Strona 157 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1155 156 157 158 159162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 31 sie 2018, 21:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

To nie zaktualizowałem się o interpretację??

https://jazdaprawna.pl/uwaga-kierowca-p ... dziennego/

Z powyższego:
"Pojęcie doby w rozumieniu niniejszej ustawy, to 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy, czyli nie jest tożsame z pojęciem doby astronomicznej."

Bibor z którego roku ten skan?

Tu artykuł mówiący zupełnie co innego:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... E-w_nuj_6H

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 31 sie 2018, 22:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Mam książkę i ona jest z 2013r.
Dzisiaj miałem dzwonić do ITD zapytać, żeby była jasność.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka



Post Wysłano: 31 sie 2018, 22:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
To nie zaktualizowałem się o interpretację??

https://jazdaprawna.pl/uwaga-kierowca-p ... dziennego/

Z powyższego:
"Pojęcie doby w rozumieniu niniejszej ustawy, to 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy, czyli nie jest tożsame z pojęciem doby astronomicznej."

Bibor z którego roku ten skan?

Tu artykuł mówiący zupełnie co innego:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... E-w_nuj_6H
artykuł z google jest z 2014 roku więc mocno nieaktualny.

chyba tylko w naszym kraju prawo wymaga "interpretacji" i to zależy kto interpretuje.....

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 31 sie 2018, 22:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Jakby miało być zgodnie z artykułem Google, to był by niezły meksyk. W jeden dzień pojedziesz na maksa, to w drugi nie możesz ruszyć w godzinach nocnych. A jak ruszysz, to Ci się harmonogram z dnia poprzedniego nie zgadza. Niezły cyrk.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka



Post Wysłano: 01 wrz 2018, 21:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1328
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Cytuj:
Mam książkę i ona jest z 2013r.
Dzisiaj miałem dzwonić do ITD zapytać, żeby była jasność.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Jeśli zadzwonisz, to daj znać. Może coś ciekawego się dowiemy.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 01 wrz 2018, 21:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Dziś rozmawiałem z Panem z infolini. Z tego co mówił, to sprawa ma się następująco.
Godziny nocne obowiązują od 00.00 do 7.00.
W tych godzinach możemy pracować max 4h.
Czyli start o 1.00, jazda do 5.00 i pauza do 7.00.
Czas pracy wynosi 10h i wliczone w to jest tylko jazda, praca i 15 min pauzy jeśli zaczynamy pracę w godzinach nocnych.
Więc generalnie czas cyklu zostaje bez zmian, może wynieść 15h jeśli zamieścimy się w 10h pracy.



Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka




Post Wysłano: 11 wrz 2018, 19:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

Ma ktoś może jak wygląda wzór zaświadczenia od pracodawcy jakie godziny nocne wyznaczył ?? Czy nie ma takiego czegoś ?? :)

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 11 wrz 2018, 20:11

No właśnie nie za bardzo przejrzyście jest to opisane. Z jednej strony mówi się o jakimś dokumencie, który de facto nie jest obowiązkowy, z drugiej strony takie informacje powinny być zamieszczone w ogólnych warunkach zatrudnienia. Niemniej jednak nie spotkałem się z czymś takim w samej umowie o pracę.
Z innej jeszcze strony słyszy się pogłoski, że będzie to sprawdzane w trakcie kontroli na firmie.

Znów dochodzi do paradoksu, w którym mamy przepisy, chcemy to egzekwować, nie wiemy jak ma to dokładnie wyglądać (dokumenty, zaświadczenia) - czyli typowo po polsku, uczyć się będziemy na żywym organizmie.


Post Wysłano: 11 wrz 2018, 20:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

w mojej ocenie spokojnie wystarczy krótka informacja od szefa - właściciela czy zarządzającego transportem adresowana do każdego kierowcy osobiście w której mają być jasno i wyraźnie określone "godziny nocne" ponadto powinna znaleźć sie informacja jak te godziny należy stosować.
jeden kwit podpisany wraca do firmy drugi kierowca wozi ze sobą z dokumentami licencyjnymi...

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 11 wrz 2018, 20:25

ZZX - tak powinno być. A póki co to wygląda na to, że jeździ się na metodę: "a nuż się uda". I tak będzie, dopóki dokument o którym piszesz, nie będzie obligatoryjny. Tak jak np. wypis z licencji.


Post Wysłano: 11 wrz 2018, 20:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Niemniej jednak nie spotkałem się z czymś takim w samej umowie o pracę.
Z innej jeszcze strony słyszy się pogłoski, że będzie to sprawdzane w trakcie kontroli na firmie.
a ja się spotkałem i każda firma, która respektuje ten przepis w celu uniknięcia kar od PIP ma to zapisane ale znowu gdy mają go za nic taniej jest nie wyszczególniać tych godzin

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 14 wrz 2018, 21:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1328
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

U mnie w firmie rozdali. Jeden akapit, w którym pisze, że godziny nocne w firmie obowiązują od 0.00 do 4.00. Pieczątka firmowa i podpis właściciela.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 22 wrz 2018, 18:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2018, 18:20
Posty: 3

Mam takie pytanie, czas pracy między odpoczynkami tygodniowymi wynosi 6 okresów 24 godzinnych, czyli inaczej 144 godzin. A jak jest z pracą w załodze , bo tam są okresy 30 godz. i tam też jest zasada 6 okresów ? czyli praca 180 godz , czy nieważne ile okresów, byle było 144 godz między odpoczynkami tygodniowymi.


Post Wysłano: 22 wrz 2018, 19:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Tak samo czyli 6*24

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 22 wrz 2018, 22:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2018, 18:20
Posty: 3

Tak myślałem, ale jak to zastosować w praktyce, 4x 30 godz + 1 okres 24 godzinny , czyli możemy jechać max 5 okresów ? a potem musimy zrobić przerwę tygodniową . ? Bo chyba załogę robi się po to , aby dłużej jechać, na maxa czyli 21 godz pracy, bo jaki sens jechać załogą robiąc okresy 24 godzinne, jak to samo zrobi 1 kierowca.


Post Wysłano: 23 wrz 2018, 8:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2820
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Taki ze zaloga mozesz jechac 20h w ciagu doby a pojedynczo 10h wiec tak gdzie pojedynczy potrzebuje 2 szycht zaloga dojedzie na strzała.

90h jazdy w dwutygodniowym rozliczeniu tez obowiazuje w zalodze

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka


_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 23 wrz 2018, 11:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2018, 18:20
Posty: 3

Czyli podsumowując : czy załoga, czy singiel, po 144 godz , trzeba rozpocząć przerwę tygodniową oczywiście zachowując czas jazdy w dwóch kolejnych tygodniach 90 godz .
I zachowując jednocześnie czas PRACY w tygodniu na poziomie max 60 godz.


Post Wysłano: 20 paź 2018, 18:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

Cytuj:
Dziś rozmawiałem z Panem z infolini. Z tego co mówił, to sprawa ma się następująco.
Godziny nocne obowiązują od 00.00 do 7.00.
W tych godzinach możemy pracować max 4h.
Czyli start o 1.00, jazda do 5.00 i pauza do 7.00.
Czas pracy wynosi 10h i wliczone w to jest tylko jazda, praca i 15 min pauzy jeśli zaczynamy pracę w godzinach nocnych.
Więc generalnie czas cyklu zostaje bez zmian, może wynieść 15h jeśli zamieścimy się w 10h pracy.



Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
PANIE KOLEGO.,czy mógłbyś to jaśniej np. na przykładzie i opisie całego cyklu ,.
bo swego czasu na szkoleniu mówiono mi że można ową 15 wykręcić ustawiając tacho na dyspozycji.,(czego do końca nie rozumiem) będę wdzięczny za odpowiedz i przykład cyklu.,pozdrawiam.,


Post Wysłano: 20 paź 2018, 18:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Jak jedziesz w podwójnej to też Ci się rysuje koperta jeśli siedzisz na miejscu pasażera. I zalicza jako pauze.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka



Post Wysłano: 20 cze 2019, 17:03

Jak to jest z tym 48h pracy tygodniowo powie ktoś na chłopski rozum


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 157 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1155 156 157 158 159162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: