wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Transport kontenerów http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=17950 |
Strona 3 z 88 |
Autor: | Thomsen [ 20 lip 2007, 21:35 ] |
Tytuł: | |
Wiem że, w firmie w której będę pracował posiadają naczepy marki Sommer. Na stronie producenta widziałem że, mają one kilka punktów mocowania [bo zastanawiałem się jak to jest, czy zaczepy trzeba przesuwać, czy jest kilka ]. Dzięki kolego trypek1990 za podpowiedź z tym minimalnym spalaniem. Dalej się zastanawiam jak, trzeba ustawiać kontener - czy ja decyduję czy załadunkowy ?? - żeby było bezpiecznie, albo żeby się lepiej jechało |
Autor: | trypek1990 [ 20 lip 2007, 22:00 ] |
Tytuł: | |
Jeżeli ustawisz kontener pośrodku to nie tylko minimalne spalanie ale też zużycie opon.Poczekaj aż kolega MAN wróci z trasy i on Ci wszystko powie |
Autor: | Thomsen [ 20 lip 2007, 22:07 ] |
Tytuł: | |
Nic innego mi nie pozostało, jak tylko czekać i liczyć na fachowe rady kolegów Wydaje mi się że, przy postawieniu kontenerka na końcu naczepy, podczas hamowania w deszczu, zestaw będzie miał tendencję do "składania" ... ale faktycznie, poczekam - dowiem się więcej Pozdrawiam. |
Autor: | Bartek`91 [ 20 lip 2007, 22:49 ] |
Tytuł: | |
Wg mnie najlepszym rozwiązaniem na rozmieszczenie pojedyńczego kontenera 20- stopowego na 40" naczepie jest ustawienie go na środku ramy. Ale od początku: jeżeli mamy pobrać jedną 20" to z reguły jest ona zbyt ciężka aby dołożyć do niej drugi kontener 20" (wtedy przeładowalibyśmy zestaw). Umieszczenie tak ciężkiego kontenera (ok 18-24T) na przodzie naczepy spowoduje największy nacisk na tylną oś lub tylne osie ciągnia siodłowego i w ten sposób przekroczymy dopuszczalny nacisk na pojedyńczą oś w ciężarówce. Taki duży nacisk niekorzystnie wpływa także na "poduszki" no i oczywiście opony w ciągniku siodłowym. Z kolei umieszczenie ciężkiego kontenera 20" z tyłu 40" naczepy jest wg mnie najgorszym z możliwych układów kontenera. Oś napędowa ciągnika będzie odciążona, a osie naczepy dociążone i w ten sposób trudno będzie zapanować nad naczepą podczas hamowania (będzie wypychać tylnią oś ciągnika) co podczas deszczu lub śnegu= wizyta w rowie lub "złamanie zestawu". Podczas zimy na "lodzie" ruszanie z tak rozmieszczonym kont. będzię raczej niemożliwe a przy każdym podjeździe będą poważne kłopoty.... Najlepszym układem kontenera jest umieszczenie go w pozycji środkowej Takie ustawienie zapewnia mniej więcej równy nacisk na wszystkie osie, co daje lepszą kontrolę nad zestawem. Jednak tak ustawiony kontener stanowi dodatkowy opór dla powietrza (odlegość ok 4m od kabiny robi swoje) i należy liczyć się ze zwiększonym zużyciem paliwa. Problem pojawia się także przy rozładunku w magazynach z rampami gdzie drzwi kontenera są oddalone o kilka metrów od tylnej belki naczepy. Jednak w większości naczep fabrycznie montowane są "kładki" na ramie pozwalające swobodnie opróżnić kontener. Ogólnie ten problem dotyczy jednak głównie starych naczep (nierozciąganych) ponieważ w większości wszystkie nowe produkty renomowanych marek są dostępne z rozciąganym tyłem i środkiem ramy oraz wieloma punktami mocowania kontenera. To by było na tyle. Wiadomości te są wg mnie ok, jeśli jednak ktoś ma większą wiedze lub nie zgadza się z nimi to może mnie poprawić |
Autor: | Edler [ 21 lip 2007, 19:28 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Próbuję na"chłopski rozum" rozwikłać taką kwestię. Jakie zasady są w rozmieszczaniu kontenerów na naczepie
Otóż kładąc 20 na przód masz lepszą przyczepność tylniej osi.Na tył naczepa jest lepiej dociążona.Przeważnie kierowcy cięższe pudło biorą na przód.
Wiadomo że, 40" włazi na całą naczepę - więc z tym nie ma problemu. Tak samo jest z dwoma 20". Ale jak należy rozmieścić pojedyńczego 20" lub 30" ?? Widzę nieraz kontenerki podróżujące na początku naczepy [na siodle], albo na samym jej końcu [na osiach], a nieraz ustawiony na środku. Od czego to zależy ?? Jak ustawiać pojedyńcze kontenery, żeby było bezpiecznie, żeby się dobrze prowadziło ?? Dzięki z góry za odpowiedź. |
Autor: | MAN [ 21 lip 2007, 21:58 ] |
Tytuł: | |
Jeśli ładujecie ciężką 20 to tylko na środek lub tył naczepy po sunięciu tylnej belki jeśli jest rozsówana dla prawidłowego rozkładu obciążenia na poszczególne osie. Czasem się zdarza jesli ciągasz zwykłą naczepę 40 stopową trzeba postawić 20 z tyłu poniewarz tak sobie życzy odbiorca aby niebyło problemu z rozładunkiem pod rękawem co z tego że jest blacha styłu na naczepie jak i tak sztaplarką do kontenera nie wjedzie przez prug w dzwiach do kontenera. Taki numer mozna zastosować gdy kontener ma wagę około maksymalnie 10 ton. Zimą najlepiej postawić lekki kontener na przód jeśli to możliwe pod względem rozładunku. Gdy wieziecie po dwie 20 to najlepiej stawiać pierszą 20 do rozładunku na tyle. Cytuj: Ostatnio w Gdańsku widziałem Skakankę 4 osiową z przyczepą a na niej jechały 2 kontenerki 20.Scania pięknie się prezentowała
Czy to niebyła Scania 4 osiowa seri 3 koloru niebieskiego z 3 osiową przyczepą wczoraj na Hutniczej w Gdyni widziałem tą Scanię wracając do domu.
|
Autor: | Edler [ 23 lip 2007, 12:03 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Cytuj: Ostatnio w Gdańsku widziałem Skakankę 4 osiową z przyczepą a na niej jechały 2 kontenerki 20.Scania pięknie się prezentowała
Czy to niebyła Scania 4 osiowa seri 3 koloru niebieskiego z 3 osiową przyczepą wczoraj na Hutniczej w Gdyni widziałem tą Scanię wracając do domu. |
Autor: | Thomsen [ 23 lip 2007, 23:23 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Taki numer mozna zastosować gdy kontener ma wagę około maksymalnie 10 ton.
Rozumiem że, chodzi tu o stawianie pojedyńczej 20" na tył naczepy - zamiast na środek ??Cytuj: Gdy wieziecie po dwie 20 to najlepiej stawiać pierszą 20 do rozładunku na tyle.
No właśnie, jak rozładować pojedyńczą 20" czy 40" to wiem, ale jak to jest z podwójną 20" na ramie ?? Jeden ściągają czy jak ?? Bo nie bardzo sobie wyobrażam rozładunek 2x20" ...
|
Autor: | Edler [ 23 lip 2007, 23:33 ] |
Tytuł: | |
Żeby Rozładować 2x20 to ta z tylu normalnie bo drzwi masz z tylu.A ta z przodu to najczęściej.Albo trochę odjeżdżasz spod naczepy trochę,albo się łamiesz na maka albo odczepiasz naczepę.W sumie najczęściej to sie wypinają chłopaki, albo łamią. |
Autor: | MAN [ 24 lip 2007, 19:36 ] |
Tytuł: | |
Czasami aby przednią 20 rozładować trzeba się złamać przodem naczepy do rampy lub rękawa |
Autor: | Maciek_Karsin [ 25 lip 2007, 10:48 ] |
Tytuł: | |
Kolego a jakim autem będziesz jeździł i w jakiej firmie jeśli można wiedzieć?? A na terminal to do Gdyni czy do Gdańska?? |
Autor: | mobilek07 [ 25 lip 2007, 16:16 ] |
Tytuł: | |
Aby rozwiac wątpliwości to firma BFC Transport(łatwo zgadnąc po postac Thomsena ). Będziesz śmigac po kraju? Bo o ile się orientuje to te Scanie na kraj idą Volvo podobnież tez ale tylko te z plandekami. Firany na zachód. |
Autor: | Maciek_Karsin [ 26 lip 2007, 21:33 ] |
Tytuł: | |
Aha bo ja to do Gdyni będę śmigał z kumplem Dafem ATI. 400 koników to powinien sobie radzić w tym transporcie |
Autor: | Thomsen [ 28 lip 2007, 23:02 ] |
Tytuł: | |
Na razie na wolnym siedzę - rekonwalescencja po "małym" wypadku w poprzedniej firmie. Koniec pierwszego tygodnia sierpnia - umowa w teczce, kluczyki w ręce ... no i można zaczynać. Postaram się zrobić jakieś zdjęcia i wkleić. A teraz jeszcze taki problem: Zastanawiam się. Jeśli konterner idzie do UE, to żadnych odpraw celnych nie muszę robić, ale jak płynie np. do Afryki to muszę jeszcze papiery celne załatwić. I właśnie jak to z tym jest, gdzie ja mam to załatwić ?? W firmie która wysyła ładunek w kontenerze, na najbliższym Urzędzie Celnym, w Urzędzie Celnym blisko portu ?? Jeździłem w transporcie międzynarodowym, ale tylko po UE, więc wszelkie odprawy celne są mi obce - więc się pytam ... |
Autor: | Maciek_Karsin [ 29 lip 2007, 10:13 ] |
Tytuł: | |
Przeważnie na tej firmie na której się ładujesz dają ci papiery celne. Tak jest w większych firmach. A w mniejszych wysyłają cię na urząd celny i tam jedziesz i czekasz na papiery. My z kumplem wozimy kontenery na Anglię to tam nie musimy załatwiać papierów celnych. |
Autor: | Maciek_Karsin [ 01 sie 2007, 20:29 ] |
Tytuł: | |
Ooo! BODZIOTRANS ma 105tki? Jeszcze nie widziałem ale mam nadzieję że wkrótce zobaczę. W BALTICONIE jeździ znajomy który u mojego sąsiada zostawia auto. On jeździ na kontenerach chłodniach bo to lepsza kasa jest. Lata na Hamburg no i po Polsce ale przeważnie jest co tydzień w domu. Rzadkością jest że nie wraca na weekend. A płacić płacą nie najgorzej. A siedziba firmy znajduje się w Gdyni (jest to główna siedziba), w Gdańsku i w Szczecinie. Sprzęty to tylko DAFy XF i kilka CF. |
Autor: | Edler [ 01 sie 2007, 22:51 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: A coś więcej możesz powiedzieć o Prime Logistic i Balticon???Samochody, siedziba, płace itp. Za odpowiedz będę wdzięczny
Prime Logistic- Płace jak wszędzie. Jak ci sie dobrze uda to 3000 wyciągniesz. Co weekend w domu, ale tarczki latają. Jak wszędzie na pudłach.A auta to MB MPII Super Space Cab Balticon- To samo co wyżej jeśli chodzi o płace i o tarczki, ale tak jest wszędzie na pudłach. Dafy xf 95 SC i kilka CF pushery . Siedziba w gdyni i Szczecinie. Szczecin raczej lata na zachód a Ci odemnie na kraj Jeszcze ostatnio się zaczyna pokazywać firma Cargo Fracht. Przekrój auto to Dafów, Merole po Premiumki. Actros MPII SSC? Chyba chodziło Ci o kabinę MegaSpace. / Łukasz Edit. Łukasz mój błąd O tą kabinę właśnie mi chodziło. trypek1990 Nie ma za co. A trzy kołka dużo, zawsze sie robi tak 2,5 no powiedzmy zę w poniedziałek o 16 wyjedziesz z Gdyni.W nocy jesteś w Łodzi. Rano Cię zrzucają. I tego samego dnia ładują. W środę rano zrzucasz pudło i odrazu bierzesz następne i w środę w nocy jesteś w warszawie. Czwartek rano Cię zrzucają i ładują spowrotem w Piątek jesteś w Gdyni i zrzucasz pudło.Bierzesz next i jedziesz do domu. W sumie to 2 kołka Ci wyjdą. |
Autor: | Maciek_Karsin [ 10 sie 2007, 15:49 ] |
Tytuł: | |
Kolego MAN a czemu masz naczepkę na niemieckich blachach?? A co do BALTICONU dwóch znajomych mojego kumpla z którym jeżdżę w trasę poszli do nich. Może jak pojadę w trasę to ich spotkamy to zobaczymy co powiedzą. Pozdro! |
Autor: | MAN [ 10 sie 2007, 16:10 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Kolego MAN a czemu masz naczepkę na niemieckich blachach??
Ponieważ jestem podwykonawcą niemieckiej spedycji http://www.ntk.de od ponad 10 lat która posiada autochof w Bremerhaven mają serwis Volva oraz Iveco, zajmują się też najmem naczep kontenerowych, płacimy za naczepe 500 euro miesięcznie i nic mnie nie interesuje przy tej naczepie cały serwis jest po stronie NTK, jesli potrzebuje naczepę pod kontener 45 stopowy zostawiam tą i biorę rozściąganą. Kiedyś wstawie fotki naszego Volva FH12 w barwach NTK.
|
Strona 3 z 88 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |