wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Układ osi: 6x2 (podwieszana oś)
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=12390
Strona 3 z 3

Autor:  skoli [ 25 sty 2008, 19:30 ]
Tytuł:  Re:

Cytuj:
... jakby ktoś posiadał jeszcze jakieś foty (najlepiej stralisa/premiuma/magnum) to poproszę
Bono prosze bardzo oto rzadki (wynalazek) w Norwegii Renault Magnum :wink:

Autor:  Bono29 [ 25 sty 2008, 21:38 ]
Tytuł:  Re: Układ osi: 6x2 (podwieszana oś)

skoli dzięki bo już myślałem że temat umarł :wink: jakbyś jeszcze przypadkiem miał jakieś fotki (actrosów/stralisów/dafów/jakiejś premiumki) to możesz wrzucić, ale nie musisz specjalnie, ot tak przy okazji :wink: będę bardzo wdzięczny (już jestem :mrgreen: )
Pzdr!

Mogę tej magnumki jako tapety użyć?

Autor:  skoli [ 25 sty 2008, 21:53 ]
Tytuł:  Re: Układ osi: 6x2 (podwieszana oś)

Daf ,Actros sie znajdzie gorzej z Stralisem i Premiumka auta naprawde malo spotykane w N .


Jasne ze mozesz .Tylko zdjecia sa z Noki to zobacz jak to wyjdzie :?

Autor:  Bono29 [ 25 sty 2008, 22:00 ]
Tytuł:  Re: Układ osi: 6x2 (podwieszana oś)

Domyślam się że rzadkie, ale jakby się przypadkiem trafił i miałbyś możliwość i chęć

spoko :wink: widziałem gorsze zdjęcia, ale ważne że można odróżnić to magnum od tła :wink: dzięki

Autor:  skoli [ 28 sty 2008, 18:01 ]
Tytuł:  Re: Układ osi: 6x2 (podwieszana oś)

Na dzis DAF
fotki niezaspecjalne ale czasu nie bylo :wink:
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Obrazek

Autor:  Bono29 [ 28 sty 2008, 18:10 ]
Tytuł:  Re: Układ osi: 6x2 (podwieszana oś)

Podziękował :wink: :wink: :wink:
Cytuj:
fotki niezaspecjalne ale czasu nie bylo
a tam... marudzenie :twisted: :wink:

Autor:  kubaoslo [ 06 lut 2008, 22:28 ]
Tytuł:  Re: Układ osi: 6x2 (podwieszana oś)

Obrazek
Pozdrowionka z norwegii, jest tutaj masa 6x2

Obrazek

jakby ktos byl zainteresowany zakupem 6x2 to moge udzielic pomocy z dokumentami itp.

Autor:  skoli [ 07 lut 2008, 20:39 ]
Tytuł:  Re: Układ osi: 6x2 (podwieszana oś)

Witam
Nowe RENAULT :mrgreen:
Kuba gdzie zrobiles zdjecie tej Premium/ki :?: :?:

Autor:  jeszkin [ 13 kwie 2008, 7:30 ]
Tytuł:  Re: Układ osi: 6x2 (podwieszana oś)

W mojej firmie wszystkie ciągniki Scanii mamy w układzie 6x2 :) Nawet wersję z podnoszoną, i uwaga: SKRĘTNĄ osią środkową :) Chcecie zdjęcia ?

Autor:  krzysiekfan [ 13 kwie 2008, 8:05 ]
Tytuł:  Re: Układ osi: 6x2 (podwieszana oś)

Pewnie że chcemy!

Autor:  Harry_man [ 13 kwie 2008, 10:36 ]
Tytuł:  Re: Układ osi: 6x2 (podwieszana oś)

jeszkin na pewno mówi o popularnej w WB konfiguracji. Tyle, że tam ta dodatkowa oś jest na kole pojedynczym, a nie bliźniaku, więc to nic niestandardowego.

Autor:  jeszkin [ 15 kwie 2008, 20:31 ]
Tytuł:  Re: Układ osi: 6x2 (podwieszana oś)

Cytuj:
jeszkin na pewno mówi o popularnej w WB konfiguracji. Tyle, że tam ta dodatkowa oś jest na kole pojedynczym, a nie bliźniaku, więc to nic niestandardowego.
Owszem, tak jak mówisz. A wygląda to tak :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  Jacek [ 04 lut 2012, 15:01 ]
Tytuł:  Re: Układ osi: 6x2 (podwieszana oś)

Nie chciałem otwierać nowego tematu. Napiszę tutaj. Który układ osi jest najlepszy na nasze polskie warunki - 6x2 z osią wleczoną czy 6x2 ze skrętną osią pchaną? Są jakieś znaczące różnice, wady/zalety?

Autor:  Ukasz [ 06 lut 2012, 18:17 ]
Tytuł:  Re: Układ osi: 6x2 (podwieszana oś)

sobie pozwolę zacytować
Cytuj:
Scania typowo jezdzi na wysoką Norwegie ,jest to specialna wersja przygotowana na skandynawie
3 osiowy ciągnik z środkową osią pędną , a wleczona podnaszana
np jak jesteś załadowany i się gdzieś w śniegu zakopiesz to tylną oś podnaszasz i jest całościowy nacisk na oś pędną ułatwia to wyjechanie
Promień skrętu takim autem jest mniejszy na podniesionej osi tylnej z pewnością także, przynajmniej na skrzyniowym ;]

Autor:  jeszkin [ 06 lut 2012, 20:58 ]
Tytuł:  Re: Układ osi: 6x2 (podwieszana oś)

Cytuj:
Nie chciałem otwierać nowego tematu. Napiszę tutaj. Który układ osi jest najlepszy na nasze polskie warunki - 6x2 z osią wleczoną czy 6x2 ze skrętną osią pchaną? Są jakieś znaczące różnice, wady/zalety?
Ciągnik 6x2 z osią pchaną, kiepsko sprawuje sie zimą w porównaniu do ciagnika z osią wleczoną.
Gdy przy załadowanej naczepie podniesiemy oś, automatycznie robi się "dźwignia" która odciążając przód (i tym samym utrudniając skręcanie, szczególnie na śliskim) dociąża oś napędową.
W ciągniku z osią pchaną, przy podniesionej osi owszem dociążamy oś napędową, ale też skrętną.
Przykład z zeszłej zimy. Mój ciągnik z osią wleczoną, obok kolega z osią pchaną. On miał problem wystartować na płaskim, nawet przy podniesionej osi. Ja ruszyłem bez większęgo problemu. Takich porównań widziałem wiele.
Jak już wspomniano, ciągnik z osią wleczoną ma mniejszy promień skrętu.
Zaletą osi pchanej jest komfort jazdy przy podniesionej osi. Dłuższy rozstaw robi swoje w czasie jazdy.
Wg. mnie, w Polsce nie ma sensu kupować ciągnika 6x2, bo i tak DMC będzie wciaż 40t. Chyba, ze pod kontenery, albo gabaryty.

Strona 3 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/