Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 lis 2009, 14:23

Cytuj:
według mnie po 4,5h pracy musi być pauza min 45min (lub dzielona pierwsze 15min, drugie 30min - nigdy odwrotnie), niezależnie czy będziesz miał 6, czy 9h pracy.
Cyryl, a nie jest przypadkiem tak, że po 6 godzinach pracy (na którą może składać się 3h jazdy i 3h innej pracy) wg Prawa Pracy kierowca jest zobowiązany zrobić 15 minutową przerwę?
Następnie kierowca może prowadzić pojazd nie dłużej niż 1,5h i wówczas "dokręcić" brakujące 30 minut? Oczywiście, gdyby zrobił po 6 godzinach pracy 30 min przerwy wówczas ta zostanie potraktowana jako 15 minutowa.

Pytam, bo tak kiedyś mi wpajali na wykładach do Certyfikatu Kompetencji Zawodowych.


Post Wysłano: 02 lis 2009, 16:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

widzisz mimo, że wielu mnie ma jako teoretyka, jestem praktykiem.
jeżeli tak będziesz robił sam martw się konsekwencjami.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 02 lis 2009, 22:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2009, 23:43
Posty: 82
GG: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Cytuj:
ale powiedzmy że ja jestem ten zły, a Ty masz rację, więc przyjrzyjmy się tej Twojej USTAWIE z dnia 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców i zobaczymy:
Cyryl czy możesz podać jakąś informację lub przepis który by likwidował tą ustawę, bo według mnie ona dalej obowiązuje.


Cytuj:
czas pracy kierowców w firmie kontroluje ITD, nie PIP, nie inne instytucje, ale właśnie ITD i robi to właśnie według 561/2006 (i innych dyrektyw lub rozporządzeń z niej wynikających).
Rozporządzenie 561/ 2006 nie opisuje czasu pracy kierowców tylko
czas prowadzenia, przerwy i okresy odpoczynku, a mówi o tym Artykuł 1 tego rozporządzenia
Cytuj:
Niniejsze rozporządzenie ustanawia przepisy dotyczące czasu
prowadzenia
pojazdu, przerw i okresów odpoczynku kierowców
wykonujących przewóz drogowy rzeczy i osób...
Jak ITD może kontrolować czas pracy (nie mylić z czasem prowadzenia pojazdu) na podstawie rozporządzenia które nie opisuje czasu pracy a jedynie czas jazdy, przerwy i odpoczynki co zresztą jest napisane w tym rozporządzeniu (561/2006). Według mnie czas pracy kierowców opisuje USTAWA z dnia 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców. Ta ustawa nakazuje stosowanie przepisów 561/ 2006 i AETR i żaden sposób nie koliduje z nimi co zresztą jest napisane w
Cytuj:
Art. 1. Ustawa określa:
3)zasady stosowania norm dotyczących okresów prowadzenia pojazdów, obowiązkowych przerw w prowadzeniu i gwarantowanych okresów odpoczynku, określonych rozporządzeniem (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniającym rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylającym rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 (Dz. Urz. UE L 102 z 11.04.2006, str. 1), zwanym dalej „rozporządzeniem (WE) nr 561/2006” oraz Umową europejską dotyczącą pracy załóg pojazdów wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe (AETR), sporządzoną w Genewie dnia 1 lipca 1970 r. (Dz. U. z 1999 r. Nr 94, poz. 1086 i 1087), zwaną dalej „Umową AETR”;
i dalej
Cytuj:
3. Przepisy ustawy nie naruszają postanowień zawartych w rozporządzeniu (WE) nr 561/2006 i Umowie AETR.
Cytuj:
1. "Art. 11. 1. Czas pracy kierowcy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy, w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy"

zacytowałeś tylko część przepisu bo dalej jest napisane
Cytuj:
z zastrzeżeniem art. 15 ust. 1 i 3–5.
a tam m.in.
Cytuj:
Do kierowców zatrudnionych w transporcie drogowym mogą być stosowane rozkłady czasu pracy, w których jest dopuszczalne przedłużenie wymiaru czasu pracy do 10 godzin na dobę, a do pozostałych kierowców do 12 godzin na dobę – w ramach systemu równoważnego czasu pracy.
Czyli kierowca zatrudniony na podstawie stosunku pracy (umowa o pracę) może pracować maksymalnie 12 godzin, reszta to będą nadgodziny.
Cytuj:
według mnie 9, a może być wydłużony do 10h.
mylisz pojęcia czasu pracy i czasu jazdy.
Cytuj:
według mnie tygodniowy czas pracy to 45h lub max 56h, jednak zachowując w okresie dwóch następujących po sobie tygodni 90h (czyli jeżeli jednego tygodnia 56h, to w drugim już tylko 34h).
znowu mylisz pojęcia. To o czym piszesz to czas prowadzenia (czyli jazdy) a nie pracy.
Cytuj:
3. "Art. 13. 1. Po sześciu kolejnych godzinach pracy kierowcy przysługuje przerwa przeznaczona na odpoczynek w wymiarze nie krótszym niż 30 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy nie przekracza 9 godzin, oraz w wymiarze nie krótszym niż 45 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy wynosi więcej niż 9 godzin. Przerwa może być dzielona na okresy krótsze trwające co najmniej 15 minut każdy, wykorzystywane w trakcie sześciogodzinnego czasu pracy lub bezpośrednio po tym okresie."
według mnie po 4,5h pracy musi być pauza min 45min (lub dzielona pierwsze 15min, drugie 30min - nigdy odwrotnie), niezależnie czy będziesz miał 6, czy 9h pracy.
i po raz kolejny mylisz pojęcia. Musisz zrobić 45 min. ale po 4,5 godz jazdy a nie pracy.
Cytuj:
4. "Art. 14. 1. W każdej dobie kierowcy przysługuje prawo do co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku. Dobowy odpoczynek może być wykorzystany w pojeździe, jeżeli pojazd znajduje się na postoju i jest wyposażony w miejsce do spania.
2. W każdym tygodniu kierowcy przysługuje prawo do co najmniej 35 godzin nieprzerwanego odpoczynku.
według mnie odpoczynek tygodniowy to 45h lub skrócony 24h."
do tego artykułu odnosi się inny w którym jest napisane...
Cytuj:
5. Do kierowców, którzy wykorzystali okres odpoczynku, o którym mowa w art. 8 ust. 1–5 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 i w art. 8 ust. 1–3 Umowy AETR, nie stosuje się odpoczynku, o którym mowa w art. 14.
czyli jeśli kierowca robi odpoczynki dzienne i tygodniowe zgodnie z rozporządzeniem 561/2006 lub AETR jest to także zgodne z Ustawą o Czasie Pracy Kierowców.

Podsumowując: kierowca zatrudniony na umowę o pracę musi przestrzegać zarówno Ustawy o Czasie Pracy Kierowców jak i Rozporządzenia 561/2006 lub AETR które nie kolidują ze sobą.


Post Wysłano: 02 lis 2009, 23:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 maja 2008, 18:37
Posty: 13
GG: 499961

W pełni sie z Tobą zgadzam Blady.


Post Wysłano: 03 lis 2009, 6:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

sprawa wygląda tak, ja odpowiadam za funkcjonowanie firmy, jak powiedziałem kierowców, ich czas pracy oraz dokumentację tego kontroluje ITD. tylko ITD.
dla nich wyznacznikiem jest 561/2006 i to wszystko.

poza tym każdy może postępować jak uważa.
jeżeli będziesz przestrzegał 561/2006 nikt nie zrobi Ci krzywdy, jeżeli przekopiesz wszystkie przepisy i usiłujesz je wcielać w życie będziesz pewnie OK, tylko czy firma będzie mogła funkcjonować, a Ty będziesz mógł normalnie pracować?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 03 lis 2009, 21:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2006, 19:32
Posty: 201
GG: 3602137

