wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Czy jest nadmiar kierowców autobusów? http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=33149 |
Strona 20 z 21 |
Autor: | Cyryl [ 03 lip 2016, 8:01 ] |
Tytuł: | Re: Czy jest nadmiar kierowców autobusów? |
Cytuj: Od siebie powiem że we Wrocławiu Kierowców autobusów brakuje-i to brakuje przewlekle.Chociażby dzisiaj we "Wrocławskiej" czytałem...
czerpanie informacji z prasy nie daje zawsze prawdziwego obrazu sprawy.we Wrocławiu jest kilka firm komunikacji publicznej: MPK, Michalczewski, DLA, Sevibus, Polbus oraz Polski Bus. do tej pory brak kierowców autobusów wynikał z tego, że Polski Bus zkaperował lepszych z MPK i pozostałych, jednak w momencie gdy PB przestał się rozrastać (raczej kurczyć) kierowcy w pozostałych firmach z wyjątkiem Michalczewskiego nie dochodzą w tym kierunku. forma Michalczewski z Radomia przejęła cześć linii od MPK i potrzebowała miejscowych kierowców, więc cześć z nich zachęciła wyższą wypłatą (niewiele) pozyskując z MPK. jednak w ostatnim okresie Michalczewski przegrał jakiś przetarg taki jak we Wrocławiu i część swoich kierowców przerzucił do Wrocławia. w tej chwili sytuacja wygląda tak: MPK - zawsze potrzebuje, bo gdy prowadziłem KO dla 160 kierowców tej firmy średnia ich wieku była dużo powyżej 50 lat. Michalczewski - nie potrzebuje, DLA - zostało kilka symbolicznych linii, Sevibus - również wydaje się że mają sytuację ustabilizowaną, Polski Bus - nie potrzebują, Polbus - przy tym sprzęcie, tych zarobkach przyjmą każdego. jeszcze jedno zjawisko nakręca zapotrzebowanie na kierowców autobusów we Wrocławiu: otóż każdy z "nowych" kierowców zamierzający pracować za granicą lub wiążący swoją karierą z pracą w turystyce przychodzi do takich firm jak MPK czy Polbus na okres od 3 miesięcy do roku celem zdobycia doświadczenia i idzie sobie dalej. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 03 lip 2016, 11:02 ] |
Tytuł: | Re: Czy jest nadmiar kierowców autobusów? |
Cytuj: Michalczewski - nie potrzebuje, Pojedyncze etaty cały czas są, zwłaszcza, że jak już mają odpowiednią ilość załogi, to niektórych zwalniają z paragrafem chociażby za %. Taka próba oczyszczenia się z opinii, że biorą każdego.Cytuj: DLA - zostało kilka symbolicznych linii,
Mają Długołękę, Siechnice, Wisznię Małą, jeszcze Leśnicę, przewozy pracownicze. Tam zawsze brakuje kierowców. Zawsze.Cytuj: Sevibus - również wydaje się że mają sytuację ustabilizowaną, Przez długi czas ostatnio brakowało kierowców i chłopaki pracowali po 27 dni w miesiącu. W ciągu trzech lat stawka poszła w górę o 7 zł (obecnie 24zł/h na działalności). W związku z brakiem kierowców przyjmowali na umowę o pracę, ale przy takie stawce na działalności średnio opłaca się etat, chociaż działalność ma same minusy. Znam nawet przypadek, że sfinansowali prawo jazdy i K.W. i człowiek u nich teraz pracuje.Cytuj: Polski Bus - nie potrzebują,
http://www.pracuj.pl/praca/kierowca-aut ... ta,4675551Po odejściu na wiosnę 20 "chętnych" i wprowadzeniu pojedynczych obsad do Berlina i Pragi (!) było kwestią czasu kiedy zacznie brakować ludzi. Rotacja co prawda jest niewielka, ale zawsze ktoś tam odejdzie czy kogoś zwolnią. Zaczął się sezon urlopowy, kilka osób odeszło i nagle brakuje kierowców. Na chwilę obecną jest chyba siedem etatów do obsadzenia. W Poznaniu w ciągu trzech miesięcy odbyły się trzy rekrutacje i zatrudnili trzech kierowców, bo obiecali etat na okres próbny, a potem niczego nie gwarantowali... Cytuj: Polbus - przy tym sprzęcie, tych zarobkach przyjmą każdego.
Ogłoszenie cały czas jest aktualne. Po zwolnieniu ok 20 kierowców z P.B. na wiosnę, prezes Polbusu dzwonił do tych, których znał i chciał ich koniecznie od razu u siebie zatrudnić.
|
Autor: | Oliwia [ 12 lip 2016, 14:48 ] |
Tytuł: | Re: Czy jest nadmiar kierowców autobusów? |
Rynek kierowców we Wrocławiu jest strasznie ubogi. Bus Travel który pracę ma tylko w sezonie od Rainbowa i Itaki. Po sezonie jest u nich licho. Margo Travel j. w. + zaczeli coś tam tworzyć z grupami azjatyckimi ale praca tylko w sezonie. Polkąty - przewozy pracownicze i turystyka z rodakami. Polonia - linie międzynarodowe + turystyka. Ale tam skład stały jak uczucia Romeo i Julii. PB - tylko zwalnia w ostatnim czasie a jak zatrudnia to tylko na sezon urlopowy. Zresztą ta firma prowadzona jest jak nasz kraj, czyli wiemy co robimy dzisiaj i w najlepszym przypadku jutro. Plany biznesowe na miesiąc do przodu są tak odległe jak możliwość przespania się z top modelką przez użytkownika tego forum, czyt. nikłe a nawet powiedziałabym żadne. Sevibus - stała obsada. DLA - to już utrzymuje się dzięki kolei. Marco Polo - póki jest praca na Kobierzycach jest OK. Z dalszych firm masz Sindbada - warunki wiadome. Gold Tour / Travel - zaniżona podstawa + 110 zł dniówki. Sokół wycofał się z własnego transportu. Eks Opolanin czyli GMF linie pod francusko - szwajcarsko - coś tam jeszcze, Eurolinesem ale płatnik śliski jak węgorz. GTV nie mylić z francuskim TGV 110 zł dniówki + podstawa. Edbusy w odwrocie. Beskid linie lokalne i międzymiastowe. W większości wymagana DG. Grabor, DG wymagana. Jeżdźą pod grupami z Azji ale tylko kierowcy z doświadczeniem. Reszta kraj i grupy z kraju. I to by było na tyle jeżeli chodzi o informacje lokalne. |
Autor: | jarecki [ 13 lip 2016, 20:12 ] |
Tytuł: | Re: Czy jest nadmiar kierowców autobusów? |
A jakie warunki panują w Polonii? Jestem z okolic Lublina, bez doświadczenia nawet nie próbowałem się tam dostać, ale może warto ? ( może być pw z infem ) |
Autor: | maximus_pl [ 14 lip 2016, 8:40 ] |
Tytuł: | Re: Czy jest nadmiar kierowców autobusów? |
Jak jest sezon, tak jak teraz w pełni, to najłatwiej gdzieś się załapać i zdobyć doświadczenie. |
Autor: | jarecki [ 14 lip 2016, 18:54 ] |
Tytuł: | Re: Czy jest nadmiar kierowców autobusów? |
Doświadczenie jako takie już mam, wiec bardziej chodzi mi warunki |
Autor: | Oliwia [ 21 lip 2016, 15:59 ] |
Tytuł: | Re: Czy jest nadmiar kierowców autobusów? |
Zależy co dla kogo znaczy słowo doświadczenie ? Jeżeli przez to słowo rozumiesz obycie z gabarytem pojazdu to żadne to doświadczenie dla potencjalnego pracodawcy. Jeżeli jeździsz po Paryżu, Rzymie, Monachium itd. mniej więcej z pamięci, czyli masz pojęcie jak z Bateaux - Mouches dojechać do Łuku Triumfalnego to jesteś wygrany i w każdej firmie tego typu możesz rozmawiać jak równy z równym. Wszystko zależy jakiego typu pracy szukasz na autokarach. |
Autor: | Luka [ 21 lip 2016, 17:18 ] |
Tytuł: | Re: Czy jest nadmiar kierowców autobusów? |
Cytuj: Zależy co dla kogo znaczy słowo doświadczenie ?
A jak ze Śląśka do Ciesiny nie dojadę z pamięci?
Jeżeli przez to słowo rozumiesz obycie z gabarytem pojazdu to żadne to doświadczenie dla potencjalnego pracodawcy. Jeżeli jeździsz po Paryżu, Rzymie, Monachium itd. mniej więcej z pamięci, czyli masz pojęcie jak z Bateaux - Mouches dojechać do Łuku Triumfalnego to jesteś wygrany i w każdej firmie tego typu możesz rozmawiać jak równy z równym. Wszystko zależy jakiego typu pracy szukasz na autokarach. |
Autor: | tir5 [ 24 lip 2016, 0:41 ] |
Tytuł: | Re: Czy jest nadmiar kierowców autobusów? |
Tzn że jesteś dupa nie kierowca Bez sensu dla mnie jest że doświadczenie mierzy się miarą znajomości topografii poszczególnych miast, czy tras Europy. Coż z tego ze bede wiedział jak Cytuj: z Bateaux - Mouches dojechać do Łuku Triumfalnego jeżeli po drodze rozpierniczę 2 razy autokar?W dobie nawigacji, GPS, wszech obecnych map, google maps, komórek i innych tego typu pomocy taka wiedza jest dla mnie słabym argumentem. A wiadomo, że tego typu doświadczenie zdobywa się wraz z przebytymi kilometrami za granicą w poszczególnych państwach. I jakoś każdy "świerzak" musiał tą wiedze posiąść jadąc z drugim kierowcą nie inaczej. |
Autor: | Długi [ 24 lip 2016, 8:51 ] |
Tytuł: | Re: Czy jest nadmiar kierowców autobusów? |
Drogi Cichanosie vel Oliwio... przepraszam, kiedy jakaś recenzja z "szybkiej Mongolii" autokarem ? |
Autor: | Cyryl [ 24 lip 2016, 8:58 ] |
Tytuł: | Re: Czy jest nadmiar kierowców autobusów? |
wrocławskie MPK finansuje prawo jazdy D i KW za czteroletni cyrograf |
Autor: | unreal [ 25 lip 2016, 23:38 ] |
Tytuł: | Re: Czy jest nadmiar kierowców autobusów? |
Rozwijając temat-jakaś nowa firma wygrała znienacka przetarg na obsługę kilku linii podmiejskich-WARBUS.Nie wiem czy mają już komplet kierowców(przetarg wygrali chyba w połowie lipca).Z tego co wyczytałem mają 10 autobusów,Iveco nówki sztuki. |
Autor: | Oliwia [ 30 lip 2016, 6:04 ] |
Tytuł: | Re: Czy jest nadmiar kierowców autobusów? |
tir5, jeżeli znasz mniej więcej miejsca to i masz doświadczenie z jazdą więc rozbijanie sprzętu odchodzi w takim przypadku. Co tyczy się nawigacji - nie wszędzie tam gdzie ona prowadzi wjedziesz autokarem, czasem wpakuje w korki itp. Trzeba wiedzieć gdzie masz parkingi, gdzie wykupisz checkpoint'y etc. Ta praca którą opisuje jest specyficzna i nie każdy się do niej nadaje. Ale jest wielu którzy taką pracę wykonują i sobie radzą całkiem dobrze. Wysyłając kogoś do takiej pracy bez znajomości miejsc to pewny przepis na źle wykonaną pracę i straty w sprzęcie. Ale niektóre firmy tak robią czego ja nie popieram. |
Autor: | bially33 [ 28 wrz 2016, 0:03 ] |
Tytuł: | Re: Czy jest nadmiar kierowców autobusów? |
Pojechałem na "chińczyka" będąc wcześniej 2 razy w ogóle za granicą. Zaliczyłem Frankfurt, Luzernę, Paryż, Brukselę, Amsterdam i Kolonię z tą grupą, bez zniszczeń i wtop z mojej strony (beznadziejna tourliderka...). Trzeba chcieć i czasem umieć otworzyć gębę do innego kierowcy jak do człowieka |
Autor: | Mati222 [ 18 paź 2016, 9:09 ] |
Tytuł: | Re: Czy jest nadmiar kierowców autobusów? |
Eh skąd wziąć doświadczenie jako kierowca autobusu jeśli wszyscy chcą osób z doświadczeniem już? |
Autor: | eRKaZet [ 18 paź 2016, 10:56 ] |
Tytuł: | Re: Czy jest nadmiar kierowców autobusów? |
Nie wszyscy wymagają doświadczenia. Rok temu, mając prawo jazdy kat. D od 1,5 tygodnia poszedłem do kadr w MPK, spytałem, czy nie potrzebują kierowców, wspomniałem o braku doświadczenia i tydzień później już pracowałem. W prywatnych firmach jeżdżących na miejskich liniach, typu Meteor, Michalczewski, Mobilis biorą każdego, kto ma uprawnienia, nie patrząc na doświadczenie. |
Autor: | tir5 [ 19 paź 2016, 13:35 ] |
Tytuł: | Re: Czy jest nadmiar kierowców autobusów? |
No tak, tylko takie doświadczenie z MPK firmy "autokarowe" uważają za żadne doświadczenie, bo rzeczywiście - kierowca jest jedynie obyty z gabarytami pojazdu i nic więcej. Ostatnio chyba jedynie PolskiBus bierze pod uwagę kierowców komunikacji miejskiej, bo wymagają jak to piszą min. 3 lat doświadczenia w transporcie publicznym. Pewnie jakby nie było takich braków, to poprzeczka postawiona byłaby o wiele wyżej. |
Autor: | pablo33 [ 19 paź 2016, 15:26 ] |
Tytuł: | Re: Czy jest nadmiar kierowców autobusów? |
Cytuj: Ostatnio chyba jedynie PolskiBus bierze pod uwagę kierowców komunikacji miejskiej, bo wymagają jak to piszą min. 3 lat doświadczenia w transporcie publicznym. Pewnie jakby nie było takich braków, to poprzeczka postawiona byłaby o wiele wyżej.
Wszystko w temacie. Jeśli tak będzie się działo w firmie jak dzieje się do tej pory, to niedługo traktorzystów będą zatrudniać. Doskonałym przykładem jest najnowszy wrocławski "nabytek"...
|
Autor: | tir5 [ 21 paź 2016, 23:16 ] |
Tytuł: | Re: Czy jest nadmiar kierowców autobusów? |
Cytuj: Doskonałym przykładem jest najnowszy wrocławski "nabytek"...
Coś wiecej??
|
Autor: | Czarek81 [ 22 paź 2016, 21:50 ] |
Tytuł: | Re: Czy jest nadmiar kierowców autobusów? |
Cytuj: Cytuj: Doskonałym przykładem jest najnowszy wrocławski "nabytek"...
Coś wiecej?? |
Strona 20 z 21 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |