Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 lis 2009, 12:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Wszystkie które znajdą sie w jego zasięgu (a zasięg jest bardzo mały).

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 24 lis 2009, 12:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
w tym momencie leże i nic mnie nie podniesie
Tak jeździsz?
Wiesz co zacznij pisać krótko a mądrze bo to że napisałeś posta na pół strony to co z tego jak nie ma on sensu obrałeś go tylko w ładne słowa z których połowa jest zbędna a większego sensu brak.
A co w tym dziwnego?
Sens to ma co napisał Matrix, a że nie każdy potrafi ogarnąć większą ilość tekstu na raz to inna sprawa.
Napisz czemu leżysz?


Post Wysłano: 24 lis 2009, 12:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

Z jego "pozycji on-off"
Jestem ciekaw jak to widzi.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Post Wysłano: 24 lis 2009, 12:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Cytuj:
Cytuj:
jeśli to możliwe sprzęgła powinno sie używać w pozycji ON albo OFF, jak najkrócej pozostając w pośrednim położeniu.
I w tym momencie leże i nic mnie nie podniesie :lol:
Tak jeździsz? :mrgreen:
Wiesz co zacznij pisać krótko a mądrze bo to że napisałeś posta na pół strony to co z tego jak nie ma on sensu obrałeś go tylko w ładne słowa z których połowa jest zbędna a większego sensu brak.
Zarzucasz mi pisanie rozlegle i nie na temat, a sam nic do tematu nie wniosłes, niewiadomo nawet o co Ci chodzi.

Akurat w zdaniu które zacytowałeś zawarta jest podstawowa zasada właściwego używania sprzęgła i naprawde nie wiem co Ci w niej nie pasuje.

Chyba tylko czepialstwo przez Ciebie przemawia i brakuje Ci tam określenia "w miare możliwości".


Post Wysłano: 24 lis 2009, 12:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

Odpowiedz mi na pytanie czy jeździsz w ten sposób że zabierasz od razu noge ze sprzęgła? bo na tym rozumiem polega on off?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Post Wysłano: 24 lis 2009, 12:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

on off jak łatwo sie domyślić oznacza używanie sprzegła w pozycji dwustanowej z ograniczeniem stanów pośrednich na ile jest to możliwe i rozsądne.


Ostatnio zmieniony 24 lis 2009, 12:55 przez Marix, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 24 lis 2009, 12:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
Z jego "pozycji on-off"
Jestem ciekaw jak to widzi
Dla mnie to znaczy tyle że jak się używa sprzęgła to albo w pozycji on-załączone(pedał wciśnięty do oporu) albo off-wyłączone czyli pedał sprzęgła znajduje się w normalnej pozycji. I unikać jazdy na półsprzęgle, co powoduje jego nadmierne zużycie. Proste. Czytaj uważnie.


Post Wysłano: 24 lis 2009, 12:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

No tak czyli chodzi Ci jednak o normalną jazdę i normalne puszczanie sprzęgła tak jak każdy to robi tylko chciałeś pofilozofować.
Wszystko jasne nie mam pytań.

Igor jazda na pół sprzęgle jednak jest zalecana w granicach zdrowego rozsądku na przykład przy ruszaniu i konstruktorzy to przewidzieli, tak samo jak z redukcją czy płynną zmianą biegu.
A "on off" to dwie pozycje i żadna inna stąd moje pytanie.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Post Wysłano: 24 lis 2009, 12:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Cytuj:
Cytuj:
jeśli to możliwe sprzęgła powinno sie używać w pozycji ON albo OFF, jak najkrócej pozostając w pośrednim położeniu.
I w tym momencie leże i nic mnie nie podniesie :lol:
Tak jeździsz? :mrgreen:
Wiesz co zacznij pisać krótko a mądrze bo to że napisałeś posta na pół strony to co z tego jak nie ma on sensu obrałeś go tylko w ładne słowa z których połowa jest zbędna a większego sensu brak.

Cytuj:
A "on off" to dwie pozycje i żadna inna stąd moje pytanie.


Post Wysłano: 24 lis 2009, 13:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

Czyli dalej twierdzisz że jeśli to możliwe można zabrać nogę od razu ze sprzęgła?
juz nie rozumiem o co Ci chodzi.
Może z łaski swojej nagraj mi film jak jedziesz bo ja chyba już nie wiem jak to robić i nie ma innej opcji jutro jade autobusem :(

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Post Wysłano: 24 lis 2009, 13:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
No tak czyli chodzi Ci jednak o normalną jazdę i normalne puszczanie sprzęgła tak jak każdy to robi tylko chciałeś pofilozofować.
Wszystko jasne nie mam pytań.
To że K T O K O L W I E K!!! ma obszerniejszą wiedzę niż ja, czy ktoś inny na forum nie znaczy że chce filozofować, a raczej dogłębnie odpowiedzieć, przez co można uzyskać wyczerpującą odpowiedz na dany temat. Jeżeli czegoś nie wiem, a chcę to wiedzieć to się ucze, osoby która mi to powiedziała nie traktuje w kategorii filozofa. Nie każdy jest dobry we wszystkich dziedzinach, jeden wie więcej inny mniej. Nie podoba mi się przekonanie które czasem na forum panuje że ktoś jest filozof albo pozjadał wszystkie rozumy. Mnie nie boli to że ktoś ma więcej do powiedzenia niż ja.
Cytuj:
Igor jazda na pół sprzęgle jednak jest zalecana w granicach zdrowego rozsądku na przykład przy ruszaniu i konstruktorzy to przewidzieli, tak samo jak z redukcją czy płynną zmianą biegu.
A "on off" to dwie pozycje i żadna inna stąd moje pytanie.
Jest zalecana, ale raczej ruszanie(ale potraktujmy to jako jazdę)
Cytuj:
jeśli to możliwe sprzęgła powinno sie używać w pozycji ON albo OFF, jak najkrócej pozostając w pośrednim położeniu.
Ale MAtrix to napisał na samym początku-JW.
Jednak są też osoby które np podczas jazdy trzymają nogę na sprzęgle(widziałem takie sytuacje) Ta rozmowa jest typu, czy masło jest maślane. Odpowiedź na pytanie miałeś zawarte w poście Matrixa.


Post Wysłano: 24 lis 2009, 13:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...Igor jazda na pół sprzęgle jednak jest zalecana w granicach zdrowego rozsądku na przykład przy ruszaniu i konstruktorzy to przewidzieli...
no nie do końca.
w niektórych współczesnych pojazdach ciężarowych przy ruszaniu nie dodajesz gazu tylko puszczasz sprzęgło, nawet bez specjalnych ceregieli. czy auto puste, czy obciążone, czy jest z góry czy pod górę. procesor sam obliczy i mocy jest potrzebne i steruje całym ruszaniem. dopiero po ruszeniu kładziesz nogę na pedał gazu i jedziesz. oczywiście jak to robisz z odpowiedniego biegu.

jazda na półsprzęgle miała większe znaczenie, gdy samochody miały po 5-6 biegów i dużo mniej mocy. wtedy operując gazem i sprzęgłem kierowca mógł w dowolny sposób dozować obciążenie silnika, aby go nie zgasić. dzisiaj to robi za kierowcę komputer.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 25 lis 2009, 12:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Takie ruszanie jest zalecane przez większość producentów współczesnych samochodów. Rusza się z wolnych obrotów.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 28 lis 2009, 23:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

a wracając do tematu głównego czyli jazdy na luzie to przeżyłem właśnie mały szok, jako, że moje auto padło dostałem na zastępstwo Actrosa 3osie 480km w pełnym automacie z marca tego roku i zonk, przy włączonym tempomacie 90km/h, retarder ustawiony na +6km przy zjeździe z góry topór wrzuca do luzu, po osiągnięciu 96km/h wrzuca 12 bieg po czym włącza retarder, gdy wyhamuje znowu luz.
czyli jednak w nowych autach można jeździć na luzie.
tempomat przestawiany na różne prędkości i zawsze przy zjeździe z górki był luz po czym bieg i retarder. dopiero po kilku ładnych kilometrach nauczyłem się blokować mu bieg ręcznie - niestety Norwegia nie pozwala na zabawy i wygłupy po górkach

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 29 lis 2009, 23:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

Mercedes to wprowadził w celu zmniejszenia zużycia paliwa ale ja także uważam że to durny pomysł.


Post Wysłano: 30 lis 2009, 23:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

W Volvo też jest taka funkcja Eco Roll i również automat załącza bieg jałowy, jeżeli się ustawi tryb jazdy na "E+".


Post Wysłano: 01 gru 2009, 0:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 maja 2009, 20:22
Posty: 108
GG: 10095414

Cytuj:
W Volvo też jest taka funkcja Eco Roll i również automat załącza bieg jałowy, jeżeli się ustawi tryb jazdy na "E+".
Cytuj:
Mercedes to wprowadził w celu zmniejszenia zużycia paliwa ale ja także uważam że to durny pomysł.
Jeżdże ciężarówkami dopiero od 3 miechów, ale z tego co wiem nie powinno się jeździć na luzie, chyba że się mylę :? (Jeśli tak to mnie poprawcie):

po pierwsze, dlatego że to nieekonomiczne: (samochód puszczony bez gazu na "zapiętym" biegu nie zużywa paliwa, a po drugie, można go tak wychamowywać oszczędzając hamulce (szczególnie na zjazdach), po trzecie żeby odczuć działanie retardera tudzież innego zwalniacza bieg musi! być zapięty.

Dlaczego Grzegorz, wyśmiewasz się z ludzi. To jego on-off to nie za bardzo profesjonalne określenia ale każdy kumający jako - tako to zrozumie. Nie ma się z czego śmiać! Zacznij lepiej czytać ze zrozumieniem.

_________________
A - zastanawiam się
B - jest
C - jest
E - jest
D - jest
kurs na przewóz rzeczy jest buahaha :P


Post Wysłano: 01 gru 2009, 16:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Nie wiem czemu sie tak uczepiliście okreslenia on/off, w literaturze fachowej wystepuje pojęcia włączenia/wyłączenia sprzęgła


Post Wysłano: 01 gru 2009, 16:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Chodzi o to, że nie ma możliwości jazdy ze sprzęgłem w dwóch pozycjach, bo nie wiem jak sobie wyobrażasz ruszenie z natychmiastowym puszczeniem sprzęgła - źle sformułowałeś pierwszy post (no tak, potem starałeś się to wytłumaczyć), więc nie dziw się, że Grzesiek się oburzył.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 01 gru 2009, 16:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Rezygnuję :roll:
Cytuj:
pierwszy post
Cytuj:
Dobry instruktor powinien zaszczepić w kursancie zasade, że jeśli to możliwe sprzęgła powinno sie używać w pozycji ON albo OFF, jak najkrócej pozostając w pośrednim położeniu.
Raz już to pogrubiałem, ale okey, przyjmijmy ze masz racje, tak będzie prościej


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: