wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Scania serii R http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3 |
Strona 20 z 33 |
Autor: | michzio [ 14 lis 2009, 23:48 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Nie bój się o pompo-wtryski bo i tak pierwsza padnie ci pompa |
Autor: | MateuszKBR [ 16 gru 2009, 20:20 ] |
Tytuł: | Scania serii R |
Witam,chciałem się dowiedzieć czegoś więcej o Scani seri R-420 Czy to prawda ,że cieżko palą? Czy to prawda ze jeśli,zaleje złe paliwo(sałba jakosć)to pompowtryski siadają? Prosze o odpowedzi:) |
Autor: | Remek [ 22 gru 2009, 10:37 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Kilka R'ek ode mnie. |
Autor: | Semaca [ 02 sty 2010, 21:31 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
R??? |
Autor: | Paweł3 [ 05 sty 2010, 19:15 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Witam Ostatnio oglądałem SCANIA R470 E3 z 2005roku która jest na sprzedaż. Sprzedawca powiedział że samochód ma 600tkm. przejechane i co mojemu zaskoczeniu silnik ten ma 1 turbinę a nie tek jak to było w serii 4 która to była na podwójnej turbinie. Czy sprzedający ma racje co do silnika? |
Autor: | eRKaZet [ 05 sty 2010, 19:22 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Cytuj: Witam Silnik w R470 pochodzi ze Scanii 124 470, więc powinien mieć dwie turbiny.
Ostatnio oglądałem SCANIA R470 E3 z 2005roku która jest na sprzedaż. Sprzedawca powiedział że samochód ma 600tkm. przejechane i co mojemu zaskoczeniu silnik ten ma 1 turbinę a nie tek jak to było w serii 4 która to była na podwójnej turbinie. Czy sprzedający ma racje co do silnika? |
Autor: | skoczek69 [ 09 sty 2010, 15:57 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Krasne |
Autor: | ninja [ 09 sty 2010, 18:45 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Autor: | Denis [ 09 sty 2010, 19:23 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Cytuj: Cytuj: Witam Silnik w R470 pochodzi ze Scanii 124 470, więc powinien mieć dwie turbiny.Ostatnio oglądałem SCANIA R470 E3 z 2005roku która jest na sprzedaż. Sprzedawca powiedział że samochód ma 600tkm. przejechane i co mojemu zaskoczeniu silnik ten ma 1 turbinę a nie tek jak to było w serii 4 która to była na podwójnej turbinie. Czy sprzedający ma racje co do silnika? |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 10 sty 2010, 9:02 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Większość ludzi mysli ze jak "dwie turbiny" to jest dwie taki same turbosprężarki z których każda "ładuje" na 3 gary Tymczasem trzeba sie dobrze przyglądnąć żeby dostrzec drugą turbinę pod właściwą turbosprężarką, bo jest dobrze upakowana, znajomość zasady działania Turbocompound to juz inna sprawa. |
Autor: | Paweł3 [ 11 sty 2010, 1:01 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Dzięki za pomoc Myślałem że coś się zmieniło od serii 4, ale jest podobnie. |
Autor: | łukasz [ 11 sty 2010, 15:09 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
O ile dobrze kojarzę to Scania wprowadziła 2 silniki z turbocompound jeszcze w 4 generacji-była to 440 i 470.Później motor 470 zyskał 10km mocy maksymalnej i chyba przez jakiś czas Scania oferowała równocześnie dwie ''480''-jedną z turbocompound a drugą na common railu czyli dzisiejsze XPi.I z tego co pamiętam obydwa modele(440 i 470-480) miały dwie turbiny podobnie jak ''pięknie przemawiające'' FH12 500(02-06r). |
Autor: | Paweł3 [ 11 sty 2010, 17:04 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
To 440 Scania była także na podwójnej turbinie? |
Autor: | Balbin [ 11 sty 2010, 17:28 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Cytuj: To 440 Scania była także na podwójnej turbinie?
Tak.
|
Autor: | łukasz [ 11 sty 2010, 17:35 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Tak,silnik 440 również posiadał 2 turbiny.Nie pamiętam już czy razem z wprowadzeniem serii R jeszcze go oferowano czy Scania zrezygnowała z takiej opcji.Obecnie również jest w ofercie silnik o mocy 440km,ale ten ma klasycznie jedną turbinę i charakterystyczny dla obecnych modeli motor z rodziny XPi. |
Autor: | Balbin [ 11 sty 2010, 21:20 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Cytuj: Tak,silnik 440 również posiadał 2 turbiny.Nie pamiętam już czy razem z wprowadzeniem serii R jeszcze go oferowano czy Scania zrezygnowała z takiej opcji.Obecnie również jest w ofercie silnik o mocy 440km,ale ten ma klasycznie jedną turbinę i charakterystyczny dla obecnych modeli motor z rodziny XPi.
Z tego co pamiętam silniki o mocy 440 koni nie były oferowane w "początkowych" modelach serii R. Motory R6 dysponowały mocą 380, 420 i 470 koni. Silnik 440 pochodzi, jak już powiedziałeś, z rodziny XPi.
|
Autor: | Grzesiek_KBR [ 16 sty 2010, 17:56 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Silnik 440KM w serii4 spełniał normę Euro3 + (4 ekopunkty) czyli takie cos pomiędzy E3 a E4. W serii R wprowadzono silnik 420 E4 z chłodnicą EGR, który poza układem recyrkulacji nie odbiega od 440-stki. |
Autor: | Pablos166 [ 19 lut 2010, 20:45 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
R 420 |
Strona 20 z 33 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |