wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Scania serii R http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3 |
Strona 16 z 33 |
Autor: | łukasz [ 11 gru 2008, 13:01 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Po pierwsze mogę się mylić.. ,ale z tego co pamiętam to po zmianie z R470 na R480(2turbiny) ten silnik był oferowany nadal ''na sucho'' bez Ad Blue ale z normą E-4.A silnik XPi(common rail) jest jednostką rzędową a nie w układzie V... |
Autor: | Levuss [ 11 gru 2008, 13:12 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Cytuj: Po pierwsze mogę się mylić.. ,ale z tego co pamiętam to po zmianie z R470 na R480(2turbiny) ten silnik był oferowany nadal ''na sucho'' bez Ad Blue ale z normą E-4.A silnik XPi(common rail) jest jednostką rzędową a nie w układzie V...
dokładnie, nawet jak czytam na necie materiały o nowym motorze DC 13 XPI to jest tam wyraźnie napisane silnik rzędowy, dlatego koledzy podajcie mi link, który dobitnie mówi o tym, że 480XPI jest zbudowany w układzie "fał" wtedy rozwiejecie wszystkie wątpliwości które ogarniają mnie w tym temacie. Co do R480 to tak jak poprzednik R470 (seria 4 470) posiadał system Turbocompound występujący również w FH12 D12D 500hp. Faktycznie R480 spełnia normę E4 (mój błąd).
|
Autor: | Balbin [ 11 gru 2008, 15:12 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Cytuj: Silniki XPI w układzie V8 mają moc 480 KM. Było o tym w Trailerze Polskim, jak i Szwedzkim.
Otóż tak się składa, że w numerze 10/2008 TRAILER Magazine jest zamieszczony test Scanii R480 z silnikiem XPI, w którym czytamy: "Silnik: DC 13 07, Euro 5, rzędowy sześciocylindrowy".Co prawda to nie był link, ale myślę, że rozwiewa wszelkie wątpliwości w tym temacie... Inny temat: Scania R wygrała test "1000 punktów" zorganizowany przez redaktorów kilku liczących się w branży pism z całej Europy. Dla zainteresowanych - artykuł z magazynu "Ciężarówki i autobusy": http://www.scania.pl/Images/Test%201.00 ... 224557.pdf |
Autor: | Levuss [ 11 gru 2008, 17:30 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Balbin V8 dziękuję za odpowiedź. Moje i łukasza przypuszczenia się potwierdziły, że XPI DC13 nie jest "fałką". ps. fajny link |
Autor: | VeRay [ 25 gru 2008, 10:13 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Cytuj: Gwarancje uznano a koszt samej wymiany pompowtryskow to ok 15 tys. wiec jesli wykonasz taki remont za mniejsze pieniadze to gratuluje...
sory ze wracam do starych postow ale wymiana pompowtryskow to glupota, sporo kosztuja a ja znam firme ktora zajmuje ise regeneracja starych zepsutych mojemu znajomemu zrobili do scani czworki wszystkie za 3 tys zlotych!i wszystko chodzi pieknie po regenaracji ma zrobione 250 tys i niec sie nie psuje |
Autor: | ninja [ 07 sty 2009, 21:05 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Autor: | Lukas.balcer4 [ 08 sty 2009, 12:29 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Witam, to jest mój pierwszy post na tym forum i od razu kieruje jedno pytanko do was odnośnie czy w nowej Scanii R ogrzewanie postojowe dmucha z jednej strony jak to jest w czwórkach, czy może coś zmienili i grzeje na dwie strony? Pozdrawiam |
Autor: | Balbin [ 08 sty 2009, 21:03 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Cytuj: Witam, to jest mój pierwszy post na tym forum i od razu kieruje jedno pytanko do was odnośnie czy w nowej Scanii R ogrzewanie postojowe dmucha z jednej strony jak to jest w czwórkach, czy może coś zmienili i grzeje na dwie strony? Pozdrawiam
Rura od odgrzewania znajduje się z jednej strony kabiny, bodajże od kierowcy Ale daje radę.
|
Autor: | jeszkin [ 09 sty 2009, 1:10 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Cytuj: Witam, to jest mój pierwszy post na tym forum i od razu kieruje jedno pytanko do was odnośnie czy w nowej Scanii R ogrzewanie postojowe dmucha z jednej strony jak to jest w czwórkach, czy może coś zmienili i grzeje na dwie strony? Pozdrawiam
Masz na myśli rurę wydechową od spalin?
|
Autor: | Lukas.balcer4 [ 09 sty 2009, 12:19 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Nie miałem na myśli wylot od odrzewania postojowego w kabinie. |
Autor: | krzysiekfan [ 09 sty 2009, 17:45 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
U nas leci z dwóch stron miedzy drzwiami a siedzeniem! Dla pewności jutro sprawdze! |
Autor: | marcinbia [ 09 sty 2009, 17:57 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Z prawej wylot ciepłego powietrza a z lewej wlot. |
Autor: | Lukas.balcer4 [ 10 sty 2009, 15:22 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Bo w 4 to w zimie ogrzewanie to wielka wada. Z prawej strony jest ciepło ale im bardziej lewej to zimniej a jak sie siedzi na fotelu kirowcy to jest dość zimno. Dlatego ciekawi mnie czy w R się poprawili bo Scania to jest raczej firma która słucha kierowców(jak to jest w Dafie).Pozdrawiam |
Autor: | Topline 380 [ 18 sty 2009, 21:06 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Tego nie poprawili . Wylot jest ze strony pasażera i faktycznie jak się siedzi w fotelach to po stronie kierowcy jest zimno, za to podczas spania nie jest takie suche powietrze. |
Autor: | ostry_zabrze [ 20 sty 2009, 22:28 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Panowie a czy scania r 440 euro5 ma nowe akumulatory i czy ma zbiornik od adblue i czy już teraz seryjnie są montowane lampy ksenonowe? Pozdrawiam licze na odpowiedź |
Autor: | łukasz [ 21 sty 2009, 2:09 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Kolego trochę nie jasno sformułowałeś swojego posta ale postaram się Ci pomóc.Jeśli chodzi Ci o Scanie R440 XPi to ten model nie posiada zbiornika na Ad Blue gdyż jest on poprostu nie potrzebny.Scania osiągnęła w tym silniku(XPi) normę E-5 ''na sucho'',bez wtrysku mocznika.Co do lamp xenonowych to zapewne jest to jak dotychczas niestety opcja i pewnie tak jeszcze pozostanie...A czy ma nowe akumulatory?Każde nowe auto je ma,więc czmu tu ma być wyjątek...? Chyba że Tobie chodzi o coś związanego z ich montażem itp-rozwiń myśl... |
Autor: | ostry_zabrze [ 21 sty 2009, 13:38 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Kolego chodzi mi o to jaki silnik maja scanie z przełomu 2008/2009 i czy automat. skrzynia jest w standardzie? A co do akumulatorow chodzi mi ze starsze scanie r maja zabudowane akumulatroy w takij plastikowej oslonce z 2 stopniami a z tego co widzialem te nowsze juz maja akumulatory jak zwykle trucki takie odsloniete a i czy scania z tego wlasnie okresu posiada nowy Kolektor spalin czy też taki zabudowany jak w starszych modelach.? Z gory dzieki za pomoc. Pozdrawiam |
Autor: | łukasz [ 22 sty 2009, 12:38 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Kolego i znów niejasno napisałeś.Co do modelów Scanii z przełomu 2008/2009 to silników jest bardzo duży wybór... :mrgreen:Polecam lekturę http://www.scania.pl/trucks/engines/ tam się dowiesz zapewne wszystkiego.A co do automatu to jedynym autem które ma ''to'' teraz w standardzie jest MB Actros MPIII,więc zarówno za lampy xenonowe jaki skrzynię Opticruse trzeba w Scanii dopłacić.Ale o ile dobrze kojarzę to kupując auto z automatem retarder dostaje się ''gratis'',chociaż to chyba nie na wszystkich rynkach... (Moze to ktoś potwierdzić czy dobrze czy źle słyszałem...) |
Autor: | Daniel [ 22 sty 2009, 19:01 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Cytuj: Ale o ile dobrze kojarzę to kupując auto z automatem retarder dostaje się ''gratis'',chociaż to chyba nie na wszystkich rynkach... (Moze to ktoś potwierdzić czy dobrze czy źle słyszałem...)
Łukasz to ktoś Tobie bajek naopowiadał, za retarder trzeba dopłacić
|
Autor: | łukasz [ 23 sty 2009, 1:59 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
No ten kolega co ja z nim rozmawiałem to jeżdził R580 i mówił że jak szef kupował to auto w Niemczech to dostał retarder gratis za to że wybrał wersję ze skrzynią Opticruse.Może przy wyższych wersjach mocy czy wyposażenia stosuje się takie profity,albo poprostu koleś brał nie pierwsze auto od nich i w prezencie za dobrą współpracę mu ''dorzucili''... |
Strona 16 z 33 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |