wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

[Volvo] Duże spalanie
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=11491
Strona 3 z 3

Autor:  weni [ 01 gru 2007, 0:06 ]
Tytuł: 

przepraszam, wstyd mi , zapomniałem dopisać że 1200-1300 obrotów auto miało na biegu jałowym czyli na luzie, zresztą może któryś z kolegów mający "mocne" auto taka próbę by wykonał.
Zalecenia; cegłówkę lub coś innego proszę wstawić pod pedał gazu w takim położeniu aby silnik na
'luzie" nie osiągnął więcej niż 1200 obrotów, następnie proponuję załadować 24tony ładunku i po przejechaniu wystarczy 5 km chociaż z jednym wiaduktem opisać nam to na forum jak było.
Pozdrawiam wszystkich kolegów, a wrażenia z jazdy będą bezcenne :D

Autor:  TomVol [ 01 gru 2007, 18:03 ]
Tytuł: 

byłem przekonany że w fh-czach niema linki gazu.(teraz wiem że byłem w błędzie)

Autor:  januszko76 [ 04 gru 2007, 19:06 ]
Tytuł: 

powiem zależy jak motor jest ułożony i czy stan licznika jest no wiesz nie przewijany sprawdz sobie czujnik doładowania i inter cooler a zadymiarka spalin jest ok?

Autor:  mateuszz-m1 [ 04 gru 2007, 21:05 ]
Tytuł: 

a zadymiarka spalin jest ok?[/quote]
zadymiarka spalin??? :|

Autor:  januszko76 [ 04 gru 2007, 22:46 ]
Tytuł: 

volvo na ręcznym ma automatycznie zał zadymiarę posłuchaj motoru na ręcznym i bez szwedzka ekologia kolego mało tego na ręcznym niewolno dusić w pedał a czemu to chyba wiadomo.

Autor:  tresor [ 06 gru 2007, 1:36 ]
Tytuł: 

W osobówce najpierw bym sprawdził sonde lambda.
Ale widze, że w cieżarówkach chyba tego nie ma bo byście coś pisali.
Ale przecież chyba jest komputer, który steruje podawanymi dawkami paliwa ?
Jak to jest w ciągnikach siodłowych?

Autor:  bartekZ [ 06 gru 2007, 21:40 ]
Tytuł:  spalanie

Mam Scanie 124l 420 hpi przebieg 540 tys zestaw mega pali 38-40 l po kraju z ladunkiem 20-24 t.Bylem w serwisie sprawdzili na koputerze wszystko ok wyregulowali i dalej pali tak samo.Wczesniej jezdzilem premiumka 420 i palila mi do 33 l.Co moze byc przyczyna takiego spalania jezeli technika jazdy to jak jezdzic?

Autor:  weni [ 06 gru 2007, 23:22 ]
Tytuł: 

wysokie spalanie po Polsce to proste;
1. system jazdy start&stop
2. korki
3. jakość paliwa
4. jakość dróg (czytaj;brak dróg)
po Polsce przy 24 tonach ładunku spalanie w okolicach 40litrów to norma

Autor:  mateuszz-m1 [ 07 gru 2007, 16:31 ]
Tytuł: 

Cytuj:
wysokie spalanie po Polsce to proste;
1. system jazdy start&stop
2. korki
3. jakość paliwa
4. jakość dróg (czytaj;brak dróg)
po Polsce przy 24 tonach ładunku spalanie w okolicach 40litrów to norma
40L/100km :roll: to chyba nie wiem co bys musiał robić :|

Autor:  bartekZ [ 07 gru 2007, 21:24 ]
Tytuł: 

WLASNIE NIC SPECJALNEGO NIE ROBIE LADUNKI O ROZNEJ MASIE OD 7-24 TON PREDKOSC JAZDY 80-85
DZISIAJ JECHALEM TYM SAMOCHODEM I ZAUWAZYLEM ZE TEMPERATURA SILNIKA JEST OKOLO 65-70 STOPNI.MOZE JEST ZEPSUTY TERMOSTAT ALE CZY TO MOZE MIEC TAKI WPLYW NA SPALANIE ?

Autor:  5eba [ 16 sty 2008, 19:42 ]
Tytuł:  Re:

Cytuj:
WLASNIE NIC SPECJALNEGO NIE ROBIE LADUNKI O ROZNEJ MASIE OD 7-24 TON PREDKOSC JAZDY 80-85
DZISIAJ JECHALEM TYM SAMOCHODEM I ZAUWAZYLEM ZE TEMPERATURA SILNIKA JEST OKOLO 65-70 STOPNI.MOZE JEST ZEPSUTY TERMOSTAT ALE CZY TO MOZE MIEC TAKI WPLYW NA SPALANIE ?
Pewnie,ze moze. Mi po wymianie termostatu i wiscozy auto zaczelo 4 litry mniej palic.

Po za tym jak jade 80-85km/h a kolo mnie niczym wiatr przechodzi jakis truck to co sie dziwic ,ze wezmie z 2-3 l wiecej?? Sprawdzcie tarczki swoim driverom.
U mnie nowy driver mial przepal 5l - skrzynia biegow powertronic we volvie i wystarczylo zaczac stosowac sie do obrazkow na lewarku biegow i spalanie spadlo.

Autor:  januszko76 [ 16 sty 2008, 20:32 ]
Tytuł:  Re: Duże spalanie VOLVA

70 stopni to za mało jak na volvo,u nas w firmie mamy jedno volvo 380 km a drugie 420km,oby dwa poszły na serwis i co się okazało że kierowcy zlecili elektrykowi odcięcie ogranicznika prędkości no i wiadomo coś kosztem paliwa.serwis ustawił tryb oszczędny laptopem i spalanie 31-33 chłodnia 22 tony żywności

Autor:  krzysiekjx1 [ 16 sty 2008, 23:35 ]
Tytuł:  Re: Duże spalanie Volva

bo ja wiem czy duże????jak na tej trasie z pełnym ładunkiem to nie spodziewaj sie cudu i właśnie mały motor wtedy potrzebuje najwięcej zupki,i nie ma co szukać dupereli i karmić serwisy bo nikt ci nie zrobi nic w tej kwestii,powiem ci tak miałem FH 380 2002 do przebiegu 450tys jezdził u mnie i na lżejszym terenie bo do austrii dojeżdzał tu za wiedeń przez czechy i sam osobiście to sprawdzałem i poniżej 37 nie zeszłem :idea: :idea: :idea:

Strona 3 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/