wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Volvo FH12 http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=200 |
Strona 18 z 20 |
Autor: | Mihu [ 07 sty 2013, 23:19 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH12 |
Cytuj: A propos tego okazu - nie wiem co to jest za dodatkowa kratka / wlot nad włącznikami po prawej stronie radia. I na dole jakiś czerwony grzybek... "Dekiel" uchwytu na kubki (na środku wystającej deski) oczywiście zgubiony, chyba stały temat w tej serii
Kratka to zabudowany głośnik CB radia, czerwony grzybek to główny wyłącznik prądu ("hebel"), a mój ma "dekiel", ale się nie zamyka - wyrobiony mechanizm zamykania Cytuj: Mihu, jak już mam fachowca pod ręką... Jest jakiś sposób odróżnienia norm Euro2 od Euro3 po zdjęciach samochodu/deski rozdzielczej? I czy w 2001 roku występowały silniki 460 w E3? Czy silnik 420 z 2001 roku E2 to jest D12A czy zdarzały się również D12C w E2 w tym roczniku?
Po zdjęciach nie ma opcji. W 2001 na rynki UE był produkowany już tylko E3. Od roku 1999 wszystkie jednostki były D12C - bez względu na próg mocy, więc jest pewność, że jeśli 420 jest z 2001 to jest D12C E3 (w 2000 roku zdarzały się jeszcze D12C E2, w 2001 już tylko E3, na UE, oczywiście)
|
Autor: | Mali141 [ 07 sty 2013, 23:22 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH12 |
Cytuj: Cytuj: A propos tego okazu - nie wiem co to jest za dodatkowa kratka / wlot nad włącznikami po prawej stronie radia. I na dole jakiś czerwony grzybek... "Dekiel" uchwytu na kubki (na środku wystającej deski) oczywiście zgubiony, chyba stały temat w tej serii
Kratka to zabudowany głośnik CB radia, czerwony grzybek to główny wyłącznik prądu ("hebel"), a mój ma "dekiel", ale się nie zamyka - wyrobiony mechanizm zamykania "Jest jakiś sposób odróżnienia norm Euro2 od Euro3 po zdjęciach samochodu/deski rozdzielczej? I czy w 2001 roku występowały silniki 460 w E3? Czy silnik 420 z 2001 roku E2 to jest D12A czy zdarzały się również D12C w E2 w tym roczniku?" Dzięki |
Autor: | Mihu [ 07 sty 2013, 23:23 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH12 |
Cytuj: Cytuj: Cytuj: A propos tego okazu - nie wiem co to jest za dodatkowa kratka / wlot nad włącznikami po prawej stronie radia. I na dole jakiś czerwony grzybek... "Dekiel" uchwytu na kubki (na środku wystającej deski) oczywiście zgubiony, chyba stały temat w tej serii
Kratka to zabudowany głośnik CB radia, czerwony grzybek to główny wyłącznik prądu ("hebel"), a mój ma "dekiel", ale się nie zamyka - wyrobiony mechanizm zamykania "Jest jakiś sposób odróżnienia norm Euro2 od Euro3 po zdjęciach samochodu/deski rozdzielczej? I czy w 2001 roku występowały silniki 460 w E3? Czy silnik 420 z 2001 roku E2 to jest D12A czy zdarzały się również D12C w E2 w tym roczniku?" Dzięki |
Autor: | Mali141 [ 07 sty 2013, 23:28 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH12 |
Cytuj: Po zdjęciach nie ma opcji. W 2001 na rynki UE był produkowany już tylko E3. Od roku 1999 wszystkie jednostki były D12C - bez względu na próg mocy, więc jest pewność, że jeśli 420 jest z 2001 to jest D12C E3 (w 2000 roku zdarzały się jeszcze D12C E2, w 2001 już tylko E3, na UE, oczywiście)
Ciekawe... Akurat szukam takiego ładnego okazu i przedziwne rzeczy ludzie opowiadają Czyli generalnie każdy okaz z 2001 roku powinien mieć silnik D12C i E3? I zarazem D12C we wcześniejszych rocznikach niekoniecznie oznacza E3? Z tego co wiem w bodajże lipcu 2001 roku weszła obowiązkowa norma E3, więc co z wczesniejszymi miesiącami?Edit: Dobra, wiem w czym rzecz, Polska nie była wtedy w UE i krajowe okazy psują te reguły A co z silnikami 460, np. tym? http://otomoto.pl/volvo-fh12-460-T3456185.html Z mojego wnioskowania powinien to być E3 (Austria) - czy tak jest? |
Autor: | Borek [ 07 sty 2013, 23:31 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH12 |
E3 to krótka rama i nowe nadkola, E2 długa rama oraz stare i nowe nadkola. Chyba wszystko w tym temacie Od połowy 1998r Volvo wprowadziło silnik D12C spełniający E2. Dodam, że tarcze były dostępne od 2000r czyli samochody na długiej ramie i z nowymi nadkolami. |
Autor: | Mali141 [ 07 sty 2013, 23:34 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH12 |
Cytuj: E3 to krótka rama i nowe nadkola, E2 długa rama oraz stare i nowe nadkola. Chyba wszystko w tym temacie
Borek jak widzisz wyżej niekoniecznie, z tego co pisze Mihu w 2000 roku była mieszanka totalna i nawet silniki D12C produkowano czasem w normie E2
Od połowy 1998r Volvo wprowadziło silnik D12C spełniający E2. Dodam, że tarcze były dostępne od 2000r czyli samochody na długiej ramie i z nowymi nadkolami. |
Autor: | Borek [ 07 sty 2013, 23:37 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH12 |
Volva na krótkiej ramie były dostępne też jakoś od połowy 2000 roku i te były na bank E3. To co wyżej pokazałeś to na bank E3. |
Autor: | Mali141 [ 07 sty 2013, 23:40 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH12 |
Dzięki wielkie koledzy, załapałem w czym rzecz |
Autor: | Borek [ 07 sty 2013, 23:43 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH12 |
Cytuj: Dzięki wielkie koledzy, załapałem w czym rzecz
Ale warto sprawdzić normę przed zakupem. Można trafić przeszczep serca.
|
Autor: | Mali141 [ 07 sty 2013, 23:46 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH12 |
Cytuj: Cytuj: Dzięki wielkie koledzy, załapałem w czym rzecz
Ale warto sprawdzić normę przed zakupem. Można trafić przeszczep serca. |
Autor: | SlawekDxI [ 08 sty 2013, 10:59 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH12 |
A co z osłonką katalizatora* ? E3 ma napis volvo a E2 ma takie wycinanki ? *W razie "w" chodzi mi o tłumik po prawej stronie. |
Autor: | Borek [ 08 sty 2013, 15:40 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH12 |
Cytuj: A co z osłonką katalizatora* ? E3 ma napis volvo a E2 ma takie wycinanki ?
Z tego co pamiętam to zależało to od typu tłumika a raczej serii produkcyjnej a nie od normy Euro. Starsze Dinexy były z przetłoczeniem, nowsze z kratką, ale jedne i drugie siedziały na pewno w E2.
*W razie "w" chodzi mi o tłumik po prawej stronie. |
Autor: | ogierek093 [ 08 sty 2013, 18:39 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH12 |
Pokażcie dla potomnych i nieświadomych fotki krótkiej i długiej ramy, bo jeszcze się nie spotkałem z takim podziałem |
Autor: | ogierek093 [ 08 sty 2013, 20:23 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH12 |
Dzięki, właśnie o coś takiego mi chodziło Nadkola to jeszcze odróżniam, ale właśnie na ramę nigdy nie zwracałem uwagi, także jeszcze raz dzięki za wyjaśnienie |
Autor: | Mali141 [ 10 sty 2013, 23:25 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH12 |
Cytuj: Pierwsze słyszę o tym, żeby FH z tego rocznika miało "ESP" lub coś podobnego... Może to rozdzielacz siły hamowania?
Mihu pamiętasz tę rozmowę ? Czytaj opis tego SilverCab'a
|
Autor: | Mihu [ 17 sty 2013, 20:25 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH12 |
Cytuj: Mihu pisze:
Pamiętam Pierwsze słyszę o tym, żeby FH z tego rocznika miało "ESP" lub coś podobnego... Może to rozdzielacz siły hamowania? Mihu pamiętasz tę rozmowę ? Czytaj opis tego SilverCab'a Cytuj: Mihu pisze:
Bardzo możliwe, że wraz z wprowadzeniem hamulców tarczowych układ hamulcowy dodatkowo wzbogacono o system stabilizacji, ja jednak z takowym się nie spotkałem |
Autor: | Mali141 [ 17 sty 2013, 22:45 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH12 |
Tak przy okazji zerknij na długość ramy tego Volvo http://otomoto.pl/volvo-fh-12-460-euro3 ... 84658.html O co w tym biega? |
Autor: | Kermiter [ 18 sty 2013, 22:28 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH12 |
Cytuj: Cytuj: Odnośnie dodaktowych kierunkowskazów, były one montowanie fabrycznie pod koniec produkcji FH12 w tzw starej budzie, Fluckinger miał kilka sztuk z tego okresu
Na pewno nie fabrycznie - co najwyżej jako jakiś dodatek z listy opcji lub katalogu wyposażenia dodatkowego, a akurat Fluckinger nie żałował nigdy kasy na dodatkowe wyposażenie
|
Autor: | Borek [ 20 sty 2013, 21:46 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH12 |
Cytuj: Tak przy okazji zerknij na długość ramy tego Volvo http://otomoto.pl/volvo-fh-12-460-euro3 ... 84658.html O co w tym biega?
Wbite ma niby 2001 ale wszystko wskazuje na 2000r. Możliwe, że pierwsza rejestracja w 2001 i dlatego ma tak ustawioną datę produkcji. Trzeba sprawdzić tabliczkę znamionową.
|
Strona 18 z 20 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |