wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Scania serii 4 http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=497 |
Strona 17 z 28 |
Autor: | Bajzel [ 21 kwie 2010, 16:58 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Cytuj: Poza tym to trochę nierozsądne zabierać sie z automatem na żwirownię ?
Nierozsądne, ale zazwyczaj chodzi ona pod niskopodwoziem, tak od wyjątku poleci z wanną i proszę...Pzdr. Co do przekładek - raczej nikt nie będzie tego robił, trzeba zresetować ten błąd i jeździć tym dalej, bo ona ma tylko zarabiać pieniądze |
Autor: | AdekS [ 21 kwie 2010, 21:32 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Bajzel, mieliśmy ten sam przypadek, tyle że w zimie. Przy tych dużych mrozach właśnie tak samo się działo, zostawała na 8 biegu. Po rozgrzaniu się silnika i skrzyni wszystko zaczęło normalnie chodzić. Do zresetowania wystarczyło wtedy zgasić auto i po chwili je odpalić, błędy same znikały. Zmiana półautomatu na manualną polega na wymianie wybieraka i doprowadzeniu lewarka z kabiny do skrzyni, więc koszt wcale nie jest duży. Nasza 4ka jeździ właśnie na skrzyni Opticruise i nie narzekamy na nią (mimo że w zimie 2 razy się zawiesiła, ale po zresetowaniu wszystko wracało do normy). Jej zalety, jakie mogę wymienić to: niewielkie zużycie sprzęgła (1.2 mln i sprzęgło nie ruszane), oszczędność paliwa, spokojna i płynna zmiana biegów, wygoda prowadzenia samochodu dla kierowcy. |
Autor: | Jacek [ 21 kwie 2010, 22:44 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
W firmie u ojca jest jedna Scania z opticruise. Ogólnie dobrze jest ją rozgrzać przełączając manualnie biegi, a dopiero później włączyć automat i dalej działa bardzo przyjemnie. Na zimnej skrzyni trochę szwankuje czasami. Nie chciała zmieniać, dawała za wysokie. |
Autor: | Cukierr [ 22 kwie 2010, 19:00 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Ogólnie Opticriuse w "czwórkach" jest trochę źle zsynchronizowany. U mnie nawet przy pełnym obciążeniu zmienia biegi co dwa, dopiero od 8 do 12 zaczyna pojedynczo klepać. Tak samo jest przy zjazdach z bardziej stromych wzniesień, jeżeli retarder już sobie nie radzi, może nawet zrzucić z 12 do 9 poziomu.. Mimo że silnik i skrzynia, w moim przypadku przynajmniej, pochodzi już z konstrukcji serii R, to w samej eRce jest to już lepiej rozwiązane. Przebicie w górę z pełnym obciążeniem pojedynczo, tak samo przy zjazdach z wzniesień. Z początku używałem trybu manualnego, trochę brakowało lewarka, teraz jeżdżę tylko na automacie.. Można powiedzieć, że się przekonałem |
Autor: | Balbin [ 22 kwie 2010, 20:09 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Cytuj: Ogólnie Opticriuse w "czwórkach" jest trochę źle zsynchronizowany. U mnie nawet przy pełnym obciążeniu zmienia biegi co dwa, dopiero od 8 do 12 zaczyna pojedynczo klepać. Tak samo jest przy zjazdach z bardziej stromych wzniesień, jeżeli retarder już sobie nie radzi, może nawet zrzucić z 12 do 9 poziomu.. Mimo że silnik i skrzynia, w moim przypadku przynajmniej, pochodzi już z konstrukcji serii R, to w samej eRce jest to już lepiej rozwiązane. Przebicie w górę z pełnym obciążeniem pojedynczo, tak samo przy zjazdach z wzniesień. Z początku używałem trybu manualnego, trochę brakowało lewarka, teraz jeżdżę tylko na automacie.. Można powiedzieć, że się przekonałem
Bo w R-kach jest ta sama skrzynia, ale z nowym softem jeżeli się nie mylę?W poprzedniej firmie były odpowiednio 124L 420 i R500 z Opticruisem, przy czym właśnie w R-ce skrzynia wydawała się "mądrzej" mieszać biegami. Niektórzy kierowcy chwalili sobie także obecność pedału sprzęgła. |
Autor: | Cukierr [ 22 kwie 2010, 20:15 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Otóż to panie Łukaszuuu Sprzęgło to jest już inna sprawa, ale tak jak mówisz, bardzo przydatne |
Autor: | fafciuk [ 04 maja 2010, 22:11 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
siemanko, paniowie jak ustawic zegarekna wyswietlaczu od webasta w 4?, i jaka ustawic webasto tak zeby np włączało mi sie o 4 rano jak bede jeszcze w domu a zeby kabina mi sie juz nagrzala ? czyli taki samostart wiem ze tamna odwrocie cos jest napisane ale jakos nie moge tego rozszyfrowac. dzieki za pomoc |
Autor: | safin [ 05 maja 2010, 12:10 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Nie dawno kupiłem Scanie 144 460 BDF z podwieszaną ośką, auto wcześniej śmigało pod zabudową do przewozu żywych zwierząt, gość od którego kupowałem owe auto nie był pewny na jakich kołach kupił ją z Niemiec... Chodzi oto że założone są opony 315/70/22,5... Chciałbym założyć do niej gumy o profilu 80, czy będzie to w czymś przeszkadzać? |
Autor: | jeszkin [ 05 maja 2010, 12:22 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Cytuj: czy będzie to w czymś przeszkadzać?
Samochód będzie jechał nieznacznie szybciej z racji większej średnicy opon. I będzie "gubił" kilometry. Na naklejce legalizacyjnej od tachografu, jest napisane na jakim rozmiarze kapci była robiona legalizacja. Jeśli nie chcesz, żeby się ktoś przyczepił, musisz zrobić ponowną legalizację po zmianie opon. |
Autor: | safin [ 05 maja 2010, 16:34 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Cytuj: Cytuj: czy będzie to w czymś przeszkadzać?
Samochód będzie jechał nieznacznie szybciej z racji większej średnicy opon. I będzie "gubił" kilometry. Na naklejce legalizacyjnej od tachografu, jest napisane na jakim rozmiarze kapci była robiona legalizacja. Jeśli nie chcesz, żeby się ktoś przyczepił, musisz zrobić ponowną legalizację po zmianie opon. Legalizacja czeka mnie czy tak czy tak, a na naklejce właśnie niema rozmiaru opon Słyszałem też że w 'renówkach' są montowane różne mosty i przez założenie innych opon można znacznie osłabić silnik... |
Autor: | Szaki [ 05 maja 2010, 17:03 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Autor: | korni8808 [ 12 maja 2010, 13:10 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Cytuj:
Słyszałem też że w 'renówkach' są montowane różne mosty i przez założenie innych opon można znacznie osłabić silnik...
Silnika Ci nie osłabi...ale zmieniając przełożenie (w tym wypadku inna opona) charakterystyka jazdy będzie inna tj przy max prędkościach będziesz miał mniejsze obroty |
Autor: | rafaello_bumbum [ 31 maja 2010, 20:02 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Witam Koledzy mam pytanie??? Gdybyście kupowali Scanie V8 to który z silników byście wybrali 144-460/530 lub 164-480. Jeżeli możecie swoje wpisy popżeć jakimiś argumentami dotyczącymi spalania, żywotności silników, max. mocy i przy jakiej predkosci...itp byłbym bardzo wdzięczny. Pozdro |
Autor: | dłużyca18 [ 10 cze 2010, 20:59 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Kolego ja mam 144G 530 tylko że do dłużycy pali ok.45-50 pewnie dlatego tak dużo bo jeszcze długo mi schodzi z załadunkiem drewna. |
Autor: | dłużyca18 [ 10 cze 2010, 21:01 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Koledzy może mi ktoś wytłumaczyć,podać jakaś instrukcje obsługi ogrzewania postojowego w scani 4?? Z góry wielkie dzieki:) |
Autor: | VeRay [ 13 cze 2010, 20:20 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Po co ci teraz ogrzewanie?? Wyciąg pilota i z tyłu masz obrazkowo wytłumaczone co i jak włączyc. |
Autor: | dłużyca18 [ 14 cze 2010, 20:19 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Cytuj: Po co ci teraz ogrzewanie??
o tak pytam na zaś żeby wiedziećWyciąg pilota i z tyłu masz obrazkowo wytłumaczone co i jak włączyc. ale nie mam tam żadnych obrazków na pilocie z tyłu:( jak masz kolego to mógłbyś wrzucić fotke?? |
Autor: | Caspar [ 27 cze 2010, 18:27 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Autor: | Semaca [ 09 lip 2010, 22:01 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Autor: | VeRay [ 11 lip 2010, 12:09 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Witam. Chodzi mi o podświetlaną zaślepkę nad przycisk do Scanii 124l obrazek z księżycem i światełkiem. |
Strona 17 z 28 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |