marcinie...mając uprawnienia do obsługi zurawii poznajesz m.in. wiadomości z zakresu sił fizyki działających na żurawie(wszystkie)...pózniej dostajesz robotę na żurawiu X i zaznajamiasz się z jego DTR!! ...i tam masz napisane szczegóły dotyczące danego typu!!
PRZYKŁAD:
popularna "pszczoła"(star660) żuraw żsh-6-
-kąt pracy bez podpór-180st.
-kąt pracy z podporami-270st.
a ze szkolenia masz wiedzieć,że w przypadku podnoszenia np. 6 ton z tyłu zurawia i obrocie w lewo(np. na cięzarówkę)mozesz się spodziewać,że możesz się wywrócić(masz większe prawdobodobieństwo niż z tyłu)...
po prostu konstrukcja jednych żurawii pozwala na pracę w róznych zakresach...w samochodowych ograniczeniem jest też podwozie samochodowe...w samojezdnych to nie występuje,bo podwozie jest budowane specjalnie do danego zurawia,a np. star660 czy też jelcz nie był budowany z myślą tylko o dżwigu...dlatego samochodowe mają takie ograniczenia...
Cytuj:
Podrąże temat dalej
to czemu zabrania się w starszych typach, ze zmniejszonym obciążeniem z boku skoro piszesz ,
nikt tego nie zabrania!!
po prostu obciążanie i praca ,gdy wysięgnik znajduję się z tyłu jest KORZYSTNIEJSZE ,bo krawędż wywrotu przechodzi przez tylne podpory...
natomiast zabranianie pracy nad kabiną wynika z tego,że konstrukcja wysięgnika jest taka,ze towarem uderzyłbyś w kabinę...tylko w tak skonstruowanych żurawiach samochodowych są takie zakazy....