wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Czas pracy kierowców
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3022
Strona 20 z 162

Autor:  kisiu [ 26 gru 2007, 13:08 ]
Tytuł: 

a to jest solówka trzyosiowa + przyczepa dwuosiowa podczepiana pod tylny most - duńska wersja auto było ponoć skracane na dyszlu a jego wysokość to 4,08 m w papierach ma napisane ładowność auta 14,3 tony + przyczepa 16,4 o ile sie nie myle z tymi końcówkami ostatnio było ważone 22tony z czymś

Autor:  krecik [ 26 gru 2007, 13:38 ]
Tytuł: 

to sprawdź

pamietaj o czyms takim - mozesz mieć w papierach sumaryczne DMC większe niż 40 ton, ale nie wolno ci go zapakować 'na full' bo jak cie zważą to boli

przy normalnym zestawie jest podobnie - dmc ciągnika 18 ton, dmc naczepy - około 33-35, a widzialem gdzies naczepe firanke z dopuszczalną ładownością coś koło 37 ton, a ciągnik - sam z siebie waży około 8, wiec juz bysmy przekroczyli 40, po prostu nie ładujesz pod korek i tyle.

to że sie zmieści więcej, nie znaczy ze wolno nam wozić więcej bez zezwolenia :)

tą wagę 22 tony solówki z tandemem to bym sprawdził dokładnie, ciągnik siodłowy waży 8 ton, naczepa około 7 ton, czyli razem 15, nie wydaje mi sie zeby tandem ważył aż o 7 ton więcej

Autor:  kisiu [ 26 gru 2007, 16:16 ]
Tytuł: 

wiesz co ja wiem że nie można tego auta załadowac na maxa tylko nie jestem pewien ile moge na nie wsadzić maxymalnie ale tak żeby nie przekroczyć wartości dopuszczalnej do ruchu ( sytuacja jest taka podstawiam sie pod załadunek i pada pytanko jaka jest ładowność - i co ja mam teraz powiedzieć - przecież nie powiem że 31 ton - wiedząc ze auto przed załadunkiem wazy 22 tony - i nikt jeszcze na 100% nie powiedział mi ile mam powiedzieć w takiej sytuacji ) jak kiedyś prubowałem przycisnąć gościa który powinien to wiedział to sie wykręcał że są jakieś specjalne przepisy do okraślania dmc takiego zestawu i poradził mi żebym zapytał jakiegoś inspektora
to autko jest podobne do tego tylko zamiast fieranki ma kontenery http://moto.allegro.pl/item284978534_vo ... ajowe.html

Autor:  krecik [ 26 gru 2007, 17:34 ]
Tytuł: 

jak nie wiesz to chyba najprościej było by pojechać na wage i niech cie zważą, na najbliższej okręgowej stacji kontroli pojazdow powinni być w stanie ci to zrobic /troche inaczej bo ważą oddzielnie każdą oś a potem sumują ale wynik wychodzi dobry/

zapisz sobie to co wyjdzie

potem sprawdź DMC kazdego z pojazdów - solówki i przyczepy
i policz sobie ile mozesz zaladować tak zeby całość po zważeniu nie wyszła wyżej niż 40 ton jednocześnie nie przekraczając dopuszczalnych mas dla danego pojazdu, nikt cie nie bedzie pytał dlaczego masa wlasna pojazdu wynosi wg. papierów 10 ton a w rzeczywistosci 15 ton, i nie bedzie to usprawiedliwienie do zaladowania nań więcej niż po pierwsze - papier dla pojazdu wskazuje, a po drugie przepisy danego kraju ograniczają.


przy okazji bedziesz wiedział jak masz obciążone osie - najbezpieczniej żeby zeby po załadowaniu nie przekraczały nacisku 8ton, wtedy nie musisz sie przejmować czy to droga wojewódzka, czy krajowa 'ta gorsza'. Bo jak masz na osi 11.5 tony (albo po prostu więcej niż 8 ton a mniej niż 11.5 tony) to już musisz zwrócic uwage po czym jedziesz, nie wszystkie krajówki i nie wszystkie wojewódzkie mają dopuszczenie na więcej niż 8t a jak trafisz kontrole z wagą i bedziesz przekraczał dopuszczalną mase albo nacisk to potrafi mocno zaboleć, bardziej niż przegiecie godzinę na tachografie.

Autor:  kisiu [ 26 gru 2007, 18:06 ]
Tytuł: 

KRECIK ALE ONO JEST JUZ ZWZONE I WAZY TYLE ILE NAPISAŁEM
teraz tylko musze ustalić ile max może ważyć zestaw w polsce ( ty napisałeś 40 ton ktoś napisał 44 a wedle dopuszczalnego nacisku na oś to mi wychodzi coś jeszcze innego - na wybranym modelu jak by liczyć oś przednia 11,5 oś nr2 8, oś 3 8t przyczepa i tu mm problem liczyć dwa razy po 8 t czy dwa razy po 11,5 ???)
wydaje mi sie że przyczepe trzeba policzyć dwa razy po 11,5t ( bo samaładowność jej wynosi 16,4t + masa własna ) wiem że tu na to czy liczyś po 11,5 czy po 8 ma wpływ odległość między osiami

Autor:  harnasio [ 26 gru 2007, 18:23 ]
Tytuł: 

Kalkulacja jest banalna w tym przypadku. DMC w Polsce wynosi 40 ton a więc jeżeli skład pusty waży 22 to 40-22=18 ton. Proste logiczne wiec nie wiem skąd tak długi wywód na ten temat :roll:

Autor:  krecik [ 26 gru 2007, 18:25 ]
Tytuł: 

wyjscia masz dwa

pierwsze - poprosić kogoś zeby ci wywrózyl

drugie - poczytać w końcu przepisy, o ile pamietam - interesujące cie obliczenia znajdziesz w warunkach technicznych dopuszczenia pojazdów, ale nie jestem pewien, szukać nie bede bo mam net przez komorke i dziala koszmarnie wolno

40 ton - zestaw
44 tony - 3+3 przy transporcie kontenerów

koniec, wyzej tego nie podskoczysz, chocbys miał sto osi... ponad to jest gabaryt i pozwolenia potrzebne na przejazd

osie - pojedyńcza max 11.5 tony, wielokrotne 80% maksymalnego konstrukcyjnego obciązenia jednej z osi danej osi wielokrotnej, jak zauwazyles - odległosc między osiami ma znaczenie


to wszystko jest w przepisach, napisane umiarkowanie przystępnym językiem zrozumiałym dla przeciętnego analfabety, w dobie google.pl i przeglądarki sejmowej znalezienie odpowiedniego aktu prawnego zajmuje około 5-10 minut, zdecydowanie mniej niż wielodniowe dopytywanie na forum, a i informacja wtedy pewna i z pierwszej ręki...

[ Dodano: Sro, 26.12.2007, 17:27 ]
poddaje sie...

Autor:  kisiu [ 26 gru 2007, 22:50 ]
Tytuł: 

oki widze że pare osób już zdenerwowałem swoimi pytaniami więc przestaje pytać i zaczne szukać sam - i oto znalazłem coś takiego - "30. Wymień DMC pojazdów drogowych , naciski osi oraz wymiary gabarytowe wg. Znowelizowanych przepisów o dopuszczeniu pojazdów do ruchu.
Wymiary:
1. pojazdu samochodowego, z wyjątkiem autobusu – 12 m;
2. przyczepy z wyjątkiem naczepy – 12 m;
3. pojazdu członowego- 16,50;
4. zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy- 18,75m;
5. autobusu przegubowego-18,75m;
6. autobusu dwuosiowego -13,50m;
7. autobusu o liczbie osi większej niż dwie- 15m;
8. zespołu złożonego z autobusu i przyczepy-18,75m;
Szerokość pojazdu nie może przekraczać 2,55m, wyjątkiem jest pojazd który jest zaopatrzony w izolację termiczna i jego szerokość wynosi 2,6m.
Wysokość pojazdu nie może przekraczać 4 metrów.
Dop masa całkowita:
1. pojazdu składowego zespołu pojazdów:
a. przyczepy dwuosiowe-18 ton;
b. przyczepy trzyosiowe-24 tony;
2. zespołu pojazdów mających 5 lub 6 osi:
a. dwuosiowy pojazd samochodowy i trzyosiowa przyczepa- 40 ton;
b. trzyosiowy pojazd samochodowy i dwuosiowa przyczepa- 40 ton;
3. pojazdów członowych mających 5 lub 6 osi:
a. dwuosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa- 40 ton;
b. trzyosiowy ciągnik siodłowy i dwu lub trzyosiowa naczepa-40 ton;
c. trzyosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa przewożąca 40 stopniowy kontener ISO w transporcie kombinowanym-44 tony;
4. zespołu pojazdów mających 4 osie- 36 ton;
5. pojazdu członowego mającego 4 osie- 36 ton;
6. dwuosiowego pojazdu samochodowego- 18 ton;
7. trzyosiowego pojazdu samochodowego 25 lub 26 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne;
8. czteroosiowego pojazdu samochodowego z dwoma osiami kierowanymi- 32 tony;
9. trzyosiowego autobusu przegubowego-28 ton.
Naciski :
1. pojedynczej osi nienapędowej – 10 ton;
2. podwójnej osi przyczep i naczep, przy odległości między osiami składowymi :
a. niej niż 1 m- 11 ton;
b. pomiędzy 1 a 1,3- 16 ton;
c. pomiędzy 1,3 a 1,8m – 18 ton;
d. 1,8m lub więcej- 20 ton;
3. potrójnej osi przyczep i naczep, przy odległości między osiami składowymi:
a. 1,3 i mniej- 21 ton;
b. Pomiędzy 1,3 a 1,4 m -24 tony;
4. pojedynczej osi napędowej:
a. pojazdów mających 5 lub 6 osi-11,5 tony;
5. podwójnej osi napędowej przy odległości między osiami składowymi:
a. mniej niż 1 m- 11,5 tony;
b. pomiędzy 1 a 1,3m- 16 ton;
c. pomiędzy 1,3 a 1,8m -18 ton;"
pozdrawiam i przepraszam

Autor:  krecik [ 27 gru 2007, 0:46 ]
Tytuł: 

nie przepraszaj :)

sam widzisz jak szybko udało sie znaleźć co potrzebowałeś :)
na twoim miejscu znalazł bym jeszcze odpowiednie artykuły w kodeksach i tam upewnił że tak jest jak napisali w tym co cytujesz, i gotowe :)

Autor:  Marcin_mje [ 29 gru 2007, 12:21 ]
Tytuł: 

a ja mam pytanie apropo dzielonego odpoczynku. Załozmy ze jest taka sytuacja" Jedziesz 9 h, krecisz pauzy 3 h i co dalej, tzn ile czasu mozna jechac?? po tym oczywiscie druga czesc pauzy 9h.......

Autor:  Thomsen [ 29 gru 2007, 12:33 ]
Tytuł: 

W takiej sytuacji masz max. 1h !! jazdy. W przypadku kiedy nie masz już wykorzystanych dwóch okresów jazdy po 10h.

Autor:  Marcin_mje [ 29 gru 2007, 14:56 ]
Tytuł: 

a jezeli jechale 6 h to te 3 przechodza mi na po pauzie 3 h??

Autor:  Pazdz [ 29 gru 2007, 22:46 ]
Tytuł: 

Tak. Jednak zastanów się nad sensem dzielenia odpoczynku po 9 godzinach jazdy.


O ile mi wiadomo, temat nie odnosi się do masy i kubatury pojazdów, więc mógłby to ktoś "posprzątać".

Autor:  waldis [ 30 gru 2007, 1:30 ]
Tytuł: 

Sytuacja którą opisał Marcin_mje jest bardzo ekstremalna,i 3 godz odpoczynku po 9 jazdy ma sens chyba tylko w jakichś specyficznych warunkach,normalnie nie opłaca Ci się po 9 jazdy,robić pierwszej części odpoczynku,jechać będziesz mógł tak jak napisał Thomsen,max.1 godz o ile możesz jeszcze jechać na 10godz,a policz ile już będziesz miał godzin pracy.

Autor:  Marcin_mje [ 30 gru 2007, 17:08 ]
Tytuł: 

Dzieki koledzy:) Wiem ze troche ekstremalna sytuacja, ale moze sie zdarzyc czasami...

Autor:  krissek [ 02 sty 2008, 19:35 ]
Tytuł: 

ja bym proponował wyczyścić cały temat bo już się tu tego namnożyło i można sie po prostu zakręcić czytając to wszystko :>
zresztą pierwszy post w temacie jest z kwietnia 2006 a z tego co wiem to przepisy się juz trochę zmieniły od tego czasu

Autor:  PrusaX [ 05 sty 2008, 12:53 ]
Tytuł: 

Mam pytanko Mialem kontrole policji niemieckiej i nie przyczepili mi sie do tarczek a jezdze w taki sposob: 3h jazdy 15 min przerwy 3h jazdy 30 min przerwy i 3 h jazdy i koniec, w firmie mi sie przyczepili do tego sposobu jazdy i powiedzieli ze po 4,5 godziny jazdy nawet z przerwami musze zrobi 45 min to co jest w koncu prawidłowe?

Autor:  Endomorph [ 05 sty 2008, 14:32 ]
Tytuł: 

Bo robisz błąd. Zwróć uwagę na to, że łącznie 45 minut odpoczynku masz dopiero po 6h jazdy zamiast po 4,5 h. Powinieneś jechać 3 h, mieć 15 minut przerwy, jechać 1,5 h i tu mieć 30 minut przerwy. Dziwne, że Ci się BAG nie przyczepiło.

Autor:  makaron [ 16 sty 2008, 21:15 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

Czy mozecie mi powiedziec ile wynosi maxymalna liczba godzin pracy kierowcy w jednym tygodniu? Czy po jezdzie dziennej i nocnej jest tyle samo godzin odpoczynku?? Ile wynosi prawidlowy czas odpoczynku po prawidlowej liczbie godzin w tygodniu?

Autor:  krecik [ 16 sty 2008, 21:28 ]
Tytuł:  Re: Czas pracy kierowców

pofatyguj swoją szanowną osobę i poczytaj...

choćby ten wątek w ktorym mialeś siłe sie dopisać


było maglowane już zylion razy :/

Strona 20 z 162 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/