wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Pierwsze kroki w zawodzie kierowcy - formalności prawne
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=951
Strona 20 z 32

Autor:  SIOJU [ 10 gru 2006, 22:54 ]
Tytuł: 

Jawman serdecznie ci dziękuje za pomoc,oglądałem tą strone i faktycznie przeoczyłem tą zakładkę. Jeszcze raz dzięki, jutro wysyłam wniosek.

Autor:  Dailak [ 11 gru 2006, 16:57 ]
Tytuł: 

Zastanawiam się nad kupnem ciągnika i ciąganiem naczep po kraju. Ktoś się z tym zetknął? Jak to się opłaca? Jakie stawki i warunki? Czy takie firmy płaca na termin lub z małym poślizgiem?

Autor:  HitmaN [ 11 gru 2006, 22:45 ]
Tytuł: 

Było kilka takich tematów poszukaj w dziale "inne tematy" lub "Off Topic" powinienieś coś znaleść :wink:

Autor:  tir5 [ 15 gru 2006, 1:00 ]
Tytuł: 

Mam pytanie chyba jednak pośrednio zwiazane z pierwszymi krokami w zawodzie...

Czy kierowca cięzarówki jeżdzący na międzynarodóce powinien mieć na wyposażeniu auta apteczkę I pomocy? W niektorych krajach np. w Austrii jest to wyposażenie obowiazkowe osobówek, ale jak jest w przypadku tzw. TIR-ow? To samo dotyczy np. zapasowych bezpiecznikow, żarowek. Czy przepisy danego kraju dotyczące obowiazkowego wyposażenia osobówek dotyczą także cięzarowek? Pozdrawiam światecznie

Autor:  młodzian [ 19 gru 2006, 22:13 ]
Tytuł: 

ja rowniez zwracam sie z pytaniem do forumowiczów. jesli dojdzie do zdarzenia drogowego, czyli tak zwanej stłuczki, nie chcac wzywac policji a tzw. dogadac sie miedzy soba. Jakich danych możemy, a raczej powinnismy rzadac od drugiej strony jesli nie byla to nasza wina.
Właśnie coś takiego dziś u mnie miało miejsce. Pozdrawiam

Autor:  waldii [ 20 gru 2006, 14:36 ]
Tytuł: 

Z reguły bywa tak że jeśli nie byłeś ty sprawcą to dzwoń po policję i oni już wszystko załatwią. A jeśli to ty byłeś sprawcą to trzeba się jakoś spróbować dogadać z poszkodowanym. Jedno drugie wyklucza, ale tak mi poradził mój agent ubezpieczeniowy.
W razie dogadania się należy spisać oświadczenie w dwóch egzemplarzach (oryginał i kopia). Oświadczenie powinno zawierać dane kierujących pojazdami (nr DO, imię nazwisko adres zamieszkania), dane z dowodu rejestracyjnego pojazdów(nr rejestracyjny, nr nadwozia VIN, i nr polisy ubezpieczeniowej) , przebieg zdarzenia wraz z dokładnym miejscem zdarzenia, opisać szkodę. Na koniec podpisy osób kierujących pojazdy między którymi doszło do zdarzenia

Autor:  Dibas [ 20 gru 2006, 21:45 ]
Tytuł: 

Popieram rozmówcę!
Właściwie to wystarcza do załatwienia sprawy.
A tak a propos to dzisiaj zdałem na kat. C za pierwszym podejściem.
Jest DOBRZE.
pzdr

Autor:  młodzian [ 20 gru 2006, 22:43 ]
Tytuł: 

Dibas to tylko Ci pogratulować, swieta na pewno będziesz miał udane.
Szerokości

Autor:  Cyryl [ 21 gru 2006, 6:40 ]
Tytuł: 

Cytuj:
ja rowniez zwracam sie z pytaniem do forumowiczów. jesli dojdzie do zdarzenia drogowego, czyli tak zwanej stłuczki, nie chcac wzywac policji a tzw. dogadac sie miedzy soba. Jakich danych możemy, a raczej powinnismy rzadac od drugiej strony jesli nie byla to nasza wina.
Właśnie coś takiego dziś u mnie miało miejsce. Pozdrawiam
-
tutaj trzeba wyjaśnić, że zwykle kierowca ciężarówki nie jest jej właścicielem i nie może podejmować decyzji wedle własnego uznania.
powinien wcześniej spytać się przełozonego jak postępować w takich przypadkach.
jeżeli firma ma ubezpieczenie AC to bezwzględnie trzeba wzywać policję w każdym przypadku. pamiętac należy, że jest jeszcze jedna strona - właściciel ładunku, który nawet w niegroźnych kolizjach może się uszkodzić na skutek przesunięcia.

Autor:  waldii [ 21 gru 2006, 10:39 ]
Tytuł: 

Cytuj:
jeżeli firma ma ubezpieczenie AC to bezwzględnie trzeba wzywać policję w każdym przypadku
A nie wystarczy przypadkiem skontaktować się tylko z regionalnym przedstawicielem twojej firmy ubezpieczeniowej po wcześniejszym skontaktowaniu się z przełożonym. Bo wówczas kierowcy nie muszą się martwić mandatem i punktami. Przyjeżdża agent opisuje szkodę i mamy z głowy. Mandat to jeszcze nie taka straszna rzecz- zapłaci się ale ostatnio strasznie rozrzutna jest policja jeśli chodzi o punkty karne. A wiadomo co się dzieje jeśli się zbierze magiczną ich liczbę 24.

Autor:  MarcinCz [ 21 gru 2006, 14:13 ]
Tytuł: 

Cytuj:
A nie wystarczy przypadkiem skontaktować się tylko z regionalnym przedstawicielem twojej firmy ubezpieczeniowej
Wystarczy.

Autor:  tir5 [ 22 gru 2006, 0:36 ]
Tytuł: 

a na moje pytanie ktoś odpowie?
Cytuj:
Czy kierowca cięzarówki jeżdzący na międzynarodóce powinien mieć na wyposażeniu auta apteczkę I pomocy? W niektorych krajach np. w Austrii jest to wyposażenie obowiazkowe osobówek, ale jak jest w przypadku tzw. TIR-ow? To samo dotyczy np. zapasowych bezpiecznikow, żarowek. Czy przepisy danego kraju dotyczące obowiazkowego wyposażenia osobówek dotyczą także cięzarowek? Pozdrawiam światecznie

Autor:  Cyryl [ 22 gru 2006, 7:17 ]
Tytuł: 

poruszając się po terytorium innego kraju obowiązany jesteś stosować się do prawa tam obowiązującego. nieznajomość tego prawa nie jest żadnym usprawiedliweniem.
prawo drogowe jest w przeważającej mierze jednolite dla całej Europy, są jednak pewne odmienności i kierowca pracujący w transporcie międzynarodowym musi je znać.
co do apteczek pierwszej pomocy wszędzie jest tak samo jak w Polsce (patrz prawo o ruchu drogowym). co do bezpieczników i żarówek odmienność jest tylko na Słowacji. chociaż w każdym kraju jeżeli nie masz jakiegoś światła to policjant może Cię zatrzymać, nakazać usunąć usterkę, jak nie jesteś w stanie tego zrobić, zabronić kontynuowania jazdy.

Autor:  młodzian [ 22 gru 2006, 9:53 ]
Tytuł: 

Nie sadze aby posiadanie apteczki bylo jakims problemem, tak samo zarowek. To Ci sie przyda, moze bardziej te zarowki niz apteczka, ale to nie jest duzy wydatek, a miec warto.

Autor:  Cyryl [ 22 gru 2006, 15:44 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Cytuj:
jeżeli firma ma ubezpieczenie AC to bezwzględnie trzeba wzywać policję w każdym przypadku
A nie wystarczy przypadkiem skontaktować się tylko z regionalnym przedstawicielem twojej firmy ubezpieczeniowej po wcześniejszym skontaktowaniu się z przełożonym...
zwykle tego kierowca nie robi.
firmy transportowe mają zwykle ubezpieczenie w jakiś pakiecie i do jej obsługi jest wyznaczony jeden pracownik, którego kierowca raczej nie może znać. może tak też być, że firme transportową obsługuje biuro brokerskie i sprawę ubezpieczenia załatwia pracownik tego biura, którego tez kierowca nie może znać.

ogólnie zasada jest taka: w kwestiach ubezpieczenia kierowca nie jest stroną przedmiotowej w sprawie.