Cytuj:

ale jeżeli wcześniej zrobiłeś 15h pracy i poprzedni odpoczynek dobowy był 11h nie 9h, to niestety, ale o godzinie 01:00 w nocy musisz wyjść odpalić auto, ruszyć, zatrzymać się i wrócić do łóżka.

odpoczynek dobowy 11h - praca 15h - odpoczynek dobowy ponad 9h - to jest źle.
odpoczynek dobowy 9h - praca 15h - odpoczynek dobowy 11h i więcej - jest OK.
odpoczynek dobowy 9-11h - praca 13h - odpoczynek dowolny ponad 9h - jest OK.

po prostu w sąsiedztwie 15h pracy albo z przodu albo z tyłu musi być skrócony odpoczynek dobowy 9h.
przy pracy 13h jest dwoloność.
Tu sobie tak mysle o tym
odpoczynek dobowy 9h - praca 15h - odpoczynek dobowy 11h i więcej - jest OK.


Cos tu nei kumam.
Zaczynam nowy tydzien.
Poniedzialek 6:00,pracuje 12h do 18:00.
Robie 9h skrocony odpoczynek do 3:00,po ktorym zaczynam nowy 24godzinny okres.
Pracuje 15h czyli od 3:00 do 18:00.Robiac 11h odpoczynku wyjdzie mi 26h pracy liczone od 3:00,czyli od momentu ruszenia po skroconym dobowym...
Nie czaje na jakiej podstawie mowisz,ze w sasiedztwie 15h albo z przodu albo z tylu musi byc skrocony odpoczynek dobowy.





a jeszcze wczesniej napisalesnatomiast odpoczynek dobowy może skrócić do 9h tylko 2 x w tygodniu.a nie przypadkiem 3 razy??

_________________
lepiej mieć brzuch od piwa,niż garb od roboty


Post Wysłano: 03 lis 2009, 23:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 maja 2008, 18:37
Posty: 13
GG: 499961

odpoczynek dobowy możesz skrócić 3 razy. Koledze Cyrylowi coś sie pomyliło.

Jeśli pracujesz 15h to potem robisz odpoczynek dobowy 9h. 15+9=24h. zamykasz dobe.


Post Wysłano: 04 lis 2009, 2:32

Cyryl nie mówię w swoim wcześniejszym poście, że 6 godzin pracy jest równoznaczne z 6 godzinami jazdy ciągłej. Chodzi mi tu o zasygnalizowanie pewnej sprawy, jaką może poruszyć Inspekcja Pracy, jako, że po 6 godzinach pracy pracownikowi przysługuje 15 minutowy odpoczynek.
Widzę to w następujący sposób:
3h jazdy
3h innej pracy (rozładunek: zsunięcie plandeki, odbezpieczenie towaru, zwinięcie pasów, zamiecenie naczepy, zasunięcie plandeki, itp.)
Po tym czasie przerwa 15 min wynikająca z przepisów Prawa Pracy
1,5h jazdy (nie więcej!!) do pełnych 4,5g jazdy zgodnie z 561/2006
30 min przerwy wynikających z 561/2006
4,5h jazdy
Odpoczynek dobowy (skrócony, pełny)

Tak, jak wcześniej wspominałem, to jest przykład, jaki miałem na wykładach do Certyfikatu Kompetencji Zawodowych (potrzebny do wydania licencji).


Post Wysłano: 04 lis 2009, 6:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

o co chodzi,

z tego co jest tutaj w temacie wynika, że większość kierowców nie zna podstaw 561/2006.
natomiast przestrzeganie tej dyrektywy gwarantuje na 90% zgodność z pozostałymi, którymi nie należy się przejmować, bo jak pisałem czas pracy kierowców w firmie nie kontroluje PIP, ale ITD dla których 561/2006 jest wykładnią.

w tym wypadku pisanie o innych przepisach jest tak jak wprowadzenie całek w szkole podstawowej, można tylko po co?

natomast coś takiego:
3h jazdy
3h innej pracy (rozładunek: zsunięcie plandeki, odbezpieczenie towaru, zwinięcie pasów, zamiecenie naczepy, zasunięcie plandeki, itp.)

można o tym pisać, tylko który kierowca będzie załadunek robił na innym selektorze niż łóżko?
w każdym kraju, nawet tych restrykcyjnie podchodzących do czasu pracy, służby kontrolujące nie mają zastrzeżeń do odpoczynku w czasie załadunku, choćby w przypadku przewozu płyt gipsowo-kartonowych, gdzie jest minimum godzina skakania po naczepie i zabezpieczania z czego kontrolujący zdają sobie sprawę.

powiedzmy, że wezmę tą ustawę o czasie pracy kierowcy i na szkoleniu zapoznam z tym kierowców, efekt będzie taki, że część z nich zacznie jeździć po 6h, a druga część robić pauzy po 30min, a co niektórzy będą robili załadunek na młoteczkach i będę miał więcej kłopotu niż pożytku.

więc lepiej jak to pominę - przyjmę że tej ustawy nie ma i skupię się na 561/2006.
I zasada - nie szkodzić. najbardziej samemu sobie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 04 lis 2009, 11:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 maja 2008, 13:21
Posty: 67
GG: 8745401
Lokalizacja: kadzidło

http://tachospeed.pl/pliki/Rozporzadzen ... erowcy.pdf

fajnie pokazane co i jak :wink:

_________________
B-Jest
C-Jest
C+E-Jest
Kurs na Przewóz Rzeczy-Jest
Karta Kierowcy - Jest


Post Wysłano: 05 lis 2009, 0:02

Cytuj:
można o tym pisać, tylko który kierowca będzie załadunek robił na innym selektorze niż łóżko?
w każdym kraju, nawet tych restrykcyjnie podchodzących do czasu pracy, służby kontrolujące nie mają zastrzeżeń do odpoczynku w czasie załadunku, choćby w przypadku przewozu płyt gipsowo-kartonowych, gdzie jest minimum godzina skakania po naczepie i zabezpieczania z czego kontrolujący zdają sobie sprawę.
Jaki kierowca? JA. Praktycznie z chwilą posadzenia 4 liter w samochodzie z kartą celowo, podkreślam CELOWO w trakcie załadunku, rozładunku nie przestawiałem selektora na łóżko. Co więcej, z każdym rozpoczęciem nowego okresu prowadzenia wrzucałem selektor na młotki. Ot takie przyzwyczajenie.
A to, czy służby kontrolujące nie mają zastrzeżeń, ba nie wlepiają z tego tytułu mandatów? Zależy od kontrolującego, kontrolowanego. Jeśli kontrolowany zgrywa "wielkiego znawcę" to tak, jak mój kolega dostanie "pouczenie" w kwocie 60 EUR od BAG.

Wiem, że moje postępowanie mogło/może się nie podobać u pracodawców, ale byłem nie raz kontrolowany i nigdy nie miałem problemów jeśli idzie o czas pracy. A to, że komuś to mogło przeszkadzać - ja mam rodzinę i zarabiam na ich utrzymanie a nie na płacenie mandatów, bo ktoś mi coś chce narzucić...


Post Wysłano: 05 lis 2009, 6:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...Jeśli kontrolowany zgrywa "wielkiego znawcę" to tak, jak mój kolega dostanie "pouczenie" w kwocie 60 EUR od BAG...
możesz dokładnie to opisać, bo muszę się przyznać, że od 1988 roku nie słyszałem o ukaraniu kierowcy przez BAG za załadunek na "łóżku" (były przypadki ukarania za wymianę koła - naprawę auta), co więcej z rozmów z inspektorami ITD wynika że również nie zwracają na to uwagi.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 06 lis 2009, 1:49

To było rok temu gdzieś na przełomie kwietnia/maja pod Hannoveren, na A2. Kolega, de facto wielki figo-fago zjechał na kontrolę, niby strasznie znał niemiecki i zaczął się wymądrzać. A poszło o błahą sprawę, bo miał proporczyki na szybie. Koniec końcem zdjął je, ale dokładnie wówczas mu przetrzepali tarczki i padło stwierdzenie: No w porządku, jazda, pauza. A gdzie załadunki? To pokazał papiery z dnia załadunku, sprawdzili z tego dnia tarczkę i... dowalili mu.


Post Wysłano: 06 lis 2009, 6:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

to sam się prosił, myślę że w innym przypadku nikt na to nie zwróciłby uwagi.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 06 lis 2009, 10:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 maja 2007, 20:07
Posty: 11
GG: 0
Samochód: R500
Lokalizacja: Brusy -GCH-

Kolega ostatnio też dostał mandat za jazdę na automacie, tzn cały czas miał ustawione tacho na łóżku czy to jazda czy pauza. BAG go zatrzymało i ponoc nie mieli do czego się doczepic to dostał mandat za to, niby 30e. Tłumaczył, że tacho automatyczne jest a pani inspektor powiedziała, że tak nie można :shock:


Post Wysłano: 08 lis 2009, 22:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lis 2009, 19:57
Posty: 5
GG: 0

Odświeżę nieco post.
Nie mogę uwierzyć ze koledze Cyryl udało się przekonać wszystkich do tego że jak nie wstaną o 1 w nocy i nie rusza auta o 10m to zostaną ukarani mandatem :)

Otóż fraza "minimum 9 godzin nie więcej niż 11" odnosi się tylko do czasu odpoczynku a nie pracy!!
Czas skróconego odpoczynku dobowego nie wlicza się w 15 godzinny pracy a w obowiązek zmieszczenia się z nim w 24 godzinach.

Więc zakładając ze zacząłeś prace o godzinie 0.00 i pracowałeś 15 godzin, więc skończyłeś prace o 15 i do godziny 0.00 musisz wyrysować pauzę 9 godzin co da w konsekwencji 24h.
Jeżeli wyrysujesz dłuższa niż 9 godzin( na przykład 15) zostanie ci ona zaliczona jako 9 godzinna pauza i tyle.


Post Wysłano: 09 gru 2009, 22:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cyryl napisałeś, że Rozporządzenie 561/2006 w 90% współgra z innymi aktami prawnymi, w tym z poruszoną Ustawą o czasie pracy kierowców. Napisałeś też, że czas pracy w firmie kontroluje ITD, co też według mnie jest błędem, 90% to nie 100%. ITD kontroluje, czy zachowane są minimalne okresy przerw i prowadzenia pojazdu. Nijak ma się do tego czas pracy. Czas pracy kontroluje PIP i ich kontrole są o wiele groźniejsze dla firmy niż ITD. ITD może nałożyć karę administracyjną bodajże do 30 tyś. zł. A PIP może puścić z torbami firmę. Ale ja nie o tym... .


Niejednokrotnie jest tak, że według Rozporządzenia 561/2006 wszystko jest OK, ale zgodnie z Ustawą o czasie pracy kierowców nie jest. Nie wiem czym się zajmujesz, ale z tego co piszesz powinieneś znać bardzo dobrze tę ustawę. Polecam jakiegoś doradcę zatrudnić we firmie.

Konflikt widać chociażby bo przykładzie Jestera. Gdzie po 6 godzinach pracy musimy zrobić 30 minut przerwy.


4h jazdy + 3 godziny innej pracy jest wykroczeniem w myśl przepisów prawa pracy i ustawie o czasie pracy kierowców. Natomiast według 561/2006 jest wszystko OK. Za to wykroczenie ITD cię nie ukarze, ale PIP już tak. Chyba, że nie wpuścisz inspekcji pracy do firmy, skoro napisałeś że tylko ITD kontroluje czas pracy.


4,5 godziny jazdy + 45 minut pauzy + 4,5 godziny jazdy? Ile mamy czasu pracy? 9 godzin i 15 minut. A według 561/2006 9 godzin i 45 minut.


Nie wiem czy wiesz, ale przypuszczam, że tak. Ta cała ustawa dotyczy kierowców zatrudnionych na umowy o pracę. Wszystkie inne rodzaje zatrudnienia, umowy cywilnoprawne, samozatrudnienie sprawiają, że przepisy te nie mają zastosowania. Stosuje się tylko przepisy Rozporządzenia 561/2006 oraz Umowy AETR.

Po co pracodawcy zabezpieczają się i w umowach o pracę przy wysokości pensji jest też dopisek, że zawierają się godziny nadliczbowe i np. ryczałty za nocleg? Kierowców tak jak we wszystkich innych zawodach obowiązuje podstawowo 8 godzinny czas pracy na dobę. Wszystko co ponad, to godziny nadliczbowe, za które kierowca musi mieć dodatkowo zapłacone (to nie jest podstawa, dodatek za kilometr, procent od frachtu, czy też dieta). Dodatkowo musi być ustalony system pracy (podstawowy, zadaniowy, równoważony, przerywany). Gdybyś trafił na kumatego kierowcę doskonale znającego przepisy i zarządzałby wypłacenia wynagrodzenia za godziny nadliczbowe i ryczałty za nocleg, to stoisz na przegranej pozycji. Chyba, że wszystko jest przestrzegane.


Czas pracy kierowców reguluje Ustawa o czasie pracy kierowców, a nie Rozporządzenie 561/2006. Mając firmę w Polsce i zatrudniając kierowców na stosunek pracy musisz przestrzegać zapisów tej ustawy.


Post Wysłano: 16 sty 2010, 15:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lut 2009, 23:35
Posty: 42
GG: 2354917
Samochód: Yamaha TDR:)
Lokalizacja: SKL

Najlepiej jak Cyryl juz nic nie pisze,bo same modrosci zyciowe wypisuje.O 1 w nocy musze wstac i pojechac 10m ale jaja,to moze parking objade sobie zeby lepiej wygladalo...<jaja>

_________________
CIĘŻARÓWKA JEST BOGIEM, TRANSPORT NAŁOGIEM, JAZDA ZABAWĄ A TARCZKA PODSTAWĄ xD

Mercedes o: 8:00 wyjadę o ile zapalę, 12:00 wjadę na serwis, 16:00 wyjadę o ile naprawią

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Yam ... _125/79572 MOJA MACHINA


Post Wysłano: 17 sty 2010, 16:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lut 2007, 23:39
Posty: 143
Lokalizacja: Wrocław

Kolega nowy, więc można wybaczyć. Niestety, Cyryl ma rację z tym, że trzeba ruszyć pojazd, bo mamy dokładnie 24 h na to, żeby wykorzystać wszystkie aktywności (łącznie z odpoczynkiem dobowym) od poprzedniego początku okresu rozliczeniowego.

_________________
A ja, jeżely pan pozwoly, z przyjemnością!!!


Post Wysłano: 17 sty 2010, 20:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2006, 19:32
Posty: 201
GG: 3602137

Wydaje mi się,ze jednak kolega Cyryl nei ma racji w tym przypadku,z całym szacunkiem do Jego osoby.

Masz dobe 24h.
Pracujesz 15h,odpoczynku robisz minimum 9h i wszystko gra.
Jak stoisz dłużej to i tak masz zachowany czas pracy i odpoczynku w tych 24h.

_________________
lepiej mieć brzuch od piwa,niż garb od roboty


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: