wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Hakowce
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=15796
Strona 3 z 6

Autor:  jankowski17 [ 24 mar 2011, 19:19 ]
Tytuł:  Re: Hakowce

Właśnie o to mi chodziło. Dziękuje za pomoc. POZDRAWIAM

Autor:  damned1 [ 17 lip 2011, 0:07 ]
Tytuł:  Re: Hakowce

A wymyślił ktoś już ładny patent, żeby w scanii było widać hak przy podjeżdżaniu do kontenera ;> ??

Autor:  fafciuk [ 07 sie 2011, 11:51 ]
Tytuł:  Re: Hakowce

koledzy jaka firma w Polsce produkuje kontenery hakowe ale skrzynie, taka normalna z burtami na boku i tyle, cos takiego

Obrazek



zdjęcie allegro.pl

Autor:  eRKaZet [ 07 sie 2011, 16:17 ]
Tytuł:  Re: Hakowce

Cytuj:
koledzy jaka firma w Polsce produkuje kontenery hakowe ale skrzynie, taka normalna z burtami na boku i tyle, cos takiego

Obrazek



zdjęcie allegro.pl
W ofercie Metalkopu powinno coś być. Mamy kontener z HDS ich produkcji, parę tradycyjnych również i nie narzekamy.

Autor:  arturbal [ 11 lip 2012, 14:48 ]
Tytuł:  Re: Hakowce

Witam, czy orientuje się ktoś jak ma się połączenie hakowca i beczki asenizacyjnej?? Myślę nad tym dość intensywnie i nie wiem sam. Szukałbym samochodu o dość dużej ładowności- chce włożyć beczkę 16 000 litrów. czyli jakieś 18 ton ładowności. Znacie może jakieś tego typu samocody. A piszę o hakowcu ponieważ chciałbym też zakładać kiper i wozić żwir, gdyby nie było roboty na nieczystości. Co myślicie o tym pomyśle??

Autor:  Patryg [ 11 lip 2012, 17:16 ]
Tytuł:  Re: Hakowce

http://allegro.pl/volvo-fh12-380-8x2-ha ... 32154.html

Na upartego można poszukać ponad 500 konnego 8x4 i kupić 3 osiowa przyczepę hakowa na bliźniakach.
I prawie legalnie przewozić 40 ton żwiru(prawie mam na myśli nie przekroczyć 8 ton na oś) przyczepe zostawiasz na przezd placem budowy kiprujesz z samochodu ściągasz kontener i zabierasz ten z przyczepy co prawda dużo roboty ale się opłaca

Autor:  Magazynier [ 18 lip 2012, 9:19 ]
Tytuł:  Re: Hakowce

Cytuj:
chce włożyć beczkę 16 000 litrów
Akurat takiej nie widziałem ale widziałem 4-osiową Scanie z cysterną na ok.10 000 l właśnie pracującą z urządzeniem hakowym prawdopodobnie Multilift czyli HIAB.
Pomysł moim zdaniem jak najbardziej trafny, przede wszystkim uniwersalny i praktyczny.
Co jak co ale podwozie to takiej beczki i skrzyni musi być wytrzymałe i o dużej ładowności - bezwzględnie.
A blokowanie skrzyni ładunkowej w tylnych ryglach to już tylko zaleta :)

Autor:  Torog [ 29 lis 2012, 19:43 ]
Tytuł:  Re: Hakowce

Obrazek
Obrazek

Zdjęcie samochód z przyczepą, tu akurat do krwi, załadunek (podciśnienie) jak w asenizacyjnej
Pojemności nie pamiętam teraz, jutro zobaczę to napisze wieczorem, zbiornik z nierdzewnej stali 304 rama ocynkowana

Autor:  młody99 [ 09 gru 2012, 12:59 ]
Tytuł:  Re: Hakowce

Sprawdziłeś już Torog ?

Autor:  Torog [ 12 gru 2012, 21:23 ]
Tytuł:  Re: Hakowce

to były 11 000L. każda z beczek

Autor:  Travis [ 17 sty 2013, 0:55 ]
Tytuł:  Re: Hakowce

Interesuje mnie, jak wygląda specyfika pracy na hakowcach przy wywozie gruzu i odpadów komunalnych?

Chodzi mi głównie o takie sprawy:
- W jaki sposób naliczane jest wynagrodzenie? Od kontenera, za godziny, czy stała pensja?
- Macie stałe godziny pracy, czy jest powiedzmy X kontenerów do przewiezienia i wszystko zależy jak się wyrobicie?
- Ile tak mniej więcej dziennie kontenerków trzeba przewieść?
- Czy jest duża presja czasu?

Ewentualnie jakieś inne rzeczy, o których należy wiedzieć?

Autor:  Saharekwwa [ 17 sty 2013, 16:34 ]
Tytuł:  Re: Hakowce

Te cztery pytania to zależy konkretnie od firmy, do której startujesz. Są firmy, gdzie masz pełny etat, dodatkowo płatne z kursu plus kilometrówka i wszystko legal, a są takie gdzie masz minimum na umowie i resztę pod stołem a latasz 24h, więc ciężko wróżyć gdzie masz szansę się zaczepić. U mnie jest etat minimum plus dodatek od kursu, kilometrówka no i nadgodziny, nocny czas pracy itd.. i wszystko na legalu, więcej jak 8-10h nie masz prawa jechać ale wielu kierowców ma przeszłość w firmach-krzakach i uszy więdną od ich wspomnień.
Na pewno nauczysz się skrótów po mieście bo tak czy inaczej czas to pieniądz no i manewrowanie "na milimetry" też normalka. Trochę skakania dookoła pojemnika z siatką, żeby odpady dowieźć na bazę a nie zostawić po drodze, nauka fruwania kabiną nad ziemią jak się trafi ciężki temat do dźwignięcia.

Autor:  konrad20 [ 27 sty 2013, 23:53 ]
Tytuł:  Re: Hakowce

Witajcie

Mam takie pytanie, jakie trzeba mieć uprawnienia zeby pracować na hakowcu ????
to się łapie pod HDS czy trzeba jeszcze jakieś inne wynalazki mieć na to ????
i ewentualnie gdzie takie można zrobić w krakowie ????

Pozdrawiam

Autor:  eRKaZet [ 28 sty 2013, 0:01 ]
Tytuł:  Re: Hakowce

Nie trzeba mieć żadnych uprawnień poza prawem jazdy i KW. Jeśli na hakowcu zamontowany jest HDS, to trzeba mieć kurs obsługi HDS, to wszystko.

Autor:  konrad20 [ 28 sty 2013, 16:04 ]
Tytuł:  Re: Hakowce

Cytuj:
Nie trzeba mieć żadnych uprawnień poza prawem jazdy i KW. Jeśli na hakowcu zamontowany jest HDS, to trzeba mieć kurs obsługi HDS, to wszystko.
A ja przeglądałem na tym forum oferty o pracę i widziałem ze gość miał w CV wpisane uprawnienia na hakowca do 10 ton
kojarzysz o co to mogło chodzić skoro mówisz ze nie potrzeba nic poza prawkiem i KW ???

Autor:  Bajzel [ 01 lut 2013, 14:31 ]
Tytuł:  Re: Hakowce

A czy jest tu ktoś kto potrafi podpowiedzieć na co uważać, czego unikać podczas jazdy hakowcem z przyczepą?

Autor:  Saharekwwa [ 01 lut 2013, 18:43 ]
Tytuł:  Re: Hakowce

Na pewno pilnować zabezpieczenia kontenera na przyczepie. W miarę możliwości przy załadunku na przyczepę kłaść ten lżejszy/ ze środkiem ciężkości niżej położonym. Poza tym sama jazda jak każdym innym zestawem.

Autor:  BartekSW [ 01 lut 2013, 20:36 ]
Tytuł:  Re: Hakowce

-Unikaj stawania pod wszelkiego rodzaju przewodami idącymi górą, żebyś ich nie ściągnął razem z kontenerem
-Stawaj tak żebyś miał wystarczająco miejsca żeby dojechać do przyczepy(niestety inni kierowcy nie biorą poprawki na to że jakoś musisz dojechać pod kontener i zastawią Cię na ciasno z dwóch stron)
-Stawaj tak żeby żadne z kół samochodu i przyczepy nie było w znacznym dołku bo wtedy ciężki kontener chce przewrócić samochód.
-Uważaj żeby nie dojechać zbyt blisko do przyczepy i nie porozbijać kloszy.
-Pilnuj blokady kontenera, jeśli masz ją pneumatyczną to zamknie się gdy zabraknie powietrza.
-Nigdy nie kładź kontenera na dyszel przyczepy, żeby go nie skrzywić i nie pourywać kabli/przewodów.
-Mając przyczepę na obrotnicy, przy spinaniu patrz żebyś jechał równo w stosunku do przedniej osi, a nie całej przyczepy. Łatwiej jest się pospinać zostawiając przyczepę w pozycji wyprostowanej.
-Jeśli miałbyś problem z podniesieniem wajchy zaczepy warto cofnąć, podciągnąć, zluzować hamulce przyczepy, ew pomóc sobie rurką.
-Zawsze gdy się rozpinasz podkładaj kliny pod koła. Widziałem już uciekające przyczepy :P

Sama jazda z przyczepą jest przyjemna, jeśli pamiętasz o wysokim środku ciężkości.
Podczas ciasnych skrętów przód przyczepy wychodzi na zewnątrz łuku.
U mnie przy 3 osiowej solówce, z podniesioną ostatnią osią i długim zwisem przyczepa wyjeżdża przodem na zewnątrz na szerokość bliźniaczego koła.

Autor:  patrykbor [ 01 lut 2013, 20:52 ]
Tytuł:  Re: Hakowce

Nie każdemu idzie cofanie takim zestawem to i niech se znajdzie miejsce do zawracania :mrgreen: . Parę razy utknąłem że przyczepę przodem auta wypychałem :wink:

Autor:  eRKaZet [ 01 lut 2013, 21:41 ]
Tytuł:  Re: Hakowce

Jeśli będziesz wciągał na samochód ciężki kontener, przez co będzie podnosił się przód samochodu, a będzie on wyposażony w belkę podporową (zamocowaną między osią wleczoną a tyłem auta/zderzakiem), to warto ją opuścić. Przy wkładaniu kontenera na przyczepę pamiętaj, żeby samochód stał idealnie prosto względem przyczepy. Przed wciągnięciem kontenera sprawdź, czy tylne drzwi są zabezpieczone i ew. czy siatka/plandeka jest dobrze zapięta, bo tego lubi czepiać się ITD.

Strona 3 z 6 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/