wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Volvo FH12
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=200
Strona 20 z 20

Autor:  fafciuk [ 18 wrz 2014, 20:05 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Obrazek


sory za jakosc fota robiona telefonem:)

Autor:  >lukasz< [ 08 lis 2015, 19:43 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

http://www.aide-eu.org/img/The%20pannel ... screen.jpg
Ciekawe zdjęcie :>

Autor:  Kacperek [ 02 gru 2015, 14:55 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Witam wszystkich. To mój pierwszy post. Mam takie pytanko odnośnie Volva FH z 2012 roku. Jeżdżę w firmie takim w konfiguracji 3 osiowej. Wczoraj wjechałem na wagę i mocno się zdziwiłem. Z kotłami do połowy pełnymi (lub pustymi :) ) Waga jego to 8960kg. Pojemnosć obu baków to 750 litrów. Czy orientujecie się, jaka jest waga ciągnika w konfiguracji 2 osiowej?

Autor:  Kierownik [ 02 gru 2015, 19:20 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

7,7 t waży zwykłe Fh eur5 z pustym kotłem. z pełnym pewnie przeżuci 8t.

Autor:  >lukasz< [ 02 gru 2015, 20:47 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Zależnie od wyposażenia 7 do 7,5t + paliwo.

Autor:  Kacperek [ 03 gru 2015, 0:14 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Dzięki za odpowiedzi. Postanowiłem napisać i zapytać, ponieważ śledzę wasze tematy w sekcji GARAŻ, i jak czytam że jednemu auto pali 23 litry, drugiemu 25 litrów, to się zastanawiam co jest grane. Jeżdzimy w sporej firmie (ponad 200 samochodów) Volvami, najstarsze z 2012 roku, kilka nowych Skakanek, Manów. Wszystkie 3 osiówki, naczepy chłodnie ( również hakówki), i spalanie różni się makabrycznie. Volva z pełnym załadunkiem palą około 35-36 litrów, Many jakieś 2 litry więcej. I tak kombinuję sobie, gdzie tutaj jest jakiś haczyk :) Ta trzecia oś daje aż takie opory? :?

Autor:  kselu1 [ 03 gru 2015, 1:32 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

chłodnie są z reguły cięższe, może robicie krótsze trasy (hakowce), do tego zawsze troche na pompe idzie zeby to wciagnelo i opuscilo itd. jak masz hakowca to osprzet tez wazy (chyba ze na naczepie)

Autor:  Bajzel [ 05 gru 2015, 16:54 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Hakówka to chłodnia przystosowana do wożenia mięsa na hakach, a nie hakowiec do kontenerów :)

Normalny wynik, 3 osiowe konie pod chłodniami brzmią mocno skandynawsko. Jakie kierunki obsługujecie?

Poza tym te 23-25/100 to też można między bajki włożyć. Pogoda bezwietrzna, lekki ładunek i nowy sprzęt, a nie daj Boże coś się lekko pozmienia i robi się z tego 28-30, taka prawda :)

Autor:  kselu1 [ 06 gru 2015, 5:16 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Cytuj:
Hakówka to chłodnia przystosowana do wożenia mięsa na hakach, a nie hakowiec do kontenerów :)
nie wiedziałem, dzieki

Autor:  Kacperek [ 07 gru 2015, 15:42 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Cytuj:
Hakówka to chłodnia przystosowana do wożenia mięsa na hakach, a nie hakowiec do kontenerów :)

Normalny wynik, 3 osiowe konie pod chłodniami brzmią mocno skandynawsko. Jakie kierunki obsługujecie?

Poza tym te 23-25/100 to też można między bajki włożyć. Pogoda bezwietrzna, lekki ładunek i nowy sprzęt, a nie daj Boże coś się lekko pozmienia i robi się z tego 28-30, taka prawda :)
Irlandia. Obsługujemy klientów na miejscu, część lata na Anglię, Szkocję.
Piątek, podczas mocnych wiatrów (piz** jak na dworcu centralnym w Kielcach) 100 km trasa na pusto- spalanie 29 litrów. Waga zastawu 19 ton.

Autor:  kselu1 [ 07 gru 2015, 17:36 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

w Kielcach nie ma dworca centralnego, jest w Warszawie

Autor:  Luka [ 10 cze 2017, 9:23 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Volva wychodziły z hydrauliką z przodu, czy to jakiś montaż firmy zewnętrznej?
https://www.mobile.de/pl/Ci%C4%85gniki- ... 43397.html
Niby jest coś takiego jak Volvo X-Track, ale wygląda, że dopiero montowane w FH 4 gen.

Autor:  Mca [ 11 cze 2017, 11:59 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Luka, to Volvo miało HDS'a do drewna. Na zdjęciach widać, że została tylko podstawa pod żuraw ze zbiornikami i chłodnica.

Autor:  Luka [ 11 cze 2017, 12:34 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

A to ja widzę, że to koń-drewniak, ale zaskoczony jestem układem osi. Zazwyczaj takie Volva mają 2 zwykłe mosty napędowe z tyłu - klasyczne 6x4. A tu konfiguracja jak od MANa, z przednią hydrauliczną, a ostatnią skrętną i unaszaną. Dlatego pytam czy takie coś montowali ogólnie, czy to jakaś przeróbka na specjalne zamówienie, np. od Terberga.

Autor:  Jarwis [ 11 cze 2017, 13:41 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Kiedyś drążyłem temat i znalazłem info, że "hydrodrive" w Volvie montuje właśnie Terberg. Fabrycznie czegoś takiego nie oferowali, a szkoda.

Autor:  Vace [ 29 cze 2017, 21:55 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Miał lub ma ktoś do czynienia z Volvem fh 420 rocznik 12,13 ? Zastanawiam się jak sprawuje się ten silnik czy moc jest ok i jak z awaryjnością .

Strona 20 z 20 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/