wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

praca na busach - kilka pytan
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=16938
Strona 17 z 28

Autor:  kłaliti [ 31 lip 2011, 4:17 ]
Tytuł:  Re: praca na busach - kilka pytan

Podpowiem jeszcze takie o coś co sam wymyśliłem.
Jeżeli ktoś nie chce aby ciuchy walały mu się po kurniku można zrobić jeden myk.
Mianowicie wziąć materac z kurnika dać komuś kumatemu do zrobienia z niego 2 cześci czyli przecięcia na pół i ładnie pozszywać. Następnie płytę OSB z której pewnie macie podłogę w kurniku przeciąć po długości w części gdzie jest jej więcej,zamontować 2 zawiasy i tym sposobem mamy schowek między podłogą kurnika a dachem samochodu ;] roboty na 20 min bez obszywania materaca.Potem połówkę materaca odsuwamy i otwieramy schowek :]
Obrazek

Autor:  kizo [ 31 lip 2011, 19:38 ]
Tytuł:  Re: praca na busach - kilka pytan

Jeszcze jedno pytanko z mojej strony. Mam okazje kupić samochód KIA K2700 2,7 silnik 200000km przebiegu, pomyślałem o przedłużeniu ramy zrobieniu plandeki i w drogę. Co sądzicie o tym samochodzie jak się sprawuje i czy po takiej przeróbce w ogóle będzie się spisywał tak jak inne samochody pod plandeką.
Pozdrawiam

Autor:  BartekDSW [ 31 lip 2011, 19:59 ]
Tytuł:  Re: praca na busach - kilka pytan

Cytuj:
Jeszcze jedno pytanko z mojej strony. Mam okazje kupić samochód KIA K2700 2,7 silnik 200000km przebiegu, pomyślałem o przedłużeniu ramy zrobieniu plandeki i w drogę. Co sądzicie o tym samochodzie jak się sprawuje i czy po takiej przeróbce w ogóle będzie się spisywał tak jak inne samochody pod plandeką.
Pozdrawiam
Ciasno w środku, nisko się siedzi, ale jest dość cicha. Czasem zdarzają się problemy z turbosprężarką ('nasza' tak miała), ale generalnie silniczek dynamiczny.
Tyle wiem, miałem okazję zrobić nią tylko tysiąc km. :P
I trochę dokuczają te świszczące lusterka. :lol:

Autor:  nutron [ 31 lip 2011, 22:31 ]
Tytuł:  Re: praca na busach - kilka pytan

Cytuj:
Jeszcze jedno pytanko z mojej strony. Mam okazje kupić samochód KIA K2700 2,7 silnik 200000km przebiegu, pomyślałem o przedłużeniu ramy zrobieniu plandeki i w drogę. Co sądzicie o tym samochodzie jak się sprawuje i czy po takiej przeróbce w ogóle będzie się spisywał tak jak inne samochody pod plandeką.
Pozdrawiam
Cytuj:
Ciasno w środku, nisko się siedzi, ale jest dość cicha. Czasem zdarzają się problemy z turbosprężarką ('nasza' tak miała), ale generalnie silniczek dynamiczny.
Tyle wiem, miałem okazję zrobić nią tylko tysiąc km.
I trochę dokuczają te świszczące lusterka. ]
Czytaj co pisze kolega kizo. chodzi o kianke II z silnikiem 2700 bez turbiny, tobie zapewne chodzi o 2500tci.

Jeśli chodzi o auto nie do zarżnięcia silnik, ale idą pierdoły takie jak rozróżnik, alternator, tylne światła (ta cała kostka z tyłu to dno) trzeba też pilnować wszystkich wymian olejów itp części eksploatacyjnych sprzęgło średnio na 150k przebiegu. Słabym punktem tych silników jest także chłodnica więc uważaj na temperature oraz na stan wszystkich węży od chłodnicy. Z przebiegiem 200k spokojnie możesz brać to auto, jednak o międzynarodówce zapomnij bo nie jest to typowy wół roboczy jak master czy inne średnia prędkość to 90km/h z ładunkiem nie większym niż 1100 kg więc jedyne co to krajówka na której mój ojciec jebn** tym autem grubo ponad milion km. To mówi samo za siebie.

Autor:  Długi [ 01 sie 2011, 13:09 ]
Tytuł:  Re: praca na busach - kilka pytan

Cytuj:
rozróżnik
DŻIZAS KRAJZLER :shock:

Autor:  BartekDSW [ 01 sie 2011, 13:32 ]
Tytuł:  Re: praca na busach - kilka pytan

Cytuj:
Czytaj co pisze kolega kizo. chodzi o kianke II z silnikiem 2700 bez turbiny, tobie zapewne chodzi o 2500tci.
No fakt, ciąglę myle te dwa auta .. :| Tak więc moja opinia odnosi się do 2,5. :wink:
Cytuj:
Cytuj:
rozróżnik
DŻIZAS KRAJZLER :shock:
Uważaj kogo cytujesz, bo to nie moje słowa. :D

Autor:  kizo [ 02 sie 2011, 21:40 ]
Tytuł:  Re: praca na busach - kilka pytan

Z góry przepraszam że marudzę tymi pytaniami. Mam jeszcze jedno, co doradzacie kupić busa wejść współpracę z firmą logistyczną czy zrobić pj C+E i KW po czym szukać pracy. Z tego co czytam w tematach firmy nie chcą świeżych kierowców a może na własnego busa coś się znajdzie. Wie ktoś czy ten plan z busem wypali są jakieś zlecenia o tak niskim tonażu?
Pozdrawiam

Autor:  Long [ 02 sie 2011, 21:41 ]
Tytuł:  Re: praca na busach - kilka pytan

Zleceń jest dużo, ale dużo jest też firm na rynku które się zawzięcie o nie biją. Jakiś punkt zaczepienia byś musiał mieć - kontakt, nagraną robotę.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 02 sie 2011, 22:33 ]
Tytuł:  Re: praca na busach - kilka pytan

Powiem Ci tak, na busa znajdziesz pracę, dostaniesz te swoje 1.2-1.5 i będziesz śmigał. Tylko weź pod uwagę, że masz na utrzymaniu furę, rosnące ceny paliw i własne zdrowie :) . Zatrudniając się na zestawie nie zarobisz wcale mniej, a nerwów mniej. Jak będą problemy to się zwolnisz bez zobowiązań. Z czasem jak wyczujesz robotę to inaczej na to spojrzysz i spróbujesz. Cała sztuczka polega na znalezieniu jakiegoś złotego interesu, miejsca na które jest szczególne zapotrzebowanie. Na spedycji dostaniesz pieniądze, ale to grosze są.

Tak swoją drogą, jak patrzę na ceny obecnych ładunków i liczę zarobki to gra jest nie warta świeczki :) .

Autor:  bartsen [ 12 sie 2011, 21:45 ]
Tytuł:  Re: praca na busach - kilka pytan

Witam


Wybaczcie, że się wtrącę, ale temat ten można uznać za "oficjalny" temat, dot. busów do 3,5t bo zauważyłem, że odsyłają do niego.

Więc mam pytanie do obcykanych z okolic Szczecina-Goleniowa-Polic o jakąś średnio-dobrą firmę, która zatrudnia na busy do 3,5t, bo szukałem w spisach i znalazłem tylko zestawy i single. Za rok (18 lat) chciałbym dorobić sobie przez wakacje (2 miesiące) i zdobyć doświadczenie, by za kilka lat jeździć zestawem, już po Europie. Mogę jeździć w międzynarodówce, jak i w Polsce, samemu, za średnie pieniądze, bo głównie mi chodzi o zajęcie w wakacjach, gdzie i tak się dużo nie ugra, a zdobędzie się doświadczenie. (roznoszenie ulotek,psie pieniądze) Czy jest jakaś speedytornia i szansa, na taką "sezonówkę" w rejonach wyżej wymienionych? :|


Z góry dziękuję i pozdrawiam

Autor:  shavo [ 13 sie 2011, 10:39 ]
Tytuł:  Re: praca na busach - kilka pytan

Niektóre auta mają ubezpieczenie gdzie poniżej 21 lat kierowca jeździć takim nie może, poza tym przez 2 miesiące na busie bez doświadczenia odechce Ci się transportu, a nie daj Boże trafisz na firmę gdzie jest gonitwa telefony non stop gdzie nie ma czasu się wysrać a co dopiero iść spać..

