wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Czas pracy kierowców
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3022
Strona 19 z 162

Autor:  krecik [ 10 gru 2007, 16:52 ]
Tytuł: 

mysle ze najlepiej było by gdyby wszyscy tu piszący najpierw przeczytali Rozporządzenie...

tam jest wyjasnione w miarę dokładnie co i jak...

Autor:  wilk [ 11 gru 2007, 22:58 ]
Tytuł: 

Cytuj:

do kolegi pazdz nie zapomnajmy ze w ciagu doby(24h) mozemy jechac 9 badz 10 godzin wiec jak jedziesz 2x po 4,5 h robisz pauze miedzy nimi dla latwiejszego liczenia 1h to masz 10 godzin z doby a nowa szychte mozesz ruszyc dopiero po 14 godzinach, jak bedziesz mial na 1 tarczce 9h jazdy pauze 11 h i ruszysz dalej to ci dopierdziela
Mylisz się kolego. Przepisy mówią wyrażnie, że pauza dobowa wynosi 11 h a skrócona 9h. A więc przykładowo jade 4.5 h pauza 45min kolejne 4.5. Potem pauza 11h bądź 9 i rura. Nie trzeba czekać aby na zegarku "zapiąć " pełną dobę zegarową. Zawsze tak robię, byłem kontrolowany i wszystko ok. A więc podkreślam jeszcze raz ( jak pan Krzysztof Kononowicz) przepisy mówią wyrażnie pauza dobowa 11h a skrócona 9 a nie 14 czy ile tam wychodzi w danej sytuacji aby "zamknąć" dobę

Autor:  krecik [ 11 gru 2007, 23:05 ]
Tytuł: 

moze by moderator usiadł i przeczyścił temat z błedów oczywistych...

to by ułatwiło 'świeżym' czytaczom, nie czytać rzeczy złych :)

Autor:  rkolo [ 11 gru 2007, 23:27 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Mylisz się kolego. Przepisy mówią wyrażnie, że pauza dobowa wynosi 11 h a skrócona 9h. A więc przykładowo jade 4.5 h pauza 45min kolejne 4.5. Potem pauza 11h bądź 9 i rura. Nie trzeba czekać aby na zegarku "zapiąć " pełną dobę zegarową. Zawsze tak robię, byłem kontrolowany i wszystko ok. A więc podkreślam jeszcze raz ( jak pan Krzysztof Kononowicz) przepisy mówią wyrażnie pauza dobowa 11h a skrócona 9 a nie 14 czy ile tam wychodzi w danej sytuacji aby "zamknąć" dobę
Zgadzam sie z Tobą w 100% kolego wilk również zawsze tak robię i niejednokrotnie byłem kontrolowany przez Niemiecką
POLICJĘ i BAG i zawsze było OK
-a nasze ITD to przy nich "pikusie"
bardzo często mylona jest doba pracy z dobą zegarową

Autor:  smierzwinski [ 12 gru 2007, 13:41 ]
Tytuł: 

Mamy do dyspozycji okres rozliczeniowy 24 godz(możecie nazywać to dobą), w którym mamy czas jazdy dziennej(max 10godz. 2xw tyg,)
mamy czas jazdy ciągłej 2x4,5 godz (+1 godz),
mamy obowiązkowe przerwy (45 min po 4,5godz jazdyciągłej),
mamy tzw inną pracę.

ten okres nie musi trwać 24 godz., bowiem gdy włożysz tarczę o godz 7 rano i jedziesz 3 godz, po czym następuje odpoczynek dzienny, 9 godz.

to o godz 19 rozpoczynasz nowy okres (który trwa max.24 godziny),

Autor:  greys [ 16 gru 2007, 11:28 ]
Tytuł: 

mamy czas jazdy ciągłej 2x4,5 godz +1 godz
mamy obowiązkowe przerwy 45 min po 4,5godz jazdy ciągłej,

może to smieszne
ale jak mamy prace jade 1h pozniej mam rozladunek na sklepie np.30 min i dalej jazda do nastepnego sklepu lub hurtowni np30 min. pozniej rozladunek 15 minut . Jak czas jazdy należ liczyc????

Autor:  Mr.X [ 16 gru 2007, 12:56 ]
Tytuł: 

to po 4,5h pracy typu rozladunek->jazda->rozladunek->jazda to przerwy miedzy 4,5h rozkladasz sobie w czasie rozladunkow. np. 15 i gdzie indziej 30 minut. Czas jazdy to takze czas pracy i rozladunki liczą się rowniez do czasu pracy. Nie jest powiedziane, że ten okres 9h jest przeznaczony tylko na jazde. Ty masz go tylko nie przekroczyc i zawrzec w nim 45 minut pauzy (która może być podzielona na 15 i 30 minut)

Autor:  kisiu [ 25 gru 2007, 22:34 ]
Tytuł: 

witam panowie jestem tu nowy i dopiero poznaje tajniki czasu pracy kierowcy i ztego co mi gdzieś tam świta tu jest chyba błąd cytuje (
3. Przerwa:
- minimum 45 minut po 4 godz. 30 min. lub
- przerwa dzielona w częsciach po minimum 15 min. w trakcie 4 godz. 30 min.
np: 15+15+15 lub 15+30 lub inna kombinacja. lecz część przerwy musi
wynosić zawsze conajmniej 15 minut. )
w tym podziale przerwy 15+15+15 - wydaje mi sie że przepis mówi że jeden z tych okresów musi trwać 30 minut - a więc dopuszczalny jest podział 30+15 lub 15+30
prosze o ewentualne wyprowadzenie mnie z błędu
pozdrawiam

Autor:  Piotrekk [ 25 gru 2007, 22:44 ]
Tytuł: 

Tzn. tak Kisiu Ci odpowiem....nie może być przerwy 15+15+15 musi być druga przerwa 30 minut bo jak byś chciał 30+15 to tak nie można, można 30+30 zawsze druga musi być 30....moze być 20+30 albo 25+30......zawsze druga musi być 30 minut :D a jako ciekawostkę ci powiem......Francuzi lubią trzygodzinne systemy pracy najbardziej :lol:

Autor:  kisiu [ 25 gru 2007, 23:13 ]
Tytuł: 

no wiedziałem że gdzieś dzwinią tylko nie wiedziałem w którym kosciele ( jak to pisałem to też mi cos właśnie chodziło że ta druga ma mieć 30 minut ( wiesz mam jeszcze jedno pytanko nie związane z tematem i jeszcze nie wiem gdzie mam o to zapytać chodzi mi o maksymalną mase pojazdu jaka sie może poruszać po Polsce bez jakiegoś specjalnego pozwolenia - spotkałem sie z takim pojazdem marki volvo fh 12 tandem sam zestaw waży 22 tony auto może zabrać na siebie 14,3 tony + przyczepa 16,4t co daje łączną mase ponat 52 tony - czy ten pojazd może sie poruszać z takim ładunkiem po Polsce ???)
dzięki za odpowiedz i przepraszam że nie na temat

Autor:  Piotrekk [ 25 gru 2007, 23:19 ]
Tytuł: 

DOPUSZCZALNA MASA CAŁKOWITA w Polsce to 41t i 8ton na oś czyli nie chociaż tandemy są chyba inaczej liczone ale nie wiem jak.....najlepiej popytaj się na radyjku ITD....oni ci powiedzą albo idź do siedzimy najbliższej ITD i tam się wypytaj...oni ci powiedzą dokładnie :wink:

Autor:  Bono29 [ 25 gru 2007, 23:25 ]
Tytuł: 

Ja mam takie pytanie mianowicie gdy jest auto z analogowym tacho i podwójna obsada to jak w takiej sytuacji wygląda obsługa tarczek? Czy każdy kierowca ma swoją, czy obydwoje mają wspólną? Jeśli oboje mają osobną to przy każdej zmianie zmienia się tarczki? Czy obie są jakoś włożone, jeśli tak to jak? Są to pytania nurtujące mnie od dłuższgo czasu, ale nie będą miały dla mnie narazie rzadnego zastosowania praktycznego...

Autor:  ZIELU krk [ 25 gru 2007, 23:28 ]
Tytuł: 

Każdy kierowca ma swoją i obie tarczki są włożone, podczas zmiany na stanowisku kierowniczym zmienia się miejscami tarczki. Kierujący ma tarczkę na pierwszej pozycji :wink:

Autor:  driver18 [ 25 gru 2007, 23:31 ]
Tytuł: 

Każdy kierowca ma swoją tarczkę, gdy jeden jedzie drugiemu rysuje dyspozycyjność, trzeba pamiętać o tym że doba takich kierowców wynosi 30 godz, na forum było już kilka razy opisywana taka sytuacja jazdy w podwójnej obsadzie.

Autor:  kisiu [ 25 gru 2007, 23:34 ]
Tytuł: 

powiem tak każdy musi mieć swoją tarczke i to nie podleda dyskusi

co do mojego pytania pytałem już osoby która prowadzi kursy nauki jazdy dla kat 'c' i też nie był mi wstanie powiedzieć ile moge na to auto naładować ( takie auto ma moj kuzyn - i sam nie wie ile może na niego wsadzić - zestaw jest 38 paletowy - ktoś mi kiedyś tłumaczył że liczy sie to jakoś tak na os pojedynczą 11ton a na blizniaczą 8 ton - a osie blizniacze to ponoć takie między którymi odległowść jest mniejsza niż 1,5 metra co w tym przypadku by mówiłe ze max masa 27 t + 22 t ) ale coś mi to nie pasuje

Autor:  krecik [ 25 gru 2007, 23:35 ]
Tytuł: 

po pierwsze - to obaj - kisiu i piotrekk - wskazanym było by zapoznać się z przepisami o czasie pracy - zarówno AETR jak i UE - bo kisiu 15+15+15 jest jako 'minimum' legalne w AETR, natomiast 15+30 jest legalne jako minimum w rozporządzeniu UE 561/06. Piotrekk - pamiętaj że DA SIĘ jechać po UE na przepisach AETR, wiec, mozna sie spotkac z sytuacją ze kierowca robiący 15+15+15 bedzie 'legalny' i mandatu nie dostanie.

maksymalne DMC zestawu - to chyba ciut inaczej niż pisze piotrekk - max w polsce to 40 ton, z jednym wyjątkiem trzy osiowy ciągnik + trzy osiowa naczepa do przewozu kombinowanego /po polsku kontenery z portu wozi/, wtedy max dmc 44 tony. Dodatkowo - maksymalne obciązenie osi dopuszczalne w polsce to 10.5 tony. Co nie zmienia faktu ze na większosci dróg 'standardowe dopuszczalne' to 8 ton chyba że jest napisane inaczej.

Natomiast - wszystko co ma > 44 tony lub obciązenie osi > 10.5 tony jest gabarytem /lub jeśli przekracza wymiary zewnętrzne/


Co do podwójnej obsady - zależy od tachografu, chyba są takie gdzie na jednej tarczy rysuje obu kierowcom, natomiast chyba najczęsciej spotykane są analogi z dwiema tarczami.

Autor:  kisiu [ 25 gru 2007, 23:43 ]
Tytuł: 

to znaczy ze na to volvo można wsadzić max 22 tony ładunku ??

Autor:  PrusaX [ 26 gru 2007, 11:43 ]
Tytuł: 

volvo wazy ci 18 ton?

Autor:  kisiu [ 26 gru 2007, 12:44 ]
Tytuł: 

nie kolego to waży razem z przyczepą 22 tony! było ważone ( dodam że to jest na bdefie )

Autor:  użytkownik usunięty [ 26 gru 2007, 12:49 ]
Tytuł: 

Z jakąż to przyczepą (naczepą) waży 22 tony :?: :roll:
Mój zestaw (ciągnik zbiorniki pełne na 100%, naczepa burtówka) waży 14800 kg. Mijałem ostatnio ciągnik siodłowy Volvo pod gabaryt i wg kierowcy (3 osie, 2 mosty ze zwolnicami, naczepa podczołgówka) waga zestawu wynosiła 20 ton.

Strona 19 z 162 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/