Autor:  tir5 [ 22 gru 2006, 20:44 ]
Tytuł: 

Cytuj:
co do apteczek pierwszej pomocy wszędzie jest tak samo jak w Polsce
Z tego co wiem, to w Polsce posiadanie apteczki nie jest obowiązkowe, czyli w innych krajach jest podobnie? Wiem, tylko o Austrii, ze tam jest obowiązek posiadania apteczki.

Autor:  Trc [ 22 gru 2006, 20:51 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Cytuj:
co do apteczek pierwszej pomocy wszędzie jest tak samo jak w Polsce
Z tego co wiem, to w Polsce posiadanie apteczki nie jest obowiązkowe, czyli w innych krajach jest podobnie? Wiem, tylko o Austrii, ze tam jest obowiązek posiadania apteczki.
Tak jak napisałeś w Polsce jej posiadanie jest tylko zalecane. Jednakże w innych krajach Europy apteczka, obok pasów bezpieczeństwa i trójkąta ostrzegawczego, stanowi obowiązkowe wyposażenie samochodu osobowego i ten wymóg jest rygorystycznie przestrzegany np. w Austrii, Chorwacji, Czechach, Niemczech, na Słowacji i Węgrzech.

I tak jeszcze jako ciekawostka :wink:

W wyposażeniu apteczki (najlepiej w formie hermetycznie zamykanego pudełka) przede wszystkim winny się znajdować:

- gotowe opatrunki w różnych rozmiarach (co najmniej po 1 szt. w każdym rozmiarze)
- 6 szt. okładów na rany 10x10 cm
- bandaże muślinowe, elastyczne (co najmniej 3 szt. o różnej długości)
- trójkątne ręczniki, białe - do mocowania itd. (zalecane 4 szt.)
- 1 ręcznik opatrunkowy, metalizowany, 40x60 cm, wykorzystywany przy rozległych poparzeniach/ranach
- 3 plastry z opatrunkami, 10x6 cm
- 1 plaster na szpulce 5 mx2,5 cm służący do mocowania okładów
- 1 folia ratunkowa, srebrna lub złota - zapewniająca ochronę przed zimnem i utrzymująca ciepło (szok)
- 1 nożyczki nadające się również do przecinania pasów
- 1 ręcznik do sztucznego oddychania - w celu ratowania metodą usta-usta
- 6 rękawiczek gumowych
- 1 instrukcja postępowania w przypadkach pierwszej pomocy (z przewagą grafiki nad tekstem)
- wykaz telefonicznych numerów alarmowych

Autor:  młodzian [ 29 gru 2006, 9:58 ]
Tytuł: 

A wiec jesli nie jest wymagana ta apteczka a tylko zalecana, to policja nie powinna rzadac jej pokazania, czy tak? A wiec czemu jej zarzadala przy rutynowej kontroli na trzezwosc w 1 swieto?
Pozdrawiam

Autor:  Diushy [ 06 sty 2007, 14:50 ]
Tytuł: 

Witam na początku wszystkich forumowiczów!
Czytając ten dział od deski do deski nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie: czy świadectwo kwalifikacji i kurs na przewóz rzeczy to to samo? czy są to dwa oddzielne dokumenty? nadmienie ze interesuje mnie sytuacja obecna a nie jak bylo kiedys

Autor:  emil [ 06 sty 2007, 15:01 ]
Tytuł: 

W sumie to jest jedno. Jeśli masz świadectwo kwalifikacji (ważne) to nie musisz mieć kursu na przewóz rzeczy. Natomiast jeśli twoje świadectwo kwalifikacji traci ważność musisz zapisać się na kurs na przewóz rzeczy (dodatkowy 200-300zł). Jeśli nie masz wcale świadectwa kwalifikacji musisz zrobić kurs na przewóz rzeczy (podstawowy 800-900zł).
Najpierw były świadectwa kwalifikacji ale stopniowo zastępowane są kursami na przewóz rzeczy, więc podczas kontroli oba dokumenty są honorowane.

Strona 20 z 32 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/