wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Przewóz kruszywa
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=8028
Strona 19 z 39

Autor:  klimas2 [ 12 kwie 2012, 13:52 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

http://www.gitd.gov.pl/content/wysypal- ... c-kontroli

Autor:  Kulig [ 31 sie 2012, 18:01 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Obrazek Obrazek

Kolejka za rozładunkiem pszenicy w porcie Gdynia.

Autor:  Bielik_NS [ 31 sie 2012, 18:38 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Cytuj:
Obrazek Obrazek

Kolejka za rozładunkiem pszenicy w porcie Gdynia.
Grubo !!! :/ to ile tam sie stoji od wjazdu na parking do wysypu ??

Autor:  Kulig [ 31 sie 2012, 19:08 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Cytuj:
Grubo !!! :/ to ile tam sie stoji od wjazdu na parking do wysypu ??
My tam staliśmy 35h. Na parkingu było około 250 autek.

Autor:  transbol [ 31 sie 2012, 19:29 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Cytuj:
Cytuj:
Grubo !!! :/ to ile tam sie stoji od wjazdu na parking do wysypu ??
My tam staliśmy 35h. Na parkingu było około 250 autek.
Myślałem że kolejki z rzepakiem w Bodaczowie albo na kopalni za węglem są duże. Choć 3 lata temu tata na kopalni stał i po 2 tygodnie.

Autor:  Ciastek [ 31 sie 2012, 20:03 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

A gdzie dokładnie wy staliście w tej Gdyni ?

Autor:  Kulig [ 31 sie 2012, 20:19 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Parking przy ulicy Chrzanowskiego w Gdyni. Dokładnie możesz zobaczyć tutaj: http://maps.google.pl/maps?hl=pl&ll=54. ... 8&t=h&z=17

Autor:  MAN [ 31 sie 2012, 20:23 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Cytuj:
Cytuj:
Grubo !!! :/ to ile tam sie stoji od wjazdu na parking do wysypu ??
My tam staliśmy 35h. Na parkingu było około 250 autek.
Jesteś dobry jak na ten parking i okolice parkingu wchodzi 250 autek :lol:
Cytuj:
A gdzie dokładnie wy staliście w tej Gdyni ?
Ulica Chrzanowskiego boczna od Polskiej w porcie Gdyńskim :wink:

Autor:  Goru [ 04 lis 2012, 15:53 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Odświeżam temat, zestawem z Niemiec :wink:

Obrazek

Autor:  kojakvolvo1976 [ 07 lis 2012, 0:35 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Nie rozumiem mentalności w konfigurowanie pojazdów pod wywrotki. Jak na wyżej załączonym zdjęciu, naczepa pod typowy lokalny transport kruszyw a ciągnik jak z miedzynarodówki dla podwójnej obsady i gdzie tu logika europejskiego oszczędzania. Taki skład napewno waży ok 15 ton zamiast ładownością zarabiać kasę jeżdżąc w koło komina a kierman i tak śpi w domu.

Autor:  Fuller [ 07 lis 2012, 10:08 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

no czasem tak się zdarza jak mówisz, ale są firmy które jeżdzą po całej Polsce i kierowca jest np. od pon-piątku a aucie.

Autor:  Leszek [ 07 lis 2012, 11:59 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Cytuj:
Nie rozumiem mentalności w konfigurowanie pojazdów pod wywrotki. Jak na wyżej załączonym zdjęciu, naczepa pod typowy lokalny transport kruszyw a ciągnik jak z miedzynarodówki dla podwójnej obsady i gdzie tu logika europejskiego oszczędzania. Taki skład napewno waży ok 15 ton zamiast ładownością zarabiać kasę jeżdżąc w koło komina a kierman i tak śpi w domu.
Jak napisał kolega zestaw jest z Niemiec. Tam kierowca się bardziej szanuje, samochody też są w lepszym stanie. Nie wiem jak jest z płatnościami czy płacą od przewiezionych ton? Czy poprostu od kursów?

Autor:  Fuller [ 07 lis 2012, 16:13 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

poza tym niektóre firmy mają wymóg że np. ma być 26Ton (ja pod taką teraz jeżdzę)
nie przyjmują mniej , a jak weźniesz więcej to i tak zapłacą za 26, więc nie ma sensu mieć super lekkiego auta.

Autor:  Patryg [ 07 lis 2012, 17:13 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Cytuj:
poza tym niektóre firmy mają wymóg że np. ma być 26Ton (ja pod taką teraz jeżdzę)
nie przyjmują mniej , a jak weźniesz więcej to i tak zapłacą za 26, więc nie ma sensu mieć super lekkiego auta.

jeśli nie wiesz o czym piszesz to nie pisz. Są firmy które nie płaca za przeładowane auto. jak masz mega lekki zestaw który na pusto ma 12,5 tony i na wadze masz 40 ton dmc u nich to płaca Ci za 27,5 tony

Autor:  Fuller [ 07 lis 2012, 18:10 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Cytuj:
Cytuj:
poza tym niektóre firmy mają wymóg że np. ma być 26Ton (ja pod taką teraz jeżdzę)
nie przyjmują mniej , a jak weźniesz więcej to i tak zapłacą za 26, więc nie ma sensu mieć super lekkiego auta.

jeśli nie wiesz o czym piszesz to nie pisz. Są firmy które nie płaca za przeładowane auto. jak masz mega lekki zestaw który na pusto ma 12,5 tony i na wadze masz 40 ton dmc u nich to płaca Ci za 27,5 tony


o to przepraszam kolego , mój błąd i mojego szefa, widocznie nie wie co podpisywał i jaką ma umowę , jak , ile , za co mu płacą. za to Ty wiesz lepiej bo "wiesz o czym piszesz" a ja nie

jeszcze raz przepraszam...

Autor:  kojakvolvo1976 [ 07 lis 2012, 22:55 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Cytuj:
Cytuj:
poza tym niektóre firmy mają wymóg że np. ma być 26Ton (ja pod taką teraz jeżdzę)
nie przyjmują mniej , a jak weźniesz więcej to i tak zapłacą za 26, więc nie ma sensu mieć super lekkiego auta.

jeśli nie wiesz o czym piszesz to nie pisz. Są firmy które nie płaca za przeładowane auto. jak masz mega lekki zestaw który na pusto ma 12,5 tony i na wadze masz 40 ton dmc u nich to płaca Ci za 27,5 tony
Taka opcja jest najlepsza , na przeładunkach nikt nie robi nieuczciwych pieniędzy a zleceniodawca płaci za rzeczywitą ilość przewiezionego towaru i mamy kompromis pomiedzy dwoma punktami siedzenia. Nawet nie wiedziałem że firmy zlecające transport kruszyw tak płacą. W USA nie było opcji żeby z kamieniołomu wyjechać z większą DMC+2% i nie było problemu z niuczciwą konkurencją jak to się u nas nazywa.

Autor:  bosman [ 09 lis 2012, 13:46 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Cytuj:
Cytuj:
poza tym niektóre firmy mają wymóg że np. ma być 26Ton (ja pod taką teraz jeżdzę)
nie przyjmują mniej , a jak weźniesz więcej to i tak zapłacą za 26, więc nie ma sensu mieć super lekkiego auta.

jeśli nie wiesz o czym piszesz to nie pisz. Są firmy które nie płaca za przeładowane auto. jak masz mega lekki zestaw który na pusto ma 12,5 tony i na wadze masz 40 ton dmc u nich to płaca Ci za 27,5 tony
No troche to jest inaczej niż obaj piszecie. Owszem skończyło się płacenie bezpośrednio tony ale nie dokońca, obecnie stawka jest zależna w sposób pośredni.
Jeśli firma X ładuje srednio 26ton, a firma Y ładuje średnio 27 ton to stawka na tej samej trasie dla firmy Y będzie wyższa... zleceniodawcom nie opłaca się płacić od życzeniowych 26,5tony, ponieważ utrzymanie takiego średniorocznego ładunku 26,5tony jest w praktyce nie możliwe.
Każda firma szuka oszczędności i firmy transportowe zaczeły ładować po minimum lub poniżej. Większość zleceniodawców szybko zareagowała i nie da się "okradać". Nadal posiadanie lżejszego zestawu jest opłacalne:
1. można więcej załadować,
2. mniejsze ryzyko przeładowania,
3. Chude zestawy łatwiej sprzedać,

Nie znam obecnie firmy gdzie wyjedziesz powyżej 40200kg... o 20kg nie wypuści z zakładu i koniec gadania. Nikt nie będzie w obecnych czasach nadstawiał karku dla kilku zł zysku.

Autor:  kojakvolvo1976 [ 14 lis 2012, 19:56 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

To jeżdzisz w bardzo cywilizowanej okolicy. Tutaj gdzie ja operuję sypią i wypuszczają ile się da a póżniej heja na skróty po 15-nastkach. Jeszcze długo ludzie nie zrozumią że to jest oszukiwanie samego siebie.

Autor:  bosman [ 15 lis 2012, 0:15 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Cytuj:
To jeżdzisz w bardzo cywilizowanej okolicy. Tutaj gdzie ja operuję sypią i wypuszczają ile się da a póżniej heja na skróty po 15-nastkach. Jeszcze długo ludzie nie zrozumią że to jest oszukiwanie samego siebie.
Kopalnie zachodnich koncernów nie pozwalają sobie na wałki, u prywaciarzy jest inna bajka. Samochody zewnętrznych firm max 42500, własne auta 50ton i jazda. A poźniej chodzi taki po szrocie kupuje zardzewiałe ośki i spawa resory.
A odnośnie jazdy po tonażach to zawsze i wszędzie ktoś kombinuje ale jak dorwą to 300zł... no coż tutaj kierowca decyduje i on jest odpowiedzialny.

Autor:  Fuller [ 15 lis 2012, 0:41 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

z jaką wagą wypuszczą to zależy wszystko od zakładu.
w jednej firmie która ma ponad 20 kopalni na różnych zakładach są różne przepisy-a firma ta sama!
ja się spotkałem z takimi zasadami u nich
-ładują do 40ton z tolerancją 2%
-ładują do 40ton, +tolerancja 2% od masy ładunku
-do 40ton i koniec kropka-nie interesuje ich nawet tolerancja stosowana przez ITD
jak się nie zmieścisz w tolerancji to nie da rady wydrukować dokumentów.

Strona 19 z 39 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/