Autor:  Kwiatula [ 17 sie 2011, 20:55 ]
Tytuł:  Re: praca na busach - kilka pytan

Ile metrów ma zabudowa 12 paletowa najczęściej?
Bo chyba zmienię robotę na coś dłuższego niż obecnie :)

Autor:  dudek81 [ 18 sie 2011, 9:58 ]
Tytuł:  Re: praca na busach - kilka pytan

Cytuj:
Ile metrów ma zabudowa 12 paletowa najczęściej?
Bo chyba zmienię robotę na coś dłuższego niż obecnie :)


w google za duży przelew informacji? :roll:

Autor:  Cyryl [ 18 sie 2011, 10:11 ]
Tytuł:  Re: praca na busach - kilka pytan

Cytuj:
Jeszcze jedno pytanko z mojej strony. Mam okazje kupić samochód KIA K2700 2,7 silnik 200000km przebiegu...
samochód całkiem całkiem jednak człowiek przeciętnego wzrostu i tuszy potrzebuje aby wsiąść łyżkę do butów.

Autor:  Kwiatula [ 18 sie 2011, 22:10 ]
Tytuł:  Re: praca na busach - kilka pytan

W googlach jest taki syf, że ciężko cokolwiek znaleźć. Dlatego tutaj pytam, chyba po to jest forum?
Pytam bo mam wsiąść na iveco daily 12 palet niebawem.

Autor:  MaciejOsw [ 18 sie 2011, 23:09 ]
Tytuł:  Re: praca na busach - kilka pytan

Cytuj:
W googlach jest taki syf, że ciężko cokolwiek znaleźć. Dlatego tutaj pytam, chyba po to jest forum?
Pytam bo mam wsiąść na iveco daily 12 palet niebawem.

Kwiatula nie chce wprowadzać w błąd ale jeśli chodzi o Daily to raczej zabudowa w takim samochodzie jest węższa niż w solówce,przykładowo przy zabudowie dla ciężarówki (MAN którym czasem mamy przyjemność jeździć przy wymiarach 6,20 x 2,45 wchodzi 15 palet.W przypadku busa podejrzewam że jest to zabudowa o podobnej długości (ok 6 metrów) i szerokości około 2,20 zależy od producenta (oczywiście wymiary orientacyjne)...Zdarzają się też czasem i takie busy które są krótsze (ok 5 metrów) ale za to szersze (2,45) zależy na co trafisz więc przekonasz się pewnie dopiero po oględzinach...Pozdrawiam

Autor:  DiD [ 18 sie 2011, 23:23 ]
Tytuł:  Re: praca na busach - kilka pytan

na allegro sobie popatrz jakie sa wymiary paczek. Standardowa paleta ma 1.2 dl i 0.80 szeroka. policz sobie.

Autor:  DeviC3 [ 19 sie 2011, 18:28 ]
Tytuł:  Re: praca na busach - kilka pytan

szeroka na 844 dla ścisłości.

Autor:  Wilk 09 [ 19 sie 2011, 19:35 ]
Tytuł:  Re: praca na busach - kilka pytan

Tak czytam ten temat i zaciekawiło mnie jak wygląda bus do 3,5 t z 12 miejscami paletowymi. Powiem tak że kilka lat jeżdżę tego typu pojazdami i spotkałem się z autami 10 paletowymi dł. skrzyni to coś około 5 m, ale z 12 nigdy (mały gabaryt), chyba że w pojeździe powyżej 3,5 t. Pozdrawiam Wilk 09 8).

Autor:  MaciejOsw [ 19 sie 2011, 21:18 ]
Tytuł:  Re: praca na busach - kilka pytan

Kolego są takie auta,do nas do firmy nawet przyjeżdżają na obsługę...Ostatnio widziałem Daily 35C16 które miało zabudowę na 14 palet,przy czym ładowności w dowodzie miało ok 400 kg (chyba 370).Więc i takie rzeczy w naszym kraju się zdarzają...Pozdrawiam

Strona 17 z 28 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/