wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Hakowce http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=15796 |
Strona 3 z 6 |
Autor: | jankowski17 [ 24 mar 2011, 19:19 ] |
Tytuł: | Re: Hakowce |
Właśnie o to mi chodziło. Dziękuje za pomoc. POZDRAWIAM |
Autor: | damned1 [ 17 lip 2011, 0:07 ] |
Tytuł: | Re: Hakowce |
A wymyślił ktoś już ładny patent, żeby w scanii było widać hak przy podjeżdżaniu do kontenera ;> ?? |
Autor: | fafciuk [ 07 sie 2011, 11:51 ] |
Tytuł: | Re: Hakowce |
koledzy jaka firma w Polsce produkuje kontenery hakowe ale skrzynie, taka normalna z burtami na boku i tyle, cos takiego zdjęcie allegro.pl |
Autor: | eRKaZet [ 07 sie 2011, 16:17 ] |
Tytuł: | Re: Hakowce |
Cytuj: W ofercie Metalkopu powinno coś być. Mamy kontener z HDS ich produkcji, parę tradycyjnych również i nie narzekamy.
|
Autor: | arturbal [ 11 lip 2012, 14:48 ] |
Tytuł: | Re: Hakowce |
Witam, czy orientuje się ktoś jak ma się połączenie hakowca i beczki asenizacyjnej?? Myślę nad tym dość intensywnie i nie wiem sam. Szukałbym samochodu o dość dużej ładowności- chce włożyć beczkę 16 000 litrów. czyli jakieś 18 ton ładowności. Znacie może jakieś tego typu samocody. A piszę o hakowcu ponieważ chciałbym też zakładać kiper i wozić żwir, gdyby nie było roboty na nieczystości. Co myślicie o tym pomyśle?? |
Autor: | Patryg [ 11 lip 2012, 17:16 ] |
Tytuł: | Re: Hakowce |
http://allegro.pl/volvo-fh12-380-8x2-ha ... 32154.html Na upartego można poszukać ponad 500 konnego 8x4 i kupić 3 osiowa przyczepę hakowa na bliźniakach. I prawie legalnie przewozić 40 ton żwiru(prawie mam na myśli nie przekroczyć 8 ton na oś) przyczepe zostawiasz na przezd placem budowy kiprujesz z samochodu ściągasz kontener i zabierasz ten z przyczepy co prawda dużo roboty ale się opłaca |
Autor: | Magazynier [ 18 lip 2012, 9:19 ] |
Tytuł: | Re: Hakowce |
Cytuj: chce włożyć beczkę 16 000 litrów
Akurat takiej nie widziałem ale widziałem 4-osiową Scanie z cysterną na ok.10 000 l właśnie pracującą z urządzeniem hakowym prawdopodobnie Multilift czyli HIAB.Pomysł moim zdaniem jak najbardziej trafny, przede wszystkim uniwersalny i praktyczny. Co jak co ale podwozie to takiej beczki i skrzyni musi być wytrzymałe i o dużej ładowności - bezwzględnie. A blokowanie skrzyni ładunkowej w tylnych ryglach to już tylko zaleta |
Autor: | Torog [ 29 lis 2012, 19:43 ] |
Tytuł: | Re: Hakowce |
Zdjęcie samochód z przyczepą, tu akurat do krwi, załadunek (podciśnienie) jak w asenizacyjnej Pojemności nie pamiętam teraz, jutro zobaczę to napisze wieczorem, zbiornik z nierdzewnej stali 304 rama ocynkowana |
Autor: | młody99 [ 09 gru 2012, 12:59 ] |
Tytuł: | Re: Hakowce |
Sprawdziłeś już Torog ? |
Autor: | Torog [ 12 gru 2012, 21:23 ] |
Tytuł: | Re: Hakowce |
to były 11 000L. każda z beczek |
Autor: | Travis [ 17 sty 2013, 0:55 ] |
Tytuł: | Re: Hakowce |
Interesuje mnie, jak wygląda specyfika pracy na hakowcach przy wywozie gruzu i odpadów komunalnych? Chodzi mi głównie o takie sprawy: - W jaki sposób naliczane jest wynagrodzenie? Od kontenera, za godziny, czy stała pensja? - Macie stałe godziny pracy, czy jest powiedzmy X kontenerów do przewiezienia i wszystko zależy jak się wyrobicie? - Ile tak mniej więcej dziennie kontenerków trzeba przewieść? - Czy jest duża presja czasu? Ewentualnie jakieś inne rzeczy, o których należy wiedzieć? |
Autor: | Saharekwwa [ 17 sty 2013, 16:34 ] |
Tytuł: | Re: Hakowce |
Te cztery pytania to zależy konkretnie od firmy, do której startujesz. Są firmy, gdzie masz pełny etat, dodatkowo płatne z kursu plus kilometrówka i wszystko legal, a są takie gdzie masz minimum na umowie i resztę pod stołem a latasz 24h, więc ciężko wróżyć gdzie masz szansę się zaczepić. U mnie jest etat minimum plus dodatek od kursu, kilometrówka no i nadgodziny, nocny czas pracy itd.. i wszystko na legalu, więcej jak 8-10h nie masz prawa jechać ale wielu kierowców ma przeszłość w firmach-krzakach i uszy więdną od ich wspomnień. Na pewno nauczysz się skrótów po mieście bo tak czy inaczej czas to pieniądz no i manewrowanie "na milimetry" też normalka. Trochę skakania dookoła pojemnika z siatką, żeby odpady dowieźć na bazę a nie zostawić po drodze, nauka fruwania kabiną nad ziemią jak się trafi ciężki temat do dźwignięcia. |
Autor: | konrad20 [ 27 sty 2013, 23:53 ] |
Tytuł: | Re: Hakowce |
Witajcie Mam takie pytanie, jakie trzeba mieć uprawnienia zeby pracować na hakowcu ???? to się łapie pod HDS czy trzeba jeszcze jakieś inne wynalazki mieć na to ???? i ewentualnie gdzie takie można zrobić w krakowie ???? Pozdrawiam |
Autor: | eRKaZet [ 28 sty 2013, 0:01 ] |
Tytuł: | Re: Hakowce |
Nie trzeba mieć żadnych uprawnień poza prawem jazdy i KW. Jeśli na hakowcu zamontowany jest HDS, to trzeba mieć kurs obsługi HDS, to wszystko. |
Autor: | konrad20 [ 28 sty 2013, 16:04 ] |
Tytuł: | Re: Hakowce |
Cytuj: Nie trzeba mieć żadnych uprawnień poza prawem jazdy i KW. Jeśli na hakowcu zamontowany jest HDS, to trzeba mieć kurs obsługi HDS, to wszystko.
A ja przeglądałem na tym forum oferty o pracę i widziałem ze gość miał w CV wpisane uprawnienia na hakowca do 10 ton kojarzysz o co to mogło chodzić skoro mówisz ze nie potrzeba nic poza prawkiem i KW ??? |
Autor: | Bajzel [ 01 lut 2013, 14:31 ] |
Tytuł: | Re: Hakowce |
A czy jest tu ktoś kto potrafi podpowiedzieć na co uważać, czego unikać podczas jazdy hakowcem z przyczepą? |
Autor: | Saharekwwa [ 01 lut 2013, 18:43 ] |
Tytuł: | Re: Hakowce |
Na pewno pilnować zabezpieczenia kontenera na przyczepie. W miarę możliwości przy załadunku na przyczepę kłaść ten lżejszy/ ze środkiem ciężkości niżej położonym. Poza tym sama jazda jak każdym innym zestawem. |
Autor: | BartekSW [ 01 lut 2013, 20:36 ] |
Tytuł: | Re: Hakowce |
-Unikaj stawania pod wszelkiego rodzaju przewodami idącymi górą, żebyś ich nie ściągnął razem z kontenerem -Stawaj tak żebyś miał wystarczająco miejsca żeby dojechać do przyczepy(niestety inni kierowcy nie biorą poprawki na to że jakoś musisz dojechać pod kontener i zastawią Cię na ciasno z dwóch stron) -Stawaj tak żeby żadne z kół samochodu i przyczepy nie było w znacznym dołku bo wtedy ciężki kontener chce przewrócić samochód. -Uważaj żeby nie dojechać zbyt blisko do przyczepy i nie porozbijać kloszy. -Pilnuj blokady kontenera, jeśli masz ją pneumatyczną to zamknie się gdy zabraknie powietrza. -Nigdy nie kładź kontenera na dyszel przyczepy, żeby go nie skrzywić i nie pourywać kabli/przewodów. -Mając przyczepę na obrotnicy, przy spinaniu patrz żebyś jechał równo w stosunku do przedniej osi, a nie całej przyczepy. Łatwiej jest się pospinać zostawiając przyczepę w pozycji wyprostowanej. -Jeśli miałbyś problem z podniesieniem wajchy zaczepy warto cofnąć, podciągnąć, zluzować hamulce przyczepy, ew pomóc sobie rurką. -Zawsze gdy się rozpinasz podkładaj kliny pod koła. Widziałem już uciekające przyczepy Sama jazda z przyczepą jest przyjemna, jeśli pamiętasz o wysokim środku ciężkości. Podczas ciasnych skrętów przód przyczepy wychodzi na zewnątrz łuku. U mnie przy 3 osiowej solówce, z podniesioną ostatnią osią i długim zwisem przyczepa wyjeżdża przodem na zewnątrz na szerokość bliźniaczego koła. |
Autor: | patrykbor [ 01 lut 2013, 20:52 ] |
Tytuł: | Re: Hakowce |
Nie każdemu idzie cofanie takim zestawem to i niech se znajdzie miejsce do zawracania . Parę razy utknąłem że przyczepę przodem auta wypychałem |
Autor: | eRKaZet [ 01 lut 2013, 21:41 ] |
Tytuł: | Re: Hakowce |
Jeśli będziesz wciągał na samochód ciężki kontener, przez co będzie podnosił się przód samochodu, a będzie on wyposażony w belkę podporową (zamocowaną między osią wleczoną a tyłem auta/zderzakiem), to warto ją opuścić. Przy wkładaniu kontenera na przyczepę pamiętaj, żeby samochód stał idealnie prosto względem przyczepy. Przed wciągnięciem kontenera sprawdź, czy tylne drzwi są zabezpieczone i ew. czy siatka/plandeka jest dobrze zapięta, bo tego lubi czepiać się ITD. |
Strona 3 z 6 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |