wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Schmitz
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=24223
Strona 19 z 63

Autor:  Teeken [ 31 lip 2011, 15:53 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum AE385 & Schmitz

Jak tak przeglądam zdjęcia tej magnumki to kojarzę ten zestaw jeszcze pod naczepą Waltera,pare razy go widziałem i mam gdzieś fotki albo nagranego

Autor:  tomekkomar [ 31 lip 2011, 17:02 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum AE385 & Schmitz

Pokaż kotku, co masz w środku: http://picturepush.com/public/6207964 :mrgreen:

Fajna jest :wink:

Autor:  Łukasz_W [ 31 lip 2011, 19:04 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum AE385 & Schmitz

Witam!
Cytuj:
Już Cie któryś raz proszę o zdjęcia środka a Ty dalej nic
Proszę bardzo:

Oryginalny dywanik na całą podłogę :D
Obrazek

W Holandii przeszła mały tuning audio. Dodatkowe 4 głośniki:
Obrazek

Obrazek
Obrazek

I jeszcze trochę drewna:
Obrazek

Dzisiaj świeciło słońce, więc mam zdjęcia jak wygląda po umyciu:
Obrazek
Obrazek

Doszło też coś błyszczącego:
Obrazek
Cytuj:
Pokaż kotku, co masz w środku
W środku to mam:
Obrazek

Ogólnie jest to samochód dla lenia poprzez automatyczną skrzynię DSG
-Silnik: 1.9 TDi
-Skórzana tapicerka
-11 głośników
-10 poduszek powietrznych
-Przyciemniane tylne szyby
-Alarm
Cytuj:
pare razy go widziałem i mam gdzieś fotki albo nagranego
Możbe miałbyś ochotę poszukać tych zdjęć i wstawić je w tym temacie?

Będąc w Warszawie komary chciały nas zagryźć. Słyszałem coś o odstraszaczu komarów wtykanym do zapalniczki a później wkłady można kupic podobno w sklepie. Mamy przyklejane na rzepy siatki w oknach ale i tak wlazą :(

Mam jeszcze tanio do odstąpienia profil taki sam jaki mam w Renii na tyle. Wym:
2,30 dł gr 2mm. Mogę przygotować gotowy zderzak. Zainteresowanych proszę na pw :D

Zapraszam

Autor:  KubaBiałystok [ 31 lip 2011, 20:31 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum AE385 & Schmitz

Zdjęcia tak czystego wnętrza to z kiedy są? Od momentu jak odwiedzam Cię regularnie i przesiaduje, psując w kabinie, bywa gorzej, pamiętaj, że od października akcja renowacja :D

Autor:  tomekkomar [ 31 lip 2011, 21:18 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum AE385 & Schmitz

Jetta miodzio :shock: Jak na VW to naprawdę bardzo rzadki i niespotykany egzemplarz i jeszcze to DSG- nie ma nic piękniejszego. :wink:
Powodzonka i bezawaryjnych, zarówno w tym jak i w "dużym" :wink:

Autor:  Łukasz_W [ 01 sie 2011, 10:28 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum AE385 & Schmitz

Cytuj:
Zdjęcia tak czystego wnętrza to z kiedy są?
Z niedzieli. Umyłem na zewnątrz to posprzątałem też w środku.
Cytuj:
Od momentu jak odwiedzam Cię regularnie i przesiaduje, psując w kabinie, bywa gorzej,
Bywa gorzej bo przychodzisz jak samochód jest świeżo po trasie a jak posprzątam to psujesz i tyle :mrgreen:
Cytuj:
Jetta miodzio :shock: Jak na VW to naprawdę bardzo rzadki i niespotykany egzemplarz i jeszcze to DSG- nie ma nic piękniejszego. :wink:


Dzięki. Mogę dodać, że jest to wersja amerykańska i skrzynia DSG jest 6 biegowa więc jest czym jechać. Dalsze informacje mogę udzielić na pw.

Autor:  KubaBiałystok [ 01 sie 2011, 11:08 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum AE385 & Schmitz

Tomek, Jetta jest kradziona.

Autor:  Łukasz_W [ 01 sie 2011, 20:40 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum AE385 & Schmitz

Witam!

Tata zawsze trzymał klucze od domu na tej "podkładce" między zegarami a kierownicą i ostatnio gdzieś wpadły i dzisiaj zacząłem tropić i niestety nie znalazłem. Przy okazji chciałem podłączyć trąbki z dachu z tymi co są na dole i jest problem. Jak to zrobić? Te na dachu są pneumatyczne i dochodzi do nich bardzo cieńki kabel z kostką, a trąbki nadal działają mimo jej odłączenia i nie dochodzi do niej prąd lub nie wiem co trzeba włączyć w kabinie, żeby probówka się zaświeciła. Trąbiłem, włączałem oświetlenie w kabinie i nic. Wychodzi na to, że są to trąbki wyłącznie pneumatyczne.

Obrazek

Obrazek

Trąbki są produkcji MATEXON Made in France

Przy okazji naprawiłem prawą trąbkę. Okazało się, że przyczyną jej milczenia było błoto zgromadzone w środku. W Dafie miałem zaślepki z przodu. Teraz trąbią jak w pociągu :mrgreen:

Może ktoś ma jakiś pomysł jak to połączyć ze sobą, żeby trąbiło wszystko lub żeby podączyć tylko te z dachu pod włącznik, który jest przy kierownicy, bo te na dole ledwo dyszą :/

Zapraszam

Autor:  tomekkomar [ 01 sie 2011, 20:50 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum AE385 & Schmitz

Chaotycznie o tych trąbkach napisałeś :D
Rozumiem to tak, że te na dole działają, a na górze nie. Więc spróbuj prąd, który dochodzi do dolnych połączyć do elektrozaworu z tych górnych, doprowadzić tlen i napisać nam, czy działa. :D
Masz w ogóle ten elektrozawór??

PS. Teraz montuje się gwizdki :D

Autor:  Darecki95 [ 01 sie 2011, 20:55 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum AE385 & Schmitz

Cytuj:
Chaotycznie o tych trąbkach napisałeś :D
Rozumiem to tak, że te na dole działają, a na górze nie. Więc spróbuj prąd, który dochodzi do dolnych połączyć do elektrozaworu z tych górnych, doprowadzić tlen i napisać nam, czy działa. :D
Masz w ogóle ten elektrozawór??

PS. Teraz montuje się gwizdki :D
Z tego co wiem to on ma osobny klawisz/guzik czy coś od trąbek i osobny od oryginalnego klaksonu i chce to razem złączyć żebym to i to działało razem

Autor:  tomekkomar [ 01 sie 2011, 21:01 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum AE385 & Schmitz

Żeby razem działało to nie ma sensu, będzie: jeden pierdzi, drugi śmierdzi.
Jeżeli już, to może zrobić tak, żeby jednym przełącznikiem przy kierownicy trąbić, a drugim, np. na konsoli zmieniać zakres: trąby/ oryginalny klakson.
A z takim podłączeniem powinien sobie poradzić. Jeżeli nie mogę podrzuć schemat.

Łukaszu, od czego jest ta wajcha nad przełącznikiem lusterek??

Autor:  KubaBiałystok [ 01 sie 2011, 23:02 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum AE385 & Schmitz

Górne trąbki są na sznurek, pociągasz i trąbią, a dolne są na przycisk, dokładniej to włącznik od kierunkowskazów wciska się tak do kierownicy i trąbią.

Autor:  Łukasz_W [ 02 sie 2011, 7:48 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum AE385 & Schmitz

Witam!

Trąbki na górze są podłączone tylko pod zawór, który jet ukryty w szafce nad głową kierowcy. Z szafki wychodzi linka, która jest przykręcona do szafki a drugi jej koniec jest podłączony pod ten zawór. Pociągam za linkę, wajcha się opuszcza, daje powietrze i trąbi. Bezpośrednio pod ten zawór nie mam podpiętego elektrycznego kabla.
Chodzi mi nawet o przeniesienie tego włącznika gdzieś w okolicy kierownicy, bo jak trzeba zatrąbić to nie ma jak szukać tej linki. Najlepiej by było podpiąć się pod oryginalny włącznik tak jak Kuba napisał:
Cytuj:
włącznik od kierunkowskazów wciska się tak do kierownicy i trąbią.
Cytuj:
Górne trąbki są na sznurek, pociągasz i trąbią,
Wie, bo wytrąbił mi całe powietrze :mrgreen:
Cytuj:
Jeżeli już, to może zrobić tak, żeby jednym przełącznikiem przy kierownicy trąbić, a drugim, np. na konsoli zmieniać zakres: trąby/ oryginalny klakson.


To było by najlepsze rozwiązanie, ale nie mam pojęcia jak to zrobić. Na konsoli mam tylko wyłącznik dolnych trąbek, więc może warto coś z tym zrobić. Odłączam dolne a włączają sie na dachu?
Cytuj:
Łukaszu, od czego jest ta wajcha nad przełącznikiem lusterek??
To jest hamulec naczepowy. Przydaję się w szczególności zimą jak chce Cię np: naczepa wyprzedzić.
Ciągniesz tą wajchę do dołu i zaczyna hamować tylko naczepa

Poproszę o schemat.
Teraz jadę się załadować to zrobię zdjęcie zaworów jak i gdzie jest to rozmieszczone.

Autor:  VeRay [ 02 sie 2011, 11:32 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum AE385 & Schmitz

Cytuj:
-Silnik: 1.9 TDi
Cytuj:
więc jest czym jechać.

:roll:
:lol: :lol: :lol: :lol:

Autor:  tomekkomar [ 02 sie 2011, 12:50 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum AE385 & Schmitz

Spróbuj z tym schematem to zrobić:
Obrazek

W Twoim przypadku, jeżeli będziesz chciał pipać, np. trąbami, to będziesz musiał nacisnąć i przełącznik pod kierownicą i dodatkowo sznureczek, bo taki masz elektrozawór. Jeżeli chcesz tylko przełącznikiem, co jest pewne, to musisz kupić całkowicie zelektryfikowany, bez żadnych sznureczków, na elektryczny siłowniczek, czy jakoś tak. Nie wiem jak się to dokładnie nazywa.
Jak by mógł ktoś jeszcze zerknąć, czy nie zrobiłem zwarcia na tym układzie?? :D
Czekamy na efekty :wink:

Autor:  AdekS [ 02 sie 2011, 14:34 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum AE385 & Schmitz

Bardzo możliwe że zawór który masz w schowku jest wyłącznie sterowany mechanicznie (mam taki sam w Scanii) a te kabelki które do niego dochodzą mogą być do podłączenia jakiejś lampki która ma sygnalizować czy zawór jest otwarty czy zamknięty. To by tłumaczyło dlaczego po podaniu prądu zawór nie reaguje. :wink: Musiałbyś wtedy zakupić elektrozawór który jest sterowany prądem i wtedy wszystko połączyć. :)

Autor:  Łukasz_W [ 05 sie 2011, 16:10 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum AE385 & Schmitz

Witam!

Miałem dodać zdjęcia zaworów we wtorek ale załadowali nas i trzeba było jechać.

Obrazek
To jest pod tapicerką i nie wiem od czego jest ten kabelek elektryczny.

Obrazek

O godzinie 00:20 w Jeleniej Górze mieliśmy odwiedziny fanów ciężarówek po kilku piwach

Obudziła mnie rozmowa
Cytuj:
"Panie kierowco, gdzie są klamki?"
Cytuj:
Nie to tylko schowek
Cytuj:
Z drugiej strony też nie ma
Cytuj:
Tu jest tylko zamek
Cytuj:
Panie kierowco, ja wiem gdzie jest klamka, ale nie powiem
Cytuj:
Jest pod błotnikiem
Potem nastąpiła sesja zdjęciowa z Tyrem bez klamek.
Jak odchodzili, słyszałem
Cytuj:
Wstawię te zdjęcia na Facebooka
Rano znalazłem taki prezent:
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Cytuj:
musisz kupić całkowicie zelektryfikowany, bez żadnych sznureczków, na elektryczny siłowniczek, czy jakoś tak.
Obawiam się, że tak będzie.

Dzięki tomekkomar i AdekS za pomoc!
Cytuj:
:roll:
:lol: :lol: :lol: :lol:


To jaka według Ciebie jest odpowiednia pojemność? Uważasz, że liczą się tylko silniki powyżej 5 litrów? Dojadę też i tą Jetta z silnikiem 1.9. Myślisz, że jest słaby? Dojadę chwilę później a Ty szpanując potężnym silnikiem możesz nie doczekać końca podróży. 105 KM w zupełności wystarczy, żeby dojechać w miarę spokojnie, a w razie potrzeby nie ma problemu z poderwaniem jej do dynamicznej jazdy. Nasze drogi nie są torem wyścigowym i nie ma co pokazywać jaki z Ciebie super kierowca świeżo po zrobieniu prawka, o ile je masz.

Zboczyłem trochę z tematu ale myślę, że można było dać krótkie wyjaśnienie w tej kwestii.

Trasa na przyszły tydzień:
-Siedlce-Piaseczno-Otrębusy-2X Częstochowa-Czeladź-Tychy-Rybnik-Radlin-Kędzierzyn
Zapraszam!

Autor:  MAN [ 05 sie 2011, 16:17 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum AE385 & Schmitz

To jest pod tapicerką i nie wiem od czego jest ten kabelek elektryczny.

To jest połączenie anteny FM od radia na dachu a nie od trąbek :wink:

Autor:  Łukasz_W [ 05 sie 2011, 16:24 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum AE385 & Schmitz

Cytuj:
To jest połączenie anteny FM od radia na dachu a nie od trąbek
Radio gra dobrze po odłączeniu tego kabelka. Nic nie trzeszczy i nie szumi. Chyba, że radio jest podpięte pod inną antenę, bo na dachu są 3. Na bokach i na środku w kształcie jakby skrzydła.

Autor:  MAN [ 05 sie 2011, 16:38 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum AE385 & Schmitz

Ten kabelek to zasilanie wzmacniacza w podstawie anteny, przy dobrym sygnale radio gra bez tego wzmacniacza/kabelka, na tym kabelku powinno się pojawić +12V gdy włączysz radio pod warunkiem ze masz oryginalne radio w innym przypadku może być nie podłączony przewód do radia
Takie cudo mam w swoim tga i mam podłączony przewód do radia pod sterowanie antena elektryczną/wzmacniaczem

Strona 19 z 63 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/