wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Układ osi: 6x2 (podwieszana oś) http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=12390 |
Strona 3 z 3 |
Autor: | skoli [ 25 sty 2008, 19:30 ] |
Tytuł: | Re: |
Cytuj: ... jakby ktoś posiadał jeszcze jakieś foty (najlepiej stralisa/premiuma/magnum) to poproszę
Bono prosze bardzo oto rzadki (wynalazek) w Norwegii Renault Magnum
|
Autor: | Bono29 [ 25 sty 2008, 21:38 ] |
Tytuł: | Re: Układ osi: 6x2 (podwieszana oś) |
skoli dzięki bo już myślałem że temat umarł jakbyś jeszcze przypadkiem miał jakieś fotki (actrosów/stralisów/dafów/jakiejś premiumki) to możesz wrzucić, ale nie musisz specjalnie, ot tak przy okazji będę bardzo wdzięczny (już jestem ) Pzdr! Mogę tej magnumki jako tapety użyć? |
Autor: | skoli [ 25 sty 2008, 21:53 ] |
Tytuł: | Re: Układ osi: 6x2 (podwieszana oś) |
Daf ,Actros sie znajdzie gorzej z Stralisem i Premiumka auta naprawde malo spotykane w N . Jasne ze mozesz .Tylko zdjecia sa z Noki to zobacz jak to wyjdzie |
Autor: | Bono29 [ 25 sty 2008, 22:00 ] |
Tytuł: | Re: Układ osi: 6x2 (podwieszana oś) |
Domyślam się że rzadkie, ale jakby się przypadkiem trafił i miałbyś możliwość i chęć spoko widziałem gorsze zdjęcia, ale ważne że można odróżnić to magnum od tła dzięki |
Autor: | skoli [ 28 sty 2008, 18:01 ] |
Tytuł: | Re: Układ osi: 6x2 (podwieszana oś) |
Na dzis DAF fotki niezaspecjalne ale czasu nie bylo |
Autor: | Bono29 [ 28 sty 2008, 18:10 ] |
Tytuł: | Re: Układ osi: 6x2 (podwieszana oś) |
Podziękował Cytuj: fotki niezaspecjalne ale czasu nie bylo
a tam... marudzenie
|
Autor: | skoli [ 07 lut 2008, 20:39 ] |
Tytuł: | Re: Układ osi: 6x2 (podwieszana oś) |
Witam Nowe RENAULT Kuba gdzie zrobiles zdjecie tej Premium/ki |
Autor: | jeszkin [ 13 kwie 2008, 7:30 ] |
Tytuł: | Re: Układ osi: 6x2 (podwieszana oś) |
W mojej firmie wszystkie ciągniki Scanii mamy w układzie 6x2 Nawet wersję z podnoszoną, i uwaga: SKRĘTNĄ osią środkową Chcecie zdjęcia ? |
Autor: | krzysiekfan [ 13 kwie 2008, 8:05 ] |
Tytuł: | Re: Układ osi: 6x2 (podwieszana oś) |
Pewnie że chcemy! |
Autor: | Harry_man [ 13 kwie 2008, 10:36 ] |
Tytuł: | Re: Układ osi: 6x2 (podwieszana oś) |
jeszkin na pewno mówi o popularnej w WB konfiguracji. Tyle, że tam ta dodatkowa oś jest na kole pojedynczym, a nie bliźniaku, więc to nic niestandardowego. |
Autor: | jeszkin [ 15 kwie 2008, 20:31 ] |
Tytuł: | Re: Układ osi: 6x2 (podwieszana oś) |
Cytuj: jeszkin na pewno mówi o popularnej w WB konfiguracji. Tyle, że tam ta dodatkowa oś jest na kole pojedynczym, a nie bliźniaku, więc to nic niestandardowego.
Owszem, tak jak mówisz. A wygląda to tak : |
Autor: | Jacek [ 04 lut 2012, 15:01 ] |
Tytuł: | Re: Układ osi: 6x2 (podwieszana oś) |
Nie chciałem otwierać nowego tematu. Napiszę tutaj. Który układ osi jest najlepszy na nasze polskie warunki - 6x2 z osią wleczoną czy 6x2 ze skrętną osią pchaną? Są jakieś znaczące różnice, wady/zalety? |
Autor: | Ukasz [ 06 lut 2012, 18:17 ] |
Tytuł: | Re: Układ osi: 6x2 (podwieszana oś) |
sobie pozwolę zacytować Cytuj: Scania typowo jezdzi na wysoką Norwegie ,jest to specialna wersja przygotowana na skandynawie
Promień skrętu takim autem jest mniejszy na podniesionej osi tylnej z pewnością także, przynajmniej na skrzyniowym ;]
3 osiowy ciągnik z środkową osią pędną , a wleczona podnaszana np jak jesteś załadowany i się gdzieś w śniegu zakopiesz to tylną oś podnaszasz i jest całościowy nacisk na oś pędną ułatwia to wyjechanie |
Autor: | jeszkin [ 06 lut 2012, 20:58 ] |
Tytuł: | Re: Układ osi: 6x2 (podwieszana oś) |
Cytuj: Nie chciałem otwierać nowego tematu. Napiszę tutaj. Który układ osi jest najlepszy na nasze polskie warunki - 6x2 z osią wleczoną czy 6x2 ze skrętną osią pchaną? Są jakieś znaczące różnice, wady/zalety?
Ciągnik 6x2 z osią pchaną, kiepsko sprawuje sie zimą w porównaniu do ciagnika z osią wleczoną. Gdy przy załadowanej naczepie podniesiemy oś, automatycznie robi się "dźwignia" która odciążając przód (i tym samym utrudniając skręcanie, szczególnie na śliskim) dociąża oś napędową. W ciągniku z osią pchaną, przy podniesionej osi owszem dociążamy oś napędową, ale też skrętną. Przykład z zeszłej zimy. Mój ciągnik z osią wleczoną, obok kolega z osią pchaną. On miał problem wystartować na płaskim, nawet przy podniesionej osi. Ja ruszyłem bez większęgo problemu. Takich porównań widziałem wiele. Jak już wspomniano, ciągnik z osią wleczoną ma mniejszy promień skrętu. Zaletą osi pchanej jest komfort jazdy przy podniesionej osi. Dłuższy rozstaw robi swoje w czasie jazdy. Wg. mnie, w Polsce nie ma sensu kupować ciągnika 6x2, bo i tak DMC będzie wciaż 40t. Chyba, ze pod kontenery, albo gabaryty. |
Strona 3 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |