wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Man TGA
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=88
Strona 17 z 23

Autor:  Kierownik [ 01 mar 2012, 22:02 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Cytuj:
Mam pytanie do użytkowników Mana z silnikiem 430 KM.
Czy przy stałym ładunku 24 t - jazda tylko po kraju, norma 32 litry jest realna do utrzymania.
Nie.

Autor:  Bajzel [ 01 mar 2012, 22:12 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Cytuj:
Cytuj:
Mam pytanie do użytkowników Mana z silnikiem 430 KM.
Czy przy stałym ładunku 24 t - jazda tylko po kraju, norma 32 litry jest realna do utrzymania.
Nie.
Myślę, że trzeba liczyć koło 35. Ten silnik w MANach to chyba jeden z najbardziej paliwożernych.

Autor:  ArturMAN [ 01 mar 2012, 22:59 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Mam pytanie do użytkowników Mana z silnikiem 430 KM.
Czy przy stałym ładunku 24 t - jazda tylko po kraju, norma 32 litry jest realna do utrzymania.
Nie.
Myślę, że trzeba liczyć koło 35. Ten silnik w MANach to chyba jeden z najbardziej paliwożernych.
Jest możliwe :)Tylko trzeba umieć dostosowywać biegi do prędkości wiem bo sami mieliśmy takowego.

Autor:  efcioo [ 02 mar 2012, 1:47 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Nie wiem czy macie problemy z jazda czy powinniście iść "lepić chleb do piekarni...". Każdy Man od 362, 372, 422, 403, 414, 464, 410, 430, 460, 480, 510, nie spalił przy jeździe po Polsce przy 26t (pełno-pełno wanną) więcej jak 33L. Albo szkoła eco-drivingu, albo zmienić kierowce. (do 20 latach MAN z małymi przerwami na inne marki.) Pozdrawiam.

Autor:  sebotrucker [ 03 mar 2012, 2:56 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Bo kolego nie doliczyłeś oszczędności :mrgreen:
wg mnie też jest to paranoja co piszą że man to żarłok a scania oszczędna jak babcia na emeryturze :lol:

Autor:  Bajzel [ 03 mar 2012, 10:41 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Cały czas 24t i 32 litry po kraju? Jeśli wy uważacie, że to jest możliwe, to ja nie chciałbym za wami jeździć...

Autor:  ArturMAN [ 03 mar 2012, 18:06 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Cytuj:
Bo kolego nie doliczyłeś oszczędności :mrgreen:
wg mnie też jest to paranoja co piszą że man to żarłok a scania oszczędna jak babcia na emeryturze :lol:
Bo większość kierowców którzy to piszą to albo nie mieli dobrze szanowanego egzemplarzu albo nie umieją jeździć.

Autor:  efcioo [ 05 mar 2012, 21:35 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Wszystko jest możliwe, jesli uważasz inaczej istnieje coś takiego jak szkoła eco-drivingu. Każdy ma się za asa kierownicy. Odróżniamy też kierowców od łaczników między kierownicą i pedałami:)

Autor:  damek_swd [ 17 kwie 2012, 21:14 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

A jak wygląda awaryjnośc silników o mocy 390 KM i jak z ich spalaniem ?

Autor:  SIOJU [ 21 kwie 2012, 21:37 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Cytuj:
Cały czas 24t i 32 litry po kraju? Jeśli wy uważacie, że to jest możliwe, to ja nie chciałbym za wami jeździć...
Co prawda dopiero od 4 tygodni trenuje TGX ale silnik 440km. Komputer kasuje zawsze w poniedziałek, po takich 4 cyklach nie mam większego tygodniowego spalania większego niż 32,7l,w tym używam sprężarki do wydmuchu. Trasy raczej po płaskim 50% kilometrów 40 t DMC, reszta pusty ok. 12,5t

Autor:  damek_swd [ 22 kwie 2012, 20:38 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Odpowie mi ktoś :?:

Autor:  wojtas92 [ 27 kwie 2012, 13:42 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

A tak trudno poszukać? Jest na forum w garażu 5star 390...?!

Autor:  Evil [ 27 kwie 2012, 19:09 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Jeździłem MANem 430 w automacie na Hiszpanię przez Irun i norma wychodziła w granicach 29L więc wszystko jest możliwe.

Autor:  SIOJU [ 28 kwie 2012, 22:30 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

No i po TGX. teraz jet TGA ale też 440km. Przy okazji mam w nim lodówkę. Jest tam pokrętło regulacyjne, które albo nie działa albo jest jeszcze jakiś pstryczek żeby ją uruchomić. Znajdzie się jakaś dobra dusz, która podpowie jak to ustrojstwo uruchomić

Autor:  MAN [ 29 kwie 2012, 6:43 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Cytuj:
No i po TGX. teraz jet TGA ale też 440km. Przy okazji mam w nim lodówkę. Jest tam pokrętło regulacyjne, które albo nie działa albo jest jeszcze jakiś pstryczek żeby ją uruchomić. Znajdzie się jakaś dobra dusz, która podpowie jak to ustrojstwo uruchomić
Jeśli lodówka była fabrycznie zamontowana a nie później dokładana przez kogoś to na środkowej konsoli z dźwignią hamulca ręcznego i sterownikiem od ogrzewania powinien być klawisz do włączania lodówki, na klawiszu narysowana taka śnieżynka :wink: .
Pokrętłem na lodówce tylko ustawiasz temperaturę, sprawdź czy czasem nie miga dioda koło tego pokrętła jeśli tak to odczytaj kody migowe.
Poza tym sprawdź czy masz podłączony kabel do lodówki :mrgreen:

Autor:  MechanikSochaczew [ 29 kwie 2012, 12:17 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Cytuj:
Jeździłem MANem 430 w automacie na Hiszpanię przez Irun i norma wychodziła w granicach 29L więc wszystko jest możliwe.
Teraz to są normalne normy skończyły sie już auta które paliły 35-36L. 13 litrowe volvo+chłodnia max ładunek 30.5L :mrgreen:

Autor:  SIOJU [ 29 kwie 2012, 13:48 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Cytuj:
Cytuj:
No i po TGX. teraz jet TGA ale też 440km. Przy okazji mam w nim lodówkę. Jest tam pokrętło regulacyjne, które albo nie działa albo jest jeszcze jakiś pstryczek żeby ją uruchomić. Znajdzie się jakaś dobra dusz, która podpowie jak to ustrojstwo uruchomić
Jeśli lodówka była fabrycznie zamontowana a nie później dokładana przez kogoś to na środkowej konsoli z dźwignią hamulca ręcznego i sterownikiem od ogrzewania powinien być klawisz do włączania lodówki, na klawiszu narysowana taka śnieżynka :wink: .
Pokrętłem na lodówce tylko ustawiasz temperaturę, sprawdź czy czasem nie miga dioda koło tego pokrętła jeśli tak to odczytaj kody migowe.
Poza tym sprawdź czy masz podłączony kabel do lodówki :mrgreen:
Dzięki za podpowiedź. Maszyna jest od nowości w firmie. Na pewno jest oryginalna.

Autor:  Jacek [ 13 maja 2012, 23:30 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

http://moto.allegro.pl/man-tga-18-350-4 ... 95193.html

Man TGA LX X :P

Autor:  olwin [ 25 maja 2012, 19:48 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Czy silnik 480 KM (euro 3, 2005 rok) miał jakieś bolączki? Czego się spodziewać przy przebiegu 700 tkm?

Autor:  MAN [ 25 maja 2012, 19:54 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Cytuj:
Czy silnik 480 KM (euro 3, 2005 rok) miał jakieś bolączki? Czego się spodziewać przy przebiegu 700 tkm?
Jak trafisz na dobry egzemplarz to możesz mieć jedynie problemy z wtryskami w systemie paliwowym common rail przy tym przebiegu
Reszta osprzętu silnika poza układem paliwowym jest taka sam jak w 460-tce

Strona 17 z 23 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/