wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Nowe Volvo FH/FH16
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=11627
Strona 3 z 31

Autor:  Igor [ 08 gru 2007, 23:08 ]
Tytuł: 

Pomyliłeś sobie fotki, te Actrosa MPIII są podobne, jednak nie takie same. To jest Volvo, wystarczy popatrzeć na wcześniejsze zdjęcie świateł FH3 i porównać je z tymi na tym zdjęciu. Mam nadzieję że w finalnej wersji pojawi się szyld 'Globetrotter'

PS: MaxSpace w Actrosie to jedynie concept - zrobiony jedynie na pokaz.

Autor:  Mik99 [ 09 gru 2007, 9:56 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Pomyliłeś sobie fotki, te Actrosa MPIII są podobne, jednak nie takie same. To jest Volvo, wystarczy popatrzeć na wcześniejsze zdjęcie świateł FH3 i porównać je z tymi na tym zdjęciu. Mam nadzieję że w finalnej wersji pojawi się szyld 'Globetrotter'

PS: MaxSpace w Actrosie to jedynie concept - zrobiony jedynie na pokaz.
Telewizor w Volvo na pewno będzie, przecież to ich patent. Z tego co czytałem na niemieckich forach to w Actrosie zadebiutuje nowa kabina Max Cab. Nie chce się z Tobą kłócić Igorze, ale na zamaskowanym aucie można doszukać się cech charakterystycznych dla Volvo i Actrosa!. Więc, albo my się mylimy, albo holenderska gazeta(mam nadzieję , że to druga teza jest błędna).

Autor:  łukasz [ 09 gru 2007, 12:09 ]
Tytuł: 

Koledzy po co to się kłócić bez sensu.Te spekulacje mogą Wam zająć kolejne 10 stron tego tematu a i tak nikt do końca nie będzie pewien co to za auto dopóki nie zdejmą z niego folii... :mrgreen: Ale faktycznie nie będę zaprzeczał,że ta forma kabiny przedstawiona na zdjeciach bardziej mi przypomina MPIII którego już widziałem na żywo we Francji niż nowe FH.Te charakterystyczne dla MB zakabinowe spoilery,krztałt luster,tylne nadkola-ich krztałt,lamp z tyłu i zobaczcie jak wysoko siedzi kierowca!Nie do końca jestem przekonany że ta fotka przedstawia nowe VOLVO.No i patrząc na te komputerowe aranżacje wnętrza to też ciężko określić czy kabina urosła...Ale to wszystko tylko nasze spekulacje,domysły itd.Trochę cierpliwości-skoro od końca tego roku można składać zamówienia to lada chwila powinniśmy widzieć wiecej-nikt chyba nie kupi auta którego na oczy nie widział... :> :mrgreen: :lol:

Autor:  Falarek [ 09 gru 2007, 16:22 ]
Tytuł: 

Nie ma co się sugerować tym jak obecnie wygląda Volvo i na tej podstawie oceniać tą fotkę bo jeśli to ma być zupełnie nowa kabina to może sie od niej diametralnie różnić.

Autor:  Dino [ 09 gru 2007, 22:55 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Obrazek
Ta fotka przedstawia Actrosa w nowej kabinie a nie Volvo FH!!!.

If you look carfuly you can see some details thet volvo have and actros dont :!:

exsample :arrow: Lihts, staps behind cab MB right side Volvo left side...

Obrazek

these is 100% volvo fh :!: :!: :!:

Autor:  Levuss [ 10 gru 2007, 10:07 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Cytuj:
Obrazek
Ta fotka przedstawia Actrosa w nowej kabinie a nie Volvo FH!!!.

If you look carfuly you can see some details thet volvo have and actros dont :!:

exsample :arrow: Lihts, staps behind cab MB right side Volvo left side...

Obrazek

these is 100% volvo fh :!: :!: :!:
Dino I have hope :D
Ja też przygotowałem kilka szczegółów.
Wystarczy spojrzeć na światła mają podobny kształt da tych w nowym FH. Spójrzcie na poszycie globa na tej fotce i na fotkach prezentujących wnętrze FH-- takie samo pod względem kształtu.
ObrazekObrazek
Błotnik praktycznie identyczny jak w obecnym FH- inny jak w Actrosie MPIII( który od MPII różni się kosmetyką a całkowicie nowy Actros wejdzie dopiero w 2010 lub 2009. Nowym MPIII nie ma tych dziurek w spojlerze międzyosiowym po lewej stronie a prezentowane auto wyraźnie je ma....
Tak wygląda MPIII
Obrazek
I zamaskowane auto na pewno nie jest Mercedesem, zdradzają to wymienione prze zemnie szczegóły.
Tutaj widać, ze obrysówki w MPIII są na górze globa, a nowe FH ma je zaraz nad blendą jeśli dobrze widzę.
Obrazek
Kolejna rzecz świadcząca o tym, żę to nie MPIII to widać, że nowe FH będzie miało kierunek na błotniku czego nie ma Actros.
Spójrzcie na zderzak przedni MPIII MegaSpace i zamaskowanego auta.Widać, że nie są identyczne.
Więc, albo posiadane przez nas fotki MPIII są tylko fazą przejściową do całkowicie nowego Actrosa, albo to jest nowe FH.

Autor:  r [ 19 gru 2007, 1:36 ]
Tytuł: 

we wrzesniu ma przyjść do jednej z zamojskch firm. Ciekawe czy będzie udane.pozdrawiam

Autor:  Marcino [ 19 gru 2007, 8:45 ]
Tytuł: 

To ciekawe. Ja już nie mogę się doczekać. a słuchajcie wiecie może czy nadal w Volvo będzie podświetlany bander na dachu? Bardzo mi się to podobało i rozróżniało je na tle innych marek.

Autor:  Martin [ 19 gru 2007, 17:36 ]
Tytuł: 

Cytuj:
To ciekawe. Ja już nie mogę się doczekać. a słuchajcie wiecie może czy nadal w Volvo będzie podświetlany bander na dachu? Bardzo mi się to podobało i rozróżniało je na tle innych marek.
Myślę, że Volvo nie zrezygnuje z tego ponieważ to był jakby taki ich "patent" :wink:

Autor:  Levuss [ 21 gru 2007, 16:09 ]
Tytuł: 

Panowie foty zamaskowanego auta, to nowy Actros MPIII. Qrcze może będą w końcu jakieś szpiegowskie foty nowego FH? coś mi się wydaje, zę i w tym przypadku kabina zostanie tylko "wymodelowana" a nie całkowicie przerobiona i powiększona, wystarczy zobaczyć fotki wnętrza FH i widać, ze kabina nadal będzie mieć podobne wymiary wnętrza z tą różnicą, że deska będzie zajmowała mniej miejsca i szyba nie będzie tak ostro pochylona. Teraz będę ironizował-- jeśli to prawda to Volvo w moich oczach straci bardzo bardzo wiele i znaczyć będzie, że nie potrafią wyciągnąć odpowiednich wniosków.
To tyle, mam nadzieję, że mnie nikt nie zlinczuje za to.

Co do "telewizora" to na pewno Volvo z niego nie zrezygnuje.

Autor:  łukasz [ 21 gru 2007, 17:41 ]
Tytuł: 

Koledzy naprawde przestancie spekulować.Nie potraficie wytrzymać te kilka miesięcy?A tak bedziemy się niepotrzebnie ''podniecać'' że kabina jest większa czy taka sama,co zmienili,czego nie...Domysłów może być milion,a prawda będzie widoczna ''gołym okiem'' za jakiś czas.Jedyne czego możemy być pewni to zdjęcie z nowymi lampami u dołu i opis ze strony VOLVO...Trochę cierpliwości!!!

Autor:  AdekS [ 29 gru 2007, 22:12 ]
Tytuł: 

"...
Volvo

Jesienią 2008 r. ruszy produkcja długodystansowych Volvo FH i FH16 po modernizacji. Oficjalną premierę "efhaczy" zaplanowano na lato 2008 r. Co ciekawe, od grudnia br. pojazdy można już zamawiać. Wprawdzie producent określa oba samochody jako "nowe FH i FH16", wiadomo jednak, że wiele łączy je z dotychczasowymi. Rama jest identyczna, kabina ma ten sam szkielet, nieco inna jest jednak jej stylistyka zewnętrzna i wewnętrzna. Jak zapewnia producent, poprawiono jakość materiałów wykończeniowych. Nowa jest deska rozdzielcza i schowki. Są bardziej ustawne, a jednocześnie zajmują mniej miejsca w kabinie. Dźwignie I-Shift i Powertronic odsunięto nieco od fotela kierowcy. Fotel pasażera ma możliwość obracania o 90 stopni. Fabryczny zestaw audio zyskał wejścia na USB, AUX i MP3. Na ścianie szoferki jest wnęka na montaż płaskiego telewizora LCD. Zmodernizowane pojazdy otrzymały też reflektory z systemem doświetlania zakrętów. Producent nie ujawnił dotychczas żadnych informacji dotyczących silników i konfiguracji napędowych odnowionych FH i FH16."

źródło: Truck.pl

Czyli jednak kształt kabiny nie ulegnie zmianie.

Autor:  Pazdz [ 29 gru 2007, 22:37 ]
Tytuł: 

Czyli dalej ciasno.

Autor:  łukasz [ 30 gru 2007, 1:00 ]
Tytuł: 

No niestety na to się zapowiada... :/ Wczoraj oglądałem na oficjalnej stronie VOLVO takie ''zwiastuny'' nowych FH i powiem szczerze że rewelacji tam nie ma...Trochę przebudowany kokpit na zagieciu tu gdzie był wysuwany cupholder na puszki,kubki,poprawiona forma zegarów,trochę inne aranżacje z tyłu,nowe oświetlenie-widać chyba uznali że wymiary kabiny są ok,skoro pozostawili je bez zmian(tylko czy nie widzą co ma konkurencja...?),albo nie chcieli niepotrzebie inwestować pieniedzy w ten ''przestarzały'' projekt i za rok,dwa zaskoczą nas czymś zupełnie nowym?

P.S.-sam namawiam żeby nie spekulować,a co innego robię... :>

Autor:  Łukaszz [ 30 gru 2007, 1:23 ]
Tytuł: 

W dotychczasowych artykułach głównie wspominano o schowkach pod dolną leżanką, a nie było ani słowa o schowkach nad górną, czyżby z nich zrezygnowano? Nurtuje mnie jeszcze jedna kwestia, czy Volvo zostanie przy silnikach D13A i D13B i jakiej mocy będą jednostki napędowe w nowych FH i FH16. Volvo pewnie nie da za wygraną MAN-owi i coś mi przeczucie mówi, że niebawem po drogach będą jeździć 700-konne 16-stki. :mrgreen:

Zamawiając teraz nowe Volvo to tak jakby brać kota w worku. Myślę jednak, że firmy, które zaryzykują i zdecydują się przed premierą zamówić nowe FH-acze nie pożałują. :wink:

Autor:  Levuss [ 30 gru 2007, 10:43 ]
Tytuł: 

Jeśli to prawda z kabiną(taką tezę głosiłem) to Volvo bardzo, ale to bardzo mnie rozczaruje. łukasz moim zdaniem jak teraz zrobią nowe FH to nie prędko zobaczymy jego następcę, bo po co wypuszczać co 2 lata samochód? a opracowanie kabiny jest drogie. Tak czekałem z wypiekami na premierę nowego FH a tu co? męczy mnie już ta bajka trwająca 15 lat. Silniki na pewno jak to w przypadku volvo będą na najwyższym poziomie, ale co z tego jak ma się powiedzmy 70 koni pod nogą jak w kabinie jest ciasno?. Dla mnie strategia Volvo jest idiotyczna i powiem szczerze, że jeśli nic sie nie zmieni za bardzo to Volvo w moich oczach straci i to straci bardzo wiele a ja nie będę płakał są przecież inne marki.



D13 na pewno będą tylko będą sie nazywać np. D13C itp. Jest to po prostu kolejna generacja silników tak jak było z D12Family.

Autor:  łukasz [ 30 gru 2007, 16:49 ]
Tytuł: 

Koledzy,do jasnej cholery nie chyba najważniejsza jest przestrzeń,tylko jak się w tej kabinie kierowca czuje...!!!Wiadomo że przestrzeń też jest ważna,ale pojemnością schowków VOLVO wcale zbytnio nie ustępuje rywalom,tylko kubaturą wewnętrzną i trochę złym rozplanowaniem przestrzeni... :> Jak jechałem np.Scanią Topline to też się czułem dobrze za kierownicą,kabina była napewno dużo większa-ale w moim ''ciasnym'' VOLVO lepiej się czuje za kierownicą(serio)... :mrgreen: Wiadomo,że każdy by chciał większa kabinę,łącznie ze mną-ale najważniejsze moim zdaniem jest to żeby człowiek dobrze się czuł tu gdzie najwięcej czasu spędza w kabinie-na miejscu kierowcy i leżankach... :> A ja Levuss sądzę że era kabiny VOLVO powoli mija,bo nasz kochany Globetrotter XL jest już 12 lat na rynku praktycznie bez żadnych istotnych zmian... :mrgreen: I jeszcze jedno-na tych wszystkich obrazkach,nikłych niedokładnie pokazujących wnętrze nowego VOLVO jest cały czas mowa o kabinie Globetrotter-nie wiem czy to zauważyliście???Na stronie VOLVO w tej prezentacji jest pokazane wnętrze i tam też pisze tylko Globetrotter-nigdzie nie widziałem żadnej wzmianki o XL-ce?Coś mi to nie pasuje... :?

Autor:  Pablo91 [ 30 gru 2007, 22:32 ]
Tytuł: 

Cytuj:
I jeszcze jedno-na tych wszystkich obrazkach,nikłych niedokładnie pokazujących wnętrze nowego VOLVO jest cały czas mowa o kabinie Globetrotter-nie wiem czy to zauważyliście???Na stronie VOLVO w tej prezentacji jest pokazane wnętrze i tam też pisze tylko Globetrotter-nigdzie nie widziałem żadnej wzmianki o XL-ce?Coś mi to nie pasuje...
łukasz masz raje wszedzie jest tylko sam Globetrotter. Moze pokazują tylko ten typ kabiny a zaskoczą nas później jeszcze inną większą wersją bo ta porownując do innych marek jest już przymała

Autor:  Levuss [ 30 gru 2007, 22:55 ]
Tytuł: 

łukasz fakt, faktem sami nie raz ubolewacie nad tym, że np. w SSC jest więcej miejsca niż w XL i nie ma co się pieklić bo przestrzeń w kabinie jest bardzo ważna szczególnie dla coraz bardziej popularnych podwójnych obsad. Dla dwójki ludzi przestrzeń i schowki są najważniejszą rzeczą jaką oferuje kabina. Fakt pozycja za kierownicą w FH jest idealna i jak na razie tylko TGA może tutaj konkurować z Volvo.Łóżka w FH są wygodne, ale co z tego jak górna leżanka ma 190cm długości? jest wygodna(nawet bardziej niż dolna), ale mogła by być dłuższa.Schowki w FH są ogromne szczególnie jak są zamontowane te nad górną leżanką. Zadajcie sobie teraz takie pytanie po co to wszsytko? skoro bardzo wielu gada, ze w kabinie panuje ciasnota? dla mnie jest ok choć mały nie jestem(190cm), ale dla kogoś już może być ciasno chociaż ma 170cm i jeździł Mantem TGA XXL. Zobaczcie co się dzieje nowy Stralis, Daf XF105, Scania R, każdy nowy model miał w odróżnieniu od poprzedniego kładł nacisk na kabinę. To właśnie mnie drażni, skoro Volvo cytuję "Zaprojektowaliśmy wnętrze, które oferuje kierowcy więcej przestrzeni i światła, a także znacznie większe możliwości przechowywania bagażu i przedmiotów osobistych – mówi Christer Pehrsson, Business Area Manager ds. sektora transportu długodystansowego w Volvo Trucks. – Nowy projekt powstał w oparciu o wyniki szczegółowych analiz wszystkich potrzeb, jakie kierowca może mieć, zarówno w trakcie jazdy, jak i podczas postoju." skoro kierowcy chcą większej przestrzeni to dlaczego jej miałoby nie być? DAF już dawno pojął tą kwestię i co generacja potwierdza opinie, ze dobrze rozumie kierowców.

Co do Globetrottera to Volvo nie zrezygnuje z XL, w tych informacjach celowo raczej tak pisze by nas zdezorientować. Patrząc na poszycie wewnętrzne można dostrzec identyczną tapicerkę jak w Globie XL i myślę, że taką kabinę prezentuje Volvo, ale mogę się mylić i chciałbym się mylić

Autor:  łukasz [ 31 gru 2007, 0:09 ]
Tytuł: 

Levuss dla mnie na przykład ważniejsze jest to,jak pojazd się prowadzi,czy ''dobrze się w nim czuje'',czy wszystko mam pod ręką i wiem do czego służy,a sprawa kabiny jest ''z boku''.Wiadomo że chciałoby się mieć to czy tamto,ale porównując np.F90 do F12 to MAN ma większą kabinę,ale nie daje(przynajmniej mi) tak wygodniej pozycji za kierownicą jak VOLVO(co nie oznacza że MAN jest złą cieżarówką)...Są plusy i minusy.Jeden lubi ogórki,a drugi ogrodnika córki... :mrgreen: :> :wink: Zresztą zobaczcie że w przypadku MB MPIII tez do tej pory były cały czas na fotach 2 kabiny-LS i Megaspace...A teraz doszła trzecia :!: Nie wiem co VOLVO tam po cichu ''kombinuje'',ale prawdziwe wnioski możemy przedstawić dopiero po premierze...

Strona 3 z 31 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/