mam tylko takie wrażenie czy ta nowa kabina trochę urosła?


Post Wysłano: 25 cze 2014, 10:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Mam tylko takie wrażenie czy ta nowa kabina trochę urosła?
Nie urosła tylko bliżej stoi :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 cze 2014, 10:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

W środku raczej to samo,może nowy wyżej stoi.


Post Wysłano: 16 gru 2014, 14:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 wrz 2008, 16:36
Posty: 73
GG: 0
Samochód: Renault

Proszę o opinie a najlepiej porównanie DAFA 105.460 eur-5 do DAFA 106.460 eur-6 pod kątem spalania. Posiadam kilka 105 i chciałbym wiedzieć jak ta 106 wypada pod kątem spalania do poprzednika. Nie interesują mnie wypociny przeciwników tej marki typu kup sobie Scanie czy Volvo, bo decyzje i tak pozostawiam sobie. Interesuje mnie zdanie tych, którzy mają coś konkretnego do przekazania. Dziękuję za odpowiedzi.


Post Wysłano: 16 gru 2014, 14:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

daf e6 460km kabina SC, manual. przebieg 50tkm
pl/krk-niemcy(zagłębie-A2ką) 23tony.
potem dwa przeżuty krótkie po de, łącznie 180km ,23tony i 20t
powrót też A2ką,15 ton.
jazda non stop 89km/h
29.2 l/100km.
oceń sam.
spośród dafa,volva i scanii E6 najmniej pali scania r450 (mniej od 410)


Post Wysłano: 17 gru 2014, 12:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 wrz 2008, 16:36
Posty: 73
GG: 0
Samochód: Renault

Jak na Niemcy z takim tonażem to nie mało :( Wychodzi na to, że E6-ka więcej pali od poprzednika. Fuller, w firmie macie też Volvo, Scanie i stąd to porównanie?


Post Wysłano: 17 gru 2014, 13:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

to też nie ma się co tak sugerować bo pojedzie ktoś inny 85 czy tam 83 bo będzie miał czas, będzie mały wiatr i spalanie od razu inne.
do pierwszego miejsca rozładunku wyszło coś troszkę mniej niż 27, potem wzrosło przy jezdzie na miejscu.
(szkoda że zapomniałem ,bo podał bym śr.spalanie na kompie od początku auta)

tak, jest po kilka E6,scanii ,volva, dafa,


Post Wysłano: 22 mar 2015, 13:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1328
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Czy ta szuflada obok lodówki to jest wyposażenie standardowe na polski rynek, czy jako opcja występuje?

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 22 mar 2015, 14:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Czy ta szuflada obok lodówki to jest wyposażenie standardowe na polski rynek, czy jako opcja występuje?
Opcja, z tego co zauważyłem.


Post Wysłano: 25 mar 2015, 23:58

Oglądałem nieco filmów z wnętrza "nowego" DAFa i zastanawia mnie jedno - czy jest gdzieś wskaźnik ciśnienia doładowania (turbo)? Opcja o tyle fajna o ile przydatna, która w starych modelach była, zaś w Euro-6 nie widziałem.


Post Wysłano: 28 mar 2015, 22:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

W naszym tego niema (raczej podstawowa wersja,szuflady obok lodówki też niema) woltomierza też niema.


Post Wysłano: 07 maja 2015, 7:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 paź 2012, 13:08
Posty: 30
GG: 3485710
Samochód: brak

Siema

Jako, ze chcieliśmy powiększyć tabor naszej firmy do sztuk dwóch zakupilismy Dafa E6 510. Nie potrafię zdzierzyc seryjnego wyglądu (tak już od czasu osobowek mam) postanowilem rozkrecic trochę rzeczy w środku i pozbawić się z nimi hydrografika. Niestety tak jak Dafa 105 i np naszego Mana rozkrecam z zamkniętymi oczami , to z wsiadajac do nowego Jelona z zestawem narzędzi mam po prostu lęki, ze cos uszkodze, urwe.
Przeszukalem forum i jako takiego tematu o rozbiórce wnętrza E6 nie ma.
Chodzi mi głowie nie o plastiki deski rozdzielczej , wokół zegarów itp. W dziale garaż na razie spyfoto, ale na dniach opisze żelazo dokładnie.

Pozdrawiam


Post Wysłano: 17 maja 2015, 12:46

Po przejechaniu ponad 7000 km stwierdzam, że "nowy DAF" nie powala na kolana. Coraz mniej użytecznych funkcji w komputerze, ass-tronic pozostawia wiele do życzenia, jakość przełączników, a raczej sposób funkcjonowania, czy też niedziałania przyprawia o wściekłość. W szczególności mam tu na myśli manetkę zmiany przełożeń.
Ogólne wnioski? Bardziej rozczarowuje jak zaskakuje.
Auto którym jeżdżę ma rok. Niektóre z egzemplarzy ("mój" sie do nich zaliczył) miały wymieniane na gwarancji pompy wysokiego ciśnienia. Wymieniony przełącznik świateł mijania/pozycyjne. Od nowa wprowadzane oprogramowanie do komputera, bo pod Antwerpią ten odmówił współpracy na pewien okres czasu.
Jednym słowem: porażka.


Post Wysłano: 17 maja 2015, 13:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1072
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

Cytuj:
Po przejechaniu ponad 7000 km stwierdzam, że "nowy DAF" nie powala na kolana. Coraz mniej użytecznych funkcji w komputerze, ass-tronic pozostawia wiele do życzenia, jakość przełączników, a raczej sposób funkcjonowania, czy też niedziałania przyprawia o wściekłość. W szczególności mam tu na myśli manetkę zmiany przełożeń.
Ogólne wnioski? Bardziej rozczarowuje jak zaskakuje.
Auto którym jeżdżę ma rok. Niektóre z egzemplarzy ("mój" sie do nich zaliczył) miały wymieniane na gwarancji pompy wysokiego ciśnienia. Wymieniony przełącznik świateł mijania/pozycyjne. Od nowa wprowadzane oprogramowanie do komputera, bo pod Antwerpią ten odmówił współpracy na pewien okres czasu.
Jednym słowem: porażka.
U nas jeden roczny, 460 manual, nie występują problemy o których wspomniałeś. Drugi z listopada, też póki co nie sprawia kłopotów, ale z moim manualem 460 e5 w górach nie ma szans. W czerwcu przychodzi automat 460, ciekawe jak ten się spisze.


Post Wysłano: 17 maja 2015, 13:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Cytuj:
Cytuj:
Po przejechaniu ponad 7000 km stwierdzam, że "nowy DAF" nie powala na kolana. Coraz mniej użytecznych funkcji w komputerze, ass-tronic pozostawia wiele do życzenia, jakość przełączników, a raczej sposób funkcjonowania, czy też niedziałania przyprawia o wściekłość. W szczególności mam tu na myśli manetkę zmiany przełożeń.
Ogólne wnioski? Bardziej rozczarowuje jak zaskakuje.
Auto którym jeżdżę ma rok. Niektóre z egzemplarzy ("mój" sie do nich zaliczył) miały wymieniane na gwarancji pompy wysokiego ciśnienia. Wymieniony przełącznik świateł mijania/pozycyjne. Od nowa wprowadzane oprogramowanie do komputera, bo pod Antwerpią ten odmówił współpracy na pewien okres czasu.
Jednym słowem: porażka.
U nas jeden roczny, 460 manual, nie występują problemy o których wspomniałeś. Drugi z listopada, też póki co nie sprawia kłopotów, ale z moim manualem 460 e5 w górach nie ma szans. W czerwcu przychodzi automat 460, ciekawe jak ten się spisze.
Nasz jest z czerwca 14' przełącznik świateł wariuje (kiedyś zgasły całkiem w nocy na autostradzie) miał wymienione elektrozawory w skrzyni biegów bo jak zmieniał to były mocne zgrzyty,po przełączeniu z "N" na "D" czasami był jeden wielki huk i trzęsło całym zestawem,błędy z adblue łapał jak prowadziliśmy go z salonu do domu...


Post Wysłano: 17 maja 2015, 14:59

Z tym komputerem to w obecnej firmie, w której jeżdżę to już trzeci taki przypadek. Z przełącznikiem - drugi. O wymianie pomp wczesniej nie słyszałem.
Natomiast co się tyczy E6 do E5 przy tej samej mocy to nie moge nic powiedzieć. Wcześniejszy (E5) był w manualu i na kołach 315/70R22,5 ten zaś automat 295/60R22,5.
Oczywiście należy pamiętać, że ten egzemplarz ma lekko ponad rok i raptem 115 tys. przebiegu.


Post Wysłano: 17 maja 2015, 16:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1072
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

Porównanie do mocy mam, bo jechałem ostatnio z tatą na dwa auta. Ładunek ten sam, płyta (ja 23, tata 22tony). Jechaliśmy w kierunku Arnoldsteinu, padre z przodu. Na każdej górce doganiałem ojca jeszcze przed pierwszą redukcją. Auta na tych samych oponach, te same naczepy, oba 460 w manualu.

Jeden nasz wywali


Post Wysłano: 17 maja 2015, 16:39

Pozostaje jeszcze kwestia przełożeń. Tak most, jak i skrzynia.
Jednakże nie od Ciebie pierwszego słyszę, że E6 jest słabsze w odniesieniu do E5.


Post Wysłano: 17 maja 2015, 18:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2013, 19:06
Posty: 190
GG: 3968324
Samochód: eFHacz

Cytuj:
Na każdej górce doganiałem ojca jeszcze przed pierwszą redukcją.
Nie oznacza to wcale że jest mocniejszy. Przykładowo jedziecie 80km/h w odstępie 100m od siebie, pierwsza ciężarówka zaczyna podjeżdżać pod wzniesienie i zwalniać, podczas gdy druga jedzie nadal ze stałą prędkością 80km/h i dopiero za te 100m zaczyna zwalniać. Gdybyś dał radę go wyprzedzić pod tą górkę to by dopiero oznaczało że jest mocniejszy.


Post Wysłano: 17 maja 2015, 18:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Właśnie rozmawiam z tatą i przypomniał mi o zaciekach które pojawiły obok lewej lampki czerwonej,i podczas mocnego deszczu zaczyna lecieć woda po szybie czołowej od wewnątrz.

Edit:

Jak Wam działa wspomaganie kierownicy,w naszym jest brutalnie słabo...